MuscleMeat

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Bezoekers in dit topic

Er zijn meerdere manieren of je vet% naar beneden te halen en 1 daarvan is BFFM. In dit boek wordt gezegd dat je niet je vet naar beneden kan doen en je spiermassa omhoog.
Ik het tweede boek wat deze man geschreven heeft kan het wel???, net zoals in een paar andere boeken. Eat stop Eat is ook een goed boek om te lezen.


Het kan ook inderdaad wel, maar je moet dan wel een hoog genoeg bf% hebben anders gaat dat niet lukken.
Hoe lager je bf is hoe moeilijker het sowieso wordt om te groeien.
Groffe indicatie van gemiddeld bf is daarbij 12%. Als je daaronder komt is het echt zo goed als over met vet verlagen en massa gainen tegelijk.

Je hoeft iig niet vetter te worden om te groeien dat is gewoon niet nodig.
Daarvoor moet je alleen goed letten op wat je eet en je timing.
 
Ja dat bedoelde ik ook te zeggen.
Cardio is dus niet nodig, als je minder eet.
Als jij een kacheltje minder zuurstof of brandstof geeft, dan gaat het minder hard branden. Zelfde met je lichaam: minder eten + minder bewegen = minder verbranding, lagere stofwisseling en dus langzamer door je energievoorraden gaan. Je lichaam wordt zuiniger en je valt steeds moeilijker af.

Het is dus helemaal niet zo simpel om te stellen kcal in / kcal uit. Anders zouden er ook geen mensen zijn die veel moeilijker afvallen dan anderen, ook al eten ze op dezelfde manier.

BFFM leert je o.a. om een goede balans te zoeken tussen voeding en beweging. Dit is essentieel als je efficiënt wil afvallen of cutten.
 
vraagje..

in BFFM staat dat je je BMR moet berekenen aan de hand van je totale lichaamsgewicht
hier lees ik vaak dat je je VVM moet nemen

hoe zit dit nu precies?
 
vraagje..

in BFFM staat dat je je BMR moet berekenen aan de hand van je totale lichaamsgewicht
hier lees ik vaak dat je je VVM moet nemen

hoe zit dit nu precies?
Er zijn verschillende formules. Ondanks dat sommigen VVM aanraden zegt de wetenschap dat de formules die TBW nemen een correcter resultaat opleveren. De Harris-Benedict formule bijv. hoort bij de betere formules. Deze is ook vrij eenvoudig toe te passen. Je kan deze vinden in de sticky in de voedingssectie.
 
Waar moet je mee beginnen als je de cut gaat voorbereiden?

Bereken eerst nauwkeurig wat je dagelijks nodig hebt aan calorien. Baseer dit op je VVM (Vet Vrije Massa), dus niet op je totale gewicht!

Neem in je berekening ook de sporttoeslag mee, en verder eventuele andere dagelijkse bezigheden, zoals naar school/werk fietsen.

Baseer op de uitkomst van je berekening je nieuwe voedingsschema, eet precies wat je dagelijks nodig hebt, niet meer en niet minder.

Zorg er boven al voor dat je schema geen voeding bevat wat je absoluut niet lust.

Dit komt uit de stikys...
 
Er zijn meerdere sticky's en mods verschillen soms van mening over de details, ik baseer me altijd op wetenschappelijk onderzoek wat dit betreft.
 
ok dus als ik het goed begrijp is de harris benedict een formule waarbij je je totale lichaamsgewicht gebruikt? zo staat het ook in bffm namelijk

al zou je je vvm nemen icm harris benedict dan eet je al gauw te weinig lijkt me
 
ok dus als ik het goed begrijp is de harris benedict een formule waarbij je je totale lichaamsgewicht gebruikt? zo staat het ook in bffm namelijk

al zou je je vvm nemen icm harris benedict dan eet je al gauw te weinig lijkt me
1) Klopt.

2) Mag ook niet, dan klopt de formule niet meer. Voor VVM zijn er andere formules.
 
De formule voor mannen gaat als volgt:

66 + (gewicht_in_kg x 13,7) + (lengte_in_cm x 5) - (leeftijd_in_jaren x 6,8)

dus bij deze formule moet ik dan mijn totaal lichaamsgewicht gebruiken?
dan zat ik dus al een maandje te weinig te eten :s?
 
