Fitness96NL
Cool Novice
- Waardering
- 73
- Lengte
- 1m79
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waar ik wel benieuwd naar ben.. Wat is jou mening/ervaring met een deload-week? Maak jij hier gebruik van? Zoja... hoe precies?
Nope.... Smokey BBQ van Remia!
)
Een deload is helemaal afhankelijk van hoe je er zelf in zit en hoe het trainen gaat.
Er zijn mensen die elke x weken een deload doen. Maar ook mensen die maanden doortrainen zonder een deload.
Ik ben zelf tijdenlang gewoon doorgegaan en op een gegeven moment kom je jezelf dan ook wel tegen.
Maar wat vind je zelf. Denk je dat je even een soort van pauze nodig hebt om dan weer op te bouwen?
Je kan ook meer op de toer van periodiseren gaan. Dus nu een weekje even 10% eraf halen en dan weer terug opbouwen.
Dat vond ik zelf ook wel prettig na een cycle van een week of 8.
Maar het blijft iets persoonsgebondens. Maar misschien hebben anderen wel een betere uitleg waarom het wel of niet nodig zou zijn en wat het beste is.
Dit is alleen maar mijn persoonlijke ervaring![]()
Ik denk dat je het te moeilijk maakt voor jezelf.
Ik zou niet gaan deloaden omdat x weken verstreken zijn maar eerder als je merkt dat het echt niet lukt om bij het trainen steeds meer te tillen.
Dan gewoon een week het gewicht niet verhogen of iets verlagen en in die week bijvoorbeeld je techniek perfectioneren.