AndroidHealthClinic

Cman going Kelei

Betekent niet dat het goed is natuurlijk haha

zou het bij 3-4 blikjes p/w houden persoonlijk. Nja persoonlijk, vind het zelf niet te vreten :o, maar you get the point.

• Topic Starter Topic Starter
Betekent niet dat het goed is natuurlijk haha

zou het bij 3-4 blikjes p/w houden persoonlijk. Nja persoonlijk, vind het zelf niet te vreten :o, maar you get the point.

True that.

Hmm ok. Misschien moet ik iets anders verzinnen dan. Helaas wat vind het wel lekker. Een kijken of ik wat anders verzinnen als vervanging.

---------- Toegevoegd om 15:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:27 ----------

En wat dagen voor zalm vervangen? Roze zalm uit blik. ik lees dat zalm dan weer bijna geen kwik bevat klopt dat?

Dat weet ik niet, ik ken alleen het risico bij tonijn.

Lijnzaad olie is sowieso tijdverspilling als je het voor de omega-3 vetten neemt, kun je inderdaad beter zalm eten en die olie schrappen.

Salmon 0.008 0.017 n/d Canned

vs

Tuna 0.128 0.135 0.078 Canned

Kaluro dus zalm zou geen kwaad kunnen? Kan ik tonijn met zalm vv in mijn pasta? En dat dan wel dagelijks eten. Dan skip ik de el lijnzaad en kom ik aan ongeveer gelijke macro's.

als je 3 a 4x per week tonijn vervangt voor zalm zit je golden ;).
moet goedkomen :D

• Like
Waarderingen: Cman
Lijnzaad olie is sowieso tijdverspilling als je het voor de omega-3 vetten neemt, kun je inderdaad beter zalm eten en die olie schrappen.

Ja eigenlijk alleen daarom ja. Maar die zitten ook zat in zalm.

als je 3 a 4x per week tonijn vervangt voor zalm zit je golden ;).
moet goedkomen :D

Dus tonijn wel blijven eten 3 keer en dan 4 keer zalm. Raad je dat aan ipv 7 keer zalm? Voor de afwisseling wel lekker natuurlijk.

3x tonijn en 4x zalm kan prima

Thanks beiden!

Zoals gezegd woog ik vannochtend weer ""gewoon" 91,5 tov 93,3.

Ligt denk ik echt aan glycogeen en vocht. Gisteren een basketbal training gehad waardoor ik wat minder vocht heb deze morgen.
overigens daad bij woord gevoerd en 2 foto's geupload. Zie mijn profiel/gallerij.

Genoeg werk aan de winkel. Focus is nu gewoon massa en zo min mogelijk vet. Ben zelf niet ontevreden. Rug mag wat voller nog. Uiteraard buik ook maar heb bewust gekozen eerst nog wat te bulken voor ik weer wilde gaan cutten.
Leg pics volgen nog, die heb ik nu niet liggen.

Nice, goed breed frame om op te bouwen ;)!
Je hebt het licht nu achter je bij de foto's, als je kan zorgen dat het licht van schuinboven of in ieder geval via de voorkant komt, krijg je een veel betere foto waarop je er veel droger uit ziet.

Zoals gezegd woog ik vannochtend weer ""gewoon" 91,5 tov 93,3.

Ligt denk ik echt aan glycogeen en vocht. Gisteren een basketbal training gehad waardoor ik wat minder

Ja dat zou goed kunnen, ik zit in een cut momenteel en hou dagelijks mijn gewicht bij.
Soms weeg ik 85,7, dan weer 86,1 dan weer 85,4 etc. Dus ik pak gewoon elke week het gemiddelde en ga daar van uit. Er is duidelijk een dalende lijn te zien bij mij dus dat zit wel goed. Maar inderdaad, vocht/glycogeen/darminhoud etc.

Nice, goed breed frame om op te bouwen ;)!
Je hebt het licht nu achter je bij de foto's, als je kan zorgen dat het licht van schuinboven of in ieder geval via de voorkant komt, krijg je een veel betere foto waarop je er veel droger uit ziet.

Ja dat zou goed kunnen, ik zit in een cut momenteel en hou dagelijks mijn gewicht bij.
Soms weeg ik 85,7, dan weer 86,1 dan weer 85,4 etc. Dus ik pak gewoon elke week het gemiddelde en ga daar van uit. Er is duidelijk een dalende lijn te zien bij mij dus dat zit wel goed. Maar inderdaad, vocht/glycogeen/darminhoud etc.

Thanks. Ja deze foto's zijn eigenlijk alleen gemaakt voor mijzelf om naast de getallen te houden en om de progressie te zien. Niet om te laten zien. Dus idd kan beter zal proberen foto's met betere belichting te maken volgende keer.
Wat voor % denk jij dat ik op sta? (11% van 7 punts geloof ik niet) Ik vind zelf iig nog niet dat ik moet gaan cutten. Ga lekker door tot (eind) april.

