Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

) spierverlies zou ik dus rond de ~2400 Kcal moeten gaan zitten. Gaan we een beetje number crunchen en een gemiddelde dag voor mij qua voedsel ziet er zo uit:
). Verder zit ik ook te kijken hoe ik wat meer goede vetten kan binnen krijgen met behulp van noten (cashew noten, pindas, walnoten, enz) want volgens mij is het meeste vet wat ik binnen krijg niet zo goed...
Ook had ik een vraag met betrekking tot voedingswaardes. Waar kan ik die het beste vandaan halen? Groenten, fruit en vlees komen bij de groentenboer en slager elk respectievelijk vandaan, maar die geven geen verpakkingen waar alles netjes in staat. En op het internet kun je veel verschillende voedingswaarden vinden voor hetzelfde product.
Gebruikte bijvoorbeeld deze twee sites:
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?q=R&p=3
http://www.lekker-in-je-vel.nl/voedingswaarde/r.html
Om als voorbeeld te nemen rosbief... Best een behoorlijk verschil tussen de twee. En niet alleen rosbief, maar bijv ook kip of ham of bananen... Vrijwel allemaal verschillende voedingswaarden terwijl het toch echt dezelfde producten zijn (roughly... geen twee kippen zijn hetzelfde, natuurlijk, en geen twee soorten banaan, but you get the idea). Wie te geloven? Een verschil van meer als 50 Kcal per 100 gram kan zeker impact hebben op je uiteindelijke hoeveelheden.

Welke vorm van beweging je kiest hangt puur af van wat je zelf het liefst doet, en/of wat je mogelijkerwijs kan doen. Het spreekt voor zich dat activiteiten waarbij je meer kcal verbrandt te prefereren zijn boven activiteiten waarbij je minder kcal verbrandt. Hardlopen is dan een prima activiteit, maar omdat veel mensen wonen in een omgeving met harde ondergrond niet altijd aangewezen. Harde ondergrond is niet gezond voor gewrichten (zeker als het over joggen gaat) en verhoogt de kans op blessures, zelfs met goede schoenen. Je moet dus op zoek gaan naar een zachte ondergrond (bosgrond, gras, zacht kunststof) als je voor lange sessies gaat lopen. Of je moet kiezen voor de loopband, die een ingebouwde vering voorziet.@Big-T ik heb eigenlijk 3 vragen.
Ik heb thuis geen fiets staan om 's ochtends cardio mee te doen, kan hardlopen ook gewoon? als je in die zone van vetverbranding zit met je hartslag?
Zie antwoord hierboven.Verder vroeg ik me af wat je nu beter kan doen, lage intensiviteit of hoge intensiviteit?
Maakt niet zoveel uit. Zolang je de cardio maar niet net voor de KT doet, want dan zal je KT niet veel soeps meer zijn door de uitputting. Cardio kan je echter wel na KT doen, omdat het minder spierkracht en snelle energie vraagt.Als hardlopen nu een slecht idee is maakt het dan uit of ik smiddags/savonds cardio doe? (alleen dan is mijn sportschool open).
Prima te doen in 2-3 mnd.Ik zit nu op 17% ongeveer en wil graag voor de zomer op 11% zitten ongeveer. Weeg nu 80kg.
Welke vorm van beweging je kiest hangt puur af van wat je zelf het liefst doet, en/of wat je mogelijkerwijs kan doen. Het spreekt voor zich dat activiteiten waarbij je meer kcal verbrandt te prefereren zijn boven activiteiten waarbij je minder kcal verbrandt. Hardlopen is dan een prima activiteit, maar omdat veel mensen wonen in een omgeving met harde ondergrond niet altijd aangewezen. Harde ondergrond is niet gezond voor gewrichten (zeker als het over joggen gaat) en verhoogt de kans op blessures, zelfs met goede schoenen. Je moet dus op zoek gaan naar een zachte ondergrond (bosgrond, gras, zacht kunststof) als je voor lange sessies gaat lopen. Of je moet kiezen voor de loopband, die een ingebouwde vering voorziet.
Overigens hoef je niet per se in de zone van vetverbranding te blijven. Je kan ook de focus leggen op meer kcal verbranden en dus een iets hoger tempo aanhouden. Je verbrandt dan op het moment zelf wel meer koolhydraten, maar later compenseert je lichaam dit toch door meer vetreserves aan te spreken waardoor je gewoon vet verliest. Zeker niet bang zijn van een wat hogere intensiteit tijdens de cardio dus. Persoonlijk wissel is hoge intensiteit af met gemiddelde intensiteit. Natuurlijk niet meteen op hoge intensiteit gaan lopen als je pas met cardio begint, je conditie moet eerst in orde zijn.
Zie antwoord hierboven.
Maakt niet zoveel uit. Zolang je de cardio maar niet net voor de KT doet, want dan zal je KT niet veel soeps meer zijn door de uitputting. Cardio kan je echter wel na KT doen, omdat het minder spierkracht en snelle energie vraagt.
Prima te doen in 2-3 mnd.

