Fitness Seller

Boto's log '09

BoTo

Freaky Bodybuilder
Waardering
81
Een jaar lang klooien en amper progressie maken, dat heb ik in 2008 bereikt. Helaas geen automatische progressie zoals in 2006 en 2007 waar de kilo's er ook zonder voeding aan vlogen. Noem het luiheid, andere prioriteiten of het feit dat de kilo's er niet vanzelf meer aanvlogen en er geen hardcorefitness verhanden was/is, hoe dan ook : het moet veranderen en ik moet eens serieus over die 80kg heen.

De situatie momenteel : Verscheidene maanden (in feite quasi sinds mijn laatste foto update rond september) 2x/week getrained op onderhoud en 3-4x maaltijden gegeten, dat was tot voor kort het credo zeg maar. Na de examens begin februari zat ik op een '08-'09 low van 75,6kg wat natuurlijk ronduit belachelijk was. Momenteel al terug 3 weken goed aan het trainen en de voeding begint ook weer goed te komen. Gewicht schommelt tussen de 77-78kg. Enkel de uurtjes nachtrust zijn nog rampzalig. Doorheen de weekdagen zat ik de laatste weken niet voor half 3 in bed en in de weekends was er al meer dan eens een uitschieter tot 6uur met bijhorende katabole giftige mengseltjes.

Het doel, en nu zetten we het eens niet te ver weg en houden we het realistisch, is om 82kg te wegen bij hetzelfde vet-% op 21 juni (begin van de zomer en mijn verjaardag, makkelijk te onthouden ;) ).
Huidige stand van zaken :
ay64ar.jpg

Koud genomen enkele dagen geleden. Beetje k*t verlopig maar zal wel snel gaan bijtrekken hoop ik. :)

Sinds vandaag begonnen met een advanced Bill Starr waarbij ik de krachtstats zeer mild heb ingesteld om even te kijken wat het geeft. Dit omdat mijn RM's atm totaal ondermaats zijn en snel zullen bijtrekken naar boven toe. Zo meteen even de eerste training posten.

• Topic Starter Topic Starter
Training vandaag 16/02 :

Fullsquat
5x72
5x72
5x72
5x72

Benchpress
5x44
5x50
5x57
5x65
5x72

BOR
5x34
5x40
5x46
5x52
5x60

Dips
18xBW
15xBW
12xBW

Weighted Sit-ups
20xBW+5
20xBW+5
20xBW+5

Zeer gemakkelijke sq, bp en bors maar wil eerst eens een hele week squaten en dergelijke voordat ik het gewicht aanzienlijk verhoog. Ook de dips gingen zonder moeite en moeten in het vervolg al met gewicht erbij maar vandaag geen riemen mee om gewicht aan te hangen, vandaar het hoge volume.

Ik ga dit logje volgen.

Succes maat

Succes met je doelen!

Leuk dat je ook gaat loggen! Ik kom af en toe ff buurten :P

Succes met je logje, ga je volgen!

Leuk dat je een loggie begint! Wat is je voedings/trainingsschema!?

Ik ga dit logje volgen.

Succes maat

Succes met je doelen!

Leuk dat je ook gaat loggen! Ik kom af en toe ff buurten :P

Succes met je logje, ga je volgen!

Leuk dat je een loggie begint! Wat is je voedings/trainingsschema!?

Bedankt kerels. ;) Zal jullie ook af en toe komen opzoeken in jullie logs. :D

Voedingsschema heb ik atm niet maar zorg dat ik aan die 6 maaltijden per dag kom. Het is soms een beetje puzzelen maar aan een echt voedingsschema kan ik me toch (nog) niet houden. Vandaag bijv. een ommelet van 4 eieren en spek + 2 bruine boterhammen, 2 pannekoeken met kaas (gesmolten) tussen, een pepperoni-pizza, 3 boterkoeken en energydrink 400kcal + banaan op. Maar er moeten nog 2 maaltijden bij, te laat opgestaan. :o Helemaal niet clean dus, maar ik ga er op vooruit en vet zet ik verlopig nog niet aan. Rijst,kip, tonijn, .. zitten er normaal wel in hoor, maar vandaag was alles op. Morgen naar de supermarkt. :D

Trainingsschema is zoals vermeld Billstar advanced. Nog een beetje licht atm maar desnoods doe ik er nog een extra laadweek bij alvorens ik aan de 3x3 reeksen begin.

