AndroidHealthClinic

Bureauwlamp goes Wendler!

• Topic Starter Topic Starter
Thanks, wilde bijna gaan jokeren maar even afgeblust met 5x 60kg en doorgegaan met assistance. Ja, ik vind het een fijne structuur en ik ben ook van plan om er wel een paar cycles doorheen te knallen zodat ik de vooruitgang ook echt zie. Is het natuurlijk wel de bedoeling dat mijn physique er ook op vooruit gaat maar ik denk niet dat dat een probleem wordt.

Volgende week 8 dagen naar Portugal op vakantie, kijk er naar uit maar ik baal wel als een stekker dat mijn deload niet in die week valt.

Dinsdag: Bench Press!

BENCH PRESS:

5x 55kg
5x 60kg
20x 65kg

20e was wel fail op 3/4, maar wilde echt niet bij 19 kappen.

• Incline Dumbbell Bench Press – 4x 12x 20kg
  • Chest Dip (weighted) – 4x 10x bodyweight + 27kg hulp
  • Dumbbell Flys – 4x 12x 14kg
  • Cable Tricep Extension – 4x 12x 27kg
Tussendoor weer 10 setjes van 5 chin-ups gedaan.

Goede repout, imo iets té goed. Wellicht na deze cycle met 5kg verhogen?

En dips +27kg hulp als in zo'n apparaat waar je op zo'n plankje staat?

Ja ik begin nu ook te twijfelen over die reps, zal na deze cycle nog wel even bekijken!

Volgens mij bedoel je wat ik inderdaad gebruik;
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ene keer met hulp, andere keer zonder, ik heb een keer flink mijn borstspier verrekt dus ik doe het liever wat beheerst en niet tot fail. Kan nu nog niet echt een goed alternatief vinden, maar vanaf september heb ik weer een decline bench dus dat is dan wellicht een optie.

Begrijpelijk. Enige alternatief wat ik kan bedenken waardoor je ver van falen weg blijft is kortere sets van bijv 5 reps, en dan 8x5 oid

WE MOGEN WEER

459.gif

Ok dus de vorige twee weken vakantie gehad, echt nauwelijks iets met sporten gedaan (ook weer een beetje het idee van vakantie). Ik heb zaterdag nog een aardige full body gedaan met alle compounds, maar ik ben denk ik wel wat afgezwakt. En dat bleek ook uit de eerste training van vandaag. Ik begin gewoon opnieuw met Cycle 2!

C2W1

Maandag: Squat!

SQUATS:

5x 75kg
5x 80kg
5x 85kg Ik was even bang dat ik 5x zelfs niet ging redden, maar heb het gehaald. Toch viel het erg tegen hoe zwaar ik het ermee had.

45 Degree Leg Press – 4x 12x 91kg
Leg Extension – 4x 15x 45kg
Leg Curl – 4x 12x 45kg
Calf Raise (leg press) - 4x 10x 66kg Leg Press Machine

Matige training, ging me allemaal moeilijk af. Ook weer in mijn oude sportschool, dus andere apparaten wat resulteerde in nieuwe gewichten proberen. Hopelijk morgen meer geluk met chest, en wat beter eten.

But I'm back at it again!

Geen kcals tracken en gewoon eten als een beest :p Kracht zal dan wel snel weer terugkomen.

BENCH PRESS:

5x 55kg
5x 60kg
15x 65kg Iets minder maar dat had ik wel verwacht.

• Incline Dumbbell Bench Press 4x 12x 20kg
  • Chest Dip (weighted) 4x 10x bodyweight + 49kg hulp (weer een ander rek...)
  • Dumbbell Flys 4x 12x 14kg
  • Cable Tricep Extension 4x 12x 32kg

Tussendoor wederom 10 setjes van 5 chin-ups gedaan. Training ging deze keer wat beter. Inderdaad Vince, ik duik weer de bulk in haha!

Laatst bewerkt:
20e fail? Je bedoelt dan 5+ 15? Nu staat er n.l. dat je 15 reps hebt gedaan

Oeps! Nee dat is nog van de copy-paste blijven staan, vergeten aan te passen! Het waren 15 reps ;)

Donderdag: Deadlift!

