Fitness Seller

Bosshogg's Starting strength log

kende dit log nog niet.. Heb je begin fotos?

haha geduld kerel, en in de eerste plaats loggen voor jezelf.
als het ook leuk wordt voor anderen is dat mooi meegenomen

• Topic Starter Topic Starter
kende dit log nog niet.. Heb je begin fotos?

Nee niet echt begin foto's, zal op hyves wel eens fotos van mezelf gaan zoeken, heb 1 best onduidelijke.

Vandaag ging squatten best slecht, 1 week niet gesquat en 90 voelde nu zwaar aan

Squat
1x5 20
1x5 40
1x3 60
1x2 80
3x5 90

Benchpress
1x5 20
1x5 30
1x5 40
1x3 50
3x5 57,5 ( ik ben hier zo slecht in, het voelt gwn heel zwaar. Ik zou echt niet weten hoe dat komt)

Deadlift
1x5 60
1x3 80
1x2 100 (tot hier overhand grip nog gebruikt)
1x5 110 PR! (haha toen ik begon met ss was ik super blij met 1 rep 115:eek:)

en excuses voor mn ongeduld, maar ik wil graag feedback en wat ik zou kunnen verbeteren

Nette squat man :D! Gewoon goed diep neem ik aan ?

Over die bench, ach dat komt wel. Ik was/ben er ook suckisucki in, maar er zit progressie in, komt van zelf baas!

Squats voelen veel zwaarder aan deze week. @ weken geleden kon ik 105 3x5 en nu moest ik het met 95 doen:(
Ohja 28 november ben ik al een jaar bezig

14 NOVEMBER 2009

Squats

1x5 20
1x5 40
1x3 60
1x2 80
3x5 95 ( 2e en 3e set met riem, bij de 3de was mn tempo langzaam)

MP

1x5 20
1x5 30
1x3 40
1x2 45
3x5 52,5 ( bij de laatste set, de laatste 2 door mn benen zakken en dan omhoog duwen)

BOR

1x5 40
1x5 50
1x3 60
1x2 70
3x5 85 ( alle 3 met belt en mixed grip, dit waxs veel zwaarder dan 80)

Dus, had ik vandaag gwn een slechte dag( ging in de ochtend, het kan daar aan liggen) of is het iets anders?

harde BOR hoor.
alleen zou ik gewoon pronated grip gebruiken bij de rows. om lekkere sterke grip te krijgen

Lekkere training vandaag, heb eens mn vans aangetrokken inplaats van nike dunks. De zool was een stuk dunner en dat voelde ook beter aan. Ook nam ik voor de training een whey shake. Ohja en wat nummers op mn mp3speler laten zetten door een metalhead uit mn klas, dat helpt heel veel:p

Squat
2x5 20
1x5 40
1x3 60
1x2 80
3x5 97,5 ( dit ging makkelijker als 95, dus mn squat komt weer op niveau)

DB Benchpress Normale benchpress was bezet
2x5 14
1x5 18
1x3 20
1x2 22
1x5 26 ( wilde dit 3x5 doen maar vond het te laag, 52 kilo intotaal)
2x5 28

Deadlift
1x5 60
1x5 80
1x3 90
1x2 100 Tot hier allemaal double overhand grip
1x5 115 PR! Belt en mixed grip

Mn grip is echt verbeterd, kon eerst net 80 5x met mixed grip:P Ik heb ook 2 Heavy grippers, die hebben ook wel geholpen maar die krijg ik niet zo vaak dicht. k denk dat ik daar ook mee ga trainen en dit bij mn log zet

Vandaag niet super veel motivatie, maar mn squats gingen goed. Ik heb alleen wel vragen over mn form maar dat komt zo meteen wel.
ik ga vanaf nu ook alleen mn worksets posten, want mn andere sets zijn toch bijna altijd hetzelfde

Squats
3x5 100 Ging goed, bijna geen verlies in tempo, ook niet in de laatste set

Military press
3x5 55 1e set ging goed, 2de en 3de wwerd het meer een push press, weet niet of dit uit maakt. Dus ik duwde de laatste 2, 3 reps met mn benen

BOR
3x5 90 Ik weet niet of mn form goed is, ik gebruik ook mixed grip hierbij.

