AndroidHealthClinic

Borstspieren breder maken

ik snap wat je bedoelt en ik weet ook dat het op termijn ook weinig uitmaakt en het aankomt op puur massa, maar zodra je je eerste stapjes maakt met trainen lijkt me het dat een deel van je oefeningen ook invloed hebben op je houding om alles met elkaar proportioneel in balans te houden.

ik heb nooit iets gezegd over het verplaatsen van aanhechtingen???? alles wat ik uiteindelijk heb gezegd is dat een aantal specifieke oefeningen bij de breedte van groot belang kunnen zijn.

ik snap wat je bedoelt en ik weet ook dat het op termijn ook weinig uitmaakt en het aankomt op puur massa, maar zodra je je eerste stapjes maakt met trainen lijkt me het dat een deel van je oefeningen ook invloed hebben op je houding om alles met elkaar proportioneel in balans te houden.

Als je je eerste stapjes maakt blijf je bij de basics; eten en knallen op een paar compounds. Niet moeilijk doen over zaken die of niet mogelijk zijn of enkel voor gevorderden nut hebben.

Kan je niet door regelmatig je borstspier te stretchen, de spier een beetje langer maken? Sinds ik stretch merk ik precies wel dat men borstspier aan de zijkanten iets verder reikt. (Richting oksel en kben leniger met men flyss)

Spierweefsel kan je niet langer maken, wel flexibeler of leniger. Vezels zijn opgebouwd uit sarcomeren. Hoe meer sarcomeren in serie hoe langer je spier. Met stretchen kan je geen sarcomeren aanmaken dus de lengte van je spier zal niet veranderen.

ja en waarom word dat er dan niet gelijk gezegd maar er nutteloos gehamerd op allerhande onzin zoals aanhechtingen blablabla. ik bedoelde het niet als wondermiddel van oh ga nu maar 20 flyes dan dan is je borst 10 centimeter groter en krijg je een ijsje bij de mac XD ik weet zelf ook als geen ander dat alles gepaard gaat met tijd geduld hard trainen en goed eten!

ja en waarom word dat er dan niet gelijk gezegd maar er nutteloos gehamerd op allerhande onzin zoals aanhechtingen blablabla. ik bedoelde het niet als wondermiddel van oh ga nu maar 20 flyes dan dan is je borst 10 centimeter groter en krijg je een ijsje bij de mac XD ik weet zelf ook als geen ander dat alles gepaard gaat met tijd geduld hard trainen en goed eten!

Omdat jij blijft geloven dat je spier breeder word, terwijl die in je bovenarm aanhecht, hij zou pas breeder worden als hij veder in je arm aanhecht.

mierennken kan iedereen, en iets te letterlijk nemen ook. ik denk dat je zo ondertussen breed niet meer van breed weet te te onderscheiden en je de definitie breed nu iets te nauw neemt :P dus wat ik je aanraadt om breed te te laten voor wat breed is en zelf eens wat breder te worden.

mierennken kan iedereen, en iets te letterlijk nemen ook. ik denk dat je zo ondertussen breed niet meer van breed weet te te onderscheiden en je de definitie breed nu iets te nauw neemt :P dus wat ik je aanraadt om breed te te laten voor wat breed is en zelf eens wat breder te worden.

zn stats zouden em breder dan jou maken:p

hahaha het is maar hoe je het opvat :P

voor het breder maken van de spieren gebruik je flyes en dergelijke, dit is naar mijn idee samen met peck deck het idee om het wat meer uit te rekken en samen te drukken waardoor het breder zal worden. incline werkt goed voor de bovenkant van je borst en decline voor de onderkant. dus met nadruk denk ik dat je veel baat hebt bij incline cable flyes!

Jij heb het over her breder maken van de spieren, van schouder naar schouder is breedte.
Je probeerd er leuk mee weg te komen ;)

no shit sherlock! en ik kom er niet mee weg; lees die onderste post van mij net zolang tot je hem snapt! ik ben niet gek. ik zeg alleen dat het breder word!

Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet is het breder maken van de borstspier niet mogelijk, maar je kan wel de illusie geven door je houding te verbeteren. Doe je schouders maar eens helemaal naar voren, dan is je borstspier klein en dik, terwijl als je je schouders in een correcte houding doet zal je borstspieren ook groter lijken.

Laatst bewerkt:
Had gelezen dat pullovers je ribkast breder maakt. Hard to believe maar still :P

Theorie is dat door het oprekken de ribbenkast in de lengte opgerekt zou worden.

Is trouwens maar goed ook dat het een theorie is en dat het in praktijk niet gebeurd, want oprekken zou betekenen dat de ruimte tussen de ribben groter wordt en/of dat je borstbeen oprekt. beide zaken die je eigenlijk wat stevigheid van de structuur betreft niet zou willen.

Zelfde geld natuurlijk voor het flyes => ribbenkast in de breedte oprekken verhaal

---------- Post toegevoegd 8 September 2013 om 20:10 ----------

Volgens mij zeg ik in post 5 al dat het niet gaat.

Terug
Naar boven