Fitness Seller

hoe verbrand ik het beste vetten zonder cardio

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
26 jan 2016
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m56
Massa
54kg
ik ben een vrouw van 27 jaar die wat jammer genoeg nog een beetje een vetlaag heeft dat ik graag rap kwijt wilt
nu omdat ik een zwangerschap heb gehad, was altijd mijn doelstelling geweest om dat weg te werken, maar door gezondheidsproblemen is mijn doel nog niet behaald, wat ik nu ondertussen het wel overwonnen heb, maar door alles, eigenlijk ben ik beginnen te realiseren dat mijn leven anders moest, nu ik wou gezonder leven, en dat lukt me nu al vrij aardig een maandje, alleen ja mijn conditie is heel achteruit gegaan , en ik heb daar geen goeie weerstand meer op, nu ik probeer mij aan een strenge dieet te houden,

waar ik 5 keer kleine maaltijden per dag kan eten, en toch mooi onder mijn dagelijks hoeveelheid tabel zit , de dieet bestaat uit veel vezels en eiwitten, koolhydraten en suikers probeer ik laag te houden,
nu ik probeer zoveel mogelijk stoometen te eten, en kip en kalkoen voor de eiwitten ook met yoghurt platte kaas en mager melk noem maar op, de voeding gaat mij vrij goed af, ik weet ook dat groene groenten eten het beste optimale verbranding was aan je vetten,

nu ik probeer dagelijks half uurtje krachtraining te doen, en een uur buiktraining met enkele oefeningen en bij ieder oefening 30 seconden rust,
geregeld ga ik ook een uurtje wandelen, ik probeer dat minstens 3 keer per week te doen,

alleen vraag ik mij af werkt deze mijn methode ook in vetverbranding? of kunnen jullie mij beter tips geven in kracht training, of evenals in voeding welke voedsel echt een aanraders zijn om snel vet te verbranden,

ik heb altijd gedacht als je met krachttraining meer oefent je ook meer spieren krijgt en betere verbranding had op de vetten, maar was dit dan een fabeltje? of doe ik net juist te weinig krachtraining , ook wel op letten dat ik een vrouw ben, en mijn bedoeling was een six pack te behalen, en beetje stevigere billen, maar ik wil ook niet te gespierd als een bodybuilder uit zien, ;-) mannen ik heb niets tegen bodybuilders, maar voor mezelf wil ik gewoon een beter afgetraind lichaam hebben
 
1. Nooit van je leven, hoe hard je ook traint, ga je er als een bb-er uitzien.
2. Voedingsschema. Bmr uitgerekend?
3. Trainingsschema. Volg je een schema wat werkt of doe je maar wat?
 
Een uur buiktraining, damn. Dat is serieuze marteling. En ook best overbodig, buikspieren heeft iedereen, je ziet ze alleen niet bij iedereen. Het is zonde van je tijd om daar zo veel aan te verspillen.
 
1. Nooit van je leven, hoe hard je ook traint, ga je er als een bb-er uitzien.
2. Voedingsschema. Bmr uitgerekend?
3. Trainingsschema. Volg je een schema wat werkt of doe je maar wat?


mijn BMI is 19.83
eum voedingsschema probeer ik strik te houden ik zal een voorbeeld geven

9 uur havermout met magermelk , en tas koffie en multivitamienendrankje 1 glas
10 uur een stuk fruit vaak is dat appels
12 uur een kom soep brocoli soep met 2 hard gekookte eitjes zonder eigeel uiteraard
15 uur een rijstkoek, en 3 walnoten,
18uur avondeten, kipgehakt met spinazie en appelmoes of volkoren spaghetti met rode ajuin, of mexicaanse wrap
en dan ook om 22 uur platte kaas, soms met aardbeitjes

en bij het sporten, ook nog eens 500 ml mager melk met mager yoghurt, ik hoop toch op die manier mijn six pack en stevigere billen, te behalen met een goede dieet en beetje krachttraining en gewoon wandelen als cardio , of soms zwemmen is ook ideaal voor me als cardio, maar aangezien mijn voeding en trainingschema heb, vraag ik me af of ik mijn doel ook op mijn manier kan behalen?

ik doe elke dag een half uur krachtraining voor de benen borst, en billen,
1 uur buikspierenoefening waarvan 700 ong sit ups per dag, maar het zijn gevarieerde oefeningen voor zij kanten de hele buik en zo ongeveer

en cardio in rustige tempo is voor mij oftewel sauna, of zwemmen of wandelen,

ik vraag me af , als ik dit volgt vermager ik dan vetten?
 
