AndroidHealthClinic

Bulkschema maar alsnog niet aankomen

Timmeyy

Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
73kg
Vetpercentage
6%
Hey gasten,

Ik ben nu zo'n 2 jaar serieus met trainen en voeding bezig (daarvoor nog 1,5 jaar een beginnetje gemaakt) en ben in die tijd van 70 naar 86 kilo gegaan. Prima progressie, alleen zit ik laatste tijd een beetje vast. Ik blijf rond de 86 kg schommelen ook al eet ik zo'n 3750 kcal. Vorig jaar ook een bulkschemaatje van 4000 kcal gedaan en toen iets te veel aangekomen, vandaar.

Ik heb vanuit mijn sportschool wel wat begeleiding van een aantal mensen met aardig wat ervaring, maar zou ook graag jullie inbreng willen hebben op mijn voeding. Wat kan er beter zodat ik wel droge massa aan kom. Ik ben momenteel 21 jaar (bijna 22) ben 1.98m en weeg dus rond de 86 kilo vetpercentage schat ik nu rond de 10%. Mijn schema ziet er nu als volgt uit :

8:00 - 100 gram oats en 2 scheppen eiwit shake en Animal vitamin pak
12:00 - 6 boterhammen, 2 met pindakaas en 4 met kipfilet
15:00 - blikje tonijn en een banaan
17:00 - halve dosering Serious mass weight gainer
18:00 - Sporten (met pre workout)
19:00 - Shake van 50gr dextrose 60gr whey en 40gr glycomaize en 5 gr creatine
20:00 - 100 gram zilvervliesrijst met 200 gram kipfiletblokjes of blikje tonijn
22:00 - 450gr magere milde kwark, omega vetten supplement
23:00 - 1 schep casein eiwit shake en een handje amandelen (ongezout)

Totaal is dat dan: 3750 kcal, 281gr eiwit, 469gr koolhydraten en 83gr vet

Graag hoor ik van jullie wat jullie er van vinden en wat jullie denken dat beter kan. Ik heb het vandaag op de sportschool ook even besproken daar zeggen ze dat ik het beste rond 10:00 en 21:00 nog wat eten kan toevoegen. Maar hoe en wat ? is het beter om toch weer naar de 4000 kcal te gaan en zo ja wat zal ik dan verhogen ? Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaaltje en voor de adviezen !

om 10 uur nog wat ETEN(niet al die supplementen) lijkt me een goed plan maar om 9 uur word nogal krap denkik dat is een uur nadat je je enige echte maaltijd hebt gegeten

Afhankelijk van je "activiteitsfactor" Zit je onderhoud tussen de 3573-3672 calorien (6-7 dagen/week sporten). Dan ga je inderdaad bijna niks aankomen. Gewicht kan van ochtend tot avond al kilo's verschillen dus een paar honder gram gewicht per week ga je inderdaad niet merken.

Gewoon meten met een elektrische weegschaal in de ochtend.. voor het eten en nadat je naar de wc bent gegaan. Doe dat een weekje. en dan weet je gewoon of je meer moet eten of niet. zo moeilijk is het niet. Ik zou als richtlijn 1-1,5 kilo per maand aankomen

waarom zo veel supplementen ?

• Topic Starter Topic Starter
Afhankelijk van je "activiteitsfactor" Zit je onderhoud tussen de 3573-3672 calorien (6-7 dagen/week sporten). Dan ga je inderdaad bijna niks aankomen. Gewicht kan van ochtend tot avond al kilo's verschillen dus een paar honder gram gewicht per week ga je inderdaad niet merken.

Gewoon meten met een elektrische weegschaal in de ochtend.. voor het eten en nadat je naar de wc bent gegaan. Doe dat een weekje. en dan weet je gewoon of je meer moet eten of niet. zo moeilijk is het niet. Ik zou als richtlijn 1-1,5 kilo per maand aankomen

ik sport inderdaad zo'n 5-6 keer per week en meet altijd al in de ochtend nadat ik naar de wc ben geweest. het blijft rond de 86-87 kilo steken.

---------- Post toegevoegd 20 September 2013 om 20:40 ----------

waarom zo veel supplementen ?

die shake s'morgens en die weight gainer is gewoon makkelijk omdat ik de hele dag van half 9 tot 5 aan het werk ben en ik dan gewoon even snel die weight gainer naar binnen kan gooien.

Wat zou je aanraden als vervanging daarvoor ? en wat zou ik moeten verhogen als ik bijvoorbeeld naar 4000+ kcal wil, koolhydraten of vet aangezien ik volgens mij ook al aardig hoog in eiwitten zit (zo'n 3 gram per kilo)

Nog andere suggesties ?

Waarom eet je zo idioot vaak

En als je niet aankomt eet je te weinig, simpel als dat.

