AndroidHealthClinic

borst oefeningen

Flyes maken, maar dan wel als laatste oefening, als je deze goed uitvoert krijg je een goed gevoel in je hele borst.
Je kan ze incline, decline of gewoon op een platte bank doen. Mijn voorkeur gaat uit naar gewoon plat.

Ik vind dat terwijl ik erg weinig, veel te weinig bankdruk nog best redelijk borst heb. Kun je na gaan wat er gebeurt wanneer ik flinke kg erop heb.

Flyes maken, maar dan wel als laatste oefening, als je deze goed uitvoert krijg je een goed gevoel in je hele borst.
Je kan ze incline, decline of gewoon op een platte bank doen. Mijn voorkeur gaat uit naar gewoon plat.

Juist niet, doe je flyes aan het begin, op die manier kan je nog gewichten gebruiken die massa bouwen.

Juist niet, doe je flyes aan het begin, op die manier kan je nog gewichten gebruiken die massa bouwen.

Ok op die manier had ik t nooit bekeken. Ik zou juist denken dat je beter eerst kan bankdrukken omdat je hierbij dan zwaarder kan gaan en omdat het een compound oefening is en flyes isolatie.

Of bedoel je dit als je alleen flyes doet ?

leek mij eigenlijk ook wel logisch wat Onemike zegt.

PS : ik vind de 100KG bench best goed als je maar 70KG weegt...

Ok op die manier had ik t nooit bekeken. Ik zou juist denken dat je beter eerst kan bankdrukken omdat je hierbij dan zwaarder kan gaan en omdat het een compound oefening is en flyes isolatie.

Of bedoel je dit als je alleen flyes doet ?

Ik bedoel ook niet dat iedereen moet beginnen met flyes, maar dat je het ook niet als laatste oefening moet Houden (in een schema waarbij je meerdere oefeningen doet)

Beginnen met flyes zou ik trouwens wel aanraden an zgn schouder/tricep drukkers

Ik bedoel ook niet dat iedereen moet beginnen met flyes, maar dat je het ook niet als laatste oefening moet Houden (in een schema waarbij je meerdere oefeningen doet)

Beginnen met flyes zou ik trouwens wel aanraden an zgn schouder/tricep drukkers

Ok man dank je wel voor de tip, ik ga dit eens proberen.

Wat bedoel je precies met dat laatste gedeelte (vetgedrukt) ?

Ok man dank je wel voor de tip, ik ga dit eens proberen.

Wat bedoel je precies met dat laatste gedeelte (vetgedrukt) ?

Nou.. dat als je tijdens het bankdrukken meer uit je schouders/triceps drukt dat je dan beter met flyes kan beginnen..

Je triceps en schouders zullen eerder falen bij pressen dan je borst en aangezien je bij flyes vooral je borst neemt en minder je schouders en triceps ..

Je moet dan natuurlijk wel de flyes doen als massa oefening en niet zoals je zou doen als je de oefening zou gebruiken als "afmakertje"

Even tussendoor:

wat is nu de beste hoek waarin je je ellebogen moet houden als je dumbbell flyes doet.

Ik zie veel mensen ze allemaal weer op een andere manier doen. Wat voor meerwaarde heeft het bijv. als je de hoek zo groot mogelijk maakt?

Even tussendoor:

wat is nu de beste hoek waarin je je ellebogen moet houden als je dumbbell flyes doet.

Ik zie veel mensen ze allemaal weer op een andere manier doen. Wat voor meerwaarde heeft het bijv. als je de hoek zo groot mogelijk maakt?

ja dat vraag ik me ook af eigelijk???

Ik hou mijn ellebogen in een hoek van ongeveer 35 a 45 graden.
Ga ik meer gestrekt krijg ik een te hoge spanning in mijn schouder
vind ik.

Even tussendoor:

Ik heb hiermee wel gevarieerd, wat er voor mij uitkomt is dat hoe kleiner je de hoek maakt, hoe meer je de neiging hebt om te gaan drukken in plaats er een echte fly van te maken.

Yep, hoe kleiner de hoek des te meer de neiging te gaan drukken.

Ik zou gewoon een hoek kiezen waarbij je voldoende gewicht aankan maar toch een flye beweging houd. Merk zelf altijd dat meer gestrekte armen problemen aan m'n ellebogen geeft

Wat zijn jouw bevindingen met zware weigthed push ups ( 20-40 kilo schijven op je rug). Wat doet dit in jouw ogen?

Nu is me opgevallen dat ik met m'n dumbbell schoulder press evenveel druk als m'n chest press dumbbells. En m'n schoulder dumbbell press gaat me beter af. Zowel wat betreft uitveoring als met de verzuring,intensiviteit etc...

Wat kan ik nu concluderen? Naast dat ik nu echt een mietje aan het worden ben :D ? Dat het echt gedaan is met m'n borst?

Eigelijk wordt het eens tijd denk ik, dat ik m'n borst serieus ga trainen met een spotter. Samen de borstdag in plan... en dan om en om.

Ik doe altijd 2 Dumbbell press oefeningen en 2 Fly oefeingen. Flat en Incline.
Decline doe ik op apparte dagen. 1x Fly en 1x Dumbbell press.
De ene keer begin ik met Fly's en de andere keer met Dumbbell press. Ik heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan. Ik probeer meestal bij beide oefeingen alles te geven wat ik heb bij de laatste 2 sets.

Terug
Naar boven