AndroidHealthClinic

Cardio op lege maag

Max. 1 uur ja :)

Maar bouw dit op.
Ik ben begonnen met een halfuurtje en zag dat dit niet zo efficient meer was en heb dit verhoogd naar 45 min. en doe nu een uurtje wat zeker haalbaar is maar ook het max. imo

• Topic Starter Topic Starter
sow dat zal wel flink bikkelen zijn. Ga je naar de gym en daar op een fiets, of doe je gewoon buiten wat joggen/lopen?

Wat ik me afvraag, ga je niet ook ontzettend hard spieren verbranden met cardio op een lege maag 's ochtend, desondanks de BCAA's? Ik weet dat pro's het ook wel doen maar die hebben er loads of AS naast lopen om spierverlies uit te sluiten.

daarom moet je de intensiteit beperken. Ik heb echter ook nooit ochtendcardio gedaan, altijd na de KT, maar dan zonder BCAA oid.
Ga binnenkort wel met ochtendcardio starten, zien wat het geeft.

Ga al bijna kotsen bij het idee....., doe helemaal niks zonder voeding!
Het direct aanspreken van alleen maar vetten tijdens je sessie, lijkt me niet echt haalbaar, je verbrand gewoon kcal verdeeld..
Het is niet zo dat je bij lage intensiteit helemaal geen carbs verbrand, of alleen maar vetten..., nee!
Bij hoge intensiteit zul je ook niet alleen maar carbs/spier verbranden en geen vetten, wederom nee!
Wel zul je bij het 1 meer aanspreken van het ander..
Echter is je totale kcal verbruik van de sessie icm je uitgekiende dieet(berekenen wat je eet)het meeste van belang!

JE kunt beter 600kcal verbranden + je metabolisme verhogen in de cut, dan slechts 300kcal verbranden en niets met je metabolisme doen.., en hiermee denken sneller vet te verliezen :rolleyes:

Ik zou het zo doen:

Stel je behoefte is 2000Kcal, je cardio sessie is 500Kcal, dan 2200Kcal eten en kom je automatisch op 1700Kcal :) (-300kcal)

Ochtend cardio zal heus wel werken, maar net als wat eerder genoemd is, is dit meer iets voor de profs, of de jongens die er lekker wat AAS bijzetten!

Voor de amateur: niet doen!

Gemengde meningen als ik zo lees. Ik dacht namelijk dat het niet goed was op de nuchtere maag omdat je dan vaak spier gaan verbranden. Anyway voor mij zit het er niet in, ontbijt heb ik echt nodig om op te starten :o ik hou het wel als amateur na mijn KT :)

Ga ik niet mee akkoord.

Er zijn genoeg studies die aantonen dat ochtendcardio veel meer voordelen biedt qua vetverbranding. Enkele puntjes:

_Het start je metabolisme op
_Je vetverbranding wordt tot 400% harder gestimuleerd tov cardio op andere tijdstippen
_Je bloedsuikerspiegels en insulinepeil zijn laag dus bijgevolg is je vetverbranding hoog
_Je glycogeenwaardes zijn laag dus bijgevolg wordt vet veel sneller aangesproken
_Je hoeft het voedsel dat je eerder die dag opgenomen hebt niet eerst te verbranden
_Je passieve vetverbranding tijdens de dag is hoger
_Je voelt je de hele dag door energierijker omdat je reeds 'opgestart' bent
_Je voelt je goed tijdens de dag door de endorfine
_Je zal 's ochtends na je cardio honger hebben dus starten met een goed ontbijt
_Na een tijdje went je lichaam aan de inspanningen 's ochtends en zal je door deze gewoonte gemakkelijker 's ochtends uit je bed geraken
_Moe zijn na je werk kan niet langer een excuus zijn om je cardiosessie af te zeggen
_Je zit praktisch van begin tot einde in vetverbrandingsmodus dankzij de combinatie van deze voorgaande dingen

En zo kan ik nog wel even blijven doorgaan :P

Er zijn ontzettend veel artikels terug te vinden die dit bevestigen.
Hier eentje door even te googlen:
http://www.tomvenuto.com/articles/morning_fat_burn.shtml
Zelfs de cardio sticky van DBB raadt dit aan:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/cardio-waarom-59247/

Ga ik niet mee akkoord.

