AndroidHealthClinic

Boto's log '09

• Topic Starter Topic Starter
Ben net 1m80. Had liever wat groter geweest :(.

Training 02/03 :

Fullsquat
5x84
5x84
5x84
5x84
5x84

Benchpress
5x50
5x58
5x64
5x70
1x80 (juuj... blessure van augustus schiet er opeens weer in, direct gestopt. Vervelend want qua kracht kan ik nog wel een pakje hoger)

BOR
5x40
5x50
5x60
5x64
5x70

Dips
20xBW
12xBW
12xBW

Weighted Sit-ups
20xBW+5
20xBW+5
20xBW+5

Leg Raises
20xBW
20xBW

Ging vlot, moet overal 5kg bij kunnen met betere voeding. Met 4-5 maaltijden en wat junk kom ik natuurlijk nergens.
Verder genoeg energie maar k*t van de blessure. We hebben een Kine in de gym (is een praktijk aan gekoppeld) dus maar gelijk raad gaan vragen. Moet het een paar weken rustig aan doen en andere oefeningen doen die niet zo belasten. Kine doen lijkt ze onozel omdat ik er in het dagelijkse leven geen last van heb. Dat was ik zelf ook wel achtergekomen. Hoe ik het verder preventief kan voorkomen (laat staan genezen) blijft echter een raadsel. :scratch:

De post staakt hier 3 dagen (apenland) dus kan wrs nog een week extra op mijn sportfood-bestelling (oa riem en straps) wachten en heb net het blije nieuws gekregen dat mijn hoektand (dat kreng is 2cm groot met wortels bij :eek:) het best wordt getrokken. Maar op volgende week vrijdag gezet zodat ik een hele week kan trainen en nog even goed kan eten. :D

Woensdag maar eens gaan afreageren en die deadlift op 5x5x130 (24kg op 2 weken zou dat zijn, al was het begin nogal easy ingesteld :o) gaan proberen. Met goede voeding en rust zeker een eitje.

Zozo, dat ziet er best wel aardig uit ... en idd, met wat meer eten gaan je lifts gelijk
de hoogte in. Merk het maar al te goed nu ik beperkt ben qua kcals :p

Succes alvast met je DL

Stomme Post! ;)

nice BOR

Training 04/03 :

Even een vergelijking met drie weken geleden, zal ik af en toe proberen doen om te kijken waar ik progressie maak.

Training 18/02 : (Training 04/03)

Fullsquat
5x65 5x72
5x65 5x72
5x65 5x72
5x65 5x72
5x65 5x72

Deadlift
8x100
5x110 5x130
5x110 5x130
5x110 5x130
5x110 5x130
5x110 3x150 (had er even zin in, 130 ging alweer te vlot.)

Military Press
5x44 5x46 (door pijn in elleboog van maandag niet de normale 48kg gedaan, niet veel verschil maar bij die laatste sets en reps misschien wel cruciaal)
5x44 5x46
5x44 5x46
5x44 5x46
5x44 5x46

Chin ups
12xBW normal grip 13xBW
10xBW wide grip 10xBW
8xBW wide grip 8xBW

Weighted Sit-ups
20xBW+5
20xBW+5
20xBW+5

idem voor situp's + wat extra's zoals leg raises

SQ ging vlot maar ik krijg altijd pijn aan rand van mn boxershort alsk met lange trainingsbroek train. Op de één of andere manier begint dat ding erin te snijden of draait het dubbel, heb er vooral last van na een paar reps full. Nog iemand last van? :D
Deadlift ging zo soepel dat ik die 3x150 gewoon eens wou proberen. Daardoor al ruim over het 1RM record voor binnen 7 weken en nu reeds aan het huidig ingesteld 1 RM record (gezien ik al eens met 10kg heb verhoogd) wellicht wat op 1x162 zou liggen. Gebruik nog geen belt (of straps) maar verwacht hem elk moment binnen te krijgen, ben benieuwd hoe dat gaat gaan, volgende week eens wat "oefenen" op high reps.

