XXL Nutrition

Bosshogg's Starting strength log

• Topic Starter Topic Starter
Squats
3x5 112,5
laatste rep van de laatste set viel ik bijna voorover, werd net gered door iemand die voorbij liep.
Mn uitvoering is echt k*t geworden. Eerst gaan mn heupen omhoog en dan moet ik een soort good morning doen om mn bovenlichaam weer recht te krijgen. Ik denk dat ik dus weer opnieuw moet beginne met mn squats

MP
2x5 50
Dit gaat alleen nog maar slecht, moest zelfs de laatste set push press gaan doen.

Bor
3x5 70

En dan nog wat core werk, 10 situps met 30kg en een onderrug oefening van T-nation met een rope pulldown.

Ik weetniet of ik door moet gaan met ss of een split schema moet gaan gebruiken voor kracht/massa, want mn borst en armen lopen echt achter en ik vind mn bf% te hoog worden. Ook wil ik voor de zomer gaan cutten om er in de zomer er goed bij te staan.

Vette stats hoor, hoe lang ben je al bezig?

Vette stats hoor, hoe lang ben je al bezig?

Ik ben met SS 9 weken bezig. Met KT 1 jaar, maar de eerste maanden alleen op vaste toestellen met weinig gewicht en 3x10 schema en fullbody. Toen begon ik met SS voor 1,5 maand en was gestopt, daarna gwn random training en nu weer SS. En hierna wil ik een paar maanden massa bouwen en daarna cutten

Laatste update alweer 2 weken geleden, wel getraind tussen door maar meestal was de gym dicht (kerst)

heb 2x in split getraind maar die ga ik niet posten. Train nu meer voor explosiviteit voor parkour.

MAANDAG 4 JANUARI
Front squat
2x5 70
Eerder zwaar aan mn rug dan mn benen, mn rug is dus nog niet sterk genoeg voor zwaardere fronts ???

Zercher squats
1x5 60
Mn onderarmen lekker rood:P

Military press
3x3 45
Gelet op explosiviteit

Geprobeerd te powerclean maar lukte niet echt

Inverted rowBenen op een bankje
1x10 bw
2x8 bw

Rear delt
1x8 30
3x8 40
1x8 45
Mn schouder staat naar voren gekanteld en mn schouder vanf de zijkant is n iet rond

Kerst gooit veel roet in het eten he :P

Waarom deadlift je niet meer? Ivm je rug? Heb je ook pics btw? Volgens mij zijn je stats erg netjes voor iemand van 16.

Jow

Kerst gooit veel roet in het eten he :P

Waarom deadlift je niet meer? Ivm je rug? Heb je ook pics btw? Volgens mij zijn je stats erg netjes voor iemand van 16.

Jow

Ik volg nog een soort van Starting strength systeem maar dan met extra dingen, dus DEadlift en bench komen pas de volgende keer. Ik had in die spilts een keer gedeadlift, 10x100 dus niet echt veel. En ik post wel pics wanneer ik ga beginnen met cutten zodat ik dat resultaat goed kan zien

Ik volg nog een soort van Starting strength systeem maar dan met extra dingen, dus DEadlift en bench komen pas de volgende keer. Ik had in die spilts een keer gedeadlift, 10x100 dus niet echt veel. En ik post wel pics wanneer ik ga beginnen met cutten zodat ik dat resultaat goed kan zien

Laat het Mark maar niet horen ;) Ik zit te overwegen om 3x per week Squat/Deadlift/Benchpress/Bor/Lat-raises te gaan doen, is me vorige week erg goed bevallen. Hoe bevalt het om de boel aan te vullen met extra oefeningen?

Laat het Mark maar niet horen ;) Ik zit te overwegen om 3x per week Squat/Deadlift/Benchpress/Bor/Lat-raises te gaan doen, is me vorige week erg goed bevallen. Hoe bevalt het om de boel aan te vullen met extra oefeningen?

Gaat wel, ik doe front squats en die kan ik veel minder zwaar dus meer enegie over. FRont squats is omdat mn uitvoering bij back squats slecht werd. En wil mn achterkant schouder beter maken.

Maar ik moet even een goed schema maken anders ga i van alles door elkaar doen en daar heb ik ook niks aan

Front Squat
3x5 75
Ging goed, laatste 2 reps ff met een riem gedaan, mn rug krijgt toch meer te verduren met front squats. Ook heel mn schouders rood, maar dat gaat wel weg.

