AndroidHealthClinic

Bureauwlamp goes Wendler!

Ik doelde op assistance buiten bbb om, zoals de pullups (ik doe bv 7-5-5-5-4-4-4-4-3-3-3...tot de 50) die voor mij echt zwaar zijn. het voelt gewoon fout om bij de 531 lekker licht te gaan en bij de pullups compleet kapot te gaan.

Bovenrug maakt niet veel uit zegt ie in zijn boek. Kan wel ff snel een quote zoeken, moment

Met een 5x10 zal dat voor de meesten rond de 70% van je TM liggen denk ik.

Wendler adviseert: (copy/paste van tnation)

 The first month of the program, perform the sets with 50% of your training max.
• The second month of the program, perform the sets with 60% of your training max.
• The third month of the program, perform the sets with 70% of your training max.

vandaar dat ik dit ook zei (wat overeenkomt met je quote):
De assistance zou ik zeker in het begin op een gewicht doen wat je prima kunt handelen om te wennen aan de workload

@Kaluro

Chin-ups, pull-ups, whatever. It doesn’t matter to me. Just bring yourself up to a bar and back down again. Your grip should vary: wide, medium, close, overhand, underhand, neutral. Use ropes and towels for chins to build back and grip strength.
Chins are one of the best upper back, lat and biceps exercises you can do. If you want to build your strength in these but can’t do a lot of them, try doing low reps (2-5) and multiple sets (10-20). Do this two or three times a week. They’re great to do between sets of bench and military (and squat and deadlift!) – you can do them in between any pushing exercise. You can also add weight. As far as reps go, do no less than 100 per week.

The additional assistance work for the upper body (Lats, Upper Back, Triceps, Biceps) and lower body (Hamstrings, Lower Back, Abs) I recommend picking one exercise for each of these body parts and simply doing 3 sets of 10-20 reps. If anything, do more back and upper back work on upper body day; you can really never do too much of it.

Laatst bewerkt:
Was ook geen aanval, gewoon laten zien dat daar ook een opbouw inzit.. Want daar ging het over volgens mij.

• Topic Starter Topic Starter
Daaaaayum training net ging aardig kut. Deadlift weer opgenomen, ben er niet heel tevreden mee...
Log em morgen met filmpie erbij, ben naar de kloten! Snel mijn bedje in.

---------- Toegevoegd 21 November 2014 om 10:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst 20 November 2014 om 23:09 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=90I8qXMtqhw

Na de 122,5kg nog 3 repjes gedaan met 60kg om daar mijn form te checken (begint de video mee). Is toch te zien hoe erg mijn form vervalt naarmate ik zwaarder ga. Skit aan censuur btw, mijn face staat toch al op internet als je em wilt vinden haha.

Nu ik het een dagje later terug zie valt het me iets meer mee, gisteren verloor ik echt bijna alle motivatie toen ik de boel bekeek. Ik probeerde echt op de tips te letten maar naar mijn mening is het niet opgeschoten. Toch wat eerder beginnen met de heupen te pushen (direct nadat de stang langs mijn knieën is?) en ik zit sowieso een beetje met de knieën, ik heb het idee dat de stang in een rechtere lijn omhoog en omlaag kan gaan.

Donderdag: Deadlift!

DEADLIFT:

5x 107,5kg (normal grip)
5x 115kg (normal grip)
8x 122,5kg (mixed)

Desalnietteplus tevreden met de repout.

• Chin Up: 4 sets, 2x bodyweight, 1x 64kg pulldown en 1x wide grip 36kg met langzame contractie (mind mossel konnektie focus)
  • Bent Over Barbell Row: 4x 12x 35kg
  • Kroc Row: Geskipt want alle energie en motivatie gone
  • Hammer curl; 2x 8kg (dumbbells)
Was na de deadlift helemaal naar de t*ring, misschien was een combi van Jack3d Micro en MP Assault ook niet zo slim :(

Laatst bewerkt:
Leuk filmpje, nette deadlift.
Je heupen beginnen echter te hoog vanaf de 3e rep van je 2e set.
Vergelijk dat maar eens met je eerste set.
Misschien je knieen wat verder naar voren zodat je heupen lager zitten? Het is nu bijna een stiff-legged :P.

