XXL Nutrition

Bulking mentally

Bezoekers in dit topic

Zoals gezegd met full body kom ik niet lekker uit. Ik kan op zaterdag nooit trainen ivm openingstijden en werk.
Het zou dan namelijk zo gaan...
MA - WO - VR - ZO - DI - DO - ZA.....
Sla ik dan Zaterdag over en ga zondag... dan volgt die week erna weer hetzelfde probleem. Omdat ik toch wel 4x per week wil gaan leek het mij dan een goede optie om 2x FB en 1x UB/1×LB te doen.

Bullshit :P.
Maandag, woensdag, vrijdag trainen is toch geen probleem?
 
Hahaha, ehh nou, nee dan misschien niet. Toch vind ik het lekker om 4x te gaan... Ook omdat ik dus denk/dacht daar meer resultaat uit te halen. (Vind het nu erg fijn om UB en LB van elkaar te kunnen splitsen) Zou je ook 3x FB kunnen doen + 1x --? iets?
Vooralsnog denk ik dat 2x FB en 1xUB+1xLB wel zie zitten.
 
Hahaha, ehh nou, nee dan misschien niet. Toch vind ik het lekker om 4x te gaan... Ook omdat ik dus denk/dacht daar meer resultaat uit te halen. (Vind het nu erg fijn om UB en LB van elkaar te kunnen splitsen) Zou je ook 3x FB kunnen doen + 1x --? iets?
Vooralsnog denk ik dat 2x FB en 1xUB+1xLB wel zie zitten.

Het maakt niet uit wat je doet. Zolang je maar sterker wordt.
Het probleem in mijn ogen is dat jij het jezelf momenteel (te) moeilijk maakt.
Doe gewoon de basic oefeningen 3 keer per week en eet 500 kcal boven onderhoud.
Elke training gooi je er wat gewicht bij op en over een jaar ben je strong as fuaarrk :P.
 
Lijkt mij inderdaad het best plan. Ik ga er denk ik voor zorgen dat ik na de deload-week start met 2x FB en 1xUB/LB per week.
2x FB zorgt er al voor dat spieren 2x per week worden aangepakt.
Daarbij dus ook nog 1x apart op de UB/LB dag. Op deze dag zal ik veel focus leggen op de compounds, met daarbij een kleine hoeveelheid isolatie. (Niet veel)

Strak plan? ???:p
 
Dus. Wat is het plan? Ik laat mij verassen :)
 
Haha, nou daar ben ik dan :)

Ik heb dit in gedachte:

Full Body A

3x4-5 Squat
4x4-5 Incline Bench press
4x4-5 Chin up
2x4-5 OHP
3x 8-10 Hamstring curl
3x10-15 Abdominal
*Armen/Kuiten nog erbij doen?*

Full Body B
3x8-10 Squat
3x 6-8 SLDL
4x8-10 Bench press
4x8-10 T-Bar Row machine
2x10-15 Side raise machine
2x10-15 Face pull
3x12-15 Abdominal
*Armen/Kuiten nog erbij doen?*

Upperbody
4x4-5 Incline Bench press
2x10-15 Flyes
4x4-5 Chin up
2x10-15 Rope pulley
3x8-9 OHP
2x10-15 Face pull
3x8-10 Tricep
3x8-10 Bicep

Lowerbody
3x4-5 Squat
3x4-5 Deadlift
3x8-9 Reverse Hack Squat
3x8-10 Hamstring curl
4x5-6 Kuiten
3x10-15 Abdominal
2x10-12 Knee Raise

Nou.... ik ben benieuwd naar jullie mening. :) Dit lijkt mij een persoonlijk een goed EN leuk schema. (ook erg belangrijk) :D
 
Het is inderdaad van groot belang dat je het leuk gaat vinden! Hoe meer motivatie, hoe beter de resultaten.

Ik vind dat je een prima opzet hebt zo, ik heb alleen een paar vragen:

Hoeveel rust heb je tussen de LB dag en FB A?

Waar heb je de volgorde van oefeningen op gebaseerd in je UB training?
 
Het is inderdaad van groot belang dat je het leuk gaat vinden! Hoe meer motivatie, hoe beter de resultaten.

Ik vind dat je een prima opzet hebt zo, ik heb alleen een paar vragen:

Hoeveel rust heb je tussen de LB dag en FB A?

Waar heb je de volgorde van oefeningen op gebaseerd in je UB training?

Sorry voor de HELE late reactie Basma ... Maar goed..
1. Ik denk dat het er zo uit gaat zien qua rustdagen.
ZO - LB
MA - UB
DI - Rust
WO - FB
DO - Rust
VR - FB
ZA - Rust

2. De volgorde staat nog niet vast. Ik denk dat jij erop doelt dat ik mij eerst moet richten op de compounds? En dus niet na het benchen al naar flyes moet gaan. (Maar eerst naar Pull ups en OHP)? Op dit moment ging ik soms wel gelijk door naar de volgende oefening voor diezelfde spiergroep. Dit betekende voor mij dat ik mij dus eerst kon richten op Borst (Compound + Isolatie , daarna op Rug (Compound + Isolatie) en daarna Schouders (Compound + Isolatie)
 
Lol. Valt mee toch? :P

1) Prima zo.

2) Yep, dat is inderdaad een beter idee.
 
Zo... De deload zit er zo goed als op. Vandaag de laatste workout gehad.
Vanaf zondag nu weer focussen op ''sterker worden''. Met dus mijn nieuwe trainingsschema.
Wat adviseren jullie nu voor de eerst volgende week? Gelijk weer (Proberen) te beginnen op de gewichten waar ik dus vorige week mee stopte, of van iets daaronder nu weer gaan bouwen?
:D
 
Zo, laatste werkdag van de week. Ik heb mijn gewicht deze week ook 3x bijgehouden. Ik was ook wel benieuwd wat er tijdens zo'n weekje rust ging gebeuren....
Do:
Vr: 71.9
Za: 72.0
Zo
Ma
Di
Wo
Do 71.8
Vr 71.8
Za: 71.3
 
Goedemorgen vandaag gaan we dus van start met het nieuwe schema!
Denken jullie overigens dat het ''nut'' heeft dat ik op de FB dagen dus nog Arm en/of kuiten eraan vast plak? Of maak ik de training dan onnodig langer?
 
Training van vandaag:
Training 06-08 LB *(=vorige training)

Squat
5x70/5x70/4x72.5
DL
4x85/4x85/4x85
Reverse hack squat
8x25/8x25/8x25 90s Rust
Hamstring Curl
8x27.5/8x25/8x25 60s Rust
Legg extensions één been
10x10x25/8x8x25 60s Rust
Calve raises
5x45/5x45/5x45/5x45 30s Rust
Abdominal
15x45/15x45/15x45 60s Rust
Laying Knee Raise
20x/20x 20s Rust

Tijd was nu ergens rond de 70 minuten. (Zonder Warming up)
Ik zit nog even te twijfelen of ik misschien de Legg extension of Hack squat weg haal. Misschien onnodig veel volume op deze manier?
Ook denk ik dat ik toch ga voor de SLDL in plaats van de normale DL.
1. Op een andere moment in de week doe ik ook de SLDL. Dit betekend dat ik mij dus mooi kan focussen op 1 oefening. (Dus niet op SLDL én DL)
2. Ook voel ik bij SLDL mijn hamstrings veel beter. Vind het ook een hele fijne oefening. Bij de normale DL ben ik soms niet helemaal zeker of ik hem wel perfect uitvoer. Voelen jullie die bijvoorbeeld ook goed in de hamstrings? Of vooral in de rug?
 
Back
Naar boven