MuscleMeat

buikje inruilen voor mooie blokjes

kevve123

Novice
Waardering
0
ik val meteen met de deur in huis.
ik heb een buikje niet echt heel dik maar je kan tog een hoop vet vast nemen...
ik weet helemaal niets van cardio, voeding en buikspier oefeningen.
ik heb wel een potje creatinesuplementen staan. (wat eventueel kan gebruikt worden)
nu is de vraag hoe moet ik beginnen met a: het vet weg te krijgen
b: blokjes krijgen
ik wil geen TE gespierd lichaam maar gewoon mooi afgetraind.
ik sport zeer veel zwemmen,lopen, fietsen noem maar op. enkel de buik krijg ik ni weg.
graag wat uitleg of oefeningen en vooral voeding.

Je doet al veel sporten, op anearoob niveau ? probeer eens te duur-sporten, loop nou niet 30 minuten op een snel tempo maar een 1.5 uur op laag tempo; ok het vereist enige discipline en het is het saaiste wat er is maar op die manier verbrandt je wel je vetcellen hou dit een paar weken vol en het buikvet zal weg gaan trekken met natuurlijk de bij behorende oefeningen

greetz

HIIT-cardio en beenheffen voor het leven ;)

• Topic Starter Topic Starter
Je doet al veel sporten, op anearoob niveau ? probeer eens te duur-sporten, loop nou niet 30 minuten op een snel tempo maar een 1.5 uur op laag tempo; ok het vereist enige discipline en het is het saaiste wat er is maar op die manier verbrandt je wel je vetcellen hou dit een paar weken vol en het buikvet zal weg gaan trekken met natuurlijk de bij behorende oefeningen

greetz

uhu maar ik doe zowizo een redelijke duur. aan rustig tempo.
ik doe aan wielrennen (daarom dat ik niet TE veel spieren mag krijgen)en zit nu al in mijn voorbereiding voor volgend jaar(iets vroeger) dus ik loop, fiets en zwem zeer rustig en traag maar vrij lang.
maar het probleem is volgens mij mijn voeding en ook de buikspieroefeningen.
en ook de momenten waarop ik die duursporten moet doen.

Wat versta jij onder goede voeding?

wat eet je nu zoal dan ?

ik eet gewoon.
smorgens brood met iets op.
met glas melk, stuk fruit enzo.

s'middags meestal ook brood met iets bij..

s'avonds warm eten. aardappelen, vlees, groenten... heel soms is pizza enzo. 1 maal per week frietjes.

en sinds kort drink ik enkel nog maar water en fruitsap

durf soms ontbijtwel eens te vergeten.

weet niet of ik het zo weg krijg. of dat ik anders moet gaan eten.

Wat bedoel je precies met "met iets op" en "met iets bij"?
Fruitsap (Minute Maid enzo) mag je sowieso al wel schrappen, denk ik.

euhm choco of salami, beleg. beetje verschillend.
eet ook veel fruit enzo.

ik zou niet meer snoepen en op je voeding letten.

ik heb dat probleem ook ;)

maar als ik aanspan kan ik niet vasthouden. maar ook geen blokjes. ;)

en gewoon veel buikspier oefeningen!

chrunches

Hier heb ik een HIIT schema:

[Link niet meer beschikbaar]

Zelf heb ik dit nog nooit gedaan, maar volgens andere werkt het, en ik ga het ZEKER ook proberen.. Alleen begin ik meteen aan de 15 mins voor 8 weken lang. :P

afvallen is gewoon het belangrijkste ;)

en dan alleen maar buikspieroefeningen doen!!

Choco en salami zijn allebei no-no's. Je kan beter gaan voor kipfilet, kalkoenfilet, rookvlees, light kaas, pindakaas, etc.

+1,

schrap ook je suikerproducten, pizza's en andere vette snacks.
Nooit je ontbijt overslaan!
Als je jouw voeding niet aanpast zal je door alleen HIIT training geen blokjes krijgen!

Succes!

Even ter aanvulling, speciaal voor :DMacB;)betreffende het ontbijt.
Je kunt natuurlijk wel nuchter je cardio doen, eventueel wat BCAA's van tevoren nemen.
Dit is effectiever dan wanneer je eerst hebt gegeten.
Wanneer je niet gaat trainen, en je ontbijt overslaat(zonder dat je daarna de mogelijkheid hebt om schoon te eten) ga je meestal later zwaar de fout in.

Laatst bewerkt:
nou ben ik zelf nog niet in top vorm en heb ik ook nog een klein buikje
maar ik adviseer wel om wat meer verspreid over de dag te eten je maag is constant bezig met verteren dit zal de kans weg nemen dat je naar vette happe zult stappen
sport je 's ochtends dan is het miss een idee om een proteine shake voor het sporten te nemen te gaan cardioen (niet te intensief mijn perfecte hartslag om vet te verbranden is 125) (hou je hardslag laag stel je gewicht en leeftijd in op het apparaat en kijk regelmatig op de hartslag meter die zal zelf wel aangeven of je conditie aan het trainen bent of dat je vet aan het verbranden bent). na het trainen eet je een normaal fatsoenlijk ontbijt maar natuurlijk geen hagelslag of salami ofzo zoals elliza al zij
over het algemeen is het zo dingen die er vet en ongezond uit zien zijn het ook vermijd die ook in je boodschapen wagentje!
verder nog als je gaat stappen wil het nog wel eens voorkomen dat je naar de friettent toe gaat na het stappen neem een paar energy repen mee dat is altijd beter dan een vette hap

ik hoop dat het een beetje duidelijk is en je heb geholpen
dit is iig wat ik weet en je bent niet alleen :P ik mijn buikje is er ook NOG!!!
(als er dingen zijn die niet kloppen die ik zij zou ik het ook graag horen:D)

Verdiep je eens in voeding.

Succes!

hehe wat schattig, je komt over als zo'n schoolventje die alleen blokjuhhs wil hebben je weet toch..!

Eet een broodje met choco etc. Pff lees eens de voedingssectie door en dan kun je toch al wel een lijstje samenstellen met wat je fout doet. Ik zal ook met de deur in huis vallen.
ALLES.

Terug
Naar boven