Er zijn genoeg studies die aantonen dat ochtendcardio veel meer voordelen biedt qua vetverbranding. Enkele puntjes:

Je metabolisme start op ? Die start pas echt op met een maaltijd.

ALS het al je metabolisme op zou starten, dan zet het je ook voor je gaat slapen in een hogere versnelling (toen ik vroeger hard liep kon ik aan de hand van mijn hartslag 's ochtends zien hoeveel hoger het was en of ik al helemaal hersteld was.

_Je vetverbranding wordt tot 400% harder gestimuleerd tov cardio op andere tijdstippen

Richten op vetverbranding is alleen zinvol voor wie bezig is met dat allerlaatste beetje koppige vet ( sub-10%) En dan nog moet je meer doen dan alleen maar 's ochtends een stukje wandelen. Het kost wat moeite om vetzuren dan nog in het bloed te krijgen. Zoek maar eens op Lyle McDonalds stubborn fat protocol... eerst intervalletjes om het vet te mobiliseren, en daarna rustige cardio om het te verbranden.

_Je bloedsuikerspiegels en insulinepeil zijn laag dus bijgevolg is je vetverbranding hoog

zelfde comment, richten op vetverbranding TIJDENS cardio is niet altijd het aller belangrijkste.

_Je glycogeenwaardes zijn laag dus bijgevolg wordt vet veel sneller aangesproken

leverglycogeen is laag.. niet te verwarren met spierglycogeen. Als je nu echter eerst intervallen zou doen, of een paar dagen low carb en een high volume trainings programma.... dan is spierglycogeen ook laag een DAT helpt inderdaad om eerder vet aan te spreken bij inspanning.

_Je hoeft het voedsel dat je eerder die dag opgenomen hebt niet eerst te verbranden

Anders is je passieve vetverbranding 's nachts groter... maakt dat echt het verschil ?

Veel mensen voelen zich alleen maar de hele dag moe

Sommige mensen gaan overeten.

(uiteraard niet DBB'ers die strak uitrekenen hoeveel ze eten en dat alleen anders over een dag verdelen)

_Na een tijdje went je lichaam aan de inspanningen 's ochtends en zal je door deze gewoonte gemakkelijker 's ochtends uit je bed geraken

Worden avondmensen door zichzelf een aantal maanden hard te straffen echt ochtendmensen ?

_Moe zijn na je werk kan niet langer een excuus zijn om je cardiosessie af te zeggen
_Je zit praktisch van begin tot einde in vetverbrandingsmodus dankzij de combinatie van deze voorgaande dingen

OK, om even duidelijk te zijn, ik ben het niet geheel met je oneens.. ik doe zelf ook mijn cardio het liefst op een lege maag. Ik ben een ochtend mens en hee, ik eet sowieso pas om 13:00

Maar afgezien daarvan kan een ieder die wat vet kwijt wil gewoon beter de cardio doen op een meest geschikt moment. Het maakt niet zo heel veel uit op welk moment van de dag je het doet. na een maaltijd verbrand je meer koolhydraten, maar dat compenseert het lichaam wel op de rest van de dag. Aan het eind van de dag ben je even veel vet kwijt.

Ik denk dat het belangrijk is om feitelijke informatie te verspreiden zodat het mensen duidelijk wordt wanneer je wat moet doen. Om jezelf te pijnigen met ochtend cardio als je nog op 20+% staat is zinloos (voor de vetverlies, die opmerking dat het je geest hard en je ziel polijst klopt uiteraard wel ;)). Gebruik de instrumenten die nodig zijn. Ingewikkeld en moeilijk doen is soms nodig, maar daar kun je naar toe groeien.

Nogmaals bij hele lage vetpercentages zijn inderdaad moeilijker truuks nodig. (alhoewel het zonder truuks ook lijkt te lukken voor velen)

PS: Als je al lang 20+% vet hebt is dat geen koppig vet, maar je bent gewoon vet (en koppig)

PS2: ik ben persoonlijk niet zo'n fan van cardio na KT, maar je hebt wel glycogeen verbruikt en je hebt lage bloedsuikers, dus je bent in een soortgelijke positie (zo niet beter) dan bij ochtend cardio. Je bent in ieder geval voldoende wakker en opgewarmd door je hele lichaam. Je cardio zal intensiever kunnen zijn en daarmee verbrand je meer calorieën en dus verlies je meer vet.

