MuscleMeat

Cardio, de sleutel tot een strak lichaam

Dan zat je misschien wel te hoog in kcal, maar ik ben het wel met je eens. Het gaat allemaal wat makkelijker met cardio buiten het feit om dat het goed voor je hart is ed. Je kan meer eten wat mentaal wel fijn is imo.

nee hoor zat op no carbs, 2000kcal, zelfde dieet als ik nu zit alleen vliegt het vet er nu wel af met cardio

goede tips hiero :o

strx effen wat goede cardio doen ;o

nee hoor zat op no carbs, 2000kcal, zelfde dieet als ik nu zit alleen vliegt het vet er nu wel af met cardio

No carbs vind ik zelf slecht qua effect. Tenzij je keto of zo doet.

Merk zelf het beste effect op 100-150gr op niet sportdagen, soms net onder de 100gr. En op sportdagen 300-350gr aan complexe carbs. En dan zorgen dat je kcal goed zit en intensief genoeg sport. Dan heb je geen cardio nodig.

• Topic Starter Topic Starter
No carbs vind ik zelf slecht qua effect. Tenzij je keto of zo doet.

Merk zelf het beste effect op 100-150gr op niet sportdagen, soms net onder de 100gr. En op sportdagen 300-350gr aan complexe carbs. En dan zorgen dat je kcal goed zit en intensief genoeg sport. Dan heb je geen cardio nodig.

Ligt eraan hoe laag je wilt komen in je vet, toch lastig om zonder cardio onder de 10% te geraken denk ik.

d

- Hoe vaak en hoe lang doe je cardio?
Ligt aan mijn schema zie onderaan.

- Verschilt het cardio'en op trainingsdagen van dat op niet-trainingsdagen?
Ja, ik ben van mening dat je cardio het beste gescheiden kunt houden van krachttraining dus op niet-kt dagen of anders kt smorgens en cardio savonds (of anders om natuurlijk). Dit omdat naast droog worden spierbehoud ook een belangrijk ding is van cutten en je veel te katabool bent na KT of smorgens na het opstaan ook al neem je van te voren iets zoals BCAA’s. het gaat uiteindelijk om het totaal verschil (mits je voeding in orde is).

- Welke intensiteit pas je toe? (lang en rustig of interval, of beide?)
Ik let niet op de hartslag ik zou zeggen: als je nog wel kunt praten maar niet dat het geen moeite kost (hier moet je je niet te druk om maken)

- Wanneer begin je resultaten te zien?
Als je alles op een rijte hebt (voeding, cardio, rust, training) dan merk ik het zelf al binnen 2 weken.

- Pas je je voeding nog aan als je je cardio intensiveert?
Ik eet op onderhoud en maak met cardio het – verschil. Qua verhoudingen hou ik K:40% E:30% V:30% aan, dit werkt voor mij het beste.

- Bouw je cardio volgens een schema op of is het altijd hetzelfde?
Ik hou dit schema meestal aan:
Dag 1 – 3: geen cardio
Dag 4 – 6: 200 kcal verbranden
Dag 7 – 9: 400 kcal verbranden
Dag 10 – 12: 600 kcal verbanden

En dan weer opnieuw beginnen van dag 1.

- Hoe maak je cardio leuk?
ik zelf zet de crosstrainer voor de tv en gooi er een dvdtje in hierdoor vliegt de tijd voorbij

Laatst bewerkt:
Ik was gestopt op 11-12ish procent en vermoed dat het nog wel door zou kunnen gaan zonder cardio. Geen idee hoever, maar het ging rap en zag elke week verschil. Zie het nut niet om onder de 10% te komen tenzij je op het podium wilt staan en dan richting de 4-6% moet voor een paar dagen.

Heb liever dat me hormonale huishouding e.d. fatsoenlijk blijft draaien en bij de 10-ish % zie je ook de abs en voldoende definitie.

