AndroidHealthClinic

Cman going Kelei

Haha sick man

Goed bezig man! Ik herken het heel erg van die FSQ! 3's gaan vrij gemakkelijk met het gewicht (zelfs op 90kg) maar 10RM zit op 75/80. Echt verrekte zwaar om die 10 te halen en dat gaat ook amper vooruit.

• Topic Starter Topic Starter
Week 1 Dag 3 B

RDL 100x12 +2,5kg
(V)PR Strapless, pronated. Grip nog steeds perfect sterk. Op naar de 102,5! Begin met dit gewicht pas mijn rug wat te voelen.

Weighted Pull ups bw+3,3x8 +3,3kg -4reps
(V)PR Voor het eerst ooit zowaar weighted pull ups gedaan. En dan nagaan dat ik een maand of 4 geleden amper 5-6 pullups kon. Progress!

Weighted dips bw+8,3x12 +1,2kg
(V)PR Raar geval hierbij. Eertse 10rm poging, schoot er pijn in mijn linker elleboog. Dus even gestopt en weer geprobeerd en weer na 6 reps pijn in elleboog. Daarna dacht ik naja iig de 3's doen maar eenmaal begonnen pijn weg en 12 reps alsnog gedaan poging 3. Raar pijntje, ooit ook met de bench gehad. Toen ik iets meer voorover leunde was het weg. Aanhechting/pees tricep-elleboog misschien?

Chest supported DB rows 22,5x6 +2,5kg -6reps
Wow wat ging dat slecht. 6 reps. Uiteindelijk de myo's wel heerlijk gedaan. Denk dat ik het gewicht wel houd want de myos voelden echt lekker.

BB Lunges 52,5x10 +2,5kg -2reps
(V)PR Eindelijk lekker gewicht gevonden. Kapot hierna...

Incline db curls 15x10 +1rep
Weer eens de 10 gehaald na aanpassingen bench.

OH Extensions 22,5x12 +1rep
(V)PR Triceps gesloopt hierna. Enige nare van deze oefening vind ik dat het klote is om de dumbell omhoog en omlaag te krijgen. Doe hem staand. Wel goed voor core ook.

Standing calf raises 3x20x100
Prima.

DB Side lat raises 10x12
(V)PR Eindelijk die 12 met goede vorm gehaald. Verhogen :)

Weer een hele sterke training. Zal ook een stukje motivatie zijn aangezien de laatste paar trainingen zo sterk zijn. Vanaf volgende week train ik met een 2e basketball club mee waar ik volgend seizoen zal spelen. Dan ben ik dus 7 dagen per week bezig. 4 keer KT 3 keer basketball. Dat icm cut. Even aankijken hoe dat gaat.
Morgen een update over hoe de 1e week cut gegaan is qua bw en bf.

Deze morgen gewogen. Na een kleine 1,5 week cutten.

Begon met meten op zaterdag een week geleden. Toen 91,2. Elke dag deze week gemeten en zelfs de 89,5 een keer gehaald, maar gemiddeld kom ik op 90,6 voor deze week. Prima dus, 0,6 eraf. Moet niet te snel gaan.
Morgen doe ik nog een 7 punts meting om te kijken of het VP wat gezakt is.

Trens waren ziekelijk goed deze week dus so far so good :)

Week 1 Dag A1

FSQ 77,5x10
Gelijk maar toch lekker na die fail van vorige keer. Man dit blijft pittig.. Echt voorruit gaat het ook ff niet meer, althans de 3's gaan iets makkeijker maar de 10rm staat een beetje vast lijkt wel.

Chin ups (Suppinated) bwx11 +1 rep
VPR! Op Pull ups wide (Pronated) al eens de 12 gehaald. Nu met chins 11. Raar want zou makkelijker moeten zijn maar toch niet bij mij :S Maar bijna 12 dus tevreden.

Incline BP 65x12 +1 rep
VPR! Lekker om er weer eens 1 op de Incline bench te halen. Gaat het minst snel vooruit met deze routine vind ik. 67,5 volgende keer.

Inverted row bwx10 +1 rep
VPR Lekker.

Glute ham raises bwx12
Ga toch maar verhogen met een gewichtje (5kg) Vind het alleen lastig om mijzelf dan op te vangen met een schijf vast.

DB Concentration Curls 17,5x11 +2 reps
VPR De 3's werden wel 2's op een gegeven moment. Maar lekker vooruit.

Skullcrushers 30x10 +3 reps
VPR! Epic pump.