Bepaalde apparaten onderschatten weleens de kcal. De topmerken zitten ongeveer grofweg goed. Probleem is dat een apparaat jouw lichaam niet kent en iedereen een ander aantal kcal verbrandt voor dezelfde activiteit... Ik probeer zelf zo tussen de 400-500 kcal per half uur te verbranden volgens het apparaat. Dat cijfer gebruik ik louter als aanwijzing om na te gaan of ik ongeveer op hetzelfde niveau blijf qua verbranding. Want in realiteit zou het best wat meer of wat minder kunnen zijn. Punt is dat jij zelf gaat controleren of je genoeg cardio doet en genoeg verbrandt. Dat doe je door tweewekelijkse vetmetingen te doen, de spiegel en de weegschaal in de gaten te houden. Progressie betekent dat je goed bezig bent, en dan maakt het ook niet bijzonder veel uit of dat cijfertje op die machine nu precies klopt of niet. Om 400-500 kcal per half uur te halen ga je echter flink mogen zweten en zeker niet constant in de "fatburning" zone blijven.
Als je cardio gaat doen een hele tijd na een maaltijd zou ik in elk geval een whey hydrolisaat nemen of amino's, respectievelijk een half uur tot direct voor de workout. Zware maaltijden net voor de cardio vermijden vanwege ongemakken tijdens de training. Beter iets van een twee uur voor de training eten en dan net ervoor nog een licht verteerbare shake.
Geen probleem, expert is trouwens een groot woord![]()

Zoals ik het begrepen heb:
voeding op onderhoudsniveau en dan een klein calorie tekort creëren door er 500Kcal onder zitten. In jouw geval 2800Kcal onderhoud en 2350Kcal voor het calorie tekort. Daarbij doe je cardio om het calorie tekort te vergroten.
Je houd bij je onderhoud dus geen rekening met de cardio door er bv calorien bovenop te gooien.

Zoals ik het begrepen heb zou het zo moeten.
De 4e dag met een hoger calorieniveau zou de starvation mode moeten voorkomen. Het blijft een kwestie van proberen, meten en kijken hoe lichaamssamenstelling veranderd en eventueel weer aanpassen.

ok, njah toch wel vaag dan. staat niet in het boek dat je iets met je verbrande kcal moet doen.. of zal ik voor de zekerheid gewoon boven mijn onderhoud blijven eten?
Ben zelf van mening dat je best op onderhoud kan eten. En dan het tekort creëren door cardio+KT.@bigT
nu ik dit topic doorlees kom ik weer op een probleem.
Mijn onderhoud is 2800
Ik volg nu mijn voedingsschema van 2350 via de zig-zag methode.
Maar je moet dus je cardioverbranding hier ook bij meetellen?
Met eten heb ik nu:
dag 1-3: 2350kcal
dag 4: 2800kcal
dag 5-7: 2350kcal
Maar hier heb ik geen kcal afgetrokken voor cardio. Moet ik dit wel doen? en hoe weet ik mijn kcal als die machine niet goed werkt/ga hardlopen met een hartslagmeter die geen kcal aangeeft?
verwarrend dit.
Sorry voor de opdringerigheid maar ik was van plan om mijn schema vanmiddag af te krijgen aangezien ik de rest van de week geen tijd heb