Fitness Seller

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Wat waren jullie ervaringen in de eerste week? Viel de eerste week 1,2 kg af ipv de beoogde 0,5 kg. In het boek staat dat je dit in de eerste week moet toeschrijven aan vochtverlies door verminderde KH en calorie-inname. Moet ik me geen zorgen maken om spierverlies of +200 kcal? Wat ervaarden jullie in de eerste week en wat raden jullie aan?

Voor het eerst sinds een half jaar BFFM er toch maar weer eens bij gepakt. Mijn vet percentage is van 11-12 naar 14-15 gegaan, dit vind ik toch wat te veel worden, dus vandaar. Ik heb voornamelijk de hoofdstukken 7 t/m 10 gelezen vandaag.

Dit keer ga ik me ook echt proberen te houden aan de 60-30-10 verhouding van de maaltijden.

Ik vraag me alleen 2 dingen af, hoe bepaal je of je "carbohydrate sensitive" en "lactose intolerant" bent? Kan je dit door bloedtests laten controleren?

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag voor het eerst eens bij gehouden wat ik eet, dit is wel MET opletten op wat ik eet dus... 2x te veel vet dus... (komt gedeeltelijk door de zalm, die eet ik normaal niet)

Oja mijn stats:
Lengte 1,88
Gewicht: 87kg
Bf%: ~14-15 (< dit moet dus lager:rolleyes:)

Sta echt versteld ervan, ik at voor mn avondeten altijd veel meer (2x?). Ook tussendoor wel eens chocola (ook vaak vlokken op brood enzo). Ben benieuwd wat er gebeurd als ik dit een tijdje vol hou:) Ook zal ik mn whey protein in de ochtend gaan verdubbelen.

Ik zou de honing omwisselen voor fruit ?

Mja is geconcentreerde fructose, wel beter dan tafelsuiker die honing maar 2 eetlpl per dag zou ik niet doen. Je voedt er je spieren niet mee die fructose gaat in je lever blijven en moet eerst omgezet worden. Je hebt sowieso al de fructose van de banaan 2x.

is er nou eindelijk al eens een hardcopy van dit boek uit?

Nee en voor eens en altijd: komt er niet ;)

onverstandig van hem :P via www.lulu.com ofzo kan die makkelijk een hoop extra verkopen volgens mij.

Of het onverstandig is, is niet zeker. Als je een papieren boek gaat publiceren moet je heel wat meer investeren ook. Je moet ten eerste een uitgever zoeken, de kosten van het drukken en papier, het versturen (wereldwijd in dit geval). Het is allemaal niet zo simpel. ebook ligt voor verkoper veel eenvoudiger en hij verdient daar op zich net zoveel of meer aan per boek.

Wel is het waarschijnlijk zo dat hij via boekhandels een stuk laat liggen, maar vergeet ook niet dat je als auteur heel veel moet afgeven aan je uitgeverij. Wat hij nu krijgt is 100% voor hem. En hij verkoop de ebooks erg goed.

Verder is dit ook milieuvriendelijk...

Voor het eerst sinds een half jaar BFFM er toch maar weer eens bij gepakt. Mijn vet percentage is van 11-12 naar 14-15 gegaan, dit vind ik toch wat te veel worden, dus vandaar. Ik heb voornamelijk de hoofdstukken 7 t/m 10 gelezen vandaag.

Dit keer ga ik me ook echt proberen te houden aan de 60-30-10 verhouding van de maaltijden.

Ik vraag me alleen 2 dingen af, hoe bepaal je of je "carbohydrate sensitive" en "lactose intolerant" bent? Kan je dit door bloedtests laten controleren?

Waarom zou je dat willen laten testen als je verder niks merkt?

Of het onverstandig is, is niet zeker. Als je een papieren boek gaat publiceren moet je heel wat meer investeren ook. Je moet ten eerste een uitgever zoeken, de kosten van het drukken en papier, het versturen (wereldwijd in dit geval). Het is allemaal niet zo simpel. ebook ligt voor verkoper veel eenvoudiger en hij verdient daar op zich net zoveel of meer aan per boek.