Precies heb ik dus ook met mijn gewicht.

Goede vraag, erg lastig beoordelen zonder goede belichting, maar ik denk toch wel 15% min.

Goede vraag, erg lastig beoordelen zonder goede belichting, maar ik denk toch wel 15% min.

Ik zelf denk idd ook iets van 15-16%. Ik ben van 21%+ gekomen vorig jaar :/
aug-december gecut.
Vandaar nu weer even rustig bulken. Als ik n 1 keer naar 10-12% doorgegaan was zou er niets meer over blijven van wat ik al had aan spier ben ik bang.

Vandaar nu weer even rustig bulken. Als ik n 1 keer naar 10-12% doorgegaan was zou er niets meer over blijven van wat ik al had aan spier ben ik bang.

Als je tot 12% cut zal 't spierverlies heel erg meevallen, daarna wordt het al wat 'gevaarlijker' inderdaad.
Maar ik ken het, ik heb in de decembermaanden ook veels te hoog gebulkt en wordt er nu voor gestraft, momenteel week 5 van mijn cut.. 90kg naar 85,5 dusver.
En het cutten moet je sowieso, of je nu tot 25% bulkt of op 16-17% gaat cutten :P.

Laatst bewerkt:
Als je tot 12% cut zal 't spierverlies heel erg meevallen, daarna wordt het al wat 'gevaarlijker' inderdaad.
Maar ik ken het, ik heb in de decembermaanden ook veels te hoog gebulkt en wordt er nu voor gestraft, momenteel week 5 van mijn cut.. 90kg naar 85,5 dusver.
En het cutten moet je sowieso, of je nu tot 25% bulkt of op 16-17% gaat bulken :P.

Tja dat is ook zo. Nu ik er zo over denk, misschien is het wel een goed idee om mijn huidge kelei cycle af te maken en dan nog 1 cycle te doen. En dan vanaf eerste week april weer te cutten. En dan eens goed naar de 12% toe, zou voor het eerst zijn.

Ga mijn bulk een maandje inkorten.

Vanaf 1 april cutten naar minimaal 12% Nog nooit zo droog gestaan dus ben benieuwd wat er onder vandaan komt. Nog even een dikke maand goed rammen om nog wat massa te pakken. Denk dat ik dan genoeg massa heb om eens goed te cutten.

---------- Toegevoegd om 14:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:10 ----------

Wat zouden jullie doen? Doorbulken voor wat meer massa of eerst eens goed cutten naar echt die 10-12%?
(Zie foto's)

Ik heb genoeg massa denk ik om niet als dun mannetje te eindigen op 10-12%. Alleen mijn rug loopt erg achter. Of zeg ik nu iets geks en overschat ik de boel?

Laatst bewerkt:
Altijd rond een vp blijven waar je je prettig bij voelt imo, als je jezelf liever wat droger ziet staan dan ga je daarvoor. Bodybuilding blijft een lange termijn project.

En imo liever droog met iets minder massa dan wat meer massa en minder droog in de zomer

Ja dat vind ik ook denk ik.

Ik heb echter nooit op een lager vp gezeten dan ik nu zit. Ik ga denk ik toch eerst cutten naar een percentage waar ik mij echt fijn bij voel. En vanuit daar verder werken.
Ik heb nu niet echt een startpunt om vanuit te werken. Ik kan wel kilo's massa gaan proberen te pakken nu, maar hoever moet ik dan weer gaan cutten daarna? Dat weet ik helemaal niet want ik weet niet wat ik droog genoeg vind. Ik weet wel dat ik nu niet droog genoeg sta nog. Kan nog genoeg af.

Heb het gevoel dat ik in het midden begonnen ben. Voor nu prima want het gaat erg lekker de afgelopen tijd. En ik ben 2013 geindigd met een cut van 5 maanden dus dit is ook een welcome afwisseling.
Maar op de lange termijn heb ik nog geen duidelijk doel, althans niet duidelijker dan "er goed uit zien"

---------- Toegevoegd om 19:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:53 ----------

Besloten toch te gaan cutten, al vind ik het wel jammer aangezien ik ontzettend veel lol heb momenteel qua training en krachtgains. Maar beter voor op de langere termijn.

Ik start op 2800 cals te cutten. Dat is een goede 400-500 minder dan nu. Eens kijken wat dat oplevert. Op rustdagen laat ik alleen de PW Whey schieten.
Ik denk dat ik kelei ook op een laag pitje moet zetten. Lijkt me niet verstandig om te cutten met kelei of wel? Zat zelf te denken wel gewoon de dagen te houden zoals ze nu zijn qua oefeningen alleen de myo's te laten vallen en over te gaan op 10-8-6-6 sets. Met normaal rust tussendoor. Wel dezelfde 10 RM aanhouden. Normaal rusten en gewicht per set verhogen.
Of wel myo's alleen de rep max verlagen van 45 naar 30. Dus totaal weekvolume verlagen van 180 naar 120? Wat denken jullie?

Terug
Naar boven