MuscleMeat

Bureauwlamp goes Wendler!

paused reps als in dead-stop? En mindere trainingen zitten er altijd tussen. Volgende training gewoon weer knallen

Kroc Row is 20-40 reps ;) 12 reps is een reguliere db row

Gewoon flink wat sterke koffie drinken van tevoren en goede muziek op, doet wonderen voor de mindset.

• Topic Starter Topic Starter
paused reps als in dead-stop? En mindere trainingen zitten er altijd tussen. Volgende training gewoon weer knallen Kroc Row is 20-40 reps ;) 12 reps is een reguliere db row

Paused reps als in stang op de grond leggen, zodat het gewicht echt weer op de grond staat, en dan opnieuw oppakken. Ik weet niet hoe jullie dit doen? Kroc zegt in zo'n vid dat je het gewicht niet moeten laten bouncen, heeft ie gelijk in, maar aan de andere kant laat hij alles naar beneden donderen als ie het heeft opgeplukt. En ik kan dat niet doen (dan wordt het te aso) dus ik laat het gewicht weer beheerst zakken en lift weer meteen zodra ik de grond aantik (dus er zit enige bounce in).
Maar ik twijfel nu een beetje want ik had wel lichte pijn in mijn onderrug.

Aaah jammer van die reps, ik hoopte stilletjes dat 12 al hoog genoeg was :D Dan verhogen we het naar 20. Is het dan genoeg om de Bent Over Row te vervangen of zal ik em ernaast doen? Dat laatste lijkt me logischer.

Gewoon flink wat sterke koffie drinken van tevoren en goede muziek op, doet wonderen voor de mindset.

Ik drink (nog) geen koffie haha! :D Maar muziek doet idd wonderen, helaas was zelfs dat deze keer niet genoeg. Vandaag ging het beter!

Vrijdag: Overhead Press!

OVERHEAD PRESS:

5x 40kg
5x 42,5kg
10x 45kg

Training was vandaag, maar zeg vrijdag voor de copy-pasta. Had vrijdag & zaterdag echt geen tijd, maar vandaag ging het prima en schoudertraining is gelukkig niet zo zwaar qua herstel. Ik was helemaal klaar met het gebrek aan 1,25kg-schijven dus ik heb verzoek tot bestelling ingediend en geïmproviseerd haha!

292weoz.jpg
Niet optimaal maar ging op zich goed te doen.

• Seated Dumbbell Press: 5x 8x 18kg (FG)
  • Barbell Upright Row: 4x 10x 40kg (FG)
  • Dumbbell Lateral Raise: 4x 12x 6kg (FG)
  • Dumbbell Shrugs: 4x 10x 24kg (FG)

Creatief :P Deadlift doe ik altijd deadstop (paused reps) en de barbell (enigszins) beheerst laten zakken. Laat hem niet vallen. Wendler zegt dat touch 'n go (bounce) bij DL wel kan indien het niet ten koste gaat van je 'tightness'.

Wat betreft de rows. Ik zou kroc row naast barbell row doen. Wendler zegt in zijn boek dat je voor bovenrug eigenlijk niet teveel kan doen, dus gewoon doen waar je zin in hebt.

Creatief :P Deadlift doe ik altijd deadstop (paused reps) en de barbell (enigszins) beheerst laten zakken. Laat hem niet vallen. Wendler zegt dat touch 'n go (bounce) bij DL wel kan indien het niet ten koste gaat van je 'tightness'.

Wat betreft de rows. Ik zou kroc row naast barbell row doen. Wendler zegt in zijn boek dat je voor bovenrug eigenlijk niet teveel kan doen, dus gewoon doen waar je zin in hebt.

Hmm ok nou misschien dat ik het dan naar een heel beheerste touch 'n go probeer te brengen, of daarop overga als het wat pittiger wordt in de laatste set. En dat klinkt logisch, dan doe ik em naast de barbell row!

Maandag: Squat!

SQUATS:

3x 90kg
3x 95kg
5x 100kg - Alles moest 2,5kg lager zijn, maar ik wilde niet naar beneden afronden. Laatste set hielp mijn spotter licht mee met de 5e rep, maar aangezien alles dus ietsje lichter moest zijn ben ik er wel tevreden mee.

• 45 Degree Leg Press 4x 10x 82kg < Stap over op 10 reps voor meer kracht.
  • Leg Extension 4x 12x 61kg < Hier naar 12, vind 15 net iets teveel 'cardio' worden.
  • Leg Curl 4x 12x 56kg
  • Calf Press - 4x 10x 63kg
Lekkere training verder, werk niet meer doordeweeks dus ben al een stuk energieker. Morgen chest!

Dinsdag: Bench Press!

BENCH PRESS:
3x 70kg
3x 75kg
10x 80kg - Moest wederom 2,5kg lager zijn, begin toch te twijfelen of ik zelf niet ff wat schijfjes bestel.

• Incline Dumbbell Press - 4x 10x 24kg < Verlaagd naar 10 reps
  • Chest Dips - 4x 10x bodyweight < Had iets langere rustpauze, alle setjes in 1x afgemaakt!
  • Cable Fly - 4x 10x 18kg (per arm)
  • Cable Tricep Extension (rope)- 4x 12x 27kg
  • Abs Crunch (rope) - 4x 10x 60kg
Lekkere training.

