Ik dacht ik sleur Ironmind ff mee in de conversatie om het wat intressanter te maken
Altijd leuk!
die is nochtans intressant en geeft perfect de voor en nadelen weer van alle soorten cardio (dus ook de nadelen van ochtendcardio)
Bedoel dat dit niet echt een studie is, of een bron heeft naar een studie.
Heb het vanochtend gepost, zonder na te lezen. Ik had het al wel eens gelezen en vond dat dit idd volledig klopte. Dit vind ik nu nog, maar dat ochtendcardio voordelig is staat er idd niet in.
Hij geeft wel aan dat de 2 ideale tijdstippen 's ochtends en vlak na je KT zijn, waar ik volledig mee akkoord ga. Zijn persoonlijke voorkeur gaat echter niet naar ochtendcardio, dusja dan ga je sowieso de andere iets positiever omschrijven.
Persoonlijk vind ik cardio PWO minder goed omdat ik PWO wil herstellen van men KT en niet men spieren nog eens extra wil belasten.
Ik denk dat als je nuchter gaat cardio'en, je meer druk mag maken om je spieren.
Na je KT + cardio, is je glycogeen echt nog niet leeg getrokken, zeker niet na complexe carbs, onmogelijk!
Voeding + cardio is dan ook weer een compleet ander topic als ochtendcardio...
Ging me even om het verhoogde metabolisme waar je het over had.., je gaf aan, dat je met ochtend cardio een enorme metabolisme boost zou krijgen. Echter denk ik dat dit wel correct is.., maar wanneer je eerst flink wat complexe carbs eet + intensievere cardio doet(wat mogelijk is door voeding) een NOG hogere metabolisme zult verkrijgen!
Hehe ok laat me ff kort proberen men argumenten voor te leggen.
Dat signaal van de hersenen dat je er terug tegenaan kunt gaan? Dat is eigenlijk je insulinepeil dat omhoog vliegt om de aankomende carbs op te nemen in je cellen.
Het is denk ik eerder de neurotransmitter Serotonine oa, die signalen geven aan de hersenen dat er eten in het darm/maag kanaal binnenkomt, echter ga je wel insuline aanmaken, maar dit is bij complexe carbs (zeker havermout ed) echt minimaal!
Insuline = opslaghormoon dus dit zorgt voor een lagere vetverbranding. Dit wil je absoluut vermijden tijdens je cardio.
Tijdens je cardio ga je sowieso gecombineerd verbruiken, zowel carbs, vetten en eiwitten, hier kun je niks aan doen, je kunt de smaenstelling misschien iets bijstellen, maar daarmee heb je het echt gehad!
Het is niet, dat je geen vet gaat verbranden tijdens je sessie, omdat je insuline-spiegel op dat moment iets verhoogd is door je complexe carbs!!!
Ook gaat het grootste deel van je havermout idd verteren na je workout.
yup!
Toch kan je bloedglucose reeds enkele minuten na je maaltijd omhoog gaan door het verteren van de enkele simpelere carbs die je toch sowieso terugvindt bij alle carbs. Bij havermout is dit natuurlijk zeer minimaal. Hoe dan ook, carbs zijn de geprefereerde energiebron dus bij de aanwezigheid van carbs, zal vetverbranding minder zijn.
Wat je zelf gelukkig al aanhaalt, zal dit bij havermout/volkoren rijst echt maar dan ook echt minimaal (en imo verwaarloosbaar) zijn..
Indien je dan nog eens 30min wacht vooraleer je begint met je cardio, zal je al sneller energie uit je voeding ter beschikking kunnen stellen voor je cardio.
Voor een gedeelte zal er idd energie uit de voeding komen, niet veel nog, maar wel een ruim aandeel, echter kan dit helemaal geen kwaad, je gaat nu kcal verbranden + je metabolisme stimuleren, dat is belangerijker dan direct vet verbranden (onmogelijk verbrand je alleen maar vet, maargoed)
Staat in BFFM van Tom Venuto. Het is trouwens geen 400%. Ik zei
tot 400%
De uitleg hierachter komt grotendeels uit hetgeen ik hierboven beschreven heb.
Ja, maar dat is geen bewijs dat het beter werkt dan niet nuchtere cardio!
Klopt volledig
Of BCAA's met een liter water