DEADLIFT:

5x 100kg
5x 105kg
6x 110kg - Apart, ik heb gisteren goed gegeten, nog wat Unstoppable genomen (misschien was dat wel de oorzaak), maar ik was echt helemaal kapot. Toen ik in de spiegel keek schrok ik ook een beetje van mijn vorm dus ik ben bij 6 maar gestopt. Rest van de training ging ook erg zwaar.

• Chin Up: 4 sets, bodyweight en pulldown machine
  • Bent Over Barbell Row: 4x 15x 30kg
  • Hyperextensions: 4 sets of 10 reps (5kg in mijn nek)
  • Barbell Curl: 4x 15x (5x wide, middle en close grip) - Losse stang van 20 - 22,5kg

Geef de training een zesje.

Niet in de spiegel kijken tijdens DL ;) Als je wilt weten hoe je form is moet je het laten beoordelen (filmpje of iemand met verstand)

Direct loggen na het trainen, altijd lastig.

Vrijdag: Overhead Press!

OVERHEAD PRESS:

5x 35kg
5x 35kg
10x 40kg

• Seated Dumbbell Press: 3x 10x 18kg (per dumbbell)
  • Barbell Upright Row: 4x 10x 32,5
  • Dumbbell Lateral Raise: 4x 12x 6kg
  • Dumbbell Shrugs: 4x 10x 20kg
Seated Dumbbell Press gaat steeds kutter en het begint me aardig te irriteren. Het lijkt wel alsof ik de gewichten steeds moeilijker omhoog krijg.... Rest gaat wel prima.

C2W2!

SQUATS:

3x 80kg
3x 85kg
5x 90kg

Assistance work een beetje verzaakt omdat ik een maat aan het rondleiden en begeleiden was, paar dingen gedaan maar zat niet echt een structuur in.

BENCH PRESS:

3x 60kg
3x 65kg
12x 70kg

• Incline Dumbbell Bench Press 4x 12x 20kg
  • Chest Dip (weighted) 4x 10x bodyweight + 45kg hulp ^^^
  • Dumbbell Flys 1x 12x 12kg - laatste setje 10kg dumbbells
  • Cable Tricep Extension 4x 12x 32kg

---------- Toegevoegd om 14:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:52 ----------

Niet in de spiegel kijken tijdens DL ;) Als je wilt weten hoe je form is moet je het laten beoordelen (filmpje of iemand met verstand)
Ja daar heb je wel gelijk, maar het stomme is dat mijn form onder de 100kg nog wel strict is. Daarna begin ik toch een lichte bolling te krijgen. Vraag is alleen of dit nou echt een ramp is, want ik moet de eerste powerlifter nog zien die niet hetzelfde heeft. Zal eens kijken of ik assistentie kan vinden of het op kan nemen.

Af en toe een lichte bolling kan denk ik weinig kwaad. Bij mensen met genoeg ervaring zie je dat idd ook nog regelmatig.

Een idee voor je seated db press om die lager in reps te doen en meer sets? Waarschijnlijk kan je dan makkelijker verhogen

Af en toe een lichte bolling kan denk ik weinig kwaad. Bij mensen met genoeg ervaring zie je dat idd ook nog regelmatig. Een idee voor je seated db press om die lager in reps te doen en meer sets? Waarschijnlijk kan je dan makkelijker verhogen

Klopt, vandaar dat ik twijfel. Ik heb het proberen op te nemen, de hoek is niet perfect maar vanaf hier ziet het er (naar mijn mening) prima uit. Kan denk ik nog wel wat beter mijn nek recht houden. Ik ben met de seated dumbbell maar overgestapt op 5x8, hopelijk zie ik hiermee wat vooruitgang.

- Gifje was iets te groot voor tinypic dus ik heb het ergens anders geupload -

FondUnawareKusimanse.gif

http://giant.gfycat.com/FondUnawareKusimanse.gif

DEADLIFT:

3x 105kg
3x 110kg
5x 115kg - Zoals te zien boven in het gifje. Na mijn 4e rep glipte mijn hand weg dus ik moest em neerleggen, jammer want anders had ik nog wel een 6e geprobeerd.

