AndroidHealthClinic

Bureauwlamp goes Wendler!

• Topic Starter Topic Starter
Deload week nodig? Ik heb die op aanraden van anderen optioneel gehouden, wat meestal neer kwam op een deload om de cycle. Straps en wendler is not done ;) Als je grip faalt: probeer mixed grip. Werkt bij mij erg goed. En voor elke set je handen goed droog maken met je handdoek

Mjaaa ik heb een zwaar weekend achter de rug en zou nu al achter lopen op schema, dus voor deze keer nog wel. Voel me ook niet topfit. Maar dacht er al wel over na om een keer door te gaan, waarschijnlijk volgende cycle.

Haha dat dacht ik al, ik weet niet wat het is maar ging weer mis! Ik gebruik al mixed grip en blijf maar wipen met die handoek, heb blijkbaar gewoon smerig zwetende/gladde handen. Wellicht nog eerder de stang pakken en liften, of toch aan een strakkere grip werken. Ik zal de straps zo lang mogelijk uitstellen haha.

Als je problemen hebt met je grip is magnesium heel chill.. moet je gym het wel toelaten natuurlijk

Dan beter deloaden, voel je zelf het beste aan ;). Wat die deadlift betreft, misschien dat je grip pads kunt gebruiken (van die rubbere dingen)? Weet niet zeker of dat opschiet, misschien kan je daar het beste een topic voor openen.

Zou je bp (en mss ook ohp) toch eens iets meer verhogen dan de standaard 2.5, je hebt daar iets te laag op ingezet denk ik.

Als je problemen hebt met je grip is magnesium heel chill.. moet je gym het wel toelaten natuurlijk

dat laatste is meestal een probleem

Wat die deadlift betreft, misschien dat je grip pads kunt gebruiken (van die rubbere dingen)? Weet niet zeker of dat opschiet, misschien kan je daar het beste een topic voor openen.

Ja is een idee, ik zal eerst wel eens even zoeken op het internet, ben vast niet de enige met het probleem.

Zou je bp (en mss ook ohp) toch eens iets meer verhogen dan de standaard 2.5, je hebt daar iets te laag op ingezet denk ik.

Klopt, ik twijfelde nog over OHP maar daar had ik ook wel een aardige repout. Denk dat ik ze allebei met 5kg verhoog.

Magnesium lijkt mij ook chill maar ik heb er nooit iemand in een sportschool mee zien lopen haha, grote kans dat het idd ook niet is toegestaan vanwege de bende. Zal even vragen voor de zekerheid maar kan beter op zoek gaan naar andere oplossingen denk ik.

Ik denk dat het eerder aan mijn grip ligt eigenlijk, moet daar maar wat aan gaan werken. Denk dat ik ga kijken of ik zelf wat Fat Gripz kan maken met wat schuim of van dat vullingsschuim oid, genoeg DIY-gripz online te vinden!

C2W4

Squat:
5x 60kg
5x 65kg
5x 70kg

Bench:
5x 45kg
5x 50kg
5x 55kg

Deadlift:
5x 80kg
5x 85kg
5x 90kg

Overhead Press
5x 25kg
5x 30kg
5x 30kg

Wederom twee trainingen gecombineerd, dus ben twee keer geweest. Assistance work met de helft van het gewicht gedaan, training voor rug en schouders beetje van alles door elkaar, had meer zin in het echt werk dus was er gauw klaar mee.

Stats na tweede cycle:

SQ: 4x 95kg
BP: 12x 75kg
DL: 2x 125kg
OP: 8x 45kg

Progressie:

SQ
: 3x 90kg > 4x 95kg
BP: 10x 75kg > 12x 75kg
DL: 5x 120kg > 2x 125kg
OP: 10x 40kg > 8x 45kg

Omdat Bench Press en Overhead Press zo 'makkelijk' gaan verhoog ik die eveneens met 5kg ipv 2,5. Dat zet mijn 1RM's voor Wendler op de volgende waardes:

Squat: 115kg
Bench Press: 90kg
Deadlift: 150kg
Military Press: 55kg

Alleen aan het begin neem je 90 van je 1rm (aka trainingsmax). Daarna verhoog je je trainingsmax gewoon. Dus niet steeds de 1rm van vr wendler verhogen en daar 90% van nemen ;) Was voor mij ook niet echt duidelijk in het begin

Haha ja ben ik van op de hoogte! Maar voor het gemak neem ik hier de 1RM waar ik 90 van neem ;) Toch bedankt voor de tip hehe.

