XXL Nutrition

Bureauwlamp goes Wendler!

• Topic Starter Topic Starter
Haha klopt :p Maar het is een pittige oefening en het is minder vermoeiend om 4 setjes vol te maken met hulp dan vanaf de tweede al te struggelen :rolleyes: #lui

Dat haatte ik ook wel aan Wendler...dat je een soort autistisch moet gaan zitten wachten op een barbell omdat je volgens schema daarmee moet beginnen.

Wel weer een dikke repout man!:thumbs:

Dat haatte ik ook wel aan Wendler...dat je een soort autistisch moet gaan zitten wachten op een barbell omdat je volgens schema daarmee moet beginnen. Wel weer een dikke repout man!:thumbs:

Klopt, maar het schema werkt dus laten we er maar niet mee gaan kloten haha!

Donderdag: Deadlift!

DEADLIFT:

5x 102,5kg (normal grip)
3x 115kg (idem)
5x 127,5kg (mixed grip)

Tevreden met de repout maar zat meer in, weer die verdomde grip! Kon het niet laten zitten dus mijn straps er nog even bij gepakt:

3x 135kg

• Chin Up: 4 sets, 3x bodyweight en 1x 7x BW
  • Bent Over Barbell Row: 4x 12x 35kg (FG) < Ga 12 reps doen ipv 15
  • Barbell Curl: 4x 10x 25kg (FG)
  • Nog wat wisselende bicep-oefeningetjes met een redelijke burnout-set-pump.
En nu uit eten, SUSHI MUTHAFUCKAAA'S!!! Bulkeeennn.

Smakelijk ;)

Doe je al assistance om je grip te versterken?

Hmm, die deads kunnen sterker hoor! Maar daar is Wendler zeer goed voor! Hoop dat de sushi je heeft gesmaakt:eating:

Smakelijk ;) Doe je al assistance om je grip te versterken?

Dat bevestigde wel dat het niet aan gladde handjes lag maar aan slappe handjes, dus mijn DIY-fat gripz zijn een goede investering denk ik!
11kl2d5.jpg

Ik hoop dat dit voldoende is, ik gebruik ze toch wel bij minimaal 2 à 3 oefeningen per training. Wellicht dat ik nog Wrist Curls erin gooi ofzo op backday (na de biceps).

Hmm, die deads kunnen sterker hoor! Maar daar is Wendler zeer goed voor! Hoop dat de sushi je heeft gesmaakt:eating:

Haha I know, daarom doe ik Wendler! :p Maar ze kunnen dus ook al sterker, ik zit alleen echt met die grip. En neerleggen, grip versterken en weer oppakken is veel zwaarder dan de reps doortikken.

Sushi heeft zeker gesmaakt, altijd een goede manier om je vol te proppen met rijst en vis!

Waarom apart je grip trainen? Ga dan Kroc rows doen en gebruik nooit straps! Wordt het vanzelf beter.

Laatst bewerkt:
Waarom apart je grip trainen? Ga dan Kroc rows doen en gebruik nooit straps! Wordt het vanzelf beter.

Omdat grip de zwakke factor is in mijn deadlift. En die deadlift die wordt gewoon elke 4 weken verhoogt vanwege Wendler, dus ik probeer mijn grip sterker te maken zodat ik moet stoppen met deadliften omdat ik het gewicht niet omhoog krijg vanwege power, niet omdat mijn vingers het gewicht niet meer kunnen houden.

Ik heb Kroc zijn workout even bekeken op bodybuilding.com (wat een beest haha), ik zal de Kroc Row maar eens gaan toevoegen denk ik! En nu ik er over nadenk, misschien moet ik ook maar paused reps gaan doen... Kan ik mijn grip wel elke rep weer verstevigen. Probleem is alleen dat ik niet meer weet of ik dan hetzelfde gewicht nog wel omhoog krijg omdat ik het al maanden met die 'bounce' doe...

Ik vind de sushi zelf niet te vreten..duw mezelf altijd vol met kip teriyaki, yakitori etc..:o

Haha yeah dan ontstaat er bij mij een probleem, ik heb een soort eiwitintolerantie ofzo (eigen conclusie na twee decennia) voor een eiwit dat ondermeer in kip (gewoon gevogelte eigenlijk), hazelnoot, praliné en genoeg andere meuk zit.