Goede training en progressie zeg.
Vooral op die DL bruut sterk topper!

squat is wel beetje laag ivm je DL, of zie ik dat verkeerd?
Dl vind ik ****ing zwaar, squat vind ik wel meevallen.

squat is wel beetje laag ivm je DL, of zie ik dat verkeerd?
Dl vind ik ****ing zwaar, squat vind ik wel meevallen.

squat is gewoon slecht. Denk dat ik hem nu fullsquat op 3x90-95kg en parallel 105 of zo? Merk dat parallel niet veel verhoogd als je gewoon bent van te fullsquaten.

Is niet veel soeps maarja. Als ze groeien ben ik ook tevreden. Vandaag nog een nieuwe, ruimere broek gekocht, dat zet mij aan om te groeien, anders zit ie te los. :D

Komt wel goed. Hoop dat BP ook weer goedkomt op termijn als mn elleboog wat minder vervelend doet, deed vroegahh nog 2x90kg met mn 76kg.

Zal eens "extreme" doelen stellen voor tegen 21 juni, eens kijken of ik het kan halen en zo voel ik me verplicht harder te knallen. :roflol:

1x180 / 3x165 DL
1x115 / 3x104 FSQ
1x104 / 3x92 BP
1x60 / 3x55 MP
5x85 ROW

Dit op 82kg -12% BF en zonder teveel gecheat met de gewichten. :o

Zal eens "extreme" doelen stellen voor tegen 21 juni, eens kijken of ik het kan halen en zo voel ik me verplicht harder te knallen. :roflol:

1x180 / 3x165 DL
1x115 / 3x104 FSQ
1x104 / 3x92 BP
1x60 / 3x55 MP
5x85 ROW

Dit op 82kg -12% BF en zonder teveel gecheat met de gewichten. :o

Dat zijn nog eens doelen! s6 topper......

Bedankt ;).

Training 06/03 :

Fullsquat
5x54
5x64
5x74
5x84
5x90 (laatste rep was even lastig :o)

Bench
5x74
5x74
5x74
5x74
5x74

Row
5x64
5x64
5x64
5x64
5x64

Biceps curls (dumbbells)
8x16
8x18
8x20 REP PR lol

One Arm Triceps Extension (dumbbells)
8x12
8x12

One Arm Scott Curls (dumbbells)
8x14
8x16

Triceps Pushdowns
12x52,5
12x52,5
12,52,5 (brandde serieus :eek:)

Ging lekker, bench ging een beetje moeizaam en wou nog voorzichtig aandoen zodat ik nog kan blijven benchen (gezien maandag) maar al bij al begint 25x74kg al een redelijk volume te worden, gaat gewoon trager vooruit dan andere oefeningen. Kleine PR op reps met dumbbell curls (ah, laatste 2 reps beetje drive uit mn rug moeten gebruiken maar niet zoveel) was wel leuk :D
Sinds ik de rows wat smaller pak kan ik ze een pak zwaarder doen en voel ik ze beter bovenin mn rug, bedankt voor de tip nog Itastallion67.

Lang geleden dat ik 6 weken aan een stuk gewoon geen enkele training heb gemist, weet zelf niet of het mij ooit al was gelukt. :rolleyes: Voel dat ik elke week terug wat voller wordt en dat die 82kg steeds dichterbij komt zonder dat ik mezelf moet forceren en mn bodyfat blijft stabiel (kan mn abs nog allemaal zien...), het gaat allemaal vlotjes. :)

Goede training lekker zwaar op de compounds bro!
Waarom doe je zoveel bijoefeningen heb je daar een speciaal doel voor?
IMO overkill met zo`n zwaar compound schema.
Wat vind jij er zelf van?

Goed weekend beest!

als t um lukt binnen een uur ist mooi toch :)

Ik vind 3x compounds twee maal niets in feite. :D

Op het moment even lastig maar heb vaak nog enorm veel energie en kracht over.

Training 04/03 :

Even een vergelijking met drie weken geleden, zal ik af en toe proberen doen om te kijken waar ik progressie maak.