Bench press
1x3 70
Lukt net geen 5 reps, 3de ging moeilijk. Bench bijna evenveel als mn squat:sd:

Deadlift
1x5 100 Double overhand
1x3 120 Mixed
Allebei zonder riem

Pullups
1x5 -20 bw
1x3 -15 bw

Brute bench in verhouding man.

Vandaag opeens veel energie en erg veel zin om te trainen, dus das altijd goed. Zat met een idee in mn hoofd om 120 te squatten of het nou 1 keer was of 5 keer maakte niet uit. Had ook gwn zin om zwaar te trainen, komt vast door niet veel te doen tijdens gym.

ik ga nu ook alleen mn worksets posten, warming up is bijna altijd hetzelfde

Squats (lekker singels en dubbles doen)
1x5 100
1x2 105
1x2 110
1x3 115
2x2 120 PR!
1x20 60 Holy shit, bij nummer 15 echt al t*ring zwaar, wilde de bar van me afgooien.

Wide chest hammer strength
1x10 80
2x6 100
1x12 60

DB Row
1x6 30
2x6 34

Chin ups
1x8 -25bw
En toen tijd en energie nood:P

En sorry Mcmetronome, vandaag weer geen deadlifts. Mn benen waren kapot na het squatten

Vandaag opeens veel energie en erg veel zin om te trainen, dus das altijd goed. Zat met een idee in mn hoofd om 120 te squatten of het nou 1 keer was of 5 keer maakte niet uit. Had ook gwn zin om zwaar te trainen, komt vast door niet veel te doen tijdens gym.

En sorry Mcmetronome, vandaag weer geen deadlifts. Mn benen waren kapot na het squatten

Ik had ook een vet lekkere dag vandaag! Wat nou maandagen-zijn-k*t :cool:

En ach, ik vergeef snel :p Volgens mij is het ook een beetje wat je gewend ben. Ik voelde vandaag in ieder geval mn benen hard bij mn deadlift! (Na mn squat)

Deze keer geen squats, ik ga nu een Split hanteren. Die wordt: Benen/pull UB/Push UB.

MP
1x5 40
1x5 45
1x5 47,5
1x3 52,5

Deadlifts
3x100
2x120
1x140
1x150
0x160
Kreeg 160 niet eens van de grond. Hoe kan ik deze hoger krijgen want ik wil graag een 2xbw deadlift(170)

Shrugs
1x8 80
1x6 100
2x5 110
1x10 90
Dikke traps kweken FTW!

Pulldown
1x10 40
1x8 50
1x5 60
Met mn handpalmen naar me toe en mn traps aanspannen en vanuit mn rug trekken.

Vrijdag Ga ik schuin bankdrukken om de holtes tussen mn borst en schouders op te vullen.

If you want to lift more, you gotta lift more ;)

Mja, als je 150 1RM heb zou ik wat hoger beginnen dan met 100kg. Ik zou gewoon een paar setjes op 130-140 ofzo doen voor een weekje. Ik denk dat je niet ver zit van de 160.

Mja, als je 150 1RM heb zou ik wat hoger beginnen dan met 100kg. Ik zou gewoon een paar setjes op 130-140 ofzo doen voor een weekje. Ik denk dat je niet ver zit van de 160.

Dus veel volume maken tussen 100 en 140 kilo? Dat doe ik dan volgende week wel

Ik doe zelf steeds 3x5 en ga nu nog elke week omhoog. Ik zou gewoon het max-gewicht nemen waarmee je een setje of 3 kan doen.

Ik heb mn trainings schema op gedeeld in

Maandag - Benen
Woensdag - UB Push
Vrijdag/zaterdag - UB pull

Benen
Squats
1x5 100
1x2 110
2x3 120 Laatste reps hulp spotter
1x20 65 Bij 14 moest ik de stang ff terug leggen en 10 sec rust nemen

Ik ga minder warming up sets doen, nu doe ik er 4 met telks 20 kilo meer vanf alleen de stang

Seated Leg curl
1x15 20
1x10 30
1x10 40

Leg extension
1x10 20
1x10 30
1x5 40

Seated calf raise
1x20 20
1x16 30
1x12 40
1x20 20

Ja dan ben je wel effe bezig met opwarmen :p Ik dee eerst steeds met alleen de stang een rep of 8 (doe ik bij benchpress nog steeds) maar had vandaag eens een paar keer 70kg deadlift als warmingup. Daarna mooi weer wat meer dan vorige week gepakt, dus werkt wel goed denk ik.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven