AndroidHealthClinic

Cman going Kelei

Ik zou gewoon lekker het volume verlagen en zo door gaan. Ikzelf draai 150-160 reps per week en ben nu al een week minder aan het eten. Geen problemen, gister zelfs wat PR's gebroken dus zie geen probleem. Maar je moet uitvinden wat voor jou werkt! Vind je Kelei niet fijn tijdens het cutten, stap je toch over en kijk je hoe dat gaat?

Ik zou ook 15-16% zeggen obv de foto's.

Persoonlijk zou ik ook bij Kelei blijven en de reps omlaag gooien.
Kan je ook beter inschatten of je je kracht behoudt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou gewoon lekker het volume verlagen en zo door gaan. Ikzelf draai 150-160 reps per week en ben nu al een week minder aan het eten. Geen problemen, gister zelfs wat PR's gebroken dus zie geen probleem. Maar je moet uitvinden wat voor jou werkt! Vind je Kelei niet fijn tijdens het cutten, stap je toch over en kijk je hoe dat gaat?

Ik zou ook 15-16% zeggen obv de foto's.

Persoonlijk zou ik ook bij Kelei blijven en de reps omlaag gooien.
Kan je ook beter inschatten of je je kracht behoudt.

Ja idd. Ik verlaag het volume gewoon naar 30 per oefening terug. Dat is 120 per week en de andere 2 dagen basketball als cardio/hiit.
Thanks guys

Ik heb met het oude schema van Kelei gecut, 30 reps totaal. 4-5 dagen per week. Goed te doen imo.

Is een wat lager totaal volume per week, lagere frequentie (dus iets meer gelegenheid voor herstel in een cut), maar nog steeds lekker trainen en je blijft wel lekker actief aangezien het nog altijd relatief intens is.

Ik heb met het oude schema van Kelei gecut, 30 reps totaal. 4-5 dagen per week. Goed te doen imo.

Is een wat lager totaal volume per week, lagere frequentie (dus iets meer gelegenheid voor herstel in een cut), maar nog steeds lekker trainen en je blijft wel lekker actief aangezien het nog altijd relatief intens is.

De geplande deload elke 4e week heb je ook overgeslagen denk ik?

Ik nam gewoon een deload wanneer ik 'm nodig vond

heb er geloof ik 2 maanden op gecut, k denk 2x 4 dagen gedeload ofzo

Ok dat was ik ook van plan ja.

Op naar de 10-12%!

---------- Toegevoegd om 20:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:38 ----------

Zoals gezegd gestart met cutten. Beginsituatie zie foto's. Wil cutten naar 10-12%. Morgen weer een meetdag en foto dag. Mocht het erg verschillen t.o.v. geposte foto's (2 weken oud) zal ik die updaten.

Ga door met Kelei echter volume van 45 terug naar 30 per oefening. 4x in de week.

Week 1 dag 2B

RDL 97.5x10 +2,5kg -2 reps
Heerlijk (V)PR pronated grip aen geen straps. Grip groeit als een malle. Alleen laatste 2 sets nog net rep 3 er uit kunnen pakken. ik tel het optillen (gewone deadlift) niet als rep.

Pull ups bwx10
Evernaring PR weer. Eindelijk weer eens die 10 reps.

Dips bw+5,8x12 +2 reps
VPR Ging goed. Heel geconcentreerd. Verhogen naar +7kg volgende keer.

Chest supported DB rows 20x11 +1 rep
(V)PR Lekker. Merk echt dat mijn rug mijn zwakke deel is.

Lunges 47,5x12 +2,5kg
Nog te laag. Volgende keer 50 erop.

Incline DB curls 15x9 +1
Toch nog 2 onder pr. Denk dat ik de vorm beter heb nu waardoor het zwaarder is. Pomp is wel goed. Heb ook de bench iets minder incline gezet, denk dat hij te vlak stond eerst.

Overhead tricep extension 22,5x11
Same. Zwaar maar lekker.

Seated BB Calf raise 3x20x100
Same. Kramp schoot er net niet in bij de 2e set pff.

DB Side lat raises +1 rep
VPR Maar zwaar hoor

Gaat nog steeds lekker. Nog steeds PR's. Zal wel niet meer zo snel gaan aankomende tijd ivm voeding. Zak van 3200 naar 2800.
heb "Gebulkt" op 3200 laatste tijd. Ik denk alleen dat ik meer gerecomped heb omdat ik eigenlijk geen vet bigekomen ben. Volgens berekeningen moet ik ook 3500 plus eten voor een bulk normaal gesproken. Denk dat ik vooral veel vocht en wat spier bijgekomen ben deze laatste 2 maanden.
Nu start ik wel op mijn aanbevolen cut hoeveelheid. Als 2800 te veel is breng ik het nog wat terug.

