XXL Nutrition

Carbs of eiwitten voor/na ochtendcardio

DutchDave

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
7
Lengte
1m78
Massa
85kg
Ik doe als werk de ochtendkrant (6 dagen per week neemt 1 a ander halfuur tijd in beslag.) Bepaalde delen van mijn eigen wijk kan ik met de fiets doen terwijl ik andere stukken hardlopend moet doen.

Voorheen nam ik Whey + Brinta als ik ging lopen. Ik wil mij nu bezig houden met cutten en heb gelezen dat je carbs moet mijden voor cardio, omdat je namelijk de vetten wilt verbranden.

Nu lees ik in het volgende topic onderstaand stuk.
'De eerste maaltijd is 's morgens als je net uit bed komt, zorg ervoor dat je hier complexe koolhydraten en snelle eiwitten neemt om spierafbraak tegen te gaan, en je glycogeenspiegel aan te vullen.'
Bron: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/

1) Eiwitten of Eiwitten/Carbs voor de cardio (ochtendkrant)? Ook daarbij de vraag, als ik bijvoorbeeld gelijk Whey zou nemen bij het opstaan (Zijn er ook nog andere bronnen van snelle eiwitten??), kan ik daarna direct cardio (ochtendkrant) doen of moet ik nog een bepaalde tijd wachten voordat het perfect opgenomen is?

2) Na deze cardiosessie kom ik dus in een zogeheten 'afterburn'. Hoelang duurt deze?
3) Na de cardio eiwitten of carbs of een normaal ontbijt met brood?
4) Denk ik te moeilijk?

1 en 3: 4
2: geen idee hoe lang het duurt en of het wel enig nut heeft/bestaat

Uiteindelijk draait het allemaal om kcal in vs kcal out. Carbs mijden voor cardio is onzin, de vetopslag/verbranding zal op een ander tijdstip plaatsvinden maar het uiteindelijke resultaat zal het zelfde zijn. Het is naar mijn mening zelfs beter om wel koolhydraten en zelfs suiker te nuttigen voor je cardio zodat je wat extra energie hebt en geen lege maag hebt.

1 en 3: 4
2: geen idee hoe lang het duurt en of het wel enig nut heeft/bestaat

Uiteindelijk draait het allemaal om kcal in vs kcal out. Carbs mijden voor cardio is onzin, de vetopslag/verbranding zal op een ander tijdstip plaatsvinden maar het uiteindelijke resultaat zal het zelfde zijn. Het is naar mijn mening zelfs beter om wel koolhydraten en zelfs suiker te nuttigen voor je cardio zodat je wat extra energie hebt en geen lege maag hebt.

En jij spreekt uit ervaring? ow sorry ik lees het al 'Ecto' in je naam dan ben jij inderdaad iemand met een snelle stofwisseling. Cardio op een lege maag (enkel zwarte koffie zonder suiker en wat BCAA's/aminozuren) is zeer effectief voor iemand dat snel wilt afvallen. Wedstrijd bodybuilders hanteren deze methode al jaren en het werkt beter dan welke fatburner dan ook imo

En jij spreekt uit ervaring? ow sorry ik lees het al 'Ecto' in je naam dan ben jij inderdaad iemand met een snelle stofwisseling. Cardio op een lege maag (enkel zwarte koffie zonder suiker en wat BCAA's/aminozuren) is zeer effectief voor iemand dat snel wilt afvallen. Wedstrijd bodybuilders hanteren deze methode al jaren en het werkt beter dan welke fatburner dan ook imo

Of je nou ecto, meso of endo bent, je zult 500kcal onder JOUW onderhoud moeten zitten om af te vallen. Zoals ik zeg draait het allemaal om kcal in vs kcal out. Je gaat echt niet meer kcal verbranden als je maag leeg is dan wanneer je maag vol is.

+1

Dat je spieren verliest door op een lege maag cardio te doen is niet waar hoor ;)

• Topic Starter Topic Starter
Is er ook nog een andere optie ipv BCAA?
Ik neem nu een eiwitshake voor mijn werk en kom dan 07:15 thuis.
08:00 neem ik 50gr fine oats met water en een banaan

Half 11 ontbijt.
Ik wil zoveel mogelijk resultaat uit mijn cut halen.

Of je nou ecto, meso of endo bent, je zult 500kcal onder JOUW onderhoud moeten zitten om af te vallen. Zoals ik zeg draait het allemaal om kcal in vs kcal out. Je gaat echt niet meer kcal verbranden als je maag leeg is dan wanneer je maag vol is.

De ene kcal is de andere kcal niet; zoek maar eens of Specifiek Dynamische Waarde of thermisch effect van voeding. Bovendien ga je dan voorbij aan het effect op de insulinespiegel en de rol die dat heeft op vetopslag. Iets te kort door de bocht dus.

Zolang je geen overgewicht hebt en gewoon gezond bent hoef je je echt geen zorgen te maken over je insulinespiegel.

OP: je kan eten wanneer je wilt. Al die onzin over om de 3 uur eten is allang achterhaald. Zorg dat je je kcal berekent, ga daar onder zitten en je zult afvallen. Echt waar.

Terug
Naar boven