AndroidHealthClinic

Captain Awesome's Rippetoe log

• Topic Starter Topic Starter
Een jaar of 5-6 geleden thuis wat aangekloot. Verder vorig jaar ongeveer 3 maand getraind in een gym waarvan 2 maand rippetoe. Toen ben ik van 83 naar 90 kg gegaan. In de zomer niets gedaan en nu dus opnieuw begonnen.

Gewichten begon weer helemaal vanaf nul, bench press zelfs 10 kg lager ???
In mn oude gym was er ook geen squat rek en zeer weinig plaats dus moest ik smith machine gebruiken :o

Squaten in Smith zuigt :p

Maar gaat hier lekker de geode kant op man, erg sterke deadlift! Ben er jaloers op:cool:

Week 6:

Workout vrijdag:

Squat:
77.5x5
77.5x5
77.5x5

Terug op vorige gewicht :cool:

Overhead Press:
42.5x3
42.5x2
40x5 (ging heel vlot en konden zelfs nog een paar reps bij, volgende keer reset naar 37.5)

Power Cleans:
55x3
55x3
45x3
45x3
45x3

Ik vond mn techniek niet goed genoeg dus terug gegaan naar 45. Normaal laat ik de bar eerst "vallen" op mn dijen om hem daarna terug op de grond te zetten om niet te veel lawaai te maken maar hij schoot in mn 2e set uit mn vingers en kwam met een donderend lawaai naar beneden. :o
De eigenaar zei daarop dat ik het rustig aan moet doen :rolleyes:
Ik vraag me af waarom er daar bumper plates en rubberen matjes liggen als je ze niet mag gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn...

Anyway, volgende week ga ik power cleans terug vervangen door pendlay rows aangezien ik mn techniek niet zo super vind en er niemand is die me kan begeleiden.

Pull Ups:
Ik had een artikel gelezen over hoe je best leert optrekken en daarin stond dat je best een bepaalde hoeveelheid singles doet per week en niet tot failure moet gaan. Een machine gebruiken die je helpt blijkt niet zo goed te zijn aangezien je daar geen evenwicht moet houden tijdens het optrekken.
Dus vanaf nu ga ik die methode toepassen en normaal zou ik na een dikke maand wel een paar sets van 5 moeten kunnen doen.

BW x 2.5 (eerst even zien hoeveel ik er kon doen, viel best tegen :D)
5 singles

Lying Leg Raises:
12
8
6

Calf Raises:
12x50
10x50
8x50

Gewicht
94,2 kg

Laatst bewerkt:
Die squat is mooi bijgetrokken, nu doorknallen :thumb:

Wel jammer dat je de Powercleans laat vallen, lukte toch niet aan de hand van Starting strength? Je was eerst positief over je techniek.

Ja dat is juist het probleem, je denkt dat je het redelijk goed doet maar dat kan je dus niet zien. De vorige keren ging het wel lekker maar vandaag ging het wat minder.

Maar dat is niet de enige reden om er mee te stoppen. In onze gym staat alles redelijk dicht bij elkaar en als het squatrek niet vrij is moet ik me ergens anders placeren en dan blokkeer ik eigenlijk een doorgang :p
Vorige keer ook ver een barbell op iemand zn hoofd laten vallen (zn eigen schuld natuurlijk) en de eigenaar heeft blijkbaar ook niet zo graag dat ik de bar laat vallen van rackpositie.
Nu dat ik nog met lage gewichten werk valt het wel mee om hem eerst tot je dijen te laten vallen maar dat wil ik later toch niet doen met 80 kg ofzo :)

Nice:thumbs:

Ik ben zelf ook al een aantal maanden bezig met Rippetoe.

Dan kom ik ook eens in jouw log piepen ;)

Week 7:

Workout maandag:

Squat:
80x5
80x5
80x5

Ging vlotjes :)

Bench Press:
65x5
65x4
65x3

Deadlift:
105x5

Dips:
BW-35 x 6
BW-35 x 5

Chin Ups:

10 singles

Ab Pulldown:
40x10
40x7
40x6

Gewicht
93,6 kg

Laatst bewerkt:
Wederom een sterke Deadlift, gaat goed man!

Netjes hoor, heb je bij de squat als het makkelijk gaat dan niet de neiging om nog even een paar reps erbij te gooien?;)

Ik hou me steeds aan 3x5. Wil niet te snel stallen :p

Week 7:

Workout woensdag:

Squat:
82,5x5
82,5x5
82,5x5

Overhead Press:
37,5x5
37,5x5
37,5x5

Pendlay Rows:
50x5
50x5
50x5

Pull Ups:

10 singles

Ab Pulldown:
45x12
50x7
50x6

Gewicht
95,6 kg

mooi :thumbs:

Lekker getraind weer hoor, hoe bevallen die Pendlay Rows?

Doe je trouwens lekker hoor, 2kg aankomen in 2 dagen, haha ;)

Lekker getraind weer hoor, hoe bevallen die Pendlay Rows?

Ben er niet zo'n fan van. Maar ze gaan wel goed :)
Ik moet wel altijd mn schoenen uit doen ervoor :/ Ik heb Adididas Ironworks II gekocht (superschoenen trouwens!) en die hebben een hiel waardoor ik vooruit val bij de worksets :D

Doe je trouwens lekker hoor, 2kg aankomen in 2 dagen, haha ;)
Nja gewicht schommelt nogal ;)
Ik heb zondag een sauna genomen, daarom misschien dat ik maandag zo weinig woog. Ik ben mn gewicht nu 3 weken aan het bijhouden en ik kom iets minder dan 1 kg aan per week.

dat beginnen mooie grote nummertjes te worden ;):D

maar vergeet niet dat je assistance moet laten vallen als je "grote 5" niet meer voorruit gaan.

Ik heb mijn assistance (dips en pull ups)laten vallen toen de intensiteit op de "grote 5" echt zwaarder begon te worden en ik begon dat te voelen aan mijn pezen dat ze iedere keer net niet recupererden.

dat beginnen mooie grote nummertjes te worden ;):D

maar vergeet niet dat je assistance moet laten vallen als je "grote 5" niet meer voorruit gaan.

Ik heb mijn assistance (dips en pull ups)laten vallen toen de intensiteit op de "grote 5" echt zwaarder begon te worden en ik begon dat te voelen aan mijn pezen dat ze iedere keer net niet recupererden.

Ik dacht dat dat enkel was als je in het begin te snel assistance erbij deed omdat je lichaam het nog niet aan kan. Dan kan het wel zijn dat je progressie opeens stopt.

ff nalezen :)

Terug
Naar boven