AndroidHealthClinic

Captain Awesome's Rippetoe log

Ik dacht dat dat enkel was als je in het begin te snel assistance erbij deed omdat je lichaam het nog niet aan kan. Dan kan het wel zijn dat je progressie opeens stopt.

ff nalezen :)

Dat is ook juist.;)

Wat ik bedoel is dat dit schema niet blijft werken en dat je op een gegeven moment te "advanced" raakt voor rippetoes "novice" programma. Zolang jij op de grote 5 vooruit gaat en niet vast raakt zal die assistence je zeker helpen.;)

(met vast raken bedoel ik dat je na eens 10 procent van je gewicht af te doen en weer op bouwt niet door je vorige limit breekt of.)

• Topic Starter Topic Starter
idd

Ik hoop toch nog zeker een maand goed door te kunnen gaan. Als ik geen newb meer ben ben ik van plan om Bill Star te gaan doen.

Week 7:

Workout vrijdag:

Squat:
85x5
85x5
85x5

Bench Press:
65x5
65x4
65x4 (eentje meer dan vorige keer :wl:)

Die 5e rep zat er miss wel in maar er was niemand om te spotten. En de enige persoon die er nog rond liep was een setje situps aan het doen van 5 minuten ofzo :p

Deadlift:
110x5

Blijkbaar lock ik mijn benen te snel, zal er volgende keer aan werken ;)

Dips:
BW-32,5 x 5
BW-32,5 x 5

Chin Ups:

10 singles

Ab Machine:
50x10
50x8
50x7

Calf Raises:
57,5x12
57,5x10
57,5x8

Gewicht
96,4 kg

Maandag vertrek ik voor een week naar New York. We logeren in New Jersey dus hopelijk kan ik hier volgende week wat guidofoto's posten :D
Ik ga proberen om daar te trainen maar het is natuurlijk geen prioriteit ;)

Voeding zal ook wel niet zo super meer zijn. Mijn pa heeft al laten verstaan dat hij daar vooral de plaatselijke "specialiteiten" wilt eten. :D

Week 8:
Een weekje naar New York met de familie en geen tijd gehad om daar te trainen. Vaak ontzettend veel honger gehad als ik eens 6 uur niets kon eten ofzo :p
Verder een heel leuke stad om te bezoeken en de steaks daar in de VS zijn echt :eek::eek:
En nog superlekker ook met al die hormonen die erin zitten. ;)

Week 9:

Maandagmorgen geland om 8u en maar 1-2 uurtjes geslapen op het vliegtuig. Bijgevolg gans de dag zo moe als een hond geweest en 13u geslapen :D

Workout dinsdag:

Ik was normaal van plan om mijn laatste workout te herhalen maar ik ben een beetje ziek en voelde me niet zo super. Daarom een stapje terug gezet

Squat:
82.5x5
82.5x4
82.5x3

Ik had het gevoel dat mn quads elk moment in kramp konden schieten. Vorm was ook niet zo super dus ik heb mn sets voor de zekerheid niet afgewerkt.

Bench Press:
62.5x5
62.5x5
62.5x5

Alle reps gehaald maar het voelde wel raar aan. Ik had bijvoorbeeld de indruk dat ik niet recht omhoog kon duwen, precies of ik was zat :p

Deadlift:
110x5

Dit ging dan weer wel goed :)

Dips:
BW-30 x 5
BW-30 x 4

Chin Ups:

10 singles (Ik ga stoppen met dit singles programma want ik heb er niet genoeg tijd voor omdat ik vanaf volgende week examens heb. Volgende keer opnieuw assisted pull ups.

Ab Machine:
50x8
50x6
50x5

Gewicht
96,3 kg

Mn benen zijn nu al ongelooflijk stijf dus dat belooft voor morgen :o
Er is ook geen gym open hier in de buurt op donderdag dus ik zal nog maar één keer kunnen trainen deze week.

goeie deadlift!

Week 9:

Workout donderdag:

Squat: (nog altijd uit mn ritme :()
82.5x5
82.5x5
82.5x4

Techniek voelde niet zo goed aan op het einde. Echt wel balen, 2 weken geleden voor ik op reis vertrok ging 3x5x85 zeer vlot :o

Press:
40x5
40x5
40x5

Net gereset dus dit ging vlot.

Pendlay Rows:
52,5x5
52,5x5
52,5x5

Er was iemand aan het deadliften en er is nergens anders plaats om een olympic barbell te gebruiken (geen matjes) dus ik moest een kleine gebruiken. De bar ligt daardoor veel dichter bij de grond en dit voelde echt k*t aan, techniek was zwak :(
Ik ben ook niet zeker of die kleine barbells 7,5 of 10 kg wegen dus het kon ook 50 geweest zijn.

