MuscleMeat

Carb Backloading

Ik heb de prep phase nu een week gedaan en toch elke dag rond de 3000kcal gegeten en <30 gram koolhydraten. Vooral veel olijfolie door mn eten enzo. Ik ga het geen 10 dagen doen en morgen lekker beginnen met een carb backload :D Ik heb net boodschappen gedaan en het volgende gehaald:

Eierkoeken
Krentebollen
Witte bollen
Wit brood
Jasmijnrijst
Kellogs cornflakes
Kellogs choco pops
Honing
Verschillende jams

Prima voedsel met een hoge GI toch hiervoor? Nog andere suggesties?
Lange vingers met stroop :D

Ik doe al paar maanden dieet met alleen carbs rond trainen.
Ik twijfel of het dan voor mij ook nog nuttig is om die 10 dagen Prep fase te doen.

Mensen die het niet gedaan hebben en ook resultaat hebben behaald?

@jasenko bananen, bambix

Ik doe al paar maanden dieet met alleen carbs rond trainen.
Ik twijfel of het dan voor mij ook nog nuttig is om die 10 dagen Prep fase te doen.

Mensen die het niet gedaan hebben en ook resultaat hebben behaald?

Kiefer zegt dat het vooral van je vetpercentage afhangt. Als je onder de 10% zit hoef je het niet te doen, daarboven is het optioneel. Als je echt hoog zit raad hij het sowieso aan.

Haha, ik heb je dat vaker zien zeggen in dit topic :D

Wat is de glycemische index van lange vingers?

Geen idee, grotendeels tarwebloem en een laagje suiker. Je kan er alles op doen zoals honing, jam, duo penotti en chocopasta als je de vetten voor lief neemt, stroop met basterdsuiker, chocoladevlokken. Gewoon om even de totale GI omhoog te gooien. Daarnaast bevat het maar 3.5 gr vetten per 100gr en 80 gram carbs waarvan 50-55 gr suiker. Perfect voor na het trainen dus.

Is chocomelk goed voor back-loading? Is anders wel interessant 500ml chocomelk :D

Nee te veel vet, mager (heb je dat in chocomelk?) of halfvol kan misschien nog wel

Heb hier vlug even opgezocht en een voorbeeld gevonden :

1liter chocomelk

- 840kcal
- 35g eiwit
- 120g koolhydraten
- 25g vet waarvan verzadigd 20g
- 5g voedingsvezel
- 0.4g natrium

Zou dit al te veel vetten zijn dan?

Ik probeer vetten in de carbload echt zo laag mogelijk te houden.

Niels, ik zet ook snel vet aan.. Verschillende dieeten geprobeerd en dit bevalt me wel. Ik moet wel zoveel mogelijk clean eten en in de backload vet nihil houden. Gisteren dominospizza met een kaneelbroodje en heb het gevoel dat ik een week voor niks bezig ben geweest! Zou in jou geval de chocomelk met mate nemen

Niels, ik zet ook snel vet aan.. Verschillende dieeten geprobeerd en dit bevalt me wel. Ik moet wel zoveel mogelijk clean eten en in de backload vet nihil houden. Gisteren dominospizza met een kaneelbroodje en heb het gevoel dat ik een week voor niks bezig ben geweest! Zou in jou geval de chocomelk met mate nemen

Haha naja ik zal het de volgende keer misschien wel proberen, ga nu voor het eerst eens IF proberen en kijken hoe ik daar op reageer. En wat betreft het chocomelk zou ik tussen de 200-500ml nemen dus valt al bij al wel mee qua vetten denk ik.

Alsnog teveel vet. Mijn backload bestaat uit max 5g vet

Mn eerdere loads waren nogal enthousiast een aantal dagen dus had opnieuw even 8 dagen no carb gedaan.
Gister mn eerste backload.
Clean: Witte rijst met rode bieten en appelmoes. Dirty: Bak mona pudding, zeeuwse bolus, 2 stroopwafels en schuim dropfruit duo's. Wat heb ik genoten. Kijk nu al uit naar de volgende. Maar dat word een clean load. Af en toe jezelf verwennen mag, maar het gaat niet zoals vorige loads worden, dat voelde achteraf te slecht.

http://bayesianbodybuilding.com/optimized-workout-nutrition-carbs-protein-revisited/

"Glynn et al. also concluded, in their review of the literature, that elevated protein balance as a result of training shakes is almost all due to increased protein synthesis caused by protein ingestion “with minor changes in muscle protein breakdown, regardless of carbohydrate dose or circulating insulin level.” "

"Conventional bodybuilder theory (read: broscience) is that carbs jack up your insulin, which then helps shuttle all the protein into your muscles. Translated into statistical terms, this means there is a positive interaction effect between protein and carbs on net protein synthesis. In conclusion, carbs may reduce protein breakdown a little when all you consume is those carbs, but if you already consume protein, carbs have little or no additive effect."

Ik hanteer zelf ook CBL maar vind het altijd interessant om andere meningen te lezen. Naar mijn idee is CBL wel iets te veel gehyped dat je rotzooi kan eten na het trainen (guilty as charged). Toch moet je er een balans in vinden en sommige dingen waar echt niks anders in zit dan suiker links laten liggen. Ik wil daarom ook gaan experimenteren met meer vetten en eiwitten overdag omdat daar (lijkt me) meer voordelen in liggen dan in puur suiker eten. Pure suiker is van nature ook pro-inflammatory, wat betekent dat je lichaam een biologische respons heeft op deze carbs als je er maar genoeg van eet (lees; alle ziektes die eindigen op -itis hebben hier mee te maken). Als CBL volger eet je alleen na het trainen carbs wat de gevolgen hiervan wel limiteert. Na het trainen eet ik naast een schone basis van carbs ook nog wel wat dirty carbs die zowel vetten bevatten als complexe carbs. Ik denk dat er nog heel veel te halen valt op het gebied van optimalisatie van je backload met inderdaad zo min mogelijk vet enzo veel mogelijk producten met micro waarden. Dit zal waarschijnlijk resulteren in een combinatie van simpele en complexe carbs.

Food for thought (in dit geval carbs)

Laatst bewerkt:
Geen idee, grotendeels tarwebloem en een laagje suiker. Je kan er alles op doen zoals honing, jam, duo penotti en chocopasta als je de vetten voor lief neemt, stroop met basterdsuiker, chocoladevlokken. Gewoon om even de totale GI omhoog te gooien. Daarnaast bevat het maar 3.5 gr vetten per 100gr en 80 gram carbs waarvan 50-55 gr suiker. Perfect voor na het trainen dus.

Hij staat op de lijst hoor!
Hier een mooie overzichtelijke PDF:

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...j4HYCQ&usg=AFQjCNF_M0wXgCx3ZH7xxcoNXySDjX-Bvg

Kandijkoek met stroop en rozijnen. Zeker een aanrader :suckit:

1433272750486-1288826930.jpg

Wat eten jullie zoal tijdens je keto dagen/ periode van de dag? Ik kom nu niet veel verder dan wat koffie met whey en kokosolie, iets van een burger of meat balls van Muscle Meat, 's avonds kip met avocado, tussendoor nootjes en dan nog ergens wat vis of ander vlees.

Dat is gevaarlijk, als ik kandijkoek haal gaat die compleet op na de training

Gebakken ei met spek en kaas.. Omnom

Terug
Naar boven