MOoi dat je grip zo groeit!! Hoop dat het bij mij ook zo hard mag gaan haha. Consistent blijven gaan. Jij ook cutten dus? IK zit ook op wat lagere kcals sinds vorige week. Heel rustig cutten de komende tijd. Ben benieuwd hoe de kracht reageert op de mindere kcals!

MOoi dat je grip zo groeit!! Hoop dat het bij mij ook zo hard mag gaan haha. Consistent blijven gaan. Jij ook cutten dus? IK zit ook op wat lagere kcals sinds vorige week. Heel rustig cutten de komende tijd. Ben benieuwd hoe de kracht reageert op de mindere kcals!

Ja als ik mijzelf bekijk is er esthetisch meer te behalen door te cutten dan te bulken op dit moment.

Week 1 dag 3A

FSQ 77,5x?
Fail op techniek na rep 6. Verloor de bar omdat ik iets voorover viel leundde. Ik heb mijn safety bars 1 tikje lager gedaan waardoor ik automatisch wat dieper kan squatten. Normaal tik ik net wel of niet de safety aan. Maar door nog dieper te gaan is houding nog belangrijker. Nog belangrijker op je torso rechtop te houden en dat had ik niet goed vandaag.. Daarna even pauze en weer geprobeerd voor de 10rm te gaan maar ging niet meer weer tot 6. Daarna 3's gingen wel weer goed en easy. Absook goed moe.
Dit zette voor mij de toon van de training al..

Chins bwx10
Evenaring pr. Wel lekker.

Incline BP 65x9 -2 reps
Ging voor de PR dacht ik maar -2 reps zelfs.. Totaal geen kracht.

Inverted rows bwx9
Zelfde. Wel weer lekker in de rug.

Glute-Ham Raises bwx12
Blijft heerlijk Het is ook maar net hoe langzaam je hem uitvoert. Langzaam en het is zwaar, wat meer momentum en het gaat makkelijker. Hoe dan ook voel ik mijn hams echt goed hiermee.

DB Concentration curl 17,5x9 +1rep
VPR Maar pff zwaar zeg..

Skullcrushers 30x7 +2,5kg -5 reps
Ging voor geen meter. Totaal geen kracht in set 1 al. Boos, vloeken enz je kent het wel.

Standing bb calf raises 3x15x115
Ging prima.

Wide grip upright row 42.5x8 +2,5kg -4 reps
"OK" Zwaar.

Al met al baal ik van de fail op de FSQ en de moeilijke Inc BP en Skulls.. Ik ga ook niet meer in de morgen trainen, is niet goed voor mij. Had alleen een klein ontbijtje op. En gister avond laat getraind. Dus totaal geen energie. Gelukkig nog wel doorgegaan en toch de tren afgemaakt.

Tja als je niet gewend bent om in de ochtend te trainen dan kan dat behoorlijk ten koste gaan van je prestaties. Je hebt dan ook een pak minder voeding in je lijf dus dat speelt mee. Volgende training gewoon weer goed oppakken!

Haha, haat aan ochtend trainingen crew. Verschrikkelijk

Tja als je niet gewend bent om in de ochtend te trainen dan kan dat behoorlijk ten koste gaan van je prestaties. Je hebt dan ook een pak minder voeding in je lijf dus dat speelt mee. Volgende training gewoon weer goed oppakken!

Haha, haat aan ochtend trainingen crew. Verschrikkelijk

Ja was misschien wel mijn slechste training in jaren. Verschikkelijk.
Al lang blij dat ik hem wel helemaal afgemaakt heb en niet gestopt ben of half gedaan heb. beter een slechte training dan geen training.

@michieln amen!

Goeie keuze om te gaan cutten. Met een lager vetpercentage ga je er sowieso beter uitzien. Al ben je 100+kg met een vetpercentage van hoger dan 12% gaat het er toch niet snel esthetisch uitzien imo. En je kan waarschijnlijk in je cut alsnog wel wat massa en kracht pakken. En ik zou gewoon zo snel mogelijk beginnen met cutten ook. Tijd gaat snel en vanaf mei zou ik toch wel een beetje droog bij willen kunnen lopen.

Succes.

Goeie keuze om te gaan cutten. Met een lager vetpercentage ga je er sowieso beter uitzien. Al ben je 100+kg met een vetpercentage van hoger dan 12% gaat het er toch niet snel esthetisch uitzien imo. En je kan waarschijnlijk in je cut alsnog wel wat massa en kracht pakken. En ik zou gewoon zo snel mogelijk beginnen met cutten ook. Tijd gaat snel en vanaf mei zou ik toch wel een beetje droog bij willen kunnen lopen.

