Fitness Seller

Bureauwlamp goes Wendler!

• Topic Starter Topic Starter
Oké change of plans, degene die eind dit jaar (laatste dag december) het hoogst zit qua krachstats tussen jullie twee, krijgt een proteïnemuffin van me (srs) - succes. ;)

Haha challenge accepted, ben benieuwd wat ik uberhaupt doe tegen die tijd!

Nou, D-day, ik was heel benieuwd wat er vandaag ging gebeuren!

Maandag: Squat!

SQUATS:

5x 70kg (Ging wel aardig
5x 75kg (Niet van harte)
5x 82,5kg (Tikkie grind op de laatste twee reps)
Daarvoor nog stevig opgewarmd. Ik weet niet, het ging eigenlijk precies zoals ik had verwacht maar ik had de stille hoop dat het beter zou gaan! Nu hoop ik dan maar dat dit een soort kickstarter voor mijn lichaam was en ik weer snel mijn oude kracht terug krijg, want het zou toch zonde zijn als ik pas over 2 maanden weer 100kg kan squatten...

• 45 Degree Leg Press 4x 10x 64kg
  • Leg Extension 4x 12x 18kg
  • Leg Curl 4x 12x 22,5kg
  • Calf Press - Aantal random repjes/setjes (was meer aan het afdwalen over mijn squats)
Rest dus rustig aan gedaan. Ik ben echt benieuwd hoe het verder gaat. In ieder geval schijt ik em nu al voor de spierpijn, die zal wel weer tergend zijn na een maand niet sporten (zelfs met de warmup/cooldown).

Vind het wel meevallen, iig geen deload gewichten. Als je een redelijk kcal overschot houdt komende tijd, zal je kracht weer snel op het oude niveau zitten denk ik

Oké change of plans, degene die eind dit jaar (laatste dag december) het hoogst zit qua krachstats tussen jullie twee, krijgt een proteïnemuffin van me (srs) - succes. ;)

wat was die weddenschap van ons ook alweer voor een euro?

Correct, ik hou het allemaal netjes bij :o.

Wist niet precies meer wat het was, maar was het niet dat ik 135 zou benchen oid vóór 2016?

Huh, maar ik heb wel mijn deloadtemplate gebruikt. 60, 65 en 70% van (90% van) mijn 1RM. Zijn die percentages niet goed?

Misschien dat je een nieuwere versie oid hebt gebruikt? Bij mij waren de percentages 40, 50 en 60 (van de TM) volgens mij, en die komen overeen met die uit zijn boek (de versie die ik gelezen heb dan)

Misschien dat je een nieuwere versie oid hebt gebruikt? Bij mij waren de percentages 40, 50 en 60 (van de TM) volgens mij, en die komen overeen met die uit zijn boek (de versie die ik gelezen heb dan)

Zou kunnen hoor, ik heb nooit mijn percentages uit het boek zelf gehaald. Wel van deze twee websites bijvoorbeeld, en die hielden beide deze
percentages aan.

Laatst bewerkt:
dit komt uit een pdf van zijn boek

bureauwlamp_zpsa53c54e8.png

Haha ik geloof je wel hoor, tis meer dat ik benieuwd ben of mijn percentages dan wel goed zijn (als deload). Ik hoef normaal in mijn deload nou niet gigantisch veel kracht te zetten voor de gewichten, maar het is nou ook weer niet alsof ik het zonder moeite doe... Zou het kunnen dat ze dan te zwaar zijn?

Haha ik geloof je wel hoor, tis meer dat ik benieuwd ben of mijn percentages dan wel goed zijn (als deload). Ik hoef normaal in mijn deload nou niet gigantisch veel kracht te zetten voor de gewichten, maar het is nou ook weer niet alsof ik het zonder moeite doe... Zou het kunnen dat ze dan te zwaar zijn?

haha weet ik, maar denk post het toch. Geen idee welke je nou moet aanhouden, al lijkt me 40-50-60 wel normale percentages en is 70% meer voor een setback

haha weet ik, maar denk post het toch. Geen idee welke je nou moet aanhouden, al lijkt me 40-50-60 wel normale percentages en is 70% meer voor een setback

Dan houd ik denk ik nu mijn percentages nog even aan omdat het meer een test is, en bij een deload ga ik dan over op de jouwe. Klinkt namelijk wel logisch idd.

Dinsdag: Bench Press!

BENCH PRESS:

5x 55kg
5x 57,5kg
7x 62,5kg

Niet persé voor een repout gegaan, maar bij 7 ging het nog redelijk. Viel me aardig tegen maar ja, dat kon ik verwachten na de squats van gisteren (wat een spierpijn trouwens, allemachtig).

• Incline Dumbbell Press - 4x 10x 14kg
  • Chest Dips - Wat gepiel op de pushdown machine en bodyweight, schouder werd gevoelig.
  • Cable Fly - 4x 10x 8kg (per arm)
  • Cable Tricep Extension (stang) - 4x 12x 22,5kg
  • Overhead Tricep Extension - 2x 12x 22,5kg
Ging wel lekker, maar kijk uit naar wat meer kracht.

7 Reps is toch prima voor 5+? Zeker als er nog meer in zat :D

Gisteren deadlines gehad van school, erg drukke dag maar alles gehaald voor 23.59! Helaas niet kunnen sporten. Zo dadelijk dus Deadlift/rug + OHP/schouders, moet wel een leuke training worden. Deadlift afronden met 105kg, ik hoop echt dat dat een beetje soepel gaat!

---------- Toegevoegd om 22:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:49 ----------

Vrijdag: Deadlift + Overhead Press!

DEADLIFT

5x 90kg
5x 95kg
5x 105kg

Niet voor een repout gegaan, vond het wel welletjes. Tot 95kg double overhand, 105 met mixed grip. Mijn vorm verzwakte wel.

Echter, ik deed nu alles met deadstop (dus niet doortikken maar de stang even op de grond neerzetten) en ik wil dat eigenlijk vanaf nu aanhouden.

OVERHEAD PRESS

5x 35kg
5x 37,5kg
5x 40kg

Ook geen repout maar zat er nog wel in. Wilde alleen even uitkijken met mijn schouders, waren nog aardig koud en zit niet op een blessure te wachten.

Pull Downs: 4x 10x 41kg
DB Side Raise: 4x 12x 3kg
T-bar row (landmine): 4x 10x 20kg
Supersetje:
Shrugs (smith) - 4x 10x 30kg
Dumbbell Curls - 4x 10x 8kg
Redelijke training maar die zwakte staat me niks aan!

---

Net als die deadstop wil ik deze 'recovery' eigenlijk gebruiken om andere dingen aan te pakken. Zo wil ik waarschijnlijk mijn assistance work gaan veranderen, dat moet ik nog even uitwerken.

Ik wil daarbij ook meer aan mijn core gaan werken, aangezien ik niet tegen mijn discutabele form kan bij het deadliften (helemaal als ik bijv. Bello met rechte rug 200kg zie doen). Voordat ik ga googlen, hebben jullie nog gouden tips om je kor te trennen?

Deadstop vind ik zoveel fijner. Ik heb een deadlift ook nooit anders gedaan, omdat ik altijd dacht "het is toch niet voor niks de DEADlift?" :P

Prima gewichten toch? Hoeveel cycles ben je terug gegaan?

Deadstop vind ik zoveel fijner. Ik heb een deadlift ook nooit anders gedaan, omdat ik altijd dacht "het is toch niet voor niks de DEADlift?" :P

Haha nou ik ging zelf ook al aardig dead zonder die stop! Maar daar komt dus nu als het goed is verandering in.

Prima gewichten toch? Hoeveel cycles ben je terug gegaan?

Nou ja, voor een eerste keer na een maand niet sporten wel. Maar ik hoop dat ik niet vanaf hier weer met 5kg omhoog moet gaan werken. In mijn allereerste wendlerweek zat ik namelijk op 90kg, dus dat zou betekenen dat ik nu compleet terug bij af ben. Hopelijk squat ik morgen dus meer, ik denk dat ik twee cycles terug ga.

Start ik weer bij Cycle 4, wat betekent dat ik morgen 92,5kg moet doen. Ik had toendertijd een repout van 6, als ik daar ruim overheen ga tik ik em misschien nog snel een cycle verder. Maar ik ben er bang voor... :rolleyes:

Voor core zou ik plancks en evt. ab-wheel doen! Soms is het inderdaad beter om gewoon je target reps te pakken! Wel stuk zwaarder met deadstop of vind je juist van niet?

Voor core zou ik plancks en evt. ab-wheel doen! Soms is het inderdaad beter om gewoon je target reps te pakken! Wel stuk zwaarder met deadstop of vind je juist van niet?

Ik zal daar eens naar kijken!

Oh nee absoluut zwaarder. Daarom wil ik het vanaf nu toepassen. Ik weet nu namelijk niet wat ik zou kunnen zonder deadstop, dus ik word ook niet tegengehouden door een gevoel van 'zonder deadstop kan ik xKG meer'.

Ook wilde ik het eerder niet toepassen omdat ik dan ineens twee of drie cycles nauwelijks progressie zou maken, en dat is nu ook niet meer relevant :)

C7W1

Nou daar gaat ie, terug naar de gewichten van cycle 4.

Maandag: Squat!

SQUATS:

5x 80kg
5x 87,5kg
5x 92,5kg

Geen repout maar ik ben eigenlijk wel tevreden! In cycle 4 pakte ik de tweede set met 85 en repoutset met 90kg, en toen had ik maar 1 extra rep! Er zat qua kracht zelfs nog wel een repje in denk ik, maar het begon me iets te veel te draaien voor de ogen dus ik legde de boel maar terug. Niet heel indrukwekkend maar ik ben blij dat ik deze target gehaald heb!

• 45 Degree Leg Press - 4x 10x 100kg
  • Leg Extension - 4x 12x 36kg
  • Stiffed Leg Deadlift! - 4x 10x 55kg
  • Calf Press - 5x 5x 100kg
  • 50x Calf Raise vanaf de vloer
  • Toen nog 5x 5x Chin Ups.
Ik heb de stiffed leg weer eens geprobeerd aangezien ik die in mij nieuwe assistance wil gaan gebruiken, beviel op zich prima. Hoop daarbij ook wat vaker mijn core te activeren.

Tren krijgt 3,5 Hertz.

Post-workout krijgt 1 Hertz. Kwam er in de bus achter dat ik mijn sleutels niet had, terug gerend, sleutels na 10 minuten gevonden, toen boodschappen gedaan, toen stom direct achter mijn laptop gekropen om logjes te lezen, mijzelf zover gekregen om een eiwitshake te maken, nu om 22.00 zit ik eindelijk aan mijn avondeten. Verdomme.

Terug
Naar boven