Gewoon je knieen naar achteren doen tot de stang boven je knieen is en vervolgens je heupen activeren inderdaad, takes practice. Ik doe het net zo fout als jou geloof ik, zal eens filmpje maken vandaag.

En klinkt als een caffeïne crash ja. sucks mang :(

Leuk filmpje, nette deadlift.
Je heupen beginnen echter te hoog vanaf de 3e rep van je 2e set.
Vergelijk dat maar eens met je eerste set.
Misschien je knieen wat verder naar voren zodat je heupen lager zitten? Het is nu bijna een stiff-legged :P.

Gewoon je knieen naar achteren doen tot de stang boven je knieen is en vervolgens je heupen activeren inderdaad, takes practice. Ik doe het net zo fout als jou geloof ik, zal eens filmpje maken vandaag.

En klinkt als een caffeïne crash ja. sucks mang :(

Ooh ja ik zie wat je bedoelt, zit het em toch wat meer in die heupen. Dan maar meer practice inderdaad. Kom maar op met dat filmpje, ben benieuwd hoe anderen het doen! :)

Nice, zal er zo even op reageren!

Vanmiddag was ik iets eerder vrij waardoor ik nog even snel langs de sportschool kon racen. Gisteren in de VrijMiBo blijven hangen waardoor trainen er niet meer in zat... (je bent toch nog student hè).

Maar vandaag gelukkig dus nog heel even kunnen trainen! 20 minuten om precies te zijn, net genoeg voor de Overhead Press hehe.

Zaterdag: Overhead Press!

OVERHEAD PRESS:

5x 42,5kg
5x 45kg
7x 47,5kg

Ging pittig, had sinds 3 uur daarvoor ook niks meer gegeten en had natuurlijk een zware werkdag achter de rug, maar ik ben blij dat ik toch nog even heb kunnen reppen.

Nu, volgende week:

Ik ga vanaf donderdag een weekend naar Engeland. Nu vraag ik me af wat ik moet doen. Twee trainingen combineren (maandag SQ en DL, dinsdag BP en OP) en daarbij gewoon de voorgeschreven gewichten gebruiken (dus een normale tweede week qua gewicht), of een deloadje doen? Ik leun zelf meer naar het eerste...

je hebt de deload overgeslagen na de vorige cycle? Dan zou ik komende week alsnog die deload doen en de week erop weer met deze beginnen, alhoewel wat jij zegt ook kan uiteraard. Denk wel dat dat ten koste gaat van je DL repout en dat je evt niet eens je minimum aantal reps kan halen

Nee die heb ik deze keer niet overgeslagen. Vandaar dat ik nu misschien door wil trainen, anders heb ik 1 weekje 'voor niets' getrained.

Maar wel grote kans idd dat mijn repout dan niet te halen is... Hmm lastig.

Hmm ik heb woensdag ook nog, misschien;

Maandag: SQ
Dinsdag: BP & OP
Woensdag: DL

?

maandag SQ & BP
woensdag DL & OHP
ook verstandig om dan op maandag niet all out te gaan met die repouts

maandag SQ & BP woensdag DL & OHP ook verstandig om dan op maandag niet all out te gaan met die repouts

Oh die volgorde is wel beter ja, pas ik dat wel toe.

Vanochtend alleen zo'n spiertje bij een rib verrekt ofzo, waardoor ik maar voor 60% in kan ademen (daarna krijg ik zo'n steek in mijn zij/rug). Hopelijk is dat weggetrokken als ik wil gaan sporten...

Volgens mij weet ik wel wat je bedoelt :p Dan moet je gewoon rustig heel ver inademen. Doet in het begin wel ff pijn maar daarna voel je het meteen wegtrekken

Volgens mij weet ik wel wat je bedoelt :p Dan moet je gewoon rustig heel ver inademen. Doet in het begin wel ff pijn maar daarna voel je het meteen wegtrekken

Haha ja dat gaat nu alleen niet op. Na wat 'uitgebreider' onderzoek door Dr. Bureaw Lamp concludeert hij dat het centrum van pijn ong. bij de aanhechting van de linker latissimus dorsi zit.