Je moet minimum 2uur tussen 2 maaltijden laten.
Eet elke 2 uur. Niet elk uur. Volgens sommigen worden de voedingsstoffen minder goed opgenomen als je elk uur eet.

Je moet minimum 2uur tussen 2 maaltijden laten.
Eet elke 2 uur. Niet elk uur. Volgens sommigen worden de voedingsstoffen minder goed opgenomen als je elk uur eet.

Onzin. Of je nou 10x per dag of 2x per dag eet, dat maakt niets uit. Enige verklaring is dat je onder/gelijk aan je behoefte eet. Die calculators zijn leuk als richtlijn, maar ze kunnen nooit voor ieder individu accuraat zijn. Aantal kcal omhoog gooien en dan zul je op een gegeven moment (misschien al bij 4000kcal, misschien pas bij 6000kcal) aankomen.

Oke meer eten, bedankt voor het advies. Maar wat moet ik dan omhoog gooien ? koolhydraten, vetten of eiwitten ? Ik weet wel dat ik meer moet eten als ik niet aankom maar wat is volgens jullie het beste om droge spiermassa aan te komen want meer dan 3gr eiwitten eten per kg lichaamsgewicht is niet echt meer zinvol toch ?

Oke meer eten, bedankt voor het advies. Maar wat moet ik dan omhoog gooien ? koolhydraten, vetten of eiwitten ? Ik weet wel dat ik meer moet eten als ik niet aankom maar wat is volgens jullie het beste om droge spiermassa aan te komen want meer dan 3gr eiwitten eten per kg lichaamsgewicht is niet echt meer zinvol toch ?
Meer dan 1,8g/kg eten is niet echt zinvol

En gooi je vetten omhoog, je eet al absurd veel koolhydraten (alsof je dagelijks een marathon loopt).

Voeg vol vette kaas, roomboter of volle melk toe (en schrap 100g koolhydraten).

Meer dan 1,8g/kg eten is niet echt zinvol

En gooi je vetten omhoog, je eet al absurd veel koolhydraten (alsof je dagelijks een marathon loopt).

Voeg vol vette kaas, roomboter of volle melk toe (en schrap 100g koolhydraten).

Waarom zou je dit toevoegen? Dat zijn toch helemaal geen gezonde vetten?
Is vis- of olijfolie, noten , vette vis, ... niet beter?

net even volle yoghurt en volle melk gekocht bij de appie ! Morgenochtend maar eens even volle melk bij de shake proberen

tussendoor nog een maaltijd, en sups zijn toevoeging op je eten en niet andersom!
als je niet aankomt --> meer maaltijden of grotere maaltijd klaar gewoon meer eten

Bedankt, ik had nog een vraagje. In de sportschool zeiden ze tegen me dat ik die dextrose (50gr) die ik neem na het sporten beter kan minderen of helemaal weglaten aangezien dat een insuline piek veroorzaakt. Maar ik dacht dat dit juist goed was direct na de training ? Wat vinden jullie ?

IMO kun je beter alles wat je om 19.00 hebt staan weglaten (muv creatine) en gewoon naar huis gaan en die maaltijd van 20.00 nemen.

Probeer het met echte voeding te doen, heb je veel meer aan dan die supplementen

Ik heb al jullie adviezen op proberen te volgen en de supplementen zoveel mogelijk proberen te vervangen door echte maaltijden en de supplementen zoals goeie vetten en vitaminen als toevoeging op het eetschema te gebruiken. Het huidige schema bevat 4000 kcal en bestaat uit 250gr eiwit, 450gr koolhydraten en 133gr vet. Het ziet er nu zo uit:

8:00 – 100gr oats met 500ml volle melk en Animal pak multivitamine
12:00 - 6 boterhammen, (2 met pindakaas en 4 met kipfilet) met wat mosterd
15:00 - blikje tonijn in zonnebloemolie, 2 bananen en 15ml MCT Oil
17:00 – 125gr zilvervliesrijst en 150gr kipfiletblokjes
18:00 - Sporten
19:00 - 30gr whey en 5 gr creatine
20:00 - 150gr zilvervliesrijst met 150 gram kipfiletblokjes of blikje tonijn
22:00 – 225 gr magere milde kwark, Animal Omega en 50gr amandelen (ongezout)

Ik hoor graag wat jullie er nu van vinden!

Redelijk, ik mis alleen nog eieren, zouden in elk voedingsschema ruim aanwezig moeten zijn. Haal de tonijn eruit (elke dag tonijn is mogelijk schadelijk ivm kwikvergiftiging, daarnaast is zonnebloemolie niet een goede vetbron), en voeg wat eitjes toe.

Kun je koken, of bakken, wat je wilt.

Je wilt je schema zoveel mogelijk gebaseerd hebben op vlees, zuivel, eieren en complexe koolhydraten (rijst/pasta/brood/havermout/brinta/aardappels),
dan kun je daarna aanvullen met groentes, fruit en andere dingetjes

Terug
Naar boven