Standing calfs
Niet gedaan vanwege een klein krampje in kuit bij bbal van de week en ivm wedstrijd zaterdag.

Wide grip upright row 42,5x11 +3 reps
VPR Heerlijk, voelde hem ook echt goed vandaag.

Bar sterke dag weer vandaag. Weet niet wat het is deze week, maar ik cut op eten en stop met creatine en lijk wel fitter dan ooit. Overal PR's enz. Voel me echt sterk. Geen pijntjes. Wat het is ik weet het niet maar vind het heerlijk! Motivatie nog nooit zo hoog geweest!

Ik zit ook al maanden vast op mijn bench bij 80 kg x 10 reps. Dit betekent echter niet dat je geen progress maakt bij je front squat. Voordat je weer 1 rep extra kan op je 10 RM transleert dit met een 1 RM verhoging van 2 kg of zo iets.

True that

Gister basketball training bij een andere club meegedaan. Vandaag eigenlijk met mijn eigen team trainen maar ben ziek. Hoop morgen wel weer fit te zijn om te trainen.

Zo weer opgeknapt. Hele week dus niet getraind nog op basketball maandag na.

Vanavond weer oppakken. Hoop dat ik die 77.5 FSQ vanavond x12 kan pakken. Zou echt mooi zijn.

Gewicht gaat ok met cutten op 2800 cals.

Week1: Van 91.2 naar 90.6
Week2: Van 90.6 naar 90.4 (so far)

Ik weeg me dagelijks en pak het gemiddelde dan omdat ik soms nogal uitschieters heb. Zo woog ik gister 89,5 en vandaag 91,2. Gister iets gecheat in de avond met wat drop..
Eens kijken of ik op die 2800 cals nog meer kan zakken. Wil echt naar de <12% deze zomer.

---------- Toegevoegd om 18:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:00 ----------

Week 2 Dag 1 A

FSQ 77,5x11 +1rep
VPR Het is maar 1 rep maar toch eindelijk weer eens een rep erbij. Gaat damn slow maar op naar die 12 en dus 80kg!

Chin ups bwx12
VPR Na de pullup nu ook eindelijk op de chins de 12 gehaald. Lekker hoor. Volgende keer dus gewicht om!

Incline BP 67,5x12 +2,5kg
(V)PR Damn ging easy. In 1 keer verhoogd en de 12 gehaald. Heb het idee dat mijn triceps sterker worden en daardoor bench makkelijker gaat.

Inverted bb row bwx10
Same. Voelde wel echt goed maar gaat maar niet omhoog. Soms twijfel ik om naar t-bar rows te switchen maar wil het wel de kans geven dus laat het nog even.

Glute-ham raises bw+5x12
Prima

DB concentration curls 17,5x11
Same. Die 12 zit er nog niet in. Myo's gaan soms ook nog wel zwaar.

Skullcrushers 30x12 +2 reps
(V)PR Heerlijk. Sterk! 32,5 volgende keer.

Standing bb calf raises 3x115x20
Per ongeluk 20 reps als target aangehouden ipv 15. Verhogen zodat ik die 20 zowiezo niet meer haal.

Wide grip BB upright row 42,5x10 -1 rep
Hmm. Ik blijf klooien met de stand van mijn polsen. Op de een of andere manier als ik hem toch tepelhoogte trek kan ik de bar niet goed meer vasthouden en trek ik met alleen nog maar vingertoppen. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Heerlijke training weer. Veel pr's. Net ziek geweest. Wel goed uitgerust daardoor misschien is dat het. Maar kelei bevalt me echt goed. Heb zoveel progressie gemaakt qua kracht de laatste 2,5 maand. Zelfs nu in de cut dus nog vooruit (maar voor hoe lang). Nu zo doorgaan en mijn doel vp van 10-12% halen!
Ik mis af en toe wel de zware 1reps. Soms zin om eens wat 1rm's te gaan testen (squat, bp, Deadlift) Is niet anders resultaat is er wel dus.

Je kunt straps gebruiken voor de upright row, ben ik ook gaan doen en dat is een stuk chiller. Je grip ga je er toch niet mee trainen denk ik

Je kunt straps gebruiken voor de upright row, ben ik ook gaan doen en dat is een stuk chiller. Je grip ga je er toch niet mee trainen denk ik

Ja dat ga ik maar eens proberen volgende train. Als ik daardoor tenminste mijn schouders goed kan pakken. Grip pak ik met ug andere oefeningen al hard aan.