Ja dat vraag ik me nou ook af...is het niet beter gewoon na je training?
Met afvallen heb je altijd spierafbraak!..helemaal op de nuchtere maag, je hebt snelle energie nodig..kan je dat zo snel niet uit vet halen dan ergens anders vandaan.
Ik mag in de cut nooit langer lopen dan 1 uur per keer en niet sneller dan 6 km per uur, dit mag wel 3 keer per dag..is toch zo mooi 600 kcal, met zo veeeeel mogelijk spierbehoud.
Op nuchtere maag??..wil je niet TE snel in bf zakken??

Met afvallen heb je altijd spierafbraak!..helemaal op de nuchtere maag, je hebt snelle energie nodig..kan je dat zo snel niet uit vet halen dan ergens anders vandaan.
Ik mag in de cut nooit langer lopen dan 1 uur per keer en niet sneller dan 6 km per uur, dit mag wel 3 keer per dag..is toch zo mooi 600 kcal, met zo veeeeel mogelijk spierbehoud.
Op nuchtere maag??..wil je niet TE snel in bf zakken??

Daarom nemen we Bcaa's om dit te beperken.:)

Het is uiteindelijk een beetje zoeken hoe het voor jou het beste past.

De richtlijn is hetzelfde maar de manier hoe je deze volgt is voor ieder anders.

Btw. Nice Topic en leuke discussies.

• Topic Starter Topic Starter
inderdaad Dimos, bedankt voor de bijdrages iedereen

Daarom nemen we Bcaa's om dit te beperken.:)
Kun je misschien wat beperken ja, maar hoeveel beperken? 1%/10%/60%?
Veel energie zit er ook niet in bcaa en ook niet in eiwit, dus energie zal ergens vandaan moeten komen en SNEL op de nuchtere maag of snellere cardio.

Ga ik niet mee akkoord.

Je haalt maar een klein stukje aan uit mn post.
Ben geen ster in citeren.., en je google linkje vergeet ik maar snel..
Maar je link naar een topic uit ons forum, benoemd de verschillende vormen van cardio, ze raden echter niets aan..

Wat ik terug kan vinden in de door jou geplaatste link, en waar ik het aardig mee eens ben:

orgineel gepost door EricR:

Vetverbranding tijdens de cardio is op zich niet echt interessant, het blijft gaan om het totaal aantal calorieen dat je per dag verbrand. Als je het aantal cardio sessies opvoert zal je ook meer calorieen verbranden. Een andere methode is de intensiteit opvoeren, maar dat zal met een lage glycogeenspiegel geen slimme keuze zijn.

Je puur richten op vetverbranding door je glycogeenspiegels laag of extreem laag te houden heeft weinig nut. Enige wat je er mee bereikt is dat je dus de intensiteit noodgedwongen laag moet houden. Ook al kan die wel worden opgevoerd naar mate je meer cardiovasculair in vorm komt.

Cardio doe je om in een negatieve staat te komen tussen dagelijks energieverbruik en je calorische inname. Dus meer verbranden dan je aan calorieen hebt ingenomen. Daarmee verbrand je bij een goede aanpak altijd vet, ook omdat je lichaam in principe de overschakeling maakt om het substraat wat je tijdens de oefening meer verbrand na de oefening minder te gebruiken. Dus meer vet verbranden tijdens de oefening is meer koolhydraten gebruiken na de oefening. En meer koolhydraten gebruiken tijdens de oefening is meer vet verbranden na de oefening. Geen exacte wetenschap aangezien iemand die meer in vorm is een beter KH metabolisme heeft dan iemand die net begint met cardio.

Hier kan ik me dus wel aardig in vinden, en wat ik eerder zei: Waarom 300kcal verbranden tijdens een sessie, terwijl je makkelijker het dubbele kan verbranden bij cardio met voeding???

Voeding + intensieve cardio in ochtend = hogere metabolisme volgens mij hoor..

Je hebt het ook over glycogeen-spiegels die in de ochtend lager zijn voor je ontbijt.
Echter als jij 30min voor je cardio je havermout wegwerkt, is dat nog lang niet opgenomen wanneer je begint met je intensieve cardio!
Het is dat volle gevoel in de maag, en het signaal van de hersenen die zegt; we kunnen er tegenaan!
Feitelijk trek je op deze manier van cardio (intensiever+nog geen opgenomen suikers in bloed) meer van je glycogeen leeg, dan op de nuchtere manier :)

Verder zeg je 400% meer gestimuleerd te worden om vet te verbranden bij nuchtere ochtend cardio, dan alle andere vormen ???
Hier kan ik niet echt mee inkomen, en zie hier graag een link van, en niet een link naar een of andere site, maar een onderzoek het liefste.