Zo kan ik bijvoorbeeld een hardgekookt ei ook eten maar van een zachtgekookt ei ga ik bad :o

A.k.a. f**k my life geen kipfilet for me.

Ohja was die fat grip vergeten. Wrist curls niet echt een goede oefening voor je grip. Kroc rows (high rep db rows) zijn idd goed. Optrekken aan een handdoek, plate pinch, etc. zijn goed voor je grip.

Dat is toch ook een manier van grip trainen? Wellicht een andere interpretatie van apart maar komt op hetzelfde neer

Ohja was die fat grip vergeten. Wrist curls niet echt een goede oefening voor je grip. Kroc rows (high rep db rows) zijn idd goed. Optrekken aan een handdoek, plate pinch, etc. zijn goed voor je grip.

Oh ok, dat is dan meer forearm. Zal de rows binnenkort maar eens implementeren dan, plate pinchje erbij, moet dan wel verbetering laten zien denk ik.

---------- Toegevoegd om 19:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:22 ----------

Vrijdag: Overhead Press!

OVERHEAD PRESS:

5x 37,5kg
3x 42,5kg -
10x 47,5kg - Ging prima! Bij de 6e rep wilde ik van grip veranderen (duim naast mijn vingers ipv om de stang heen), dit deed ik met de stang boven mijn hoofd. Toen ik dat probeerde knikte mijn linkerschouder ineens om, dus was even kantjeboord! Gelijk terug in positie en tot 10 afgemaakt, deed verder geen pijn dus ik besloot door te reppen. Maar de volgende keer beter aanpakken.

• Seated Dumbbell Press: 5x 8x 18kg ^^^ (dumbbell) (FG)
  • Barbell Upright Row: 4x 10x 40kg ^^^ (FG)
  • Dumbbell Lateral Raise: 4x 12x 6kg (FG)
  • Dumbbell Shrugs: 4x 10x 24kg ^^^ (FG)
  • Nog wat leg raises en toen naar huis. Weekend!

Niet echt slim @ohp :roflol:

en kracht moet wel gewoon uit je onderarm komen, maar wrist curls zijn inferieur aan een hoop andere oefeningen en dus tijdverspilling

Ik sla deze keer de deload over (hoe druk ik het ook heb deze week) en ga meteen door met mijn vierde cycle! :)

Stats na derde cycle:

SQ: 4x 100kg
BP: 10x 80kg
DL: 5x 127,5kg
OP: 10x 47,5kg

Progressie:

SQ: 3x 90kg > 4x 95kg > 4x 100kg
BP: 10x 75kg > 12x 75kg > 10x 80kg
DL: 5x 120kg > 2x 125kg > 5x 127,5kg
OP: 10x 40kg > 8x 45kg > 10x 47,5kg

Begint al mooi progressie te zien naar mijn mening :)

Nogmaals, omdat Bench Press en Overhead Press zo 'makkelijk' gaan verhoog ik die eveneens met 5kg ipv 2,5. Dat zet mijn 1RM's voor Wendler op de volgende waardes:

Squat: 120kg
Bench Press: 95kg
Deadlift: 155kg
Military Press: 60kg

C4W1

Ik heb een zware week voor de boeg. Ik heb nu herfstvakantie en werk elke dag. Ik heb erg intensief werk waarbij ik in een loods werk en met een pompwagen rondrijdt. Klinkt rustig maar daar stap ik constant op en af om magazijnproducten te pakken etc., ik loop de hele tijd rond, dus aan het eind van de dag ben ik helemaal naar de t*ring. Gisteren toch nog benen gaan trainen, ging heel moeilijk dus niet alles volgemaakt:

Maandag: Squat!

SQUATS:

5x 80kg
5x 85kg
6x 90kg - Moest eigenlijk 87,5 & 92,5kg zijn, maar wederom geen 1,25kg in deze FFF en ik ging al goed tot het naadje. Toch nog de zesde rep eruit getrokken. Normaal niet tevreden mee, maar voor deze avond (om 22.00) wel.

• 45 Degree Leg Press 4x 8x 64kg
  • Leg Curl 4x 10x 56kg
  • Calf Raise (smith) - 4x 10x 20kg

25pmz9f.jpg

Dat is het fijne aan Wendler. Als je een keer wat minder tijd hebt, kan je prima een aantal oefeningen laten voor wat het is.

