AndroidHealthClinic

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

vraagje,

als je zoals in het boek je TDEE berekend dus je onderhoudsniveau (bij mij 1921 cal) x 1.55 (3 tot 5 keer intensief sport per week) = 2977.55

dan hoef ik toch niet als ik bij cardio 600 cal verbruik die nog eens een keer per dag eraf te halen omdat ik het al meegeteld heb.

of heb ik het fout.:)

zolang je die 3 tot 5 keer rekent ZONDER cardio... dan doe je cardio om onder je onderhoud uit te komen.

Weet niet wat je hiermee bedoelt.
Ik ken wel het principe van Carb cycling, maar dat heeft met percentage carbs in je dieet te maken, niet met het totaal aantal Kcal.

Het groeien van de spieren gebeurt (zoals je wellciht weet) in rust..
Dus juist de dagen na je KT moet je genoeg eten.
Wat boven/onder onderhoud betreft weet ik niet, maar ik zou direct na de KT ook cardio doen. Op de KT/Cardio dagen dan hoger in carbs gaan zitten en in de rustdagen hoger in de eiwitten.

Maar goed, weet niet of dit het antwoord is wat je zoekt.
Als je wilt gainen moet je constant boven je onderhoud blijven eten en cardio er bij doen om vet% te controleren. Dus niet omwisselen anders kun je je gains wel vergeten.

ja ik snap wat je bedoelt. Maar ik had alweer wat anders gelezen. Aangezien mijn vetpercentage 20% is werd mij aangeraden om eerst rond de 14 a 15% te gaan zitten voor proberen te gainen. Anders loop ik de kans dat mijn lichaam het weer sneller omgaat zetten in vet. Zit je op de 14% of lager natuurlijk dan doet je lichaam het weer sneller omzetten in massa. Dit heb ik gelezen in een artikel wat op de burnthefat website staat. Stond alleen bij dat je t niet mocht kopieeren anders had ik t hier wel neergezet.

---------- Toegevoegd om 17:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:37 ----------

zolang je die 3 tot 5 keer rekent ZONDER cardio... dan doe je cardio om onder je onderhoud uit te komen.

Damn... bij het berekenen heb ik cardio ook meegeteld. Mijn onderhoud is ook 3000, doe nu 3 dagen 2300 en dan 1 dag 3000 zoals in het boek staat. Ik sterf van de honger in die 3 dagen... Maar ben er wel aan gewend en het is voor een goed doel hehe. In feite doe ik 3x per week FB en alle andere dagen cardio, afgewisseld met HIIT en lagere intensiteit. Ik zit een beetje met mn tijd, daarom doe ik liever geen cardio na mijn workout.
Ben ik dan toch verkeerd bezig hier? Mijn doel is om eerst mijn bf% omlaag te brengen van 20 naar 14 alvorens te gainen. Ben ook nog een beginner niet te vergeten dus gainen zal hoop ik sowieso wel gebeuren.

Damn... bij het berekenen heb ik cardio ook meegeteld. Mijn onderhoud is ook 3000, doe nu 3 dagen 2300 en dan 1 dag 3000 zoals in het boek staat. Ik sterf van de honger in die 3 dagen... Maar ben er wel aan gewend en het is voor een goed doel hehe. In feite doe ik 3x per week FB en alle andere dagen cardio, afgewisseld met HIIT en lagere intensiteit. Ik zit een beetje met mn tijd, daarom doe ik liever geen cardio na mijn workout.
Ben ik dan toch verkeerd bezig hier? Mijn doel is om eerst mijn bf% omlaag te brengen van 20 naar 14 alvorens te gainen. Ben ook nog een beginner niet te vergeten dus gainen zal hoop ik sowieso wel gebeuren.

Persoonlijk heb ik de meeste progressie behaald door OP onderhoud te eten de hele week (en op zaterdagmiddag / -avond wat extra's), 3 tot 4 keer in de week krachttraining (max een uur) gevolgd door een half uur cardio. Progressiepics staan in m'n zomerlog. Foto's zeggen meer dan percentages ;)

Persoonlijk heb ik de meeste progressie behaald door OP onderhoud te eten de hele week (en op zaterdagmiddag / -avond wat extra's), 3 tot 4 keer in de week krachttraining (max een uur) gevolgd door een half uur cardio. Progressiepics staan in m'n zomerlog. Foto's zeggen meer dan percentages ;)

Is inderdaad prima methode !

Ik doe nu 4x per week KT (ook ca 1 uur, alle spiergroepen 1x). En dan na KT 15 mins HIIT en na die 15 mins HIIT 10-20 minuten "gewoon" cardio. Bevalt me tot nu toe prima.