Het energieke gevoel, de endorfine's komen ook vrij, bij normale cardio btw! En je passieve vetverbranding is bij hoge intensiteit cardio hoger!
Dit omdat je metabolisme word verhoogd bij intesieve cardio..

Als laatste; als je het puur en percee zou doen, omdat je je glycogeen laag wilt houden, vreet dan 4 gekookte eieren alvorens te rennen :)..
Geen suikers, wel vol gevoel > dus hogere intensiteit cardio > dus hogere metabolisme!

Alle cardio helpt, zelf heb ik het meest profijt gehad van intervalcardio. Ik heb ook een tijd ochtendcardio gedaan, maar dat vond ik maar niets. Waarom dan niet 20 min. cardio elke ochtend en daarnaast nog gewoon je normale cardio/interval cardio? Wie gaat er nu een uur vroeger opstaan als je normaal bijv. al om 7 uur opstaat :D?

@ Wazzup: Ik voel weer een immense discussie op gang komen. :D
Ik heb zo wel de indruk dat we grotendeels slechts nuanceverschillen hebben in onze opvattingen maar ga toch op een paar dingen reageren.

Je metabolisme start op ? Die start pas echt op met een maaltijd.
ALS het al je metabolisme op zou starten, dan zet het je ook voor je gaat slapen in een hogere versnelling
Je metabolisme gaat omhoog door een ochtendworkout en blijft tijdens de dag nog een tijdje hoger dan normaal door die naverbranding.
Beide factoren zullen minder effect hebben wanneer je in de avond cardio doet omdat je metabolisme zwaar omlaag gaat wanneer je slaapt.
Vooral in de cut vind ik dit voordeel van ochtendcardio goed merkbaar.
Combineer het met een stevig ontbijt en je jump-start je metabolisme zodat je de hele dag profiteert van een betere passieve vetverbranding.

Richten op vetverbranding is alleen zinvol voor wie bezig is met dat allerlaatste beetje koppige vet ( sub-10%) En dan nog moet je meer doen dan alleen maar 's ochtends een stukje wandelen. Het kost wat moeite om vetzuren dan nog in het bloed te krijgen. Zoek maar eens op Lyle McDonalds stubborn fat protocol... eerst intervalletjes om het vet te mobiliseren, en daarna rustige cardio om het te verbranden.
Ben ik mee akkoord, ik heb ook nergens het tegendeel beweerd
richten op vetverbranding TIJDENS cardio is niet altijd het aller belangrijkste.
Het hangt een beetje af hoe je het bekijkt. Ik verbrand persoonlijk 20x meer cals tijdens men cardio als erna.
Het gunstige effect van intervaltraining bekom je ook door krachttraining. Aangezien het grootste deel van dit forum wel aan KT doet veronderstel ik dat dit niet zozeer een issue kan zijn.
leverglycogeen is laag.. niet te verwarren met spierglycogeen. Als je nu echter eerst intervallen zou doen, of een paar dagen low carb en een high volume trainings programma.... dan is spierglycogeen ook laag een DAT helpt inderdaad om eerder vet aan te spreken bij inspanning.
Laag leverglycogeen = laag insulinepeil

Anders is je passieve vetverbranding 's nachts groter... maakt dat echt het verschil ?
Je metabolisme neemt tijdens je slaap sowieso een duik, dus het gunstige effect zal kleiner zijn.
Of het een wereld van verschil maakt beweer ik natuurlijk niet :p

Veel mensen voelen zich alleen maar de hele dag moe
Had ik ook de eerste 2 weken, en dat wilt wat zeggen. Het is namelijk meer dan een jaar geleden en ik herinner het me nog :eek: In het begin was het dus wel wat op de tanden bijten.

Sommige mensen gaan overeten.
(uiteraard niet DBB'ers die strak uitrekenen hoeveel ze eten en dat alleen anders over een dag verdelen)
Zoals je al aangeeft, indien je, net zoals wsl 90% van dit forum, fanatiek bezig bent met de sport ga je hoogstwaarschijnlijk overeten wel in bedwang kunnen houden dmv een strikt voedingsschema.

