XXL Nutrition

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Het schijnt dat ik ook te weinig eet... :roflol:

Klopt, jij eet ook veeeeel te weinig!
dat dus :mad:

Boek geeft een indicatie van onderhoud, vanuit daar stuur je bij. Om meteen flink onder onderhoud (zoals de berekening aangeeft) vind ik persoonlijk niet handig, beter beginnen vanuit een beredeneerd startpunt.

ja en dat startpunt is volgens mij net zo arbitrair als beginnen op 2500kcal en van daaruit bijstellen. maar goed, verder is het een prima boek.

ja en dat startpunt is volgens mij net zo arbitrair als beginnen op 2500kcal en van daaruit bijstellen. maar goed, verder is het een prima boek.

Kan ik je alleen maag gelijk in geven - afgezien dat 2500kcal in mijn optiek een wilde gok is, en onderhoud een beredeneerde gok :cool:
Bijstellen is idd het woord... :D

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje mbt tot dit boek, ik ben het aan het lezen en er staat een caloriedeficit aangeraden van 15-20 %. Ik wil dit zelf op 20% hebben maar is dit dan 20 % van je BMR (aantal calorieen als je niets doet) en heb je daarna nog je cardio die van de rest wat verbrand of is het 20 % van je onderhoud dus inclusief de cardio die je doet minus die 20 %?

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje mbt tot dit boek, ik ben het aan het lezen en er staat een caloriedeficit aangeraden van 15-20 %. Ik wil dit zelf op 20% hebben maar is dit dan 20 % van je BMR (aantal calorieen als je niets doet) en heb je daarna nog je cardio die van de rest wat verbrand of is het 20 % van je onderhoud dus inclusief de cardio die je doet minus die 20 %?

Ik zou zeggen: OP onderhoud eten, 20% daarvan af door cardio. Zo heb ik de meeste progressie geboekt.

Ik zou zeggen: OP onderhoud eten, 20% daarvan af door cardio. Zo heb ik de meeste progressie geboekt.

Sorry maar is dat onderhoud je minimale inname die je nodig hebt in rust en je cardio of is dat je minimale inname als je verders niets doet? (sorry ik lees zoveel dat ik de boel een beetje door elkaar aan het halen ben :o )

Sorry maar is dat onderhoud je minimale inname die je nodig hebt in rust en je cardio of is dat je minimale inname als je verders niets doet? (sorry ik lees zoveel dat ik de boel een beetje door elkaar aan het halen ben :o )

BMR is wanneer je niets doet.
Onderhoud = BMR * sporttoeslag.

BMR is wanneer je niets doet.
Onderhoud = BMR * sporttoeslag.

Oke dan kan ik weer even verder puzzelen, ik vond al dat ik erg laag uitkwam voor wat betreft het aantal calorieen per dag. Ga ik nu even verder neuzen wat precies die sporttoeslag is.

In ieder geval bedankt voor je reactie :)

Oke dan kan ik weer even verder puzzelen, ik vond al dat ik erg laag uitkwam voor wat betreft het aantal calorieen per dag. Ga ik nu even verder neuzen wat precies die sporttoeslag is.

In ieder geval bedankt voor je reactie :)

No prob - ik weet wat voor mij werkt ;)

Ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar klopt het dat de geupdate versie nog altijd niet uit is?
Ben van plan het boek te lezen, maar hier en daar roept men dat er veel verouderde dingen in staan.

Ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar klopt het dat de geupdate versie nog altijd niet uit is?
Ben van plan het boek te lezen, maar hier en daar roept men dat er veel verouderde dingen in staan.

Tom heeft wel een nieuw boek,
The holy grail.
Cutten en spieropbouwen tegelijk.....ook hier weer veel successen van/door zijn volgelingen.