Ik blijf er bij. Cardio is overrated. Een redelijk goede toevoeging in latere stadia, maar niet meteen in het begin.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon rennen jullie :whip:

10 is meestal genoeg maar op podium moet je het beter doen dan 6 ben ik bang hoor.

Ik was gestopt op 11-12ish procent en vermoed dat het nog wel door zou kunnen gaan zonder cardio. Geen idee hoever, maar het ging rap en zag elke week verschil. Zie het nut niet om onder de 10% te komen tenzij je op het podium wilt staan en dan richting de 4-6% moet voor een paar dagen.

Heb liever dat me hormonale huishouding e.d. fatsoenlijk blijft draaien en bij de 10-ish % zie je ook de abs en voldoende definitie.

Ik blijf er bij. Cardio is overrated. Een redelijk goede toevoeging in latere stadia, maar niet meteen in het begin.
Dus als je lager in BF wilt gaan tot zo'n 10-ish % heb je geen cardio nodig?

Gewoon op onderhoud eten en 3x per week KT?

Als je op onderhoud eet zal je niet zakken.

Het is 2600kcal op niet sportdagen. 150gr complexe carbs, 260gr eiwit, 110gr vet iets in die trant. Niet sportdagen is 3000-ish met 350-375gr carbs zodat je voldoende energie hebt om lang en zwaar/intens te sporten. Onderhoud ergens rond de 3200-3300kcal.

Maar manier van sporten heeft ook invloed natuurlijk. Persoonlijk doe ik als eerste 2 oefening kracht gericht. 10 sets van 3 reps zwaar en explosief met daarna een 5x5 ofzo. Vervolgens 4 oefeningen in de 8-12rm regio en dan in totaal 40-50reps maken met dat gewicht. Je doet dan een set tot je vorm/snelheid minder wordt, neemt rust en begint volgende set met dat gewicht tot het doel van reps gehaald is.

Op die manier ontwikkelde ik zelfs nog klein beetje massa er bij her en der en behield de rest. Zelfs qua kracht ging het met kleine stapjes omhoog.

Maar ja na een tijdje gebruik ik wel nog iets aan cardio zoals vermeld in me "stappen plan uitleg". Het versneld iets, maar dat is meer als je geen geduld heb of een plateau qua verbranding bent tegen gekomen en het moet doorbreken.

Zie al weer nette stukkies voorbij komen:cool:.

Psies Dave, het zit weer in de lift. ;-)

Waar blijft de poll???

Ik zou een hartslag moeten hebben van 130 (= 'ideaal') om efficient vet te verbranden.. maar mijn hartslag stijgt zo snel dat ik echt al enorm snel boven de 130 zit. 130 = snel wandelen bij mij

Tis ook de bedoeling idd, dat je bijna inslaap valt op de hometrainer/fiets of whatever cardio apparaat. Je gaat heel langszaam, voor je gevoel zou je sneller moeten gaan en hoe meer uitgeput je raakt des te meer vet je verbrand. Tegendeel je conditie word dan juist opgebouwd ipv dat je efficient vet verbrand.

Dus op die 130 zitten net iets erboven of eronder maakt niet uit maar probeer het aan te houden.

Tis ook de bedoeling idd, dat je bijna inslaap valt op de hometrainer/fiets of whatever cardio apparaat. Je gaat heel langszaam, voor je gevoel zou je sneller moeten gaan en hoe meer uitgeput je raakt des te meer vet je verbrand. Tegendeel je conditie word dan juist opgebouwd ipv dat je efficient vet verbrand.

Dus op die 130 zitten net iets erboven of eronder maakt niet uit maar probeer het aan te houden.

Dan fiets ik echt heel langzaam :p Dan lijkt het alsof ik totaal geen inspanning ben aan het leveren

Ik heb het niet helemaal goed verwoord zie ik nu terug. Maar je snapt hem ? :d

Terug
Naar boven