Lijkt me toch duidelijk. Anders had er gestaan droge_massa_in_kg ;)
 
ik dacht dat dit ook in vvm moest uitgerekend worden omdat het in de andere sticky
stond dusja. Cutschema aanpassen dan maar ;)
 
Mja, is idd niet ideaal die verschillen in de sticky's, kunnen we best aanpassen om deze verwarring in de toekomst uit te sluiten.
 
Even een offtopic vraag: zijn er al mensen die het nieuwe e-book The Grail Body Transformation (ook van Tom Venuto) al hebben gelezen of dit volgen? Ik vroeg me af of het waard is dit boek te kopen. Het BFFM e-book vond ik een goede methode en geschreven in begrijpelijke taal. Ik vraag me af wat er vernieuwend/verbeterd is in zijn nieuwe e-book?

Helaas vond ik het continu wegen en calorieën tellen op een gegeven moment niet meer vol te houden. Wel heb ik er een mooie zelfgemaakte Excel-lijst aan overgehouden waarin ik van +/- 500 voedingsmiddelen de hoeveelheid kcal/eiwit/kool/vet etc heb bijgehouden.
 
Ik heb het boek vanochtend maar aangeschaft na de vele goede verhalen die ik erover heb gehoord/gelezen. Het wordt echt mega simpel uitgelegd en het klopt allemaal ook. De meest briljante quote die ik tot nu toe ben tegen gekomen is deze:

"If you’re earning $4000 a month, but your boss suddenly cuts your pay to $2500 a month, you will try to live the same lifestyle on $2500 a month as you did on $4000 a month. After a while, you have to adjust and save money, and change your lifestyle. The same is true with a calorie intake that is simply too low. When calories are cut below basal metabolic needs, the body will accommodate and slow its metabolism, so it becomes difficult to lose fat even on low calories"

GRUWELIJK. Ik verheug me nu al op mijn einddoel dat ik net heb opgeschreven :D
 
@Big-T

Vanaf vandaag ga ik cardio doen, na de training. Wanneer moet ik dan eiwitten (BCAA's?) innemen? Meteen na het trainen, dus voor de cardio? Of alleen voor de training?

Heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden
 
@Big-T

Vanaf vandaag ga ik cardio doen, na de training. Wanneer moet ik dan eiwitten (BCAA's?) innemen? Meteen na het trainen, dus voor de cardio? Of alleen voor de training?

Heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden

Heb dezelfde vraag ;)
 
Heb dezelfde vraag ;)

laat mij het weten als jij duidelijkheid hebt aub.

verder vraag ik mij af of ik mij nu aan de hartslagzones moet houden, of dat dit onzin is. Zie hier op het forum vaak staan dat het onzin is maar wat is nu waar? er staat ook een sticky met hartslagzones...
 
laat mij het weten als jij duidelijkheid hebt aub.

Het lijkt me zelf dat je een shake na de training moet innemen zodat je spieren niet verder afbreken, dit doe je voor je cardio want daar wil je juist de vetreserves aanpakken.

verder vraag ik mij af of ik mij nu aan de hartslagzones moet houden, of dat dit onzin is. Zie hier op het forum vaak staan dat het onzin is maar wat is nu waar? er staat ook een sticky met hartslagzones...

Hier een stukje van centaur uit een cardio sticky:

Vaak wordt geadviseerd om op ongeveer 70% van je maximale hartslag te bewegen, dit zal voor de meeste mensen tussen de 130 en 145 slagen per minuut liggen. Persoonlijk vind ik dit heel onhandig, je moet constant op je hartslaghorloge kijken, op de display van het cardio apparaat, of sommige apparaten beethouden op een plek wat helemaal niet lekker ligt tijdens de
training. Een goeie maatstaaf is een intensiteit waarbij je wel enige moeite doet, maar tussendoor gewoon zinnen kunt zeggen zonder constant de zin te onderbreken om naar adem te moeten happen. Na verloop van tijd zal je ook merken dat je zelf wel aan gaat voelen welke intensiteit je aan moet nemen wat je gedurende de hele cardio training vol kan houden.
 
Oke thanks. Ga ff bcaa's bestellen dan.
 
Het lijkt me zelf dat je een shake na de training moet innemen zodat je spieren niet verder afbreken, dit doe je voor je cardio want daar wil je juist de vetreserves aanpakken.

Hier een stukje van centaur uit een cardio sticky:
BCAA's / amino's wel, wheyshake niet.
Na kt hoef je idd zo hoog te zitten qua hartslag, op losse cardiodagen zou ik juist wel je hartslag flink omhoog gooien.
Oke thanks. Ga ff bcaa's bestellen dan.
:thumb:
 
Back
Naar boven