Worden avondmensen door zichzelf een aantal maanden hard te straffen echt ochtendmensen ?
Het is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk, maar het wordt na een tijd idd gemakkelijker.
Indien je het trouwens aanziet als een straf begin je er best niet aan. Dan hou je het toch niet vol :p

Maar afgezien daarvan kan een ieder die wat vet kwijt wil gewoon beter de cardio doen op een meest geschikt moment. Het maakt niet zo heel veel uit op welk moment van de dag je het doet.
Indien het je absoluut niet past moet je natuurlijk niet aan ochtendcardio beginnen. Ik wil alleen maar zeggen dat, indien de mogelijkheid er is, ochtendcardio zeker aan te raden is aangezien er extra voordelen uit te halen zijn.
Nogmaals, dat het een wereld van verschil maakt zal je me nergens horen beweren.

Ik denk dat het belangrijk is om feitelijke informatie te verspreiden zodat het mensen duidelijk wordt wanneer je wat moet doen.
Al die punten die ik opgenoemd heb komen uit studies, wetenschappelijke artikels of artikels van professionals die op zen minst boeken over het onderwerp geschreven hebben.

Om jezelf te pijnigen met ochtend cardio als je nog op 20+% staat is zinloos
Zinloos is een groot woord, ik ben namelijk vorig jaar van 25 naar 12% gegaan in 3 maanden tijd door ochtendcardio :p Maar ik begrijp wat je bedoelt ;)

Gebruik de instrumenten die nodig zijn. Ingewikkeld en moeilijk doen is soms nodig, maar daar kun je naar toe groeien.
Nogmaals bij hele lage vetpercentages zijn inderdaad moeilijker truuks nodig. (alhoewel het zonder truuks ook lijkt te lukken voor velen)
PS: Als je al lang 20+% vet hebt is dat geen koppig vet, maar je bent gewoon vet (en koppig)
Goeie raad, ga hier volledig mee akkoord.

De grootste reden waarom ik bij mijn standpunten verdedig is omdat ochtendcardio, zeker in het begin, toch wel moeilijk vol te houden is.
Je moet 's ochtends een uurtje vroeger opstaan, wat op zich al niet weggelegd is voor iedereen en daarbovenop ga je nog eens een toch wel zware inspanning moeten leveren.
Wanneer men dan de indruk krijgt dat het toch niet zo voordelig is gaat men nogal snel geneigd zijn het op te geven.
Het zou namelijk toch de extra effort niet goedmaken, dus waarom zou ik dan men extra uurtje slaap daarvoor laten?
Persoonlijk raad ik aan het toch een maand proberen vol te houden. Bekijk de situatie dan eens en houd vooral je progressie bij.

Tegenwoordig ben ik bezig met keto. Men glycogeenreserves zijn constant laag en bijgevolg heeft ochtendcardio minder nut.
Je zal namelijk bij inspanningen overdag ook sneller vet aanspreken. Ik zou dus evengoed wat langer uit kunnen slapen en 's avonds een cardiosessie bij kunnen doen.
Toch blijf ik het 's ochtends doen. Deels omdat dit stilaan een gewoonte geworden is en deels omdat het gewoon beter aanvoelt.
Ik voel me beter, ik voel echt dat men metabolisme hoger ligt (ik eet nl elke dag zowat hetzelfde qua cals en voel dat ik nooit honger heb wanneer ik geen ochtendcardio gedaan heb)
Maak gewoon je ochtendcardio leuk. Persoonlijk heb ik ondertussen al een 10tal verschillende tv-series uitgekeken 's ochtends. Ze duren meestal zo'n 45min en de tijd vliegt terwijl je er naar kijkt. Ideaal!

Ik weet dat men verkooppraatje wsl niet iedereen aan gaat zetten tot ochtendcardio want sommige mensen zijn er nu eenmaal niet voor weggelegd.
Mijn vriendin bvb zou ik nooit zover krijgen en ze verklaart me nog steeds dagelijks gek. Ik sta deze week bvb op om 03:30 om 45min cardio te kunnen doen alvorens ik naar men werk vertrek (ochtendshift)
Ik moet er wel bij vermelden dat ik ook vroeger al een ochtendmens was, dus voor mij was de omzetting relatief makkelijk.