Ik trek uberhaupt alleen maar met de vingertoppen bij de UR. Maakt toch niet uit? Tenzij je denkt dat de bar uit je handen vliegt..lekkere training weer trouwens. Goede vooruitgang ondanks de cut dus! Merk het zelf ook, pak minder kcals maar blijf overal ongeveer hetzelfde of pak een kleine plus.

Ik trek uberhaupt alleen maar met de vingertoppen bij de UR. Maakt toch niet uit? Tenzij je denkt dat de bar uit je handen vliegt..lekkere training weer trouwens. Goede vooruitgang ondanks de cut dus! Merk het zelf ook, pak minder kcals maar blijf overal ongeveer hetzelfde of pak een kleine plus.

Ja voelt niet fijn vind ik op de een of andere manier. Voelt alsof ik geen controle heb.
Nog steeds goede vooruitgang ja. Erg tevreden over het programma tot nu toe.

Vandaag geen tijd om een volle kelei training te doen helaas. Heb maar 1 uur de tijd en dat haal ik net niet inc douchen etc. Vanavond naar 300, rise of an empire :D

In plaats van kelei b routine pak ik vandaag om een goede 1rm neer te zetten op de regular Deadlift. Nooit meer dan 5x110 gedaan maar niet omdat het mijn max is maar gewoon nooit geprobeerd nog. Nergens 1rm voor bepaald ooit eigenlijk, op zijn hoogst 5rm.
Hoop de 140 toch te halen, meer heb ik ook niet aan gewicht thuis atm dus haal ik dat, kan ik meteen 2x25kg schijven bestellen :thumb: Goed excuus dan :)
Hierna pak ik iig nog even de grote spiergroepen kelei style. Pullups, weighted dips, chest supported db rows en als er nog tijd is side lat raises.

Ben benieuwd naar die DL

---------- Toegevoegd om 15:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:25 ----------

Week 2 Dag 2 B

Zoals gezged niet veel tijd. Om toch de tijd die ik wel heb te gebruiken mijn regular deadlift max getest:

Deadlift
12x60
8x90
5x110
1x120 PR
1x130 PR
1x140 PR
Hierboven alles zonder straps en pronated grip (geen fan van mixed)
3x140 VPR (repout met straps)
5x120
6x100 (geen straps en pronated ff voor de grip)

Bam! Dikke PR's voor mij! 150 zit er zeker in misschien wel meer nog. Ga meteen gewichten bij bestellen. Lekker om eens de max te testen, helaas dus wegens gewicht gebrek nog niet max kunnen gaan. Echt lekker!

Weighted pull ups wide grip bw+3,3x9 +1rep
VPR Lekker +1 rep

Weighted dips bw+10,8x9 +2,5kg -3 reps
(V)PR Lekker. Alleen begon iets te rechtop, en dan schiet het meteen in mijn linker elleboog net als vorige keer. Moet echt goed voorover leunen. Bekend bij sommigen?

Chest supported db rows 22,5x6
Dit is echt te zwaar toch. wederom 6. geen iee hoe ik aan 12 op 20kg ben gekomen die ene keer, vermoed half reps ofzo. Toch maar terug naar 20. Slap..

Voor de rest geen tijd meer. Nu max kip/spareribs (**** the CUT :() eten en 300 rise of an empire kijken met maten.

Week 2 Dag 3 A

FSQ 77.5x8 -3 reps
Damn wat ging het slecht. 8 reps. daarna boos.. Toen een nieuwe poging gedaan maar 7 reps.. Daarna dacht ik myo's te gaan doen maar bij de eerste de beste rep schoot het ergens in het midden van mijn rug. Meteen gestopt. Ik had niet moeten gaan squatten en naar mijn lichaam moeten luisteren. Gisteren zware bbal pot gehad en bij opstaan nog pap in de benen. Onderrug ook stijf en spierpijn van het deadliften van vrijdag. Maar toch gaan squatten.. Tja en dan krijg je zoeits als in de rug schieten. Hoop dat het een klein iets is.

Chin ups bw+3,3x11 +3,3kg -1 rep
VPR Prima eerste weighted chins ooit.

Incline BP 70x9 +2,5kg -3 reps
(V)PR Bench gaat snel de laatste tijd. Echt blij met 9x70 Incline. Ben benieuwd naar mijn flat BP. Misschien een keer erin gooien of een BP max dag er in plannen.

Inverted row bwx11
Gelijk. Ik ga hem toch wisselen vanaf volgende keer voor T-Bar row. Ik heb het idee dat ik meer mijn armen pak dan rug als ik inverted row. Zal een deel techniek zijn. Ik ben een groot fan van de T-Bar, even kijken of dat beter uit pakt voor mij.

