Fitness Seller

Sticky Citaten van verstandlozen

De ideeën over hartslag hoorde ik al eens uit de yoga- en hindoeïsmehoek komen. Sporten leidt ook tot een lagere hartslag, dus dan zou je eigenlijk meer tijd voor jezelf creëren.

Er is wel iets te zeggen dat er een punt is waar voorbij sporten en bewegen niet meer bijdragen aan meer gezondheidsvoordelen en een volgende punt waarbij je er eerder nadelen van ondervindt.
Ik denk dat niet veel mensen dat punt halen. Nu is echt bodybuilden natuurlijk niet super gezond (heb ik het over de top). Maar dat geld eigenlijk voor de gehele topsport.
Ik vraag me af hoeveel mensen echt aan de richtlijnen voor cardio en krachtraining komen en zelfs als je die passeert is dat nog niet direct slecht.

Maar je punt klopt wel, ik vraag me af waar die omslag komt.

wauw, jammer dat de schrijver niet heeft doorgevraagd over die stelling. Ben echt benieuwd waar ze die stelling vandaan heeft getoverd.
Denk dat ze gewoon heel hard gelooft wat ze wil geloven

"Mijn schoonzusje heeft een perfect lijf, maar zij sport heel hard. Als ze me weer eens vertelt dat ze naar de sportschool is geweest, denk ik: lekker voor je. Ik lag in bed, en vanmiddag ga ik aan de borrel!"

Een mens heeft maar zoveel hartslagen per leven; dat je die verkwanselt door te sporten, vind ik onbegrijpelijk.

Er bestaat een "biologische wet" dat levensduur zeer sterk gecorreleerd is met hartslag. Maar of dat opgaat binnen een soort is misschien weer iets anders.

Denk dat ze gewoon heel hard gelooft wat ze wil geloven

"Mijn schoonzusje heeft een perfect lijf, maar zij sport heel hard. Als ze me weer eens vertelt dat ze naar de sportschool is geweest, denk ik: lekker voor je. Ik lag in bed, en vanmiddag ga ik aan de borrel!"
Bitterballetje drbij ✔

Alleen jammer dat beweegarmoede (aka een chronisch lage hartslag) bij mensen juist sterk correleert met vroegtijdige sterfte. :roflol:

Er bestaat een "biologische wet" dat levensduur zeer sterk gecorreleerd is met hartslag. Maar of dat opgaat binnen een soort is misschien weer iets anders.
Nee man dat is meer religion based, zoveel hartslagen en ademhalingen binnen een bepaald levensduur, met andere woorden je dood zou al vaststaan bij je geboorte.

Als dat zo is, is alsnog de vraag wat het verschil is in aanleg tussen individuen. 'Genetics'. (en het is niet echt waar: https://www.nemokennislink.nl/publicaties/de-vraag-van-het-hart-klopt-het-of-niet/ het is afgeleid en blijven hangen omdat het een mooie quote is)

Maar alsnog, stel dat het wn werkelijkheid stopt je hart met kloppen omdat je dood gaat en niet andersom. Je kunt de boel natuurlijk slopen met bankhangen en chips vreten, een 'ingespoten aangeboren afwijking' hebben of gewoon pech hebben.

Maar stel dat dit echt waar zou zijn - met sporten verlaag je je rusthartslag. Als je verder geen gekke extreme dingen doet verbetert het sowieso op allerlei manieren je gezondheid. Als je uitrekent dat de gemiddelde persoon 65 slagen per minuut heeft en iemand die fit is (cardiofit) 45, dan heb je het over 20x60x23 winst in slagen als je een uur per dag sport waarin je dan stel 140-65 slagen verliest. Dat is grofweg 25000 slagen per dag minder bij sporten.

Als je uitgaat van een miljard slagen dan win je dus per dag als sporter - ongeveer 1/3e dag leven per dag dat je die slagen 'overhoudt'. Een gemiddelde persoon gebruikt tenslotte 65 slagen tov iets meer dan de 45 van de sporter.

I

Nee man dat is meer religion based, zoveel hartslagen en ademhalingen binnen een bepaald levensduur, met andere woorden je dood zou al vaststaan bij je geboorte.
Helaas ik ben bioloog en ongelovig. De regressielijn is verbluffend (r*2 bijna 100), alleen mensen springen eruit.

Helaas ik ben bioloog en ongelovig. De regressielijn is verbluffend (r*2 bijna 100), alleen mensen springen eruit.
Dat van die olifant en muis geloof ik wel maar de chick die dit heeft aangekaart lijkt mij religieus, ze zegt dat je dood al vaststaat bij geboorte dat is wat ik eruit haal, al kan ik dat niet opmaken uit dat artikel.

1644325701561.png

Allemaal leuk, maar voor mensen slaat hij dus nergens op. Waarschijnlijk door het gebrek aan natuurlijke vijanden en geneeskunde, hygiene etc. het model is zeker voor mensen niet geldig. het zegt al helemaal niets over individuen.

1644325701561.png

Allemaal leuk, maar voor mensen slaat hij dus nergens op. Waarschijnlijk door het gebrek aan natuurlijke vijanden en geneeskunde, hygiene etc. het model is zeker voor mensen niet geldig. het zegt al helemaal niets over individuen.

welk diersoort is Ass? en waarom staatde whale er 2 keer op?

1644325701561.png

Wel leuk dat ze ook een categorie hebben voor de Asha ten Broeke en andere Fat positivity-figuren.

Want die bedoelen ze toch met een van de Whales? :D

Terug
Naar boven