Je kunt buikspieren trainen wat je wilt maar als er nog een laag vet op zit heeft dat toch heen nut. En wat hier boven gezegd is zoveel niet eens nodig.

Zorg dat je je onderhoud uitrekent en ga daar iets onder zitten als je wilt afvallen. Je hoeft daarbij niet eens perse cardio te doen. Sta je op de duur stil haal je er weer iets kcal af of voeg je wel iets cardio toe.
 
Bmr geen bmi das heel wat anders.
 
Astu

Screenshot_2016-01-26-18-10-11.png
 
in het eigeel zitten juist ook veel goeie voedingstoffen, zonde om dat weg te gooien.


Al eens uitgerekend hoeveel kcalorien dit zijn? En macro's?
 
Je trainingsschema is niks sorry.

Elke dag benen/borst/billen?

Niet doen meid.

Doe een schema wat bewezen is dat werkt.

Waar zijn ook je carbs?
 
Eieren helemaal eten! Zijn goede vetten en zonde om weg te gooien.
Je hebt vetten nodig voor je vetstofwisseling en je hormonen. (1 gr per kg lichaamgewicht)
Op zo weinig vetten gaat je lichaam vanzelf tegensputteren....

Kortom.. pak je voeding en training goed aan. Dan kom je een stuk verder dan een hongerdieetje en slechte training.
 
Eieren helemaal eten! Zijn goede vetten en zonde om weg te gooien.
Je hebt vetten nodig voor je vetstofwisseling en je hormonen. (1 gr per kg lichaamgewicht)
Op zo weinig vetten gaat je lichaam vanzelf tegensputteren....

Kortom.. pak je voeding en training goed aan. Dan kom je een stuk verder dan een hongerdieetje en slechte training.
men zegt toch wel als je vaak eigeel at dat het niet goed voor je cholestorol was?
 
in het eigeel zitten juist ook veel goeie voedingstoffen, zonde om dat weg te gooien.


Al eens uitgerekend hoeveel kcalorien dit zijn? En macro's?
ik moet eerlijk toegeven, ik ben nog maar een groentje in dit sport, daarmee dat ik ook hulp aan jullie vraagt, wat het beste methode is voor mij , om aan mij te werken, ik dacht dat mijn schema, zou werken?
 
Eieren helemaal eten! Zijn goede vetten en zonde om weg te gooien.
Je hebt vetten nodig voor je vetstofwisseling en je hormonen. (1 gr per kg lichaamgewicht)
Op zo weinig vetten gaat je lichaam vanzelf tegensputteren....

Kortom.. pak je voeding en training goed aan. Dan kom je een stuk verder dan een hongerdieetje en slechte training.
Eieren helemaal eten! Zijn goede vetten en zonde om weg te gooien.
Je hebt vetten nodig voor je vetstofwisseling en je hormonen. (1 gr per kg lichaamgewicht)
Op zo weinig vetten gaat je lichaam vanzelf tegensputteren....

Kortom.. pak je voeding en training goed aan. Dan kom je een stuk verder dan een hongerdieetje en slechte training.
wat voor soort dieet of trainingschema raad je dan aan voor mij? , want ik ben er zelf maar een groentje hier in, en deze waren de advies dat ik van mijn vrienden kreeg, vandaar ook mijn vraag in dit forum, zodat ik naar verschillende mensen hun mening eens kan horen
 
https://forum.bodybuilding.nl/topics/waarom-krachttraining-ook-voor-vrouwen-belangrijk-is.8535/

let voornamelijk op 1 en 2 betreft het vet en het niet worden van 'bodybuilder'

verder is het allemaal voeding
ik heb het gelezen, en ben zeker blij met dit artikeltje ben er al veel wijzer op geworde, ik ben eigenlijk verbaasd, dat ik veel nog over sporten niet wist, maar ben wel zeker blij met alle hulp dat ik hier krijg van iedereen! zo heb ik ook een beter inzicht op van wat wel mag en niet mag ,
 
wat voor soort dieet of trainingschema raad je dan aan voor mij? , want ik ben er zelf maar een groentje hier in, en deze waren de advies dat ik van mijn vrienden kreeg, vandaar ook mijn vraag in dit forum, zodat ik naar verschillende mensen hun mening eens kan horen

Als je 5-6-7x per week traint kan je het beste even een goede 3daagse training split (zoals Push-Pull-Legs) zoeken.. Na die 3 dagen tel je gewoon weer door, dus begint dan weer met trainingsdag 1.
Als je 3-4x per week traint kan je het beste kijken naar een 2 daagse split (UB-LB of Push-Pull) of naar een goede complete fullbody training.
 
