- Waardering
- 1.436
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dat dus

Boek geeft een indicatie van onderhoud, vanuit daar stuur je bij. Om meteen flink onder onderhoud (zoals de berekening aangeeft) vind ik persoonlijk niet handig, beter beginnen vanuit een beredeneerd startpunt.
ja en dat startpunt is volgens mij net zo arbitrair als beginnen op 2500kcal en van daaruit bijstellen. maar goed, verder is het een prima boek.

Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje mbt tot dit boek, ik ben het aan het lezen en er staat een caloriedeficit aangeraden van 15-20 %. Ik wil dit zelf op 20% hebben maar is dit dan 20 % van je BMR (aantal calorieen als je niets doet) en heb je daarna nog je cardio die van de rest wat verbrand of is het 20 % van je onderhoud dus inclusief de cardio die je doet minus die 20 %?
Ik zou zeggen: OP onderhoud eten, 20% daarvan af door cardio. Zo heb ik de meeste progressie geboekt.
)Sorry maar is dat onderhoud je minimale inname die je nodig hebt in rust en je cardio of is dat je minimale inname als je verders niets doet? (sorry ik lees zoveel dat ik de boel een beetje door elkaar aan het halen ben)
BMR is wanneer je niets doet.
Onderhoud = BMR * sporttoeslag.

Oke dan kan ik weer even verder puzzelen, ik vond al dat ik erg laag uitkwam voor wat betreft het aantal calorieen per dag. Ga ik nu even verder neuzen wat precies die sporttoeslag is.
In ieder geval bedankt voor je reactie![]()

Ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar klopt het dat de geupdate versie nog altijd niet uit is?
Ben van plan het boek te lezen, maar hier en daar roept men dat er veel verouderde dingen in staan.
, net zoals in een paar andere boeken. Eat stop Eat is ook een goed boek om te lezen.
ik denk wel dat ik maar een stuk of 450kcal verbrand met cardio en power. dat is toch maar 1.5 wafel ofzo? O.o 
hartelijk bedankt DwarvenWarrior ok dus veel ete veel sporte en je cardio niet overslaan zoals er veel van mijn vriende doen.ik denk wel dat ik maar een stuk of 450kcal verbrand met cardio en power. dat is toch maar 1.5 wafel ofzo? O.o
sorry voor een beetje af te wijken van het originele forum
en mercy fable ik zal dat boek zeker eens bekijken na dat ik bffm heb geleze
cheers
nu naar de gym![]()

Uiteindelijk gaan alle manieren over hetzelfde:Er zijn meerdere manieren of je vet% naar beneden te halen en 1 daarvan is BFFM. In dit boek wordt gezegd dat je niet je vet naar beneden kan doen en je spiermassa omhoog.
Ik het tweede boek wat deze man geschreven heeft kan het wel, net zoals in een paar andere boeken. Eat stop Eat is ook een goed boek om te lezen.

Uiteindelijk gaan alle manieren over hetzelfde: kcals is vs. kcals out ;)[/QUOTE zei:Ja dat bedoelde ik ook te zeggen.
Cardio is dus niet nodig, als je minder eet.
in theorie geef ik je gelijk, in praktijk helpt kt en cardio het best om strakker in je vel te komen zitten. dat is persoonlijke ervaring.Ja dat bedoelde ik ook te zeggen.
Cardio is dus niet nodig, als je minder eet.