Chin Ups: (opnieuw met assisted machine)
BW-40 x 4
BW-37,5 x 3 ???

Ik moet toch een alternatief vinden want die machine hangt soms vast onderaan de beweging en bovenaan zit ik met mn kop tegen een balk als ik niet oppas :D

Nesay Raises:
(of zoiets, een oefening die beschreven staat in de Starting Strength FAQ: situps op een decline bench maar terug omhoog gaan als je horizontaal met de grond ligt)

20x9
20x8
20x8

Wou eigenlijk Ab machine doen maar er hingen enkele vrouwtjes rond dus dat kon wel ff duren :D

Calf Raises
Enkel opwarming gedaan omdat ik krampen kreeg bij het opspannen :o

Gewicht
97,0 kg

Al bij al niet zo'n goede training, hopelijk geraak ik volgende week terug in mn ritme :cool:

Gewicht gaat nog altijd hard: 0,7-0,9 kg per week. Geen idee wat mn vetpercentage is maar in de spiegel lijkt het wel mee te vallen.

Laatst bewerkt:
Week 10:

Workout maandag: terug in vorm :wl:

Squat:
85x5
85x5
85x5

Bench Press:
65x5
65x5
65x5

Deadlift:
115x5

Dips:
BW-30x5
BW-30x5

Hanging Leg Raises:
9
6
6

Gewicht
96,8 kg

gast, ik ben een echte wussy die 50 benchpress doet, en ik deadlift 140x5...wat hoger proberen als ik jou was

gast, ik ben een echte wussy die 50 benchpress doet, en ik deadlift 140x5...wat hoger proberen als ik jou was

Iedereen is anders weet je, vergelijk mijn stats maar eens met de andere die hier Rippetoe volgen en je zult zien dat die verhoudingen zeer ver uiteen kunnen liggen.
Ik ben ook nog maar een beginner dus als mijn stats ongebalanceerd zijn trekt dat wel bij na een tijd ;)

Week 10:

Workout woensdag:

Squat:
87.5x5
87.5x5
87.5x5

Press:
42.5x5
42.5x5
42.5x2

Vreemd :p Mn schouders voelen nu ook echt k*t aan. ???

Pendlay Rows:
55x5 (techniek niet goed genoeg)
52,5x5 (beter :thumbs:)
52,5x5

Chin Ups: (close grip, palms inward en mezelf opgeduwd)
5
4

Ab Machine:

10x50
7x50
5x50

Gewicht
96,8 kg

mooie workout!

bedankt! :)

Week 10:

Workout vrijdag:

Squat: (+2.5 kg)
90x5
90x5
90x5

Voelde licht aan :cool:

Bench Press: (+2.5 kg)
67.5x5
67.5x4
67.5x4

5e rep zat er miss wel nog in. Maar zonder spotter toch maar safe spelen :p

Deadlift: (+5 kg)
120x5

Was echt loodzwaar. Volgende keer kleiner sprongetje.
Ik heb ook voor de eerste keer een alternate grip moeten gebruiken.

Dips:
BW-30 x 8
BW-30 x 4

Altijd rare getalletjes bij die dips & chins ^^

Hanging Leg/Knee Raises:

8
6

Calf Raises:
65x8
65x8
65x8

Gewicht
97,6 kg

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed bezig weer :cool:
Die dips en chins zijn bij jou inderdaad nogal vreemd :p Geen energie meer aan het einde?

Lekkah die calve raise!

Week 11:

Workout maandag:

Squat: (+2.5 kg)
92.5x5
92.5x5
92.5x4

Press: (+1 kg) (ja wij hebben schijven van 0,5 kg :p)
43.5x5
43.5x3
43.5x2

Bah, heb voor mn vakantie gereset van 42,5 naar 37,5 en zit alweer vast :rolleyes:
Nog 1-2 keer 43.5 proberen en als dat niet lukt zwaardere reset.

Pendlay Rows: (+2.5 kg)
55x5
55x5
55x5

Chin Ups: (close grip, palms inward en mezelf opgeduwd)
5
5

Lying Leg Raises:

12
9
8

Gewicht
97,3 kg

Wederom een goede workout :) Enkel spijtig van die press maar dat is normaal dat je die veel moet resetten dacht ik.

Weer een grappige awkward conversatie in de kleedkamer met een vreemde :D

Respect man! En lees je PM! ;)

Terug
Naar boven