MuscleMeat

Bureauwlamp goes Wendler!

7x, sweet as!

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag weer getrained! Rug en schouders helaas moeten combineren, hoop het komende week allemaal apart te kunnen doen.

Deadlift & Overhead Press!

DEADLIFT

5x 55|70|3x 82,5
5x 105kg
3x 117,5kg (double overhand grip)
2x 132,5kg

Een repje extra! :) Heb het (alweer) op film staan, zag er redelijk goed uit. Probeer nog steeds op mijn techniek te letten, gaat naar mijn mening steeds beter.

OVERHEAD PRESS

5x 22,5|30|3x 32,5
5x 40kg
3x 45kg
5x 52,5kg

Mooie repout! Stond de gehele oefening ook andersom in het squatrack, met mijn gezicht de zaal in. Voelde wel fijner eigenlijk dat ik niet de hele tijd op mijn stand e.d. zit te letten in de spiegel.
  • Pull Ups (schouderbreed underhand) - BW 5x sets 8x|8x|8x|5x + 3n|8x + 1n
  • DB Side Raise - 4x 12x 6kg
  • Face Pulls - 2x 10x 32kg
Niet zozeer korte tren maar wel weinig oefeningen. Erg intensief wel met DL en OHP. Voelde mij in ieder geval wel voldaan, maar had natuurlijk meer willen doen (alleen gym ging dicht).

Jack3d Micro ook weer gebruikt, stap toch permanent over op die PWO. MP Assault werkt goed, maar omdat Micro geen beta alanine (voelt als een halve allergie-aanval) en creatine (wil ik zelf managen) bevat vind ik die fijner. Ook begin ik de lichte werking beter te voelen.

Tren krijgt 3/5 duimpjes.

Vandaag weer getrained! Rug en schouders helaas moeten combineren, hoop het komende week allemaal apart te kunnen doen.

Deadlift & Overhead Press!

DEADLIFT

5x 55|70|3x 82,5
5x 105kg
3x 117,5kg (double overhand grip)
2x 132,5kg

Een repje extra! :) Heb het (alweer) op film staan, zag er redelijk goed uit. Probeer nog steeds op mijn techniek te letten, gaat naar mijn mening steeds beter.

OVERHEAD PRESS

5x 22,5|30|3x 32,5
5x 40kg
3x 45kg
5x 52,5kg

Mooie repout! Stond de gehele oefening ook andersom in het squatrack, met mijn gezicht de zaal in. Voelde wel fijner eigenlijk dat ik niet de hele tijd op mijn stand e.d. zit te letten in de spiegel.
  • Pull Ups (schouderbreed underhand) - BW 5x sets 8x|8x|8x|5x + 3n|8x + 1n
  • DB Side Raise - 4x 12x 6kg
  • Face Pulls - 2x 10x 32kg
Niet zozeer korte tren maar wel weinig oefeningen. Erg intensief wel met DL en OHP. Voelde mij in ieder geval wel voldaan, maar had natuurlijk meer willen doen (alleen gym ging dicht).

Jack3d Micro ook weer gebruikt, stap toch permanent over op die PWO. MP Assault werkt goed, maar omdat Micro geen beta alanine (voelt als een halve allergie-aanval) en creatine (wil ik zelf managen) bevat vind ik die fijner. Ook begin ik de lichte werking beter te voelen.

Tren krijgt 3/5 duimpjes.

Van mij krijgt je training vijf duimpjes! Beta-Alanine zeker jeuk?

Lekkere training man!! Jaloers op je OHP kerel :D.

Prima repouts! Was de tank helemaal leeg bij de deads of zat er eigenlijk nog wat meer in? Ben je net zo 'fucked' als ik dat je iedere training PWO moet nemen..?

prima repout man!

Prima repouts! Was de tank helemaal leeg bij de deads of zat er eigenlijk nog wat meer in? Ben je net zo 'fucked' als ik dat je iedere training PWO moet nemen..?

