Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat ik me afvraag, ga je niet ook ontzettend hard spieren verbranden met cardio op een lege maag 's ochtend, desondanks de BCAA's? Ik weet dat pro's het ook wel doen maar die hebben er loads of AS naast lopen om spierverlies uit te sluiten.

(-300kcal)
Ga ik niet mee akkoord.
Er zijn genoeg studies die aantonen dat ochtendcardio veel meer voordelen biedt qua vetverbranding. Enkele puntjes:
_Het start je metabolisme op
_Je vetverbranding wordt tot 400% harder gestimuleerd tov cardio op andere tijdstippen
_Je bloedsuikerspiegels en insulinepeil zijn laag dus bijgevolg is je vetverbranding hoog
_Je glycogeenwaardes zijn laag dus bijgevolg wordt vet veel sneller aangesproken
_Je hoeft het voedsel dat je eerder die dag opgenomen hebt niet eerst te verbranden
_Je passieve vetverbranding tijdens de dag is hoger
_Je voelt je de hele dag door energierijker omdat je reeds 'opgestart' bent
_Je voelt je goed tijdens de dag door de endorfine
_Je zal 's ochtends na je cardio honger hebben dus starten met een goed ontbijt
_Na een tijdje went je lichaam aan de inspanningen 's ochtends en zal je door deze gewoonte gemakkelijker 's ochtends uit je bed geraken
_Moe zijn na je werk kan niet langer een excuus zijn om je cardiosessie af te zeggen
_Je zit praktisch van begin tot einde in vetverbrandingsmodus dankzij de combinatie van deze voorgaande dingen
En zo kan ik nog wel even blijven doorgaan
Er zijn ontzettend veel artikels terug te vinden die dit bevestigen.
Hier eentje door even te googlen:
http://www.tomvenuto.com/articles/morning_fat_burn.shtml
Zelfs de cardio sticky van DBB raadt dit aan:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/cardio-waarom-59247/
). Gebruik de instrumenten die nodig zijn. Ingewikkeld en moeilijk doen is soms nodig, maar daar kun je naar toe groeien.Met afvallen heb je altijd spierafbraak!..helemaal op de nuchtere maag, je hebt snelle energie nodig..kan je dat zo snel niet uit vet halen dan ergens anders vandaan.Ja dat vraag ik me nou ook af...is het niet beter gewoon na je training?
Met afvallen heb je altijd spierafbraak!..helemaal op de nuchtere maag, je hebt snelle energie nodig..kan je dat zo snel niet uit vet halen dan ergens anders vandaan.
Ik mag in de cut nooit langer lopen dan 1 uur per keer en niet sneller dan 6 km per uur, dit mag wel 3 keer per dag..is toch zo mooi 600 kcal, met zo veeeeel mogelijk spierbehoud.
Op nuchtere maag??..wil je niet TE snel in bf zakken??

Kun je misschien wat beperken ja, maar hoeveel beperken? 1%/10%/60%?
Basics gozer.Kun je misschien wat beperken ja, maar hoeveel beperken? 1%/10%/60%?
Veel energie zit er ook niet in bcaa en ook niet in eiwit, dus energie zal ergens vandaan moeten komen en SNEL op de nuchtere maag of snellere cardio.
Ga ik niet mee akkoord.
Er zijn genoeg studies die aantonen dat ochtendcardio veel meer voordelen biedt qua vetverbranding. Enkele puntjes:
_Het start je metabolisme op
_Je vetverbranding wordt tot 400% harder gestimuleerd tov cardio op andere tijdstippen
_Je bloedsuikerspiegels en insulinepeil zijn laag dus bijgevolg is je vetverbranding hoog
_Je glycogeenwaardes zijn laag dus bijgevolg wordt vet veel sneller aangesproken
_Je hoeft het voedsel dat je eerder die dag opgenomen hebt niet eerst te verbranden
_Je passieve vetverbranding tijdens de dag is hoger
_Je voelt je de hele dag door energierijker omdat je reeds 'opgestart' bent
_Je voelt je goed tijdens de dag door de endorfine
_Je zal 's ochtends na je cardio honger hebben dus starten met een goed ontbijt
_Na een tijdje went je lichaam aan de inspanningen 's ochtends en zal je door deze gewoonte gemakkelijker 's ochtends uit je bed geraken
_Moe zijn na je werk kan niet langer een excuus zijn om je cardiosessie af te zeggen
_Je zit praktisch van begin tot einde in vetverbrandingsmodus dankzij de combinatie van deze voorgaande dingen
En zo kan ik nog wel even blijven doorgaan
Er zijn ontzettend veel artikels terug te vinden die dit bevestigen.
Hier eentje door even te googlen:
http://www.tomvenuto.com/articles/morning_fat_burn.shtml
Zelfs de cardio sticky van DBB raadt dit aan:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/cardio-waarom-59247/

