AndroidHealthClinic

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Dus niet zoals in BFFM, een calorie tekort dmv voeding + extra calorie tekort dmv training?
Heb voor mezelf een variant gevormd op BFFM waarbij ik bepaalde dingen iets anders doe, hoewel ik me ook vaag iets herinner waarin Tom openlaat of je het tekort volledig door cardio laat bepalen of niet? In elk geval is het goed voor je spieren om niet onder je normale onderhoud te gaan, en dus flink te blijven eten.

• Like
Waarderingen: maai
Dus als ik jou goed begrijp, bij een onderhoud van 2800kcal; 2800Kcal eten en dan mbv cardio een calorie tekort creëren.

Maak je dan ook gebruik van iets van een zig-zag methode o.i.d.?

Dus als ik jou goed begrijp, bij een onderhoud van 2800kcal; 2800Kcal eten en dan mbv cardio een calorie tekort creëren.

Maak je dan ook gebruik van iets van een zig-zag methode o.i.d.?
Idd.

Eigenlijk doe je sowieso een vorm van zigzag, als je altijd op onderhoud eet... Bijv:

Dag 1: 2500 kcal onderhoud eten, -500 door cardio
Dag 2: 2500 kcal onderhoud eten, geen cardio

Op dag 2 krijgt je lichaam dan weer wat meer energie zodat je stofwisseling niet teveel afzwakt.

Maar echt zigzaggen op een manier dat ik meer ga eten op bepaalde dagen niet. Wel een junk-maaltijd 1x per week in het weekend. Dan kan ik wat hoger uitkomen qua kcal.

Jouw methode staat me eigenlijk beter aan. Het is een prettiger idee dat er binnen je eetpatroon genoeg ruimte is voor het herstel van de spieren.
Tnx, hier kan ik wel wat mee!

Hoeft ook niet voor iedereen te werken, maar proberen kan geen kwaad :)

Ik ga het eens proberen, en zonodig aan passen. Het blijft een kwestie van uitproberen.

thanks ik ga het ook doen

BFFM heeft me nieuwe inzichten gegeven, vooral het belang van het mentale aspect in combinatie met training, voeding en rust.

Laatst bewerkt:
Dit boek is dus het lezen waard? Weet iemand of het al in paperback te krijgen is of nog steeds alleen een e-book?

Geen paperback. Bestellen kan via de banner. :)

Ik heb hem net en ben al begonnen met lezen.:D

...... en het Sonja B. boek:o gelijk bij het oud-papier gegooid.

Heb em nu, met nog een paar anderen in mijn bezit, ff uitprinten en lezen. Ik ben benieuwd

Zeker een aanrader ja.

Idd.

Eigenlijk doe je sowieso een vorm van zigzag, als je altijd op onderhoud eet... Bijv:

Dag 1: 2500 kcal onderhoud eten, -500 door cardio
Dag 2: 2500 kcal onderhoud eten, geen cardio

Op dag 2 krijgt je lichaam dan weer wat meer energie zodat je stofwisseling niet teveel afzwakt.

Maar echt zigzaggen op een manier dat ik meer ga eten op bepaalde dagen niet. Wel een junk-maaltijd 1x per week in het weekend. Dan kan ik wat hoger uitkomen qua kcal.

Die junkmaaltijd (1x) zou volgens theoriën ook weer goed zijn, omdat het een signaal geeft dat er overschot is en de stofwisseling dus omhoog gaat.
Zodra je dan weer je KT+cardio dag hebt, vliegt het vet er weer extra vanaf.

Big T hoe sta jij tegenover Chris Aceto? En het G-flux ? Gaat ook over eten om in anabole toestand te komen/blijven en met spiergroei vet verbranden.
Ik vind ze allemaal geweldig, beter dan de crash dummies die aan een jo-jo dieet beginnen om VVM kwijt te raken.

groet,
Martin

Laatst bewerkt:
Niet gelezen maar Chris Aceto weet wel waar hij het over heeft.

Niet gelezen maar Chris Aceto weet wel waar hij het over heeft.

Okee thanks.
Zijn er nog andere boeken die je aanraadt? Die goed leesbaar en leerzaam zijn?
Dat BFFM ben ik wel al een tijdje online lid van, krijg de newsletters.

Alvast bedankt.

Heb je hier ook wat aan als je 14 bent?
Of is het meer voor wat oudere mensen?

Terug
Naar boven