XXL Nutrition

brood en beleg

uppie83

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
78kg
Welk brood is eigenlijk goed om te eten en welk brood niet? In de VS is brood niet zo populair als hier, dus ik kan er niet veel meer over vinden dan dat wit brood niet goed is en je vooral volkorenbrood moet eten. Gezien de populariteit is er in Nederland veel meer keus.

Daarnaast geldt ook dat er hier een vrij grote diversiteit aan beleg te krijgen is voor op brood. Het meeste is echter bewerkt voedsel. Zo is alles waar salade achter staat volgens mij al niet al te best. Maar zelfs iets als leverworst is natuurlijk al bewerkt.

Gewoon het brood eten wat jij lekker vind ;)
Als je echt goed brood wilt eten; vezelrijk brood, grof volkoren etc.

Ik heb gehoord dat tarwekiembrood heel gezond is..

Ik eet meestal roggebrood :D

Zuurdesem schijnt ook een goeie variant te zijn?

Volkoren is een beschermde term en mag alleen gebruikt worden als er meel van de volledige graankorrel wordt gebruikt.
'Bruinbrood' en 'meergranenbrood' zijn commerciële termen en de broden zijn vaak kunstmatig gekleurd en meestal is het wel iets gezonder dan witbrood maar het kan evengoed dezelfde voedingswaarde hebben.

Welk brood is eigenlijk goed om te eten en welk brood niet? In de VS is brood niet zo populair als hier, dus ik kan er niet veel meer over vinden dan dat wit brood niet goed is en je vooral volkorenbrood moet eten. Gezien de populariteit is er in Nederland veel meer keus.

Daarnaast geldt ook dat er hier een vrij grote diversiteit aan beleg te krijgen is voor op brood. Het meeste is echter bewerkt voedsel. Zo is alles waar salade achter staat volgens mij al niet al te best. Maar zelfs iets als leverworst is natuurlijk al bewerkt.

Brood in de US is dan ook niet te vreten.. spul bederft niet eens als je het een week laat liggen.. dat kan nooit goed zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon het brood eten wat jij lekker vind ;)
Als je echt goed brood wilt eten; vezelrijk brood, grof volkoren etc.

Ja ik probeer er inderdaad wel op te letten dat er genoeg vezel in zit.

Ik heb gehoord dat tarwekiembrood heel gezond is..

Ken ik niet, zal het eens bekijken :)

Daar hou ik dan weer niet van ;)

Zuurdesem schijnt ook een goeie variant te zijn?

Ken ik ook niet, zal het eens testen.

Volkoren is een beschermde term en mag alleen gebruikt worden als er meel van de volledige graankorrel wordt gebruikt.
'Bruinbrood' en 'meergranenbrood' zijn commerciële termen en de broden zijn vaak kunstmatig gekleurd en meestal is het wel iets gezonder dan witbrood maar het kan evengoed dezelfde voedingswaarde hebben.

Dat is goed om te weten :) Volkoren schijnt inderdaad een van de betere broden te zijn om te eten.

sinds ik brood eet maak ik de gains van mijn leven

Nog specifiek brood?

Brood in de US is dan ook niet te vreten.. spul bederft niet eens als je het een week laat liggen.. dat kan nooit goed zijn.

Geen ervaring mee. Maar alles dat te lang kan blijven liggen zonder te bederven is niet goed voor je lijkt me.

Ook nog ideeen voor op het brood (behalve ei natuurlijk ;)). Het lijkt me dat daar juist het verschil in te halen is.

Kip/kalkoen filet!

Zelf eet ik meestal koolhydraatarm brood(extra eiwitten) met magere vleeswaren zoals idd kip/kalkoenfilet of wat runderrookvlees of magere ham, soms pindakaas.

Terug
Naar boven