Ook erg benieuwd naar, ben momenteel bezig in BFFM en die bevalt ook erg goed.

dat was interesant tot de 16de pagina het gaat over dat je een GOAL moet maken enz
heb ik dat al in men kop steken en begin ik er zin in te krijgen en dan staat er:
"burning fat and gaining muscle do not go together."
ik had eig iets gehoopt over wat je moet ete om niet aan te kome maar wel spiere te kunne kweken ofzo? maar blijkt het allemaal over de lijn te gaan. (voor zover ik geleze heb)
en dan staat er iets:"get the fat of first than gain muscle"
en dan lees ik hier in de comments dat je vet nodig hebt om spiere te kunne kweken...
ik ben toch wel even in de war en als dit het boek niet is voor wat je moet ete en voedingswaardes die je nodig hebt enzo zou iemand mij dan een ander boek kunne zegge die dat wel doet?
maar het was wel heel interesant allemaal en ik ga het zeker nog uit lezen al is het maar gewoon voor de kennis.
maar zou toch iemand dit even kunne opklaren voor mij?
ty
Your newbie novice

Waar lees je dat je vet nodig hebt om spieren te kunnen kweken?! Het is andersom: spieren kweken gaat niet zonder je vetpercentage (hoe weinig dan ook) te laten stijgen - aangezien je een kcal-overschot nodig hebt om spieren te kunnen bouwen.
De grootste misvatting die mensen maken is denken dat ze van bepaalde voedingsstoffen vet worden, en van bepaalde voedingsstoffen afvallen. Ik kan je een schema maken met een Mars per dag, en je toch laten afvallen. Het gaat immers om kcals in vs. kcals out.

Wanneer je een echte beginner bent (ofwel: niet eerder aan krachttraining gedaan) dan kun je makkelijk vet verliezen en spieren opbouwen, kijk maar in de startpost van mijn log voor foto's hoe mij dat gelukt is. Daarbij dien je OP onderhoud te eten (is meer dan BMR!!!), flink aan de krachttraining te gaan gevolgd door cardio. Of ja... zo deed ik het.

Er zijn meerdere manieren of je vet% naar beneden te halen en 1 daarvan is BFFM. In dit boek wordt gezegd dat je niet je vet naar beneden kan doen en je spiermassa omhoog.
Ik het tweede boek wat deze man geschreven heeft kan het wel???, net zoals in een paar andere boeken. Eat stop Eat is ook een goed boek om te lezen.

hartelijk bedankt DwarvenWarrior ok dus veel ete veel sporte en je cardio niet overslaan zoals er veel van mijn vriende doen. :) ik denk wel dat ik maar een stuk of 450kcal verbrand met cardio en power. dat is toch maar 1.5 wafel ofzo? O.o
sorry voor een beetje af te wijken van het originele forum
en mercy fable ik zal dat boek zeker eens bekijken na dat ik bffm heb geleze
cheers
nu naar de gym ;)

hartelijk bedankt DwarvenWarrior ok dus veel ete veel sporte en je cardio niet overslaan zoals er veel van mijn vriende doen. :) ik denk wel dat ik maar een stuk of 450kcal verbrand met cardio en power. dat is toch maar 1.5 wafel ofzo? O.o
sorry voor een beetje af te wijken van het originele forum
en mercy fable ik zal dat boek zeker eens bekijken na dat ik bffm heb geleze
cheers
nu naar de gym ;)

Je moet niet rekenen in '1 wafel', dan houd je jezelf voor de gek ;)
De kcals die je verbrandt met KT reken je al in bij je verbruik, cardio niet om daarmee een tekort te maken. DAN val je op een goede manier af, niet een wafel eten en gaan sporten om die er weer "af te sporten".

---------- Toegevoegd om 10:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:18 ----------

Er zijn meerdere manieren of je vet% naar beneden te halen en 1 daarvan is BFFM. In dit boek wordt gezegd dat je niet je vet naar beneden kan doen en je spiermassa omhoog.
Ik het tweede boek wat deze man geschreven heeft kan het wel???, net zoals in een paar andere boeken. Eat stop Eat is ook een goed boek om te lezen.
Uiteindelijk gaan alle manieren over hetzelfde:
kcals is vs. kcals out
;)

Terug
Naar boven