Zat misschien nog een repje in, maar doordat ik het mentaal al had opgegeven deed ik volgens mij ook niet echt mijn best op de derde rep. Ik heb ook steeds het idee dat ik als een halve vishengel het gewicht til wat ontzettend demotiverend werkt. Achteraf is te zien dat dat hartstikke meevalt, dus dat moet ik uit mijn hoofd zien te zetten.

Ik kan volgens mij prima sporten zonder PWO, maar ik zou niet weten waarom ik dat zou doen (helemaal nu mijn creatine-levels niet meer worden aangepast door PWO). Ik vind het gewoon lekker als ik een beetje een pumped gevoel heb voordat ik begin.

Maar jouw Unstoppable zit dan ook een beetje in een andere league haha :p Als ik dat elke training zou 'moeten' nemen zou ik ook eens aan mijn hoofd krabben :o

Thanks dude!

2ep0k9h.jpg

BREAKFAST FOR DAYYSSS

Nu maar hopen dat er niet 20% minder oats in zit.

lol wilde net typen, inb4 20% minder oats. Toen zag ik je tekst staan :p

jack3d micro lekkere pwo

lol wilde net typen, inb4 20% minder oats. Toen zag ik je tekst staan :p jack3d micro lekkere pwo

Haha ik denk niet dat het een labtest waard is!

Absoluut, ik ben er enkele maanden geleden op jouw aanraden aan begonnen dus je hebt de twijfelachtige eer dat je invloed hebt op mijn fitnessleven :D

Haha bestel je ook nog je shakes bij hun dan?

Ik kan volgens mij prima sporten zonder PWO, maar ik zou niet weten waarom ik dat zou doen (helemaal nu mijn creatine-levels niet meer worden aangepast door PWO). Ik vind het gewoon lekker als ik een beetje een pumped gevoel heb voordat ik begin.

Maar jouw Unstoppable zit dan ook een beetje in een andere league haha :p Als ik dat elke training zou 'moeten' nemen zou ik ook eens aan mijn hoofd krabben :o
Het hoeft gelukkig ook niet altijd Unstoppable te zijn, want dat is gewoon raketbrandstof!:o

Heb ook wel van die matige PWO's staan zoals bijvoorbeeld Jack3d (wat een rotzooi is dat!). C4 heb ik ook, maar daar word ik een klein beetje misselijk van (smaak). Vanmiddag Hemorage bij het postkantoor ophalen..voor de afwisseling! Ben benieuwd :D

Zou me niks verbazen overigens als er of 20% iets anders in de oats zit of gewoon 20% minder inhoud dan op de zak staat..:o

Haha bestel je ook nog je shakes bij hun dan?
Niet meer van plan haha, zit nog te kijken of ik naar bodylab of XXL ga.
Het hoeft gelukkig ook niet altijd Unstoppable te zijn, want dat is gewoon raketbrandstof!:o Heb ook wel van die matige PWO's staan zoals bijvoorbeeld Jack3d (wat een rotzooi is dat!). C4 heb ik ook, maar daar word ik een klein beetje misselijk van (smaak). Vanmiddag Hemorage bij het postkantoor ophalen..voor de afwisseling! Ben benieuwd :D Zou me niks verbazen overigens als er of 20% iets anders in de oats zit of gewoon 20% minder inhoud dan op de zak staat..:o

Ik merkte in het begin ook niet heel veel van Jack3d, maar laatste tijd merk ik de subtiele focus en vind ik dat eigenlijk wel chill. En dus de afwezigheid van Crea en Beta natuurlijk.

Jack3d micro is idd chill voor een subtiele boost. Ook erg chill in combinatie met andere pwos

1 scoop unstoppable met 1 scoop jack3d is een gouden combi :)

Jack3d micro is idd chill voor een subtiele boost. Ook erg chill in combinatie met andere pwos 1 scoop unstoppable met 1 scoop jack3d is een gouden combi :)

De laatste (en enige) keer dat ik twee PWO's mixte (jack en assault) kreeg ik een dikke crash haha.