Glute hams raises
Vanwege rug en benen even niet gedaan

Concentration curls 17,5x11
Gelijk, die 12e rep zit er nog niet in helaas. Gaat binnenkort wel komen.

Skullcrushers 32.5x8 +2,5kg -4 reps
(V)PR kanonnen zwaar. Maar wel lekker hoor. Word alleen wat vervelend met het in de startpositie komen.

Standing calf raises
Ook vanwege rust niet gedaan

Wide grip upright row 42.5x12 +2 reps
VPR Met straps geprobeerd dit keer omdat ik maar bleef klooien met het vasthouden. En gaat zo veel beter. kan nog wel een stukje zwaarder. Voel nu mijn side delts pas een beetje. Blijf straps gebruiken dus.

Cardio, fietsen minuut of 20 rustig tempo
Ik weet het.. Ben ff op de fiets gesprongen om wat extra cals te verbranden deze week. Minder verbrand omdat ik minder heb kunnen sporten door het ziek zijn. Dus iets goedmaken. Ook lekker voor de benen om ze even te laten doorbloeden.

Rare start van de training. Had naar mijn lichaam moeten luisteren maar helaas.. Ego won het van verstand.. Denk dat het zowiezo beter is om 1 dag per week de FSQ wat lager in gewicht te doen. Ik pak mijn benen nu gewoon te veel met 2xFSQ, 2xRDL, en dan nog 2x lunges. Plus 2 keer basketbal. En vooral met bbal krijgen je benen zo'n opdonder. Niet eens dat ze zo hard aangepakt worden, maar meer gewoon leeg gemaakt worden. Weet niet hoe ik het uit moet leggen maar jullie begrijpen het denk ik wel. Ik herstel niet snel genoeg iig. Helemaal nu ik cut niet.
Voor de rest weer een hoop plusjes. Dus gaat lekker. Vooral incline BP ben ik blij mee. Alleen dus en verandering in rug oefening.

K*t van die FSQ, even rustig aan doen als je er last van houdt. Volgende keer inderdaad beter naar je lichaam luisteren. Verder ga je wel echt lekker zo te zien zeg! Keep up the good work.

K*t van die FSQ, even rustig aan doen als je er last van houdt. Volgende keer inderdaad beter naar je lichaam luisteren. Verder ga je wel echt lekker zo te zien zeg! Keep up the good work.

Ja beetje jammer. Nu wat last van m'n rug dus vanavond maar even een rustdag. Voor de rest gaat het goed hard ja. Ondanks het cutten toch nog sterk omhoog.

Cutten gaat ook ok van 91,2 nu in 2 weken terug naar 90. (initieel vocht verlies niet meegrekend anders was de start @92+. Snel zat vind ik. Kan sneller maar op dit tempo zit ik eind juni al op 83-84 dus meer dan prima, zo ver is niet eens nodig denk ik.
Dit alles met 2800 cals en geen cardio etc. Dus als het nog een keer echt vertraagd is er nog ruimte genoeg om wat te droppen in cals of een 15min fietsen toe te voegen.

Kleine foto update. Ben echt bar slecht in het poseren merk ik. Ik trek wat raar met de schouder waar ik jaren problemen mee gehad heb als ik een pose doe (rechts). Ik kan mijzelf niet zien tijdens het poseren dus ziet er niet uit. Voor de spiegel lukt het wel goed.
Ook vind ik dat mijn benen heel klein lijken terwijl dat best meevalt. Misschien omdat ze een stuk droger zijn dan mijn torso. Ook heb ik een lang torso vergeleken met mijn benen. ****ed up wat betreft vinden van goede shirts af en toe. Ziet er ook niet uit vind ik. bovenlichaam en onderlichaam lijke wel verschillende lichamen hoe meer ik naar de foto kijk..
Al met al beter foto's wat betreft belichting dan de eerdere en zie toch ook aardig verschil, vooral de armen. Ook wat droger nu dan toen. Nog een lange weg te gaan, vooral buik.. Maar slow en steady.

http://imageshack.com/a/img208/162/d7pq.jpg Front
http://imageshack.com/a/img20/993/cnc7.jpg Back

BTW tips/meningen/verbeterpunten etc altijd welkom!

---------- Toegevoegd om 15:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:24 ----------

CUT Week 3 Dag 1 B

RDL 102,5x12 +2,5
(V)PR Prima nog steeds zonder straps en pronated grip. Wel begin ik mijn rug goed te voelen nu. Lekker!

