XXL Nutrition

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Alle leeftijden.

Ik ga hem denk als ebook bestellen.

We hebben een Ipad maar is die daar goed op te lezen? Of is dat irritant en moet ik uitprinten/papieren boek kopen

Zou een manier moeten zijn om spiermassa te bouwen en vet te verliezen - gebaseerd op praktijksituaties. Weet dat hij een tijdje vroeg aan mensen om het uit te proberen en feedback te geven - ik heb het boek nog niet gelezen.

Het boek gekocht? Is toch nog niet uit of wel soms?

De pdf is al wel te koop geloof ik

Stel je eet 3000 kcal/dag en je eet 6 x per dag ( = 500 kcal per maaltijd ).

Bij het ontbijt eet je + 100 kcal ( = 600 kcal ), de laatste maaltijd van de dag eet je -100 kcal ( = 400 kcal).

Je 'macronutrient ratios' zijn 30-50-20.

Is het dan de bedoeling dat je die voor elke maaltijd hanteert ? Ik vind het persoonlijk wat weinig eiwit en veel carbs voor de laatste maaltijd op de dag.

Stel je eet 3000 kcal/dag en je eet 6 x per dag ( = 500 kcal per maaltijd ).

Bij het ontbijt eet je + 100 kcal ( = 600 kcal ), de laatste maaltijd van de dag eet je -100 kcal ( = 400 kcal).

Je 'macronutrient ratios' zijn 30-50-20.

Is het dan de bedoeling dat je die voor elke maaltijd hanteert ? Ik vind het persoonlijk wat weinig eiwit en veel carbs voor de laatste maaltijd op de dag.

Volgens mij is het zo:
eerste maaltijd vnl. eiwit en kh
laatste maaltijd vnl eiwit en vet

Rest 30-50-20 (of dagtotaal deze ratio's, dat weet ik eigenlijk niet)

Wie is er bekend met het nieuwe boek van Tom Venuto, The Holy Grail Body Transformation Program ? Dit zou het vervolg moeten zijn op BFFM

http://www.holygrailbodytransformation.com/index1.shtml?hop=tomvenuto
Zegt ie in BFFM dat het absoluut onmogelijk is om tegelijkertijd spiermassa op te bouwen en vet te verliezen, beweert ie in zijn nieuwe boek dan het compleet tegenovergestelde. Ik weet niet hoor.

Of zou het stiekeme geheim/de ''heilige graal'' in zijn nieuwe boek dan zijn: AAS? :rolleyes:

Als ik me niet vergis is Venuto daar op terug gekomen, dacht een tijd geleden gelezen te hebben dat hij wel gelooft in een tijdelijk tegelijk verlies van vet en spierwinst. Ook mogelijk dat hij in zijn nieuwe boek verwijst naar kcal cycling.

Als ik me niet vergis is Venuto daar op terug gekomen, dacht een tijd geleden gelezen te hebben dat hij wel gelooft in een tijdelijk tegelijk verlies van vet en spierwinst. Ook mogelijk dat hij in zijn nieuwe boek verwijst naar kcal cycling.
Ach, ben benieuwd dan. Altijd interessant om nieuwe inzichten op te nemen, vooral als die frontaal ingaan op (oude) over het algemeen aangenomen ''feiten''. :)

Ik heb de Holy Grail ook aangeschaft en gelezen en ik wil het gaan proberen toe te passen icm mijn voedingsschema alleen zit ik hierdoor met een vraag waar ik nergens het antwoord op kan vinden.
In BTFFTM heeft ie t over zigzaggen volgens het 3:1 systeem. Om voornamelijk massa te winnen en daarbij ook vet te verliezen zou je nu 3:2 of 3:3 moeten toepassen. Aangezien ik ook cardio wil toepassen komt nu de vraag:
Ik doe KT (full body) op ma-wo-vr en wil laag intensiteit 45 minuten cardio doen op di-do-za. Zou ik dan eerst 3 dagen laag in kcal gaan en de volgende 3 dagen hoog in kcal? Ik zat te denken om hoog in de kcal te zitten op de KT dagen en laag op de cardio dagen en de dag die overblijft op onderhoudsniveau. Dus om en om eigenlijk. Of is dit verkeerd om te doen en verliest het hiermee het effect ervan?

is idd een goed boek :)

Ik heb de Holy Grail ook aangeschaft en gelezen en ik wil het gaan proberen toe te passen icm mijn voedingsschema alleen zit ik hierdoor met een vraag waar ik nergens het antwoord op kan vinden.
In BTFFTM heeft ie t over zigzaggen volgens het 3:1 systeem. Om voornamelijk massa te winnen en daarbij ook vet te verliezen zou je nu 3:2 of 3:3 moeten toepassen. Aangezien ik ook cardio wil toepassen komt nu de vraag:
Ik doe KT (full body) op ma-wo-vr en wil laag intensiteit 45 minuten cardio doen op di-do-za. Zou ik dan eerst 3 dagen laag in kcal gaan en de volgende 3 dagen hoog in kcal? Ik zat te denken om hoog in de kcal te zitten op de KT dagen en laag op de cardio dagen en de dag die overblijft op onderhoudsniveau. Dus om en om eigenlijk. Of is dit verkeerd om te doen en verliest het hiermee het effect ervan?

Weet niet wat je hiermee bedoelt.
Ik ken wel het principe van Carb cycling, maar dat heeft met percentage carbs in je dieet te maken, niet met het totaal aantal Kcal.

Het groeien van de spieren gebeurt (zoals je wellciht weet) in rust..
Dus juist de dagen na je KT moet je genoeg eten.
Wat boven/onder onderhoud betreft weet ik niet, maar ik zou direct na de KT ook cardio doen. Op de KT/Cardio dagen dan hoger in carbs gaan zitten en in de rustdagen hoger in de eiwitten.

Maar goed, weet niet of dit het antwoord is wat je zoekt.
Als je wilt gainen moet je constant boven je onderhoud blijven eten en cardio er bij doen om vet% te controleren. Dus niet omwisselen anders kun je je gains wel vergeten.

TDEE volgens bffm

vraagje,

als je zoals in het boek je TDEE berekend dus je onderhoudsniveau (bij mij 1921 cal) x 1.55 (3 tot 5 keer intensief sport per week) = 2977.55

dan hoef ik toch niet als ik bij cardio 600 cal verbruik die nog eens een keer per dag eraf te halen omdat ik het al meegeteld heb.

of heb ik het fout.:)

Terug
Naar boven