• Chin Up: 4 sets, bodyweight en pulldown machine - 64kg op pulldown, afbouwend na fail.
  • Barbell Curl: 4x 15x (5x wide, middle en close grip) - Losse stang van 20 - 22,5kg

OVERHEAD PRESS:

3x 35kg
3x 40kg
10x 40kg

• Seated Dumbbell Press: 5x 8x 16kg (per dumbbell) - Beviel beter, laatste set 12x.
  • Dumbbell Lateral Raise: 4x 12x 6kg - laatste set 15x
  • Dumbbell Shrugs: 4x 10x 20kg
--

Ondertussen heb ik eindelijk whey kunnen inslaan dus mijn eiwitvoeding wordt weer wat stabieler. Ik heb ook nog wat Assault gehaald (persoonlijke favoriet) aangezien ik Unstoppable echt te lijp vind voor regulier gebruik.

Daarnaast ga ik waarschijnlijk weer met creatine beginnen, lijkt me wel een goede toevoeging.

Zin in week 3!

Creatine altijd goed :thumb: Eiwitinname hoeft niet constant te zijn: in een bulk is 1.6gr/kg voldoende. Alles daar boven is mooi meegenomen.

En pwo voor een prima training maar wel lekekr subtiel: jack3d micro. Potje voor maar 15 euro en imo de fijnste pwo

Creatine altijd goed :thumb: Eiwitinname hoeft niet constant te zijn: in een bulk is 1.6gr/kg voldoende. Alles daar boven is mooi meegenomen. En pwo voor een prima training maar wel lekekr subtiel: jack3d micro. Potje voor maar 15 euro en imo de fijnste pwo

Oh het minimum haal ik sowieso wel, maar ik vind het een fijner idee dat ik een Post-workout shake kan nemen. Daarnaast ontbijt ik altijd met een ochtendshake-mix, dus het is meer 'stabieler' in de zin van; weer een beetje in het ritme komen.

Ik zal er eens naar kijken als de Assault op is!

En nu: REPSSS!

C2W3!

SQUATS:

5x 75kg
3x 85kg
4x 95kg

- Durfde een vijfde niet meer aan zonder spotter (en je moet volgens Wendler natuurlijk altijd een repje in de pot houden), maar ben tevreden met deze repout!

45 Degree Leg Press – 4x 12x 71kg
Leg Extension – 4x 15x 56kg
Leg Curl – 4x 12x 56kg
Calf Raise (leg press) - 4x 10x 30kg Smith

BENCH PRESS:

5x 55kg
3x 65kg
12x 75kg

- Nog steeds hoge repout, misschien toch wat steviger verhogen...?

• Incline Dumbbell Bench Press - 4x 12x 20kg
  • Decline Bench Press - 4x 10x 30kg
  • Cable Fly - 4x 10x verschillende gewichten
  • Cable Tricep Extension (rope) - 4x 12x 27,5kg
Assistence Work was echt een bende, het was fucking druk in de gym (om 12.30...) en alles was de hele tijd bezet. Jammer na die mooie repout.

Vandaag rustdag, chillingzz.

Prima repout op de sq. BP zou ik wel wat meer verhogen, 12 keer het minimaal aantal reps halen is een goede indicatie dat het te licht is volgens mij :p

Zijn we weer.

DEADLIFT:

5x 100kg
3x 110kg
2x 125kg - Bij de derde poging glipte de stang echt te ver weg, jammer. Misschien toch maar met straps gaan werken want ik kan niet met magnesium gaan smijten.

• Chin Up: 4 sets, bodyweight en pulldown machine - 64kg op pulldown, afbouwend na fail.

OVERHEAD PRESS:

5x 35kg
3x 40kg
8x 45kg - Zat er mentaal nog niet helemaal in maar mooie repout imo.

• Seated Dumbbell Press: 5x 8x 16kg (per dumbbell)
  • Dumbbell Lateral Raise: 4x 12x 6kg
  • Dumbbell Shrugs: 4x 10x 22kg
Prima weekje, nu deloadje pakken.

Deload week nodig? Ik heb die op aanraden van anderen optioneel gehouden, wat meestal neer kwam op een deload om de cycle.

Straps en wendler is not done ;) Als je grip faalt: probeer mixed grip. Werkt bij mij erg goed. En voor elke set je handen goed droog maken met je handdoek

Terug
Naar boven