..
?
Je metabolisme gaat omhoog door een ochtendworkout en blijft tijdens de dag nog een tijdje hoger dan normaal door die naverbranding.Je metabolisme start op ? Die start pas echt op met een maaltijd.
ALS het al je metabolisme op zou starten, dan zet het je ook voor je gaat slapen in een hogere versnelling
Ben ik mee akkoord, ik heb ook nergens het tegendeel beweerdRichten op vetverbranding is alleen zinvol voor wie bezig is met dat allerlaatste beetje koppige vet ( sub-10%) En dan nog moet je meer doen dan alleen maar 's ochtends een stukje wandelen. Het kost wat moeite om vetzuren dan nog in het bloed te krijgen. Zoek maar eens op Lyle McDonalds stubborn fat protocol... eerst intervalletjes om het vet te mobiliseren, en daarna rustige cardio om het te verbranden.
Het hangt een beetje af hoe je het bekijkt. Ik verbrand persoonlijk 20x meer cals tijdens men cardio als erna.richten op vetverbranding TIJDENS cardio is niet altijd het aller belangrijkste.
Laag leverglycogeen = laag insulinepeilleverglycogeen is laag.. niet te verwarren met spierglycogeen. Als je nu echter eerst intervallen zou doen, of een paar dagen low carb en een high volume trainings programma.... dan is spierglycogeen ook laag een DAT helpt inderdaad om eerder vet aan te spreken bij inspanning.
Je metabolisme neemt tijdens je slaap sowieso een duik, dus het gunstige effect zal kleiner zijn.Anders is je passieve vetverbranding 's nachts groter... maakt dat echt het verschil ?

Had ik ook de eerste 2 weken, en dat wilt wat zeggen. Het is namelijk meer dan een jaar geleden en ik herinner het me nogVeel mensen voelen zich alleen maar de hele dag moe
In het begin was het dus wel wat op de tanden bijten.Zoals je al aangeeft, indien je, net zoals wsl 90% van dit forum, fanatiek bezig bent met de sport ga je hoogstwaarschijnlijk overeten wel in bedwang kunnen houden dmv een strikt voedingsschema.Sommige mensen gaan overeten.
(uiteraard niet DBB'ers die strak uitrekenen hoeveel ze eten en dat alleen anders over een dag verdelen)
Het is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk, maar het wordt na een tijd idd gemakkelijker.Worden avondmensen door zichzelf een aantal maanden hard te straffen echt ochtendmensen ?
Indien het je absoluut niet past moet je natuurlijk niet aan ochtendcardio beginnen. Ik wil alleen maar zeggen dat, indien de mogelijkheid er is, ochtendcardio zeker aan te raden is aangezien er extra voordelen uit te halen zijn.Maar afgezien daarvan kan een ieder die wat vet kwijt wil gewoon beter de cardio doen op een meest geschikt moment. Het maakt niet zo heel veel uit op welk moment van de dag je het doet.
Al die punten die ik opgenoemd heb komen uit studies, wetenschappelijke artikels of artikels van professionals die op zen minst boeken over het onderwerp geschreven hebben.Ik denk dat het belangrijk is om feitelijke informatie te verspreiden zodat het mensen duidelijk wordt wanneer je wat moet doen.
Zinloos is een groot woord, ik ben namelijk vorig jaar van 25 naar 12% gegaan in 3 maanden tijd door ochtendcardioOm jezelf te pijnigen met ochtend cardio als je nog op 20+% staat is zinloos
Maar ik begrijp wat je bedoelt 
Goeie raad, ga hier volledig mee akkoord.Gebruik de instrumenten die nodig zijn. Ingewikkeld en moeilijk doen is soms nodig, maar daar kun je naar toe groeien.
Nogmaals bij hele lage vetpercentages zijn inderdaad moeilijker truuks nodig. (alhoewel het zonder truuks ook lijkt te lukken voor velen)
PS: Als je al lang 20+% vet hebt is dat geen koppig vet, maar je bent gewoon vet (en koppig)

Ik dacht ik sleur Ironmind ff mee in de conversatie om het wat intressanter te maken

die is nochtans intressant en geeft perfect de voor en nadelen weer van alle soorten cardio (dus ook de nadelen van ochtendcardio)
Heb het vanochtend gepost, zonder na te lezen. Ik had het al wel eens gelezen en vond dat dit idd volledig klopte. Dit vind ik nu nog, maar dat ochtendcardio voordelig is staat er idd niet in.Maar je link naar een topic uit ons forum, benoemd de verschillende vormen van cardio, ze raden echter niets aan..
Voeding + cardio is dan ook weer een compleet ander topic als ochtendcardio...Voeding + intensieve cardio in ochtend = hogere metabolisme volgens mij hoor..
Je hebt het ook over glycogeen-spiegels die in de ochtend lager zijn voor je ontbijt.
Echter als jij 30min voor je cardio je havermout wegwerkt, is dat nog lang niet opgenomen wanneer je begint met je intensieve cardio!
Het is dat volle gevoel in de maag, en het signaal van de hersenen die zegt; we kunnen er tegenaan!
Feitelijk trek je op deze manier van cardio (intensiever+nog geen opgenomen suikers in bloed) meer van je glycogeen leeg, dan op de nuchtere manier![]()
Staat in BFFM van Tom Venuto. Het is trouwens geen 400%. Ik zei tot 400%Verder zeg je 400% meer gestimuleerd te worden om vet te verbranden bij nuchtere ochtend cardio, dan alle andere vormen
Hier kan ik niet echt mee inkomen, en zie hier graag een link van, en niet een link naar een of andere site, maar een onderzoek het liefste.
Klopt volledigHet energieke gevoel, de endorfine's komen ook vrij, bij normale cardio btw! En je passieve vetverbranding is bij hoge intensiteit cardio hoger!
Dit omdat je metabolisme word verhoogd bij intesieve cardio..
Of BCAA's met een liter waterAls laatste; als je het puur en percee zou doen, omdat je je glycogeen laag wilt houden, vreet dan 4 gekookte eieren alvorens te rennen..
Geen suikers, wel vol gevoel > dus hogere intensiteit cardio > dus hogere metabolisme!