Succes.

Thanks. Zou mooi zijn ja als ik nog wat massa kan pakken. Ben ook direct gestart want idd het is zo mei en heb nog wel wat te gaan dus.

---------- Toegevoegd om 20:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:07 ----------

CUT Week a dag 1B

RDL 97,5x12 +2,5kg
VPR BAM makkelijk. Totaal geen grip issue. Mijn grip gaat met sprongen vooruit de laatste tijd.

Pullups Wide bwx12 +2reps
Dikke vette VPR! Voor het eerst in mijn leven dat ik 12 pullups kan. Leek ooit onmogelijk. Kleine persoonlijke mijlpaal.

Dips bw+7kgx12 +1,2kg
Makkelijk! (V)PR Verhogen naar +8,3kg volgende keer. Lekker!

Chest supported DB row 20x12 +2reps
VPRMan en makkelijk zeg. Nog zoveel over.

BB lunges 50x12 +2,5kg
Ook te licht nog. Weer verhogen naar 52,5kg.

Incline DB Curls 15x9
Gelijk gebleven.

OH extensions 22,5x11 +1rep
Lekker 1 rep meer.

Seated Calf raises 3x20x100
Lekker verzuurd.

DB side lat raises 10x11
12 zat er miss in maar in wil mijn armen helemaal gestrekt houden dus niet iets buigen bij de elleboog. Hierdoor een stuk zwaarder en voel het gewoon beter dan wanneer je de ellebogen buigt, of dus handen iets naar voren beweegt.

Bizarre training. Zoveel PR's en zo makkelijk. Alsof er een hoop frustratie van de klote training van zaterdag uit kwam. Voelde mij oersterk naar verhouding. En dat terwijl ik nu 3 dagen onder onderhoud zit en van de crea af ben wat ik ook altijd wel iets merk. "It's all in the mind" af en toe denk ik.

Heerlijke tren bruh!

Vanmorgen gewogen. 89.5.. Daar gaan al mijn gainz haha. Sinds vrijdag gestopt met crea en gister een basketball training gehad en dus goed gezweet en zie hier het resultaat.

Zoals ik al dacht dus heb ik de laatste weken niet per se veel gains gemaakt (van 87,7 naar 92 zonder vp stijging) maar gewoon veel vocht vastgehouden ook. Hoop dat het niet allemaal vocht was..
Dat betekent dat ik de volgende bulk meer moet eten. Was 3100-3200 toch veel te weinig en meer richting de 3500 gaan zoals de berekeningen adviseren.

Eerst maar even cutten en kijken wat er over blijft, kun je volgende keer weer bulken op meer kcals. Erg sterke training inderdaad!

Week 1 Dag A1

FSQ 77,5x10
Gelijk maar toch lekker na die fail van vorige keer. Man dit blijft pittig.. Echt voorruit gaat het ook ff niet meer, althans de 3's gaan iets makkeijker maar de 10rm staat een beetje vast lijkt wel.

Chin ups (Suppinated) bwx11 +1 rep
VPR! Op Pull ups wide (Pronated) al eens de 12 gehaald. Nu met chins 11. Raar want zou makkelijker moeten zijn maar toch niet bij mij :S Maar bijna 12 dus tevreden.

Incline BP 65x12 +1 rep
VPR! Lekker om er weer eens 1 op de Incline bench te halen. Gaat het minst snel vooruit met deze routine vind ik. 67,5 volgende keer.

Inverted row bwx10 +1 rep
VPR Lekker.

Glute ham raises bwx12
Ga toch maar verhogen met een gewichtje (5kg) Vind het alleen lastig om mijzelf dan op te vangen met een schijf vast.

DB Concentration Curls 17,5x11 +2 reps
VPR De 3's werden wel 2's op een gegeven moment. Maar lekker vooruit.

Skullcrushers 30x10 +3 reps
VPR! Epic pump.

Standing calfs
Niet gedaan vanwege een klein krampje in kuit bij bbal van de week en ivm wedstrijd zaterdag.

Wide grip upright row 42,5x11 +3 reps
VPR Heerlijk, voelde hem ook echt goed vandaag.

Bar sterke dag weer vandaag. Weet niet wat het is deze week, maar ik cut op eten en stop met creatine en lijk wel fitter dan ooit. Overal PR's enz. Voel me echt sterk. Geen pijntjes. Wat het is ik weet het niet maar vind het heerlijk! Motivatie nog nooit zo hoog geweest!

Terug
Naar boven