AndroidHealthClinic

Cardio voor of na de krachttraining?

turkisch42

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
93kg
Vetpercentage
24%
Goede avond,

ik zit met het probleem wat veel mensen wel zullen hebben en dat is te veel aan vet.
Mijn vetpercentage is op dit moment rond de 24% schat ik en mijn gewicht is 93 (teveel dus)
Ik wil mijn vetpercentage verlagen naar 10% kosten wat het kost.
Ik doe zelf kickbox, zaalvoetbal en fitness.

Mijn vraag is.

Is het verstandig om eerst cardio te doen voor dat je gaat beginnen met krachttraining en daarna weer cardio?
Of is het beter dat je eerst krachttraining doet en daarna cardio?

Ik ben een fanatiekeling dus een gebrek aan energie of motivatie heb ik gelukkig niet.
En als ik alles op een rijtje heb zoals mijn voeding en dat soort dingen dan ga ik beginnen met het bijhouden hier op DBB :)

Mensen zonder of met weinig motivatie laten zien dat alles mogelijk is.

Totsnel

Eerst KT (krachttraining), daarna cardio.

Eerst KT (krachttraining), daarna cardio.

Je hebt gelijk, ik leg hem graag nog even uit waarom:

met KT verbrand je ontzettend veel calorien. Als je met KT dus calorien verbrand (waardoor je lichaam alle aanwezige glycogene verbruikt) en vervolgens gaat cardio'en op lage intensiteit ga je over op vetverbranding.

Wel gewoon vooraf nog 10 min warming-up doen he ;)

edit: @ topicstarter; Je gebrek aan energie komt nog, iedereen heeft in den beginne motivatie. Ik spreek je over een jaar wel @ 12% ;P

Je hebt gelijk, ik leg hem graag nog even uit waarom:

met KT verbrand je ontzettend veel calorien. Als je met KT dus calorien verbrand (waardoor je lichaam alle aanwezige glycogene verbruikt) en vervolgens gaat cardio'en op lage intensiteit ga je over op vetverbranding.

Wel gewoon vooraf nog 10 min warming-up doen he ;)

edit: @ topicstarter; Je gebrek aan energie komt nog, iedereen heeft in den beginne motivatie. Ik spreek je over een jaar wel @ 12% ;P
Is dit niet al lang achterhaald of klopt dit echt? Net zoals het verhaal dat je meer kcal verbrand op een lege maag.. =

Is dit niet al lang achterhaald of klopt dit echt? Net zoals het verhaal dat je meer kcal verbrand op een lege maag.. =

Voor zover mijn kennis reikt is dat waar. Ik heb geen bookmarks met wetenschappelijk bewijs voor je. Maar het cardio'en op lege maag dat dat meer kcal verbrand is natuurlijk waanzin. Je verbrand dezelfde energie. Echter (na inname van BCAA's om spierafbraak tegen te gaan) is je lichaam wel vrij van glycose (geen carbs in je maag etc.) dus zal je eerder vetverbranden dan dat je diezelfde workout later op de dag doet. Hoeveel dit verschilt? No idea... misschien 20% ?

Ik dacht dat je met kt niet zo héél veel verbrande..ja uiteindelijk als je spiermassa hebt, dat je eigen verbranding sneller gaat.
Ik nam aan dat de reden, cardio na kt, was omdat als je eerst cardio doet, je spieren en je lichaam dan al moe is en geen kracht meer over heeft om kt te doen en spiermassa aan te zetten?

Ik dacht dat je met kt niet zo héél veel verbrande..ja uiteindelijk als je spiermassa hebt, dat je eigen verbranding sneller gaat.
Ik nam aan dat de reden, cardio na kt, was omdat als je eerst cardio doet, je spieren en je lichaam dan al moe is en geen kracht meer over heeft om kt te doen en spiermassa aan te zetten?

Zo is het..!

Ik heb zonder cardio, alleen met krachttraining op 3 maanden tijd. meer als 10cm buikomtrek verloren.
Dus ik geloof het wel, dat het beter is na u kt.

Dat is wel een hele extreme beredenering , je prestatie kan beïnvloed worden als je cardio vooraf doet ja.

---------- Toegevoegd om 21:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Dit.

Tevens zullen weinige hier ooit op lege voorraden zitten als hun ontwaken , of je moet wel erg laag zitten of depleted.

Origineel gepost door Hell93

Volgens mij ligt het iets genuanceerder.

Tijdens KT gebruik je hoofdzakelijk glycogeen als energie, tijdens de cardio ná KT zal je meer kcaloriën in de vorm van vet verbranden + je zal met een moderate cardio niet 'opbranden'.

Origineel gepost door pump beast
Is dit niet al lang achterhaald of klopt dit echt? Net zoals het verhaal dat je meer kcal verbrand op een lege maag..

Zal niet meer kcal zijn, maar wellicht meer in de vorm van vet.

Succes ermee!

hou er wel rekening mee dat op 10% je eindgewicht 77kg is indien je alleen vet zal verbranden. dit is 13kg vet dat je wilt verbranden en dat lukt niet zomaar even... met discipline en motivatie gaat het je wel lukken!

Dat is wel een hele extreme beredenering , je prestatie kan beïnvloed worden als je cardio vooraf doet ja.

---------- Toegevoegd om 21:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Dit.

Tevens zullen weinige hier ooit op lege voorraden zitten als hun ontwaken , of je moet wel erg laag zitten of depleted.

Eens! Beste is om cardio op off days te doen imo. Alles te dicht in de buurt van de training is voor een naturel trainende atleet niet de beste optie.

ongelooflijk dat men in vele gyms in België nog steeds het omgekeerde aanraadt.

Terug
Naar boven