Er zijn veel mensen die kritiek geven op ochtendcardio omdat ze op die manier een gemakkelijk excuus hebben om het niet te moeten proberen. Imo heb je pas een goed beeld van de voordelen wanneer je het langer als een maand geprobeerd hebt.

Man man wat een uitleg... Excuses voor het zo lang te maken :p

Je haalt maar een klein stukje aan uit mn post.
Ik dacht ik sleur Ironmind ff mee in de conversatie om het wat intressanter te maken :p
en je google linkje vergeet ik maar snel..
die is nochtans intressant en geeft perfect de voor en nadelen weer van alle soorten cardio (dus ook de nadelen van ochtendcardio)

Maar je link naar een topic uit ons forum, benoemd de verschillende vormen van cardio, ze raden echter niets aan..
Heb het vanochtend gepost, zonder na te lezen. Ik had het al wel eens gelezen en vond dat dit idd volledig klopte. Dit vind ik nu nog, maar dat ochtendcardio voordelig is staat er idd niet in.
Hij geeft wel aan dat de 2 ideale tijdstippen 's ochtends en vlak na je KT zijn, waar ik volledig mee akkoord ga. Zijn persoonlijke voorkeur gaat echter niet naar ochtendcardio, dusja dan ga je sowieso de andere iets positiever omschrijven.
Persoonlijk vind ik cardio PWO minder goed omdat ik PWO wil herstellen van men KT en niet men spieren nog eens extra wil belasten.

Voeding + intensieve cardio in ochtend = hogere metabolisme volgens mij hoor..
Je hebt het ook over glycogeen-spiegels die in de ochtend lager zijn voor je ontbijt.
Echter als jij 30min voor je cardio je havermout wegwerkt, is dat nog lang niet opgenomen wanneer je begint met je intensieve cardio!
Het is dat volle gevoel in de maag, en het signaal van de hersenen die zegt; we kunnen er tegenaan!
Feitelijk trek je op deze manier van cardio (intensiever+nog geen opgenomen suikers in bloed) meer van je glycogeen leeg, dan op de nuchtere manier :)
Voeding + cardio is dan ook weer een compleet ander topic als ochtendcardio...
Hehe ok laat me ff kort proberen men argumenten voor te leggen.

Dat signaal van de hersenen dat je er terug tegenaan kunt gaan? Dat is eigenlijk je insulinepeil dat omhoog vliegt om de aankomende carbs op te nemen in je cellen.
Insuline = opslaghormoon dus dit zorgt voor een lagere vetverbranding. Dit wil je absoluut vermijden tijdens je cardio.

Ook gaat het grootste deel van je havermout idd verteren na je workout. Toch kan je bloedglucose reeds enkele minuten na je maaltijd omhoog gaan door het verteren van de enkele simpelere carbs die je toch sowieso terugvindt bij alle carbs. Bij havermout is dit natuurlijk zeer minimaal. Hoe dan ook, carbs zijn de geprefereerde energiebron dus bij de aanwezigheid van carbs, zal vetverbranding minder zijn.
Indien je dan nog eens 30min wacht vooraleer je begint met je cardio, zal je al sneller energie uit je voeding ter beschikking kunnen stellen voor je cardio.

Verder zeg je 400% meer gestimuleerd te worden om vet te verbranden bij nuchtere ochtend cardio, dan alle andere vormen ???
Hier kan ik niet echt mee inkomen, en zie hier graag een link van, en niet een link naar een of andere site, maar een onderzoek het liefste.
Staat in BFFM van Tom Venuto. Het is trouwens geen 400%. Ik zei tot 400% :P
De uitleg hierachter komt grotendeels uit hetgeen ik hierboven beschreven heb.

Het energieke gevoel, de endorfine's komen ook vrij, bij normale cardio btw! En je passieve vetverbranding is bij hoge intensiteit cardio hoger!
Dit omdat je metabolisme word verhoogd bij intesieve cardio..
Klopt volledig

Als laatste; als je het puur en percee zou doen, omdat je je glycogeen laag wilt houden, vreet dan 4 gekookte eieren alvorens te rennen :)..
Geen suikers, wel vol gevoel > dus hogere intensiteit cardio > dus hogere metabolisme!
Of BCAA's met een liter water :p

Lekker bezig mensen,we kunnen er alleen maar van leren.

Terug
Naar boven