C3W1!

Maandag: Squat!

SQUATS:

5x 80kg
5x 85kg
6x 90kg - Had er moeite mee, was ook een training vroeg in de ochtend ook. Durfde 7e niet meer aan, form werd ook minder goed.

45 Degree Leg Press – 4x 12x 71kg
Leg Extension – 4x 15x 56kg
Leg Curl – 4x 12x 56kg
Calf Raise (leg press) - 4x 10x 30kg Smith

Dinsdag: Bench Press!

BENCH PRESS:

5x 60kg
5x 65kg
14x 70kg - Flink verhoogd maar nog steeds dikke repout

• Incline Dumbbell Bench Press - 4x 12x 22kg ^^^
  • Chest Dips - 4x 10x 41kg hulp
  • Dumbbell Fly - 4x 10x 12kg (per dumbbell)
  • Cable Tricep Extension - 4x 12x 32kg
Nog wat overhead rope extensions gedaan omdat de training echt heerlijk ging, wilde nog wat meer lange head van de tricep pakken. Zometeen deadliften!

Snap niet hoe je presses zo hoog zijn relatief tot je dips. Is je techniek met dippen wel goed?

Snap niet hoe je presses zo hoog zijn relatief tot je dips. Is je techniek met dippen wel goed?

As far as I know wel! Ik moet wel zeggen dat ik niet het idee heb dat ik all-out ga, maar meer dan een kilo of 5 minder hulp wordt em denk ik ook niet (op dit toestel). Ik strek mijn armen niet helemaal zodat het in principe bij een chest dip blijft, ik probeer diep te dippen.

Ik kan nog altijd Decline gaan pressen, misschien is dat een betere optie?

Donderdag: Deadlift!

DEADLIFT:

5x 100kg
5x 110kg
8x 115kg

Ging prima, tweede set nog normale grip. Ik schrok bij die set want ik voelde de stang glippen, ik dacht 'wtf nu al bij 110' maar ik was vergeten dat ik nog mixed grip over had haha. Dat bevestigde wel dat het niet aan gladde handjes lag maar aan slappe handjes, dus mijn DIY-fat gripz zijn een goede investering denk ik!

11kl2d5.jpg

• Chin Up: 4 sets, 1x bodyweight en 3x pulldown machine - 64kg op pulldown
  • Bent Over Barbell Row: 4x 15x 30kg (met 'fat grips', FG)
  • Hyperextensions: 4 sets of 10 reps (5kg in mijn nek)
  • Barbell Curl: 4x 10x 25kg (FG)
  • Nog wat dumbbell curls om het af te maken (met FG)
Training ging weer heerlijk, kwam voor een groot deel door mijn PW (denk ik). Had vandaag en dinsdag wel een dikke tintelexplosie van de beta-alanine, had de rode vlekken in mijn nek staan. Gelukkig werd dat zachter na 5 minuutjes.

As far as I know wel! Ik moet wel zeggen dat ik niet het idee heb dat ik all-out ga, maar meer dan een kilo of 5 minder hulp wordt em denk ik ook niet (op dit toestel). Ik strek mijn armen niet helemaal zodat het in principe bij een chest dip blijft, ik probeer diep te dippen.

Ik kan nog altijd Decline gaan pressen, misschien is dat een betere optie?

Ik zou dips sowieso blijven doen. Weet niet precies waar dat verschil vandaan komt. Mijn presses zijn wat minder dan die van jou, maar dips van mij zijn een stuk beter. Vind het maar raar. Mss keer laten filmen ofzo of een topic over openen?

Ik zou dips sowieso blijven doen. Weet niet precies waar dat verschil vandaan komt. Mijn presses zijn wat minder dan die van jou, maar dips van mij zijn een stuk beter. Vind het maar raar. Mss keer laten filmen ofzo of een topic over openen?

Hmm apart, ok dan blijf ik bij die dips. Ik probeer de volgende training eerst wel eens met al mijn bodyweight en zie dan wel hoe ver ik kom, misschien blijkt dan dat ik er nog aardig wat reps uit trek. Mocht dat keihard falen dan vraag ik ter plekke wel een instructeur ofzo of er wat mis is, of film het :thumbs:

Vrijdag: Overhead Press!