Laatst bewerkt:
Zelf je gewichten meenemen ftw :P

bestel die schijven nou maar ipv dat getwijfel :p

Ja verdumme, waarom kan die toko niet gewoon even 2 schijfkes fixen. Daarnaast train ik bijna nooit in deze Fit For Free, alleen laatste twee weken. In Arnhem hebben ze wel normale schijven. Zal het de volgende training nog even vragen of zij ze niet kunnen bestellen, anders doe ik het zelf wel inderdaad.

Donderdag: Deadlift!

DEADLIFT:

3x 110kg
3x 120kg
6x 125kg

Heb er wat meer op gelet en ik heb zelf niet het idee dat ik echt 'bounce' oid, tis meer een flinke tik en ik begin weer helemaal onderaan.

• Chin Up: 4 sets, 2x bodyweight en 2x 54kg. Geprobeerd om op de mind-mossel connectie te letten, had wel het idee dat het goed uitpakte (en vermoeiender was, vandaar 54kg).
  • Bent Over Barbell Row: 4x 12x 35kg (FG)
  • Kroc Row: 4x 20x 10kg (per arm) (FG) < Kan wellicht wel met 12kg
  • Barbell Curl: 4x 10x 25kg (FG)

in omdat coole naam

Gisteren: Overhead Press!

OVERHEAD PRESS:

3x 40kg
3x 45kg
8x 50kg

Enige angst voor een uitbreiding van mijn (lichte) blessure in de linkerschouder. Die knik van vorige training had ik zaterdag ook weer op werk met een kist appels boven mijn hoofd. In bed voelt het ook wat gerekt aan als ik lang op de schouder lig. Tijdens de oefening nergens last van dus gewoon door getraind. Wellicht bij dips wat beter opletten misschien?

• Seated Dumbbell Press: 5x 8x 18kg (FG)
  • Barbell Upright Row: 2x 10x 40kg > 2x 10x 35kg (FG) (Misschien gewicht verlagen en wat meer op form letten)
  • Dumbbell Lateral Raise: 4x 12x 6kg (FG)
  • Dumbbell Shrugs: 4x 10x 24kg (FG)
Zometeen richting de sportschool, tijd voor de 102,5kg squat!

Rotator cuffs een beetje opwarmen voordat je dips (of andere presses gaat doen) heeft bij mij veel geholpen. Nu nauwelijks last meer van schouders, en daardoor kan je ook beter dieper dippen. Eventueel kan je chondroitine &msm gaan suppleren wat gewrichtspijn veel verhelpt.

Rotator cuffs een beetje opwarmen voordat je dips (of andere presses gaat doen) heeft bij mij veel geholpen. Nu nauwelijks last meer van schouders, en daardoor kan je ook beter dieper dippen. Eventueel kan je chondroitine &msm gaan suppleren wat gewrichtspijn veel verhelpt.

Bdankt voor de tip! Zal eerst wel eens even de rotators proberen op te warmen.

Maandag: Squat!

SQUATS:

5x 80kg
3x 92,5kg
6x 102,5kg...

6x waarvan 5 met spot -_- Vroeg een kerel om te spotten, just to be sure. Eén van de meest shredded dudes in de gym, hartstikke aardige gast, ik denk 'die snapt wel de mindset hier.' Ik zeg nog dat ie me mag gaan helpen als het echt niet meer lukt, maar niet moet gaan pushen om door te gaan (want bij Wendler hoor je eigenlijk te stoppen met een rep nog in de bus).

Voel ik vanaf de tweede rep al 2 armen in mijn zij! Ik was zo met de oefening bezig dat ik geen zin had om te stoppen en het nog een keer uit te leggen, dus ik ben maar doorgegaan. Hij hielp niet heel veel mee (voor mijn gevoel) maar ik 'gok' dat ik er zelf 4 had kunnen doen. Volgende keer toch maar wat duidelijker uitleggen!

• 45 Degree Leg Press 3x 10x 100kg > laatste set 20x, kan op deze machine dus nog wel hoger. Maar ja, bij elk merk is het weer anders.
  • Leg Extension 4x 12x 50kg
  • Leg Curl 4x 12x 45kg
  • Calf Press - 4x 10x 70kg
Prima training verder, ik baal een beetje van die laatste squatset maar tis niet anders!

Netjes!

Blijft ook gewoon kut he, die spotters :P Bij mij kwam er pas zelfs bijna iemand ongevraagd spotten omdat ie wat zwaar ging.. Allemaal goed bedoeld natuurlijk, maar wel jammer..

Voel ik vanaf de tweede rep al 2 armen in mijn zij! Ik was zo met de oefening bezig dat ik geen zin had om te stoppen en het nog een keer uit te leggen, dus ik ben maar doorgegaan.

Ik zou wss hetzelfde hebben gedaan. Als je eenmaal bezig bent wil je echt niet stoppen. Komt je kracht ook niet ten goede.

Let er wel op bij rotator cuffs opwarmen dat je lichte gewichten gebruikt (2kg zal goed zijn) en niet teveel sets doet. Je wilt ze opwarmen, niet vermoeien.

Dit vond ik een nuttig filmpje (vanaf 3m40 ongeveer gaat t over RCs):

https://www.youtube.com/watch?v=xzTFYXUcPPc

Terug
Naar boven