Fitness Seller

Bosshogg's Starting strength log

Ik denk dat ik met SS doorga tot dit mn stats ongeveer zijn:

SQ 110
DL 140
BP 70
MP 60
BOR 100

En daarna wil ik een beter log openen, begin fotos nemen van hoe ik er dan uit zie en beginnen aan een massa/kracht programma. Ik dacht aan 3x per week en dan ABA en BAB schema met A zwaar en B volume. upper/lower body gaat het dan worden, deadlifts doe ik dan bij lowerbody.

Of heeft iemand een beter idee hoelang ik SS vol zou moeten houden want het word echt zwaar en mn form bij sommige dingen lijd eronder

Die stats zijn toch een mooi doel, als je dat haalt kun je altijd nog beslissen om door te gaan of niet. Vorm moet je op blijven letten, als door gebrek aan kracht de vorm ernstig gaat leiden moet je ook deloaden. Zorg ook dat je genoeg vreet en slaapt, dat scheelt enorm.

dit gaat vast ruzie opleveren hier maar:
vreten en slapen is imo overrated... tuurlijk moet je boven je kcal zitten om aan te komen en tuurlijk moet je slapen om te herstellen maar ik ken genoeg mannen die echt leven op tonijn en kip, slapen tot het verrekt en niet sneller gainen als ik, veel eten + heavy trainen + rusten wanneer het nodig is = dikke gains, heel strict eten en op je slaap letten zorgt voor (voor jou capaciteit) perfecte gains maar zorgt er ook voor dat je gewoon een k*tter leven hebt, terwijl gewoon veel (maar ook lekker) eten, slapen wanneer je moe bent (niet 4 uuurtjes per nacht ofsow, maar hoeft ook echt niet elke nacht 10 uur te zijn) en 3x in de week knallen je en goede gains oplevert EN ervoor zorgt dat je ook goed geniet van het leven... belangrijkste van alles voor gains is wel dat je consequent bent, altijd genoeg eet, geen trainingen overslaat en GEEN BLESSURES OPLOOPT

lol maar 110 kg bench, ik denk dat ik eerder 220 dl haal dan dat eerste. En ik zal wel eens reageren in andere logs, thnx voor je reactie

Ik doe ook SS en mijn bench is ook niet in verhouding, ik heb het er ook zwaar mee :o
Is ook helemaal niet leuk om te benchen, gewoon squatten!

dit gaat vast ruzie opleveren hier maar:
vreten en slapen is imo overrated... tuurlijk moet je boven je kcal zitten om aan te komen en tuurlijk moet je slapen om te herstellen maar ik ken genoeg mannen die echt leven op tonijn en kip, slapen tot het verrekt en niet sneller gainen als ik, veel eten + heavy trainen + rusten wanneer het nodig is = dikke gains, heel strict eten en op je slaap letten zorgt voor (voor jou capaciteit) perfecte gains maar zorgt er ook voor dat je gewoon een k*tter leven hebt, terwijl gewoon veel (maar ook lekker) eten, slapen wanneer je moe bent (niet 4 uuurtjes per nacht ofsow, maar hoeft ook echt niet elke nacht 10 uur te zijn) en 3x in de week knallen je en goede gains oplevert EN ervoor zorgt dat je ook goed geniet van het leven... belangrijkste van alles voor gains is wel dat je consequent bent, altijd genoeg eet, geen trainingen overslaat en GEEN BLESSURES OPLOOPT

Als je zoals in jouw geval je vooral bezig houdt met bicepscurls en geen benen traint is vreten overrated ja. Als je echter 3x per week zware compounds doet met een stevige progressie zit je al vlug over de 3500 kcal heen, voor de meeste mensen betekend dat vreten.

Als je zoals in jouw geval je vooral bezig houdt met bicepscurls en geen benen traint is vreten overrated ja. Als je echter 3x per week zware compounds doet met een stevige progressie zit je al vlug over de 3500 kcal heen, voor de meeste mensen betekend dat vreten.

je geloofde dat topic echt? check mn log dude, mn stats zijn 110 bench, 220 dl, 160 squat (tenminste een tijdje terug, laatst wel gefailed)

ik zit ook wel over de 3500kcal per dag maar ik hoef daarvoor er echt nie pp te letten gewoon lekker eten... enige "erop letten" wat ik doe is zorgen dat ik wel altijd om de zoveel uur eet, maar thats it

Heb eens een beetje terug gelezen. Maar je moet jezelf de tijd gunnen. Blijf gewoon een vast schema draaien, waarbij je een goed volume draait en zeker je techniek niet verloochent, dan komt de kracht vanzelf wel.