Eet gewoon gezonde dingen. Het cholesterol van een ei neem je niet op.
Daarbij als je al het cholesterol mijdt zal je lichaam vanzelf meer aan gaan maken. Je hebt het nodig om je celwanden op te bouwen.
In mijn geval was mijn cholesterol 8,3... ik ben toen anders gaan eten en ook 4 eieren per dag. Mijn cholesterol is nu 3,9.
Het is dus een combinatie van goed eten en bewegen. Maar vooral voeding doet veel.

Koolhydraten: Havermout, rijst, pasta, mais, bruine bonen, witte bonen, zwarte bonen, linzen, brood etc
Eiwitten: kwark, yoghurt, halfvolle melk, eieren, vis, kip, vlees, bonen (vooral zwarte bonen en linzen) bevatten ook veel eiwitten etc.
Vetten: pinda's, noten, roomboter, olie, avocado, zalm, makreel, sardines, volle zuivel etc

Vul bij extra honger je schema op met groentes. Laag in kcal en kan je veel van eten.
 
ik ben een vrouw van 27 jaar die wat jammer genoeg nog een beetje een vetlaag heeft dat ik graag rap kwijt wilt
nu omdat ik een zwangerschap heb gehad, was altijd mijn doelstelling geweest om dat weg te werken, maar door gezondheidsproblemen is mijn doel nog niet behaald, wat ik nu ondertussen het wel overwonnen heb, maar door alles, eigenlijk ben ik beginnen te realiseren dat mijn leven anders moest, nu ik wou gezonder leven, en dat lukt me nu al vrij aardig een maandje, alleen ja mijn conditie is heel achteruit gegaan , en ik heb daar geen goeie weerstand meer op, nu ik probeer mij aan een strenge dieet te houden,

waar ik 5 keer kleine maaltijden per dag kan eten, en toch mooi onder mijn dagelijks hoeveelheid tabel zit , de dieet bestaat uit veel vezels en eiwitten, koolhydraten en suikers probeer ik laag te houden,
nu ik probeer zoveel mogelijk stoometen te eten, en kip en kalkoen voor de eiwitten ook met yoghurt platte kaas en mager melk noem maar op, de voeding gaat mij vrij goed af, ik weet ook dat groene groenten eten het beste optimale verbranding was aan je vetten,

nu ik probeer dagelijks half uurtje krachtraining te doen, en een uur buiktraining met enkele oefeningen en bij ieder oefening 30 seconden rust,
geregeld ga ik ook een uurtje wandelen, ik probeer dat minstens 3 keer per week te doen,

alleen vraag ik mij af werkt deze mijn methode ook in vetverbranding? of kunnen jullie mij beter tips geven in kracht training, of evenals in voeding welke voedsel echt een aanraders zijn om snel vet te verbranden,

ik heb altijd gedacht als je met krachttraining meer oefent je ook meer spieren krijgt en betere verbranding had op de vetten, maar was dit dan een fabeltje? of doe ik net juist te weinig krachtraining , ook wel op letten dat ik een vrouw ben, en mijn bedoeling was een six pack te behalen, en beetje stevigere billen, maar ik wil ook niet te gespierd als een bodybuilder uit zien, ;-) mannen ik heb niets tegen bodybuilders, maar voor mezelf wil ik gewoon een beter afgetraind lichaam hebben
 
Hoi ik heb de nodige ervaring met voeding.
Wat je volgens mij het beste kunt doen is je koolhydraten los van je eiwitten eten!
Vervolgens maximaal 2 maaltijden koolhydraten per dag en de andere 3 a 4 maaltijden alleen eiwitten.
Het beste is na 1600 uur geen koolhydraten meer. En inderdaad je suikers en frisdrank schrappen!
Wat betreft de training blijft circuittraining met losse gewichten het best omdat je dan verschillende systemen traint.
Hoop dat je er wat aan hebt
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven