- Waardering
- 1.837
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 79kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zal dat eens proberen! Thanks!Form ziet er prima uit bro. Wellicht dat je je bij de deadlift iets meer 'in de stang kan trekken'. Dat is hoe Alex Moonen het mij heeft uitgelegd toen ik aan mijn deadlift form werkte.
Klopt, daarvoor heb ik al een filmpje van mijn 100kg hahaBest nette form ja. Had trouwens wel een filmpje van die 97,5kg willen zien - Zwaarder heb je toch weer net een andere form dan wanneer je een stuk lichter squat. En juist dán ga je vaak wat kleine foutjes maken![]()
Ik weet al wat ik daar aan moet doen, maar ik wil ook zeker weten dat ik het vanuit de basis al goed doe. Vandaar dat ik ook lichtere gewichten film, waarbij mijn form niet wordt aangepast door gewicht. Zodat ik zeker weet dat ik op een zwaarder gewicht niet een form probeer te fixen die nooit goed is geweest 
!Ik deed dat volgens mij in het begin omdat ik dat fijner vond voor mijn polsen. Later ben ik dat gewoon blijven doen, alhoewel ik ook vaak gewoon minder breed pak. Merk wel dat ik een tikje sterker omhoog kom met de handen dichterbij, dus dat doe ik meestal als het zwaarder wordt.Mooie vorm op zowel de squats en deadlifts naar mijn mening! Wat is trouwens de reden dat je de barbell zo breed pakt op de squat?![]()
Dat klopt, dit merk ik dus zelf ook omdat ik telkens eerder met mijn reet omhoog kom dan met mijn bovenlichaam. De illustratie geeft dat mooi weer (alhoewel de camera iets achter me staat, dus het is iets minder erg maar mijn schouders kunnen zeker een stukje naar achteren)!Je schouders steken wel erg ver voor de stang uit: Misschien kont wat meer naar achteren en knieën wat minder naar voren (dan gaan je heupen ook gelijk een beetje lager en shift je zwaartepunt naar achteren)? Just an idea. Het lijkt nu alsof je zwaartepunt te ver naar voren zit. Verder is hij technisch oké!
Ik deed dat volgens mij in het begin omdat ik dat fijner vond voor mijn polsen. Later ben ik dat gewoon blijven doen, alhoewel ik ook vaak gewoon minder breed pak. Merk wel dat ik een tikje sterker omhoog kom met de handen dichterbij, dus dat doe ik meestal als het zwaarder wordt.
Dat klopt, dit merk ik dus zelf ook omdat ik telkens eerder met mijn reet omhoog kom dan met mijn bovenlichaam. De illustratie geeft dat mooi weer (alhoewel de camera iets achter me staat, dus het is iets minder erg maar mijn schouders kunnen zeker een stukje naar achteren)!
Ik weet alleen niet precies hoe ik dat moet uitvoeren. Soms leun ik zelfs wat achterover maar dan nog wipt de achterkant eerst omhoog. Misschien is dat een kwestie van core, aangezien die mijn bovenlichaam mee naar boven moet nemen? Ik zal donderdag eens wat proberen.

Thanks!Squats zien er goed uit! Deadlift geldt een beetje wat Kaluro zegt denk!
Wovano legde het ook al goed uit, meer aan de bar 'trekken', dus meer naar achteren leunen zeg maar, de bar zorgt toch wel dat je niet achterover valt.
Dus je heupen lager waardoor je schouders naar achteren gaan en boven de bar eindigen, waarna je zwaartepunt naar je hakken gaat. Hierdoor kan je ook meer aan de bar trekken. Probeer maar eens. En nu bedoel ik niet je heupen op squathoogte, wel een stukje hoger. Maar nu staan ze erg hoog.
Succes! a.s. donderdag gaan we een VPR zien door supertechniek?!![]()

Waarschijnlijk komen je schouders gewoon goed mee met ohp. Eventueel kan je wat facepulls toevoegen
Nette rug ook volgens mij! Zou inderdaad wel wat extra werk voor schouders doen, maar lopen niet extreem achter ofzo. Prima fysiek. Hoe staan je legs erbij?![]()
Nette massa op je benen man! En ik heb het net andersom, ben niet zo van de front poses maar meer van de back/side posesHeeft er wellicht ook mee te maken dat borst achter loopt en rug sneller droog wordt
![]()
Haha nou ik ben wel tevreden over mijn rug maar ik vind het lastig om die foto's te nemen. De hele tijd die kuttimer starten, omdraaien, flexen, en er dan achterkomen dat de helft van je rug niet belicht is of je pose niet goed was. Neem foto's bijna altijd zelf namelijk.Weet niet of je een groepsleslokaaltje hebt in je gym? Wij bijv. wel en daar is wel redelijke belichting. Misschien aan iemand (gymbuddy?) vragen om foto's te maken.ThanksHaha nou ik ben wel tevreden over mijn rug maar ik vind het lastig om die foto's te nemen. De hele tijd die kuttimer starten, omdraaien, flexen, en er dan achterkomen dat de helft van je rug niet belicht is of je pose niet goed was. Neem foto's bijna altijd zelf namelijk.

Weet niet of je een groepsleslokaaltje hebt in je gym? Wij bijv. wel en daar is wel redelijke belichting. Misschien aan iemand (gymbuddy?) vragen om foto's te maken. Zelf foto's maken zou ik idd ook weinig zin in hebben![]()

Derde rep van laatste set gecheat met doortikken, maar was helemaal klaar met mijn form (valt achteraf nog wel mee).