Je progressie is goed!

Goede wheels gozer! Lijnen staan er goed in:thumbs:

Je hempje vind ik trouwens ook vet:D:D Voeding misschien deze week wat uppen, zodat je niet helemaal opgebrand in de gym komt..

Gaat lekker hier! Train je in Arnhem?

Dat is het fijne aan Wendler. Als je een keer wat minder tijd hebt, kan je prima een aantal oefeningen laten voor wat het is. Je progressie is goed!

Ja klopt, merk vooral deze week dat dat goed uitkomt!

Goede wheels gozer! Lijnen staan er goed in:thumbs: Je hempje vind ik trouwens ook vet:D:D Voeding misschien deze week wat uppen, zodat je niet helemaal opgebrand in de gym komt..

Thanks! Haha bedankt, volgens mij heb ik die een keer bij asos.com gehaald. Kun je zo voor een tientje per hempie inslaan!

Klopt, ik probeer goed te eten, maar met een bolle buik mijn werk doen voelt ook altijd niet even prettig aan dus het is passen en meten...

Gaat lekker hier! Train je in Arnhem?

Yes, het gaat goed zijn gangetje :) Ja, de Fit For Free in Arnhem of de FFF in Kampen. Heb een tijdje aan de Rijnkade getraind maar het feit dat je elke FFF binnen kan lopen heeft me doen overstappen.

Ah ok, en tot hoe ver gaan de dumbells daar? En veel gewichten aanwezig om te squaten en deadliften?

Na lang zoeken in Arnhem uiteindelijk uitgekomen bij Cardio Fitness in Westervoort, vind het echt ideaal daar. 2 squatrekken, 2 bench press en 2 "deadliftplekken" (planken in het midden, rubberen matten aan de zijkant. Dumbells tot 48 kg fzo dacht ik.

Op zich is het wel één van de beste Fit For Free's naar mijn mening (in Arnhem). Heb ong. 6 locaties bezocht.

Maar als je daar zoveel compoundwerk hebt ben je daar misschien beter uit. We hebben hier gewoon 1 squatrack, 1 benchpress (plus 1 decline), en qua deadliftplekken is er wel genoeg ruimte als het nodig is. Maar niet met planken ofzo, gewoon de rubberen vloer. Maar ik leg gewoon uit altijd twee van die yogamatjes eronder zodat het geluid ook wat gedempt wordt.

Dumbbells gaan tot 42 oid?

Training van dinsdag btw:

Dinsdag: Bench Press!

BENCH PRESS:

5x 65kg
5x 70kg
13x 75kg - Dikke repout

Was er niet helemaal bij. Tweede set dacht ik dat ik scheef lag ofzo, rechts deed veel moeilijker, bleek ik links een 2,5kg schijf te hebben hangen ipv 5kg :rolleyes:

Verder weer wat minder assistance...

• Incline Bench Press (DB) - 4x 12x 22kg
  • Cable Fly - 4x 10x 18 ~ 14kg per arm
  • Cable Tricep Extension - 4x 12x 32kg

Met een kwartiertje richting de gym voor de rugge!

---------- Toegevoegd om 10:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:41 ----------

Trouwens, Cardio Fitness? En jij gaat daar 220kg staan deadliften tussen de spinners? :p

Is het niet stiekem een schuilnaam voor een Crossfithok? :D:D

Donderdag: Deadlift!

DEADLIFT:

5x 105kg
5x 110kg < Moest 112,5 zijn
5x 120kg < Moest 117,5 zijn

Ik weet niet wat het was maar de training van vandaag ging echt ongelofelijk kut. Zat er zowel mentaal als fysiek totaal niet enthousiast in. Ik probeerde het met paused reps waardoor het wel een stukkie zwaarder was, maar ik kon me echt niet tot die 6e rep zetten. Zonde.

• Chin Up: 4 sets, 1x bodyweight en 3x 64kg pulldown
  • Kroc Row: 4x 12x (per arm) 12kg
  • Barbell Curl: 4x 10x 20kg (FG)

Kroc row was wel geinig, ik denk dat ik met dit rep-aantal wel goed zit. Misschien het gewicht nog wat verhogen, maar goed, ik zat er dus niet echt in vandaag.

Terug
Naar boven