OVERHEAD PRESS:

5x 35kg
5x 40kg
11x 40kg - Vrij ruime repout nog steeds

• Seated Dumbbell Press: 5x 8x 16kg (per dumbbell)
  • Barbell Upright Row: 4x 10x 32,5
  • Dumbbell Lateral Raise: 4x 12x 6kg
  • Dumbbell Shrugs: 4x 10x 22kg

Maandag: Squat!

SQUATS:

3x 85kg
3x 90kg
5x 95kg - Redelijk, niets te klagen in ieder geval.

45 Degree Leg Press 4x 12x 73kg
Leg Extension 4x 15x 56kg
Leg Curl 4x 12x 56kg
Calf Press* (leg press) - 4x 10x 71kg

Tussendoor nog wat pull-ups gedaan. Prima training!

Laatst bewerkt:
Calf Press ;)

Log van 4 oktober klopt niet volgens mij. Nu is 2e en 3e set ohp zelfde gewicht

Je opmerking klopt, maar de gewichten ook (deels), haha!

90 van 1RM => 55x0.9 = 49,5

Set 2: 80%, 49,5x0.8 = 39,60
Set 3: 85%, 49,5x0,85 = 42,075

Mijn sheet rond hier naar boven en beneden af omdat ik als laagste 2,5kg plates hebt :')

Je opmerking klopt, maar de gewichten ook (deels), haha!

90 van 1RM => 55x0.9 = 49,5

Set 2: 80%, 49,5x0.8 = 39,60
Set 3: 85%, 49,5x0,85 = 42,075

Mijn sheet rond hier naar boven en beneden af omdat ik als laagste 2,5kg plates hebt :')

Oh oke da's kut. Las dat laatst ook al in een andere log. Daar hadden ze wel een prima oplossing: 2 plates van 1.25 kg kopen en die meenemen

Je opmerking klopt, maar de gewichten ook (deels), haha! 90 van 1RM => 55x0.9 = 49,5 Set 2: 80%, 49,5x0.8 = 39,60 Set 3: 85%, 49,5x0,85 = 42,075 Mijn sheet rond hier naar boven en beneden af omdat ik als laagste 2,5kg plates hebt :')

Je kan in excel ook afronden per 2.5kg, dan zou 42 afgerond worden naar 42.5 en 39 naar 40.

Dan heb je puur stappen van 2.5 waar hij naar afrond, naar boven toe vanaf 1.25.

Oh oke da's kut. Las dat laatst ook al in een andere log. Daar hadden ze wel een prima oplossing: 2 plates van 1.25 kg kopen en die meenemen

Oh das wel een goeie! Ik zal nog eens even voor de zekerheid checken of er niet iets anders ligt wat ik kan gebruiken maar anders is dat een serieuze optie.

Je kan in excel ook afronden per 2.5kg, dan zou 42 afgerond worden naar 42.5 en 39 naar 40. Dan heb je puur stappen van 2.5 waar hij naar afrond, naar boven toe vanaf 1.25.

Klopt maar ik heb dus geen lagere gewichtschijven dan 2,5, dus bij 42,5 of andere X2,5 gewichten kan ik niet een stang maken die in balans is :(

---------- Toegevoegd om 13:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:16 ----------

Oh waddup, volgens mij heb ik hier in Arnhem wel ergens 1,25kg in de sportschool liggen! Excel bestand maar efkes aangepast :)

---------- Toegevoegd om 20:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:35 ----------

Dinsdag: Bench Press!

BENCH PRESS:

3x 65kg
3x 70kg
10x 75kg - Moest 72,5 maar ik had beetje skit, tis al licht genoeg (zie ook repout haha)

• Incline Dumbbell Bench Press - 4x 12x 22kg

• Chest Dips - 4x 10x bodyweight
    - Deze keer met bodyweight geprobeerd, eerste 2 setjes afgemaakt. Derde setje moest ik bij de 8 paar seconden pauzeren en laatste setje vanaf 6 afgemaakt met 2 reps en pauzes. Klinkt toch al wat beter Vince?

• Dumbbell Fly - 4x 10x 12kg (per dumbbell)
  • Cable Tricep Extension (rope) - 4x 12x 22kg (laatste set 27,5)
Afgemaakt met wat abs-werk en wederom een overhead pull voor de triceps, omdat het zo goed ging. Lekkere training (wel druk in de gym).

Terug
Naar boven