Nieuwe Wendler 1RM's:

SQ: 125kg
BP:
97,5kg
DL:
160KG
OHP:
62,5kg

C8W1

Maandag: Squats!

SQUAT

5x 85kg
5x 90kg
5x 95kg

Ik weet niet, squat blijft lastig. Zat misschien nog wel wat power in maar ik stopte wederom bij de 4e rep, waardoor ik dizzy wordt en vervolgens de 5e rep pas na ong. 10s doe. Die 6e durfde ik dan weer niet aan. Maar goed, target gehaald.

• Dumbbell Walking Lunges - 4x 20x 15|15|12|12
  • SLDL - 4x 10 60kg
  • Seated Calf Raise - 4x 12x 40kg (slow and controlled). Laatste setje tot fail met extra gewicht (door op stang te drukken).
Ik ben een beetje aan het uitvogelen wat ik met mijn schema's ga doen. Deze is minimaal maar ik pak hier wel veel aan (ben ook helemaal kapot nu). Toch heb ik dan een ontevreden gevoel omdat het maar 4 oefeningen zijn. Dat wil ik aan de ene kant (vanwege tijd) maar toch heb ik het idee dat ik wat mis.

Tips/meningen?

Ik ben een beetje aan het uitvogelen wat ik met mijn schema's ga doen. Deze is minimaal maar ik pak hier wel veel aan (ben ook helemaal kapot nu). Toch heb ik dan een ontevreden gevoel omdat het maar 4 oefeningen zijn. Dat wil ik aan de ene kant (vanwege tijd) maar toch heb ik het idee dat ik wat mis.

Tips/meningen?

Denk dat je dat idee sowieso zult hebben wanneer je meer gewend ben; wil niet zeggen dat het daadwerkelijk ook zo is ;)
Als tip kan ik dan meegeven om grote, waardevolle oefeningen te doen, al vind ik het aantal oefeningen weinig zeggend omdat het allemaal afhangt van het aantal setjes.

Wat je kunt doen:
- Fullbody programma zoals mad cow, waarbij je 3/4 grote oefeningen hebt
- Ub/Lb zoals nu (?) waarbij je ~4 grote oefeningen pakt op UB (2x push/2x pull) en 2/3 op LB (Sq/DL/nog een variant van SQ/DL) en de rest in een soort circuit pompen (2-4 kleine oefeningen in 20 min afwerken).

Iets in de vorm van:
ub 1:
BP (zwaar)
Row (zwaar)
Incline press / OHP (medium)
Optrekken (medium)
Side raises superset curl

ub 2:
OHP/BP (zwaar)
Optrekken (zwaar)
OHP/BP (medium)
Row variant (medium)
Face pull superset tricep extension

Voor lowerbody lijkt supersetten me lastig, maar zelf vind ik SQ/DL/FSQ bijvoorbeeld prima, geen bullshit eromheen en straight to the point (kuitjes erna en eventueel 1 ab oefening).
Al zal dit qua tijd niet veel schelen met je vorige LB training bijvoorbeeld.

Natuurlijk zijn er veel varianten, maar op deze manier ben je in 70-80 min wel klaar met de training, mits je het volume beperkt houdt.
Ga ook na dat, dat gevoel van voldaanheid niet de slimste zet is bij een ub/lb, aangezien je 3/4 dagen later weer hetzelfde aanpakt.
hierbij word je dus 'gedwongen' niet voluit te gaan ;)

Ik zou zeggen freestyle... wel vaste spiergroepen en een basis aan compounds maar verder gewoon elke training bepalen welke sets/reps/isolatiewerk je gaat doen
Ik vrees dat ik nu half DBB over me heen krijg :p

Zijn dat calculated 1rms of heb je die getest?

Wat betreft schema; gewoon lekker bij standaard schema's blijven die hun effectiviteit hebben bewezen. Zou eens kijken naar madcow of texas method

Terug
Naar boven