Fitness Seller

Sticky Citaten van verstandlozen

correlatie is geen causatie

"Larry Wheels!"
"Ja Larry Wheels."
Waarna de twee boys hun jonge biceps in de kleine spiegel van de kleedkamer beginnen te flexen.

De ideeën over hartslag hoorde ik al eens uit de yoga- en hindoeïsmehoek komen. Sporten leidt ook tot een lagere hartslag, dus dan zou je eigenlijk meer tijd voor jezelf creëren.

Er is wel iets te zeggen dat er een punt is waar voorbij sporten en bewegen niet meer bijdragen aan meer gezondheidsvoordelen en een volgende punt waarbij je er eerder nadelen van ondervindt.
En hoe zit t dan met wielrenners die met hun enorme, maar langzame hart vet jong deaud neervallen? Aaaa! Het is nooit goed.

psygo_praetgraag op treads

Ik wist niet dat dit topic bestond

15 jaar geleden dronk ik altijd van die energy drankjes in de gym die vol caffeine zitten savonds.

Toen vroeg ik mij altijd af waarom ik de eerste 6 uur niet kon slapen....

Omnium gallorum fortissimi Belgae sunt.

Dat van die hoofdletter dacht ik ook.

Het had ''stultissimi" moeten zijn.

„Van al dezen zijn de Belgen de dappersten, omdat ze het verst verwijderd zijn van de cultuur en fijnere beschaving van de provincia, naar hen slechts weinig kooplui reizen en zo door hun invoer (van artikelen) aanzetten tot futloze geesten, en ze vlak bij de Germanen zijn, die over de Rijn wonen, met dewelke ze constant oorlog voeren.”
Origineel in het Latijn:
“Horum omnium fortissimi sunt Belgae, propterea quod a cultu atque humanitate provinciae longissime absunt, minimeque ad eos mercatores saepe commeant atque ea quae ad effeminandos animos pertinent important, proximique sunt Germanis, qui trans Rhenum incolunt, quibuscum continenter bellum gerunt.”
Bron: Julius Ceasar, Commentarii de Bello Gallico, I.1

• Love
Waarderingen: BB_
Heb het boek ook. Het heet ook wisselend De Bello Gallico en Belli Gallici.

Ben er ook nog niet over uit of SPQR staat voor Senatus Populusqe Romanus (zo werd het ons geleerd) of Senatus Populus Quirites Romanus (mijn idee).

• Like

Ben er ook nog niet over uit of SPQR staat voor Senatus Populusqe Romanus (zo werd het ons geleerd) of Senatus Populus Quirites Romanus (mijn idee).
Ik heb ooit ook nog wat Caesar gelezen, niet het moeilijkste Latijn.

Moeilijker dan Cicero, gevolgd door Tacitus, heb ik het niet gehad. Caesar is, gevolgd door Livius, het makkelijkste wat ik onder ogen heb gehad.
Volgens mij heb ik niets van Livius gelezen en Herodotus alleen in een Nederlandse vertaling...

• Like

En wat betekend dat allemaal?
Neem ons mee op jouw quest voor kennis!

Terug
Naar boven