SQ ging vlot maar ik krijg altijd pijn aan rand van mn boxershort alsk met lange trainingsbroek train. Op de één of andere manier begint dat ding erin te snijden of draait het dubbel, heb er vooral last van na een paar reps full. Nog iemand last van? :D
Deadlift ging zo soepel dat ik die 3x150 gewoon eens wou proberen. Daardoor al ruim over het 1RM record voor binnen 7 weken en nu reeds aan het huidig ingesteld 1 RM record (gezien ik al eens met 10kg heb verhoogd) wellicht wat op 1x162 zou liggen. Gebruik nog geen belt (of straps) maar verwacht hem elk moment binnen te krijgen, ben benieuwd hoe dat gaat gaan, volgende week eens wat "oefenen" op high reps.

Jup ken het probleem!! Als ik mijn 1-leg lunges iets te geconcentreerd uitvoer (en daarmee achterste been recht naar achter) dan loop ik de rest van de dag met een blauwe zak rond ;)

Nette trainingen trouwens! Ga jou ook in de gaten houden!! Trouwens straps met je deadlift??

Nope geen straps of riem. Die krijg ik wel elk moment binnen dus die ga ik volgende week eens testen. Grip begon te failen op 3e rep 150kg maar dat is vrij normaal gezien het alweer heel lang geleden was dat ik 150 deed. Nu ga ik gewoon ruim over de 160 knallen binnenkort. ;)

"Leuk" trouwens dat je het probleem kent :D, enkel is het bij mij echt in mn vel vanboven (waar de boord van mn boxer zit dus), niet aan mn ballen. :D Maar denk datk met lossere modelen minder last ga hebben, ga het eens proberen.

Aangezien jouw benen behoorlijk achter liggen lijkt mij het UB/LB schema van Dressed Black geschikt voor jou!
2x in de week bruut poten trainen...
wat vind je hiervan?

Ik vind 3x compounds twee maal niets in feite. :D

Op het moment even lastig maar heb vaak nog enorm veel energie en kracht over.

goeie training boto

maar eigenlijk heb je met 2 ass-oef genoeg na drie compounds - vooral als je 3 * 8 doet en gelijk zwaar gaat

als je nog enorm veel energie overhebt voor je ass-work , doe je iets niet goed - dan moet je je afvragen train ik wel zwaar genoeg

misschien moet je je rustpauzes inkorten en intensiviseren

Aangezien jouw benen behoorlijk achter liggen lijkt mij het UB/LB schema van Dressed Black geschikt voor jou!
2x in de week bruut poten trainen...
wat vind je hiervan?

Ziet er idd wel aardig uit en ik denk ook dat mijn benen meer groeipotentieel hebben als ik ze 2x hard aanpak dan 3x gewoon, maar ik ben nu goed bezig met mn bill starr dus doe ik die nog even. ;) Bovendien doe ik binnen 2 weken nog maar 2x benen door de aanpassing in het schema.

goeie training boto

maar eigenlijk heb je met 2 ass-oef genoeg na drie compounds - vooral als je 3 * 8 doet en gelijk zwaar gaat

als je nog enorm veel energie overhebt voor je ass-work , doe je iets niet goed - dan moet je je afvragen train ik wel zwaar genoeg

misschien moet je je rustpauzes inkorten en intensiviseren

Ik train hard genoeg hoor. Ik neem maximum 1min pauze na elke set en sta altijd te hijgen, op een uurtje heb ik gedaan.

Ik kan niet zwaarder trainen dan dat ik nu doe als ik mijn schema wil volgen, want dan ga ik op failure gaan zitten, niet de bedoeling bij bill star.

ik zeg ook niet je niet hard traint , maar jij zegt dat je nog zoveel energie en kracht overhebt voor je ass-oef , vandaar de vraag

bij bill verhoog je ook met elke set het gewicht naar ratio - dit doe je bij de squat wel , bij de andere twee niet

ik zelf doe nu ook 5 * 5 - een mengeling van bill en rippetoe

Groteman, lees mn logje eens terug. ;) Ik doe het bij de andere twee wel hoor. De ene dag ga je gewoon hetzelfde gewicht pakken en het andere bouw je op. Juist door die afwisseling kan je snel sterker worden imo.

Terug
Naar boven