Bij BOR trek ik dus mn boevnlichaam omhoog en dan met mn armen het gewicht, ongeveer zo
http://www.youtube.com/watch?v=MXLM782DgI0

Maakt dit uit voor SS of is het alleen als je echt puur voor massa traint dat je alles strict form moet doen

goed getraind, sterke squats
alleen ik zou de mp gewoon strict uitvoeren zonder leg-drive.

het is maar net wat je zelf wilt

je doel is massa of hoog gewicht boven je hoofd pressen? zo is opzich ook wel netjes.
ik zou gewoon doen wat je het fijnste vind. al denk ik dat je beter massa op bouwt met strict. maar ik ben ook geen deskundige :P

Ik denk dat ik met SS doorga tot dit mn stats ongeveer zijn:

SQ 110
DL 140
BP 70
MP 60
BOR 100

En daarna wil ik een beter log openen, begin fotos nemen van hoe ik er dan uit zie en beginnen aan een massa/kracht programma. Ik dacht aan 3x per week en dan ABA en BAB schema met A zwaar en B volume. upper/lower body gaat het dan worden, deadlifts doe ik dan bij lowerbody.

Of heeft iemand een beter idee hoelang ik SS vol zou moeten houden want het word echt zwaar en mn form bij sommige dingen lijd eronder

Ik denk dat ik met SS doorga tot dit mn stats ongeveer zijn:

SQ 110
DL 140
BP 70
MP 60
BOR 100

En daarna wil ik een beter log openen, begin fotos nemen van hoe ik er dan uit zie en beginnen aan een massa/kracht programma. Ik dacht aan 3x per week en dan ABA en BAB schema met A zwaar en B volume. upper/lower body gaat het dan worden, deadlifts doe ik dan bij lowerbody.

Of heeft iemand een beter idee hoelang ik SS vol zou moeten houden want het word echt zwaar en mn form bij sommige dingen lijd eronder

Iemand? zou dit een goed idee zijn of niet?

2 trainingen verspilt aan gwn een beetje wat doen. Merkte wel dat ik alles een stuk zwaarder kon.
Maar goed ik ga weer gwn verder met starting strength, morgen komt er weer een update met de training van die dag

Gewoon verder gaan tot je vastloopt, je bent goed bezig.
Paar tips:
-BOR doe je pronated, desnoods pak je minder gewicht en doe je stricte deadstop rows
-grippers zijn leuk en maken je grip sterker, maar zullen weinig doen voor je supporting grip (bb vasthouden)
-overhead press: maak een keuze of je hem strict of met legdrive doet, het zijn beide zeer goeie oefeningen, maar om progressie goed te meten moet je een keuze maken

WOENSDAG 25 NOVEMBER

Squats
2x5 102,5
1x3 102,5 Toen had ik geen kracht meer in mn benen

Benchpress
3x5 60 dit ging gemakkelijk, eindelijk hoop voor een beetje waardige bench

Deadlifts
1x5 120 PR

ik had mn riem niet bij, maar is wel een stuk fijner bij deadlifts, met riem dan

Vrijdag 27 november

Squats
3x5 102,5 dit voelde nu goed aan, dus maandag verhogen

MP
3x5 50 dit gaat ook omhoog, nu maar hopen dat ik dan geen psuh press ga doen

BOR
3x5 80 Dit ga ik weer met 5 kg verhogen en goed op mn uitvoering letten

kerel vooral starting strenght vasthouden!!:D
de rede dat niemand in je log reageert is omdat hier @ dbb de cultuur is om in andere logs te reageren en dan pas reaties terug te krijgen, is ook wel logisch omdat er zoveel logs zijn kijk je alleen in die van mensen die je kent/mensen waarvan je weet dat hun trainingen heel interessant zijn...

luister naar de tips van koef en ga vooral door met starting strenght, desnoods reset je 100x, het blijft een goed schema...

je bp is nie uit verhouding hoor, ik bench ook maar 110kg aan een 220 dl, is normaal dat je benen sterker zijn dan je armen (al is dat helaas in de gemiddelde gym wel eens anders)

succes kerel

Terug
Naar boven