Ram er denk ik een paracetamolletje in en dan gaan. Maak me eigenlijk meer zorgen over mijn voeding, die vandaag en gisteren weer aan de magere kant was.

Op de bak popcorn en M&M's gisteren in de bios bij Interstellar na. Wat een prachtfilm is dat zeg.

Wat betreft je lat, hoop niet dat je hetzelfde hebt als ik tijdje geleden had http://forum.dutchbodybuilding.com/f43/lat-gescheurd-371983/

Ik hoop (en denk) het niet, daarvoor voelt het dan wel weer te 'simpel' aan. Ook geen visuele schade. Gisteren een flinke massage gehad, heel relax maar ik denk dat daardoor de spier verzwakt is ofzo. Wilde vanochtend een koffertje oprapen met mijn rechterarm en strekte die arm, toen hakte het er dus in. Waarschijnlijk daar verrekt oid.

We gaan vanavond zien hoe het gaat, even wat rustiger aan doen met de druivensuiker en zo even goed eten.

---------- Toegevoegd om 23:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:09 ----------

C5W2

Maandag: Squat & Bench Press!

SQUATS:

3x 90kg (Prima)
3x 95kg (Redelijk, nog wel vertrouwen in)
3x 102,5kg...

Faaaaal. Absoluut niet tevreden mee, maar de form bij de derde rep was ver te zoeken. Knikkend en buigend naar boven, voelde mijn nek al naar voren wankelen, ik durfde een vierde niet meer aan. Baal als een stekker, had toch wel op 5x gehoopt. Ligt vorige week en niet hele sterke voeding misschien toch weer in de weg... Hopelijk boek ik volgende week beter resultaat!

BENCH PRESS:

3x 70kg (Zat binnen 8 sec. weer overeind)
3x 75kg (Lekker)
10x 80kg

Goedmakertje voor de Squat dacht ik maar zo! Ik merk dat ik bij de laatste reps een beetje begin te wiebelen/knikken rond de (linker)schouder, alsof er een fysiek dilemma ontstaat uit welke richting ik het gewicht naar boven druk. Moet er beter op gaan letten dat ik hem 'van onderen' blijf drukken zodat ik niet ineens een schouderblessure creëer met 80kg boven mijn ribbenkastje zonder spot....

Assistance:

Leg Press - 4x 10x 118kg
Incline DB Press - 4x 10x 24kg (per dumbbell)
4x Supersetje Dumbbell Stiff Legged Deadlifts en Overhead Dumbbell Tricep Extension

Had graag nog wat meer assistance gedaan maar de boel ging sluiten... Gelukkig nauwelijks last gehad van de linker-lat, energie zat er ook prima in. Jammer van de SQ.

Woensdag: Deadlift & Overhead Press

DEADLIFT

3x 115kg (Prima, op form proberen te letten)
3x 122,5kg (Ging aardig)
5x 130kg

Probeerde form in stand te houden, voelde wel dat mijn rug niet kaarsrecht was. 6e rep haalde ik tot mijn knieën, toen maar weer laten zakken. Redelijk tevreden over de repout, maar 1 pluspunt; Ik moest niet opgeven vanwege mijn grip!

OVERHEAD PRESS

3x 45kg (Tjoef, zo de lucht in)
3x 47,5 (Gaat ook nog goed)
9x 50kg Hoppakeee

Had veel minder verwacht van mijn repout, voornamelijk door de zware repout vooraf! Ging gelukkig hartstikke goed :thumbs:

Nog wat assistance work waaronder; Bent Over Row, Dumbbell Side Raise, Pulldowns, Shrugs, Bicep Curls (cable & dumbbell).

En nu klaar maken voor Engeland. Wellicht dat ik volgende week deze week herhaal, wil er eigenlijk nog wat meer uithalen voordat ik met 1RM week begin. We gaan het zien, joe hoi, tot zondag!

Prima repouts, en nice van je grip!

Veel plezier in Engeland ;)

Huppa 9x50kg netjes!
Gebruik je overigens ook magnesium op je DL dagen? voor mij maakt dat het verschil tussen 130kg na 3 reps al te moeten switche naar mixed grip, en 8 setjes double overhand te kunnen doen.

Terug
Naar boven