Wel is het waarschijnlijk zo dat hij via boekhandels een stuk laat liggen, maar vergeet ook niet dat je als auteur heel veel moet afgeven aan je uitgeverij. Wat hij nu krijgt is 100% voor hem. En hij verkoop de ebooks erg goed.

Verder is dit ook milieuvriendelijk...

Klopt, maar lulu.com neemt dat dus voor je over. pakken gewoon een percentage van elk verkocht boek, enige dat je hoeft te doen is de PDF aan te leveren en zij drukken/binden/versturen het boek. Zo kun je dus nog steeds je ebook aanbieden maar klanten ook de mogelijkheid geven een hardcopy te bestellen. Probleem opgelost :)

Klopt, maar lulu.com neemt dat dus voor je over. pakken gewoon een percentage van elk verkocht boek, enige dat je hoeft te doen is de PDF aan te leveren en zij drukken/binden/versturen het boek. Zo kun je dus nog steeds je ebook aanbieden maar klanten ook de mogelijkheid geven een hardcopy te bestellen. Probleem opgelost :)
Als zij met auteurs werken zou dat een oplossing kunnen zijn. Ik ging er vanuit dat zij enkel met particulieren werken :)

Blijft eeuwig zonde dat er geen Nederlandstalige versie van is gemaakt.

Mja is geconcentreerde fructose, wel beter dan tafelsuiker die honing maar 2 eetlpl per dag zou ik niet doen. Je voedt er je spieren niet mee die fructose gaat in je lever blijven en moet eerst omgezet worden. Je hebt sowieso al de fructose van de banaan 2x.

Ja ik zat er ook al over te denken, het zijn te veel simpele koolhydraten. Maar ik krijg een kale bak kwark echt niet weg. Rozijnen zijn zeker niet veel beter?

Pindakaas haal ik er ook maar uit denk ik. Iemand suggesties voor gezond (minder vet) brood beleg?

Misschien ga ik er ook wel een havermout ontbijt van maken. Kan je havermout ook meteen door je shake fl*kkeren trouwens? Ga het in ieder geval proberen:D

Blijft eeuwig zonde dat er geen Nederlandstalige versie van is gemaakt.
Klopt. Ik wilde dit doen, maar kreeg geen permissie. Ze zeiden wel dat ze erover zouden nadenken, maar ik verwacht daar niets van.

Maar het Engels blijft goed leesbaar en verstaanbaar voor wie een basiskennis heeft.

Oke goed idee, ben benieuwd.

Klopt. Ik wilde dit doen, maar kreeg geen permissie. Ze zeiden wel dat ze erover zouden nadenken, maar ik verwacht daar niets van.

Maar het Engels blijft goed leesbaar en verstaanbaar voor wie een basiskennis heeft.

Ik denk dat als je uiteindelijk toestemming zou kunnen krijgen het beter verkocht gaat worden aangezien niet iedereen het Engels machtig is.
De terminologie is tenslotte al moeilijk genoeg voor degene die er niet in thuis zijn (en juist daarom het boek willen kopen).

Hoe zit het trouwens met de eiwitten uit bijv spaghetti en havermout, die reken je wel mee, maar het zijn geen volwaardige eiwitten. Kan je jezelf zo niet rijk rekenen aan eiwitten?

Hoe zit het trouwens met de eiwitten uit bijv spaghetti en havermout, die reken je wel mee, maar het zijn geen volwaardige eiwitten. Kan je jezelf zo niet rijk rekenen aan eiwitten?
Alles gewoon optellen. Plantaardige eiwitten bevatten niet altijd alle essentiële aminozuren, maar zolang jij een uitgebalanceerd schema hebt speelt dat geen rol.

Terug
Naar boven