Gewoon goed eten, hoeft niet perse een vast schema te zijn. :)

Succes met je doelen! De V vorm zit er al wel in bij jou :P

Beetje raar om dan de advanced te doen, doe je beter even de intermediate tot je aan een platform komt. Dan even deloaden en dan pas aan de bak met de advanced, is een geweldig schema voor de squats waarbij je in de "intensification fase" het onderste uit de kan moet halen. Anyhow succes ;) :thumbs:

Beetje raar om dan de advanced te doen, doe je beter even de intermediate tot je aan een platform komt. Dan even deloaden en dan pas aan de bak met de advanced, is een geweldig schema voor de squats waarbij je in de "intensification fase" het onderste uit de kan moet halen. Anyhow succes ;) :thumbs:

Mja, dat kon ik ook doen. Ik zal na 4 weken even kijken wat ik het beste doe, tot dan is er alleszins niet veel verschil toch? :)

Kan je afwachten inderdaad, als je kracht weer goed terug komt kan je er ook voor kiezen om de "loading volume" fase iets langer te doen dan de vooropgelegde 4 weken. Maar dat moet je zo'n beetje naar gevoel inschatten.

Deze morgen nog eens gewogen, er is toch weer een week voorbij sinds de laatste weging. 79,4kg. Voornamelijk vocht en vet uiteraard, maar mentaal zet het mij aan om nog beter te eten en harder te trainen. Gisterenavond mijn 400gr vleesbrood in de oven vergeten : een dik kwartier overbakken... mogen wegsmijten. :(

Vanavond deadlift en MP. ^^ Ben benieuwd hoe het gaat gaan, wegens tandpijn en misselijkheid maar van 4u tot 8u45 geslapen, gelukkig kom ik meestal al toe met een goeie 6uur dus voor een keer kan het niet zo'n kwaad.

Training 18/02 :

Fullsquat (attg ofc)
5x65
5x65
5x65
5x65
5x65

Deadlift
5x110
5x110
5x110
5x110
5x110

Military Press (geen gecheat, legdrive, ...)
5x44
5x44
5x44
5x44
5x44

Chin ups
12xBW normal grip
10xBW wide grip
8xBW wide grip

Weighted Sit-ups
20xBW+5
20xBW+5
20xBW+5

Een beetje ziek en vermoeid maar alsnog een relatief makkelijke (opbouw)training. Deadlift had ik zeer licht ingesteld omdat ik niet gewoon ben van veel setjes te draaien. 5x5x120 wacht ik dan liever nog een week of twee mee. MP ging wel lekker, de laatste 2 reps van de laatste set waren even duwen maar 3x60 kan er volgens mij binnen 10 weken wel inzitten. Nogal wat kracht verloren met de chins, hopelijk komen die snel weer volledig goed.

Netjes, ga zo door!

Toch een lekkere training kerel!

Succes met je nieuwe log, ik hou je in de gaten.

Ik kan je het volgende zeggen; ik heb in 2008 ook een erg slecht jaar achter de rug gehad. Ik ben nu een maand weer als vanouds aan het knallen, en ik merk dat m'n lichaam weer volop aan het groeien is. Elke week voelt m'n lichaam beter aan, soepeler, sterker, voller. Dus geniet van je come-back.
Je rug foto ziet er nog goed uit, het middelste gedeelte van je traps liggen er goed op, goede definitie en je lats lopen mooi laag door.

Ain't nothing to it but to do it, hardcore!

Jij ook duidelijk aan een kuur bezig;) Of niet Spank:roflol:

Pas maar op, vrijdag de volle 76kg. :D
Bedankt voor de reacties.

Afspraak voor maandag voor de tandarts, hopelijk verergert het niet teveel want mijn kaak voelt al een hele dag stijf aan. Zolang we nog kunnen eten zeker tot dan... :D

Succes met je nieuwe log, ik hou je in de gaten.

Ik kan je het volgende zeggen; ik heb in 2008 ook een erg slecht jaar achter de rug gehad. Ik ben nu een maand weer als vanouds aan het knallen, en ik merk dat m'n lichaam weer volop aan het groeien is. Elke week voelt m'n lichaam beter aan, soepeler, sterker, voller. Dus geniet van je come-back.
Je rug foto ziet er nog goed uit, het middelste gedeelte van je traps liggen er goed op, goede definitie en je lats lopen mooi laag door.

Ain't nothing to it but to do it, hardcore!

Zeker! ;) Ik voel me al een pak beter nu ik weer goed train en eet.
Laten we elkaar dan in de gaten houden, zodat we niet afzwakken. Heb nu een doel en wil er nu eens serieus geraken.

Zal als ik eens echt progressie heb de foto op 75+ en eentje op 82+ naast elkaar hier plaatsen. Op de 75+ kon je al bijna terug mijn ruggegraat wat onderscheiden :eek: (die stak vroeger volledig uit :D).

Terug
Naar boven