Over je bench press moet je je niet zo druk maken. Ook hierbij geld blijf je setjes maken dan komt de groove vanzelf wel waardoor het gewicht ook omhoog zal gaan.

• Topic Starter Topic Starter
WOENSDAG 2 december

Squat
3x5 105 (ging een stuk makkelijker dan een maand geleden)

Bench
2x5 65 wegens tijdnood maar 2 sets, werd een beetje geholpen doorspotter volgende keer 62,5

Deadlift
1x5 125 Dit ging goed, ik neem wel 10-15 sec pauze tussen reps

ZATERDAG 5 december

Squat
3x5 105 Ging weer makkelijk en tempo lag ook goed, ik heb een goed gevoel dat ik voor het einde van het jaar 110 3x5 kan doen

MP
1x5 52,5 en 1x3 52,5 had helemaal geen kracht meer in mn schouders, dit gewicht gwn hetzelfde houden

DB Row
3x5 38 Ja er waren mensen aan het curlen in het squatrack dus maar ff met dumbbells. En dit waren ook de zwaarste dumbbells, had de laatste set rep out gedaan, haalde er 10 met mn rechter arm en 6 met links

Maandag 107,5 squatten heb er zin in als het goed blijft gaan

MAANDAG 7 DECEMBER

Squats
3x5 107,5

Bij de 2de set haalde ik 3 en dan even een korte pauze en de laatste 2 doen. De 3de set vroeg ik om een spotter maar die hoefde niks te doen, lekker tempo en faalde geen een keer. WEl gingen eerst mn heupen om,hoog en dan mn rug, een heel klein stukje maar daarna gwn recht

Hammer strength back bench
1x5 60
1x6 70
1x4 80
Hammer back bench is dit
http://www.youtube.com/watch?v=JDcqlZtR3i0&feature=related
Hier kon ikdus 80 terwijl ik net 65 bench, is dit een goede variatie of niet?

Deadlift
1x5 130
Dit doe ik met korte pauzes tussen reps, dus neer leggen en een slok water enz

Mn trainingen gaan een stuk lekkerder, squat zit weer op zelfde gewicht maar gaat makkelijker, hoop vrijdag 110kg te kunnen doen. Deadlift gaat ook lekker, wil mn 1RM testen en in de top 10 forum records -18 komen:P

Is die hammer strength bench handig of gwn bull shit? Want ik geloof er niks van dat dat goed kan zijn als ik 15 kg meer kan pakken.

En hoe moet ik mn BOR uitvoeren, mag ik met mn bovenlichaam een beetje cheaten of moet het strict voor over hangen en met mn armen trekken en bovenlichaam stil houden?

Is die hammer strength bench handig of gwn bull shit? Want ik geloof er niks van dat dat goed kan zijn als ik 15 kg meer kan pakken.

En hoe moet ik mn BOR uitvoeren, mag ik met mn bovenlichaam een beetje cheaten of moet het strict voor over hangen en met mn armen trekken en bovenlichaam stil houden?

met hammer bench heb ik geen ervaring.
maar met BOR is het het beste om hem strict uit te voeren, zodat je lekker kan squeezen en goed de spanning kan houden op de spieren.

als je teveel met je rug omhoog gaat worden het eerder Yates Row, voordeel hiervan is echter wel dat je meer gewicht kan pakken.

Hmm vandaag maar een slechte training

Squats
3x5 107,5
Squats gingen slecht, eerste set haalde ik 3 reps en dan 15 sec waxhten en dan weer 2 reps, en laatste 2 sets met spotter die een beetje hielp. Wel had ik 3x 110 gedaan met spot,

MP
Alleen mn warm up sets gedaan, 50kg kreeg ik niet eens omhoog gedrukt
Daarna een paar cleans gedaan met 50kg

T-bar rows
3x5 60
1x10 60

Skullcrushers
1x10 20
1x10 25
1x10 30
en nog 1 setje curls gedaan maar mn armen waren kapot.

Hopelijk gaat het vrijdag of zaterdag een stuk beter, wil mn PR's halen.

waarom max je nooit met squatten?
in het topic van newcomers cup zeg je dat het niveau te hoog is, en je maar 107, squat.
ik squat echt geen 3 x 5 x 107,5. en heb al een 1rm van 125.
jij kunt echt wel 140 squatten denk ik, misschien wel 150

Ik zal volgende keer eens kijken of ik zal gaan maxen, moet er wel iemand ff spotten. Ik zie in je log dat je 5x85 squatte en een 1RM van 125 hebt. Ik weet niet zeker of ik 140 zal halen, maar misschien onderschat ik mezelf wel.