Ieder heeft een andere effectievere methode (vind ik persoonlijk).

damn, dat heb ik er wel bij gerekend en betekend dat ik op die dagen dan op 1800 cal zit...want ik had er al 20% vanaf gehaald.

het doel was nu wel om vet te verliezen maar geen spieren.

nog meer eten dus,... en ik at al zoveel vond ik :D

Laatst bewerkt:
damn, dat heb ik er wel bij gerekend en betekend dat ik op die dagen dan op 1800 cal zit...want ik had er al 20% vanaf gehaald.

het doel was nu wel om vet te verliezen maar geen spieren.

nog meer eten dus,... en ik at al zoveel vond ik :D
1800 veel?! zelfs ik eet meer!!!

eten jij!

haha, ik probeerde 500 of meer onder mijn onderhoudsniveua te zitten dus

2400/2500 en als je dan 600 of 700 cal verbruikt met cardio dan 1800 ja.
Richtlijn is max. 25% onder je onderhoud uit te komen tegen spierverlies (als ik het goed heb onthouden uit BFFM)... en bij voorkeur door cardio, niet door minder te eten :cool:

Richtlijn is max. 25% onder je onderhoud uit te komen tegen spierverlies (als ik het goed heb onthouden uit BFFM)... en bij voorkeur door cardio, niet door minder te eten :cool:

dus gewoon op onderhouds niveau gaan zitten 2977 dus,... ook voor vetverlies, ik ga het is een paar weken proberen.

dus gewoon op onderhouds niveau gaan zitten 2977 dus,... ook voor vetverlies, ik ga het is een paar weken proberen.

ik ook... Dat onder onderhoud eten vind ik niet echt effectief meer. Ga maar s goed cardio knallen dan maar. Ik heb ook nog zo'n Barbarian Cage besteld met alles erop en eraan, nu kan ik mn trainingen ook intensiever maken. Bedankt voor de tip, Dwarvenwarrior.

ik ook... Dat onder onderhoud eten vind ik niet echt effectief meer. Ga maar s goed cardio knallen dan maar. Ik heb ook nog zo'n Barbarian Cage besteld met alles erop en eraan, nu kan ik mn trainingen ook intensiever maken. Bedankt voor de tip, Dwarvenwarrior.
No prob, staat gewoon in BFFM ;)

is dit boek niet verkrijgbaar in boekvorm? Ik haat boeken op pc lezen. ( ok kan wel afprinten, maar is toch ook wel makkelijk geld verdiend voor de auteur als hij geen investeringen moet doen in papier ed)

maar wat maakt dit programma zo spectaculair en anders dan andere programma's? Als ik het zo lees, het lijkt bijna een wonder.

is dit boek niet verkrijgbaar in boekvorm? Ik haat boeken op pc lezen. ( ok kan wel afprinten, maar is toch ook wel makkelijk geld verdiend voor de auteur als hij geen investeringen moet doen in papier ed)

maar wat maakt dit programma zo spectaculair en anders dan andere programma's? Als ik het zo lees, het lijkt bijna een wonder.
Is al aantal keer beantwoord, nee dit is een ebook en zal dat waarschijnlijk nog lang blijven.

Heeft weinig met spektakel te maken maar alles met mensen op het goede spoor zetten met een complete handleiding die je niet voor de gek houdt maar wel resultaten garandeert die echt en gezond zijn. Wonderen bestaan niet bij cutten, maar de investering is wel zijn geld waard als je zelf ook de wil hebt om te slagen.

Ik wil geen discussie starten ofzo, maar het is op zich wel handig om te onthouden dat voor mensen met een (zeer) traag metabolisme de formules voor onderhoud volgens mij veel te hoog uitkomen. (ik denk hierbij aan een hoop grote powerlifters/strongmannen die volgens die formule ver onder onderhoud zitten en toch nog prima erop groeien)

Vandaar dat de auteur ook meegeeft dat bijsturen tijdens de cut mogelijk kan zijn, hoort eigenlijk gewoon bij het programma...

Ik wil geen discussie starten ofzo, maar het is op zich wel handig om te onthouden dat voor mensen met een (zeer) traag metabolisme de formules voor onderhoud volgens mij veel te hoog uitkomen. (ik denk hierbij aan een hoop grote powerlifters/strongmannen die volgens die formule ver onder onderhoud zitten en toch nog prima erop groeien)

powerlifters/storngman cutten toch niet?

Vandaar dat de auteur ook meegeeft dat bijsturen tijdens de cut mogelijk kan zijn, hoort eigenlijk gewoon bij het programma...

ok, ik hoor hier namelijk altijd veel mensen op het forum bij voorbaat al roepen 'je eet te weinig' in een cut :)

ok, ik hoor hier namelijk altijd veel mensen op het forum bij voorbaat al roepen 'je eet te weinig' in een cut :)
Boek geeft een indicatie van onderhoud, vanuit daar stuur je bij. Om meteen flink onder onderhoud (zoals de berekening aangeeft) vind ik persoonlijk niet handig, beter beginnen vanuit een beredeneerd startpunt.

Terug
Naar boven