Ik zal dan ook wel mn max deadlift proberen ik denk eerder dat die zo rond de 150 ligt, ik doe vrijdag 5x135 wat wel zou lukken.

En die NCC is toch nog steeds te hoog voor me, mn push press is niet eens genoeg voor het begin van de loglift en die 200kg conanswheel zie ik niet gebeuren eveneens als 120 atlas stone

je zult waarschijnlijk er wel niet echt zin in hebben. want het is een newcomers wedstrijd, je doet je best, mar verwacht geen goud.

komt goed met die 5 x 135 vrijdag! suc 6alvast

Hondsbrutale squats mijn vriend, HONDSBRUTAAL! Ga zo door!

YESSSSS vandaag echt een goede dag voor mn lkifts, in alle 3 mn pr gehaald.

Squatrack was bezet toen ik begon dus begon ik maar met bankdrukken

Benchpress
1x5 62,5
1x5 65
1x5 67,5 PR!!
Het was licht dus ik ging maar zwaarder en iemand kon me spotten, was gelukkig niet echt nodig. Eindelijk gaat mn bench omhoog ik hoop volgende week 70kg te kunnen doen

Squats
3x5 110
Allle 3 met een belt en zonder spotter, wel de 2de 4-10sec-1 en de 3de set 3-15sec-2. Ook wel ff leuk om te vermelden, toen ik bezig was met 110 op mn schouders(zonder pad er tussen) ging er iemand naast me lunges doen, met 20kg en een handdoek der rond en dan op zn schouders.

Deadlift
1x5 135
Mn grip word ook steeds beter, 120x2 met overhand grip. Alleen mn form voelde niet zo goed, maar dat komt vast omdat het mn pr is. Het was niet echt dat mn onderrug bol was maar het is lastig om je rug recht te houden als je dat van de grond trekt.

Eindelijk na 2 maanden toch echte vooruit gang in vergelijking met mn vorige pr's

---------- Toegevoegd om 12:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:34 ----------

Hondsbrutale squats mijn vriend, HONDSBRUTAAL! Ga zo door!

Dankje, en ik zal zeker zo doorgaan. Wil 120 halen voor mn verjaardag 4 maart, dus nog flink de tijd.

Shit hoe goed het vorige keer ging, is hoe slecht het nu ging. :( Komrt vast door mn 2 uur gym die ik in de middag had. Als een debiel gaan volleyballen met een fysiobal:p

Squats
1x5 110 1x4 110
Bij de laatste nog hulp van spotter. Daarna geen kracht meer in mn benen

MP
1x3 52,5 1x2 50
Wilde wel 5 reps halen, waarom gaat mn MP niet meer goed:mad:

Standing one arm db press
1x5 12
1x5 14
1x5 16
1x5 18
1x5 20
1x5 24 Alleen rechts

T-bar rows
1x5 40
1x5 60
1x5 70

BB curl
1x8 20
1x8 25
1x5 30
1x5 35
1x1 40

DB row
1x5 24
1x5 28
1x5 32

Tricep pull down
1x10 30
1x5 40
2x5 50
Hierbij voelde ik het meer in de achterkant van mn schouders???

Nou ja dus gwn maar wat aangekloot.
Hoop woensdag gwn weer 110 te kunnen squatten en 67,5 te bankdrukken en mn PR bij deadlift halen 140kg
En vrijdag dan 112,5 probereen te squatten en misschien te 1RM en

Laatst bewerkt:
Vaag, mn training zijn goed en daarna slecht en daarna weeer goed.

Squats
3x5 110
Ging goed, alleen mn heupen gaan wel eerst omhoog en mn bovenlichaam komt dan iets later, is dit slecht?

Vage bench dingen
bankdrukken was bezet dus begon in de smith 1x5 30 1x5 40 1x3 50
Daarna begon ik op de hammerstrengt back bench 1x5 60 1x3 70 2x5 80
Daarna incline bench 1x10 14 1x5 18 2x5 20

Deadlift
1x5 140 PR!
Op naar de 150 en daarna 1rep maxen

Nou ja dus vrijdag verhogen naar 112,5 met mn squat

Goed bezig! :D Deadlift gaat goed! Bij mij loopt de deadlift nog achter op de squat, maar dit begint ook al aardig recht te trekken. 140 is echter nog wel een eindje weg met 5kg per week toename :P

Hey man, mooie progressie! Ik ga je in de gaten houden, abbonomentje;)

Terug
Naar boven