Pull-ups wide bw+3,3kgx9
Gelijk. Niets mis mee

Weighted dips bw+10,8x10 +1rep
VPR rep erbij. Lekker ook geen last van pees dit keer.

Chest supported db row 20x12
Verlaagd t.o.v. vorige keer maar nu weer te makkelijk.. Ook een andere bench gebruikt die ik iets incline gezet heb. ROM lijkt nu beter en bench is minder breed wat ook fijner is voor de uitvoering. Weer op 22,5 volgende keer.

BB Lunges 52,5x12 +2reps
VPR Wel stuk hierna. Af en toe wat onstabiel. Maar lekker! Verhogen.

Incline DB Curls 15x8 -2reps
Offday? 2 reps minder. Deze oefening stalled.. Niet blij mee.

OH Extensions 25x8
Hoewel een PR was de uitvoering niet om over naar huis te schrijven. terug gegaan naar 22,5 en overnieuw begonnen en de set afgemaakt. koek leek ok op. Vind het wel vervelend om in startpositie te komen elke keer. Misschien vervangen voor tricep kickbacks? Wat denkt de rest?

Seated calf raise 3x20x100
KAPOT. Helemaal verzuurd maar wel lekker.

Side lat raises 12,5x??
Begon op 12,5 want 10x12 vorige keer. Maar dat is veel te zwaar als ik mijn vorm zo strict wil houden als in deze video:
Zo voer ik ze uit. Dat lukt me niet met 12,5 kilo dus terug naar 10 eerst nog.
http://www.youtube.com/watch?v=3VcKaXpzqRo

Nog wat cardio om extra ruimte te hebben voor all you can eat vanavond. Daar gaat mijn CUT doel voor deze week..

Rare training. Koek leek al snel op. Misschien moet ik deloaden? Pas 1 keer gedaan sinds start kelei. of het komt door minder cals. Ik denk eerder dat ik aan een deload toe ben maar ik wacht de train van morgen ff af.

Laatst bewerkt:
Ik zou even afwachten hoe jij de volgende trainingen presteert. 1 training wil nog niks zeggen, iedereen heeft wel eens een mindere dag. Kan ook komen door minder kcals, kan komen omdat je vermoeid bent, etc. etc. Ik zie zelfs wat progressie hier en daar dus zou me er niet te druk om maken.

10kg naar 12,5kg voor side laterals is ook wel een aardige verhoging he. 25% erbij, vind je het gek dat het opeens te zwaar blijkt ;) Je zou die 10 nog even naar 15 reps kunnen trekken of die 12,5 wat minder strikt uitvoeren om kracht op te bouwen. Zo heb ik dat met 12 naar 14kg ook gedaan. Heel klein beetje zwaaien, nu gaan ze stricter.

Hoeveel reps totaal doe je?

Gisteren een geslaagde al you can eat trip gehad. Helaas wat minder geslaagd voor het cutten haha..
Extra gemotiveerd om vanavond bezig te gaan dus!

Heb nog wat vragen maar wil binnenkort IF eens een kans geven. Denk dat het mij wel gaat bevallen.

---------- Toegevoegd om 20:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:20 ----------

Cut week 3 Dag 2 A

FSQ 77,5x10 +2 reps
Lekker weer eens 10. Wel nog 1 onder pr. Ga wel echt ATG nu. Misschien daarom dat het wat moeizamer gaat laatste tijd. Safety bars nog lager gezet.

chin ups bw+3,3x12 +1 rep
VPR Nice 12! Lekker, verhogen

Incline BP 70x8 +2,5 kg -4 reps
(V)PR[/ B ] Lekker voor incline. Erg tevreden over!

T-Bar row 40x12
Eerste keer. Veel te laag maar voel hem beter dan inverted row

Glute ham raises bw+5x12
Schiet niet meer op. Er komtzoveel kracht op mijn cage te staan dat ik hem op til. Ook met een schijf vast de oefening doen schiet niet op. Meteen maar de leg attachement voor mijn bench besteld. Kan maar tot 100kg aan maar kan ik iig voorlopig normaal weer leg curls doen.

DB Concentration curl 17,5x10 -1 rep
Rep minder maar myo's gingen veel makkelijker

Skullcrushers 32,5x9 +1 rep
VPR wel gesloopt aan het eind

Standing bb calf raises
Niet gedaan. Wat last van enkels e n kuiten

Wide grip upright row 45x9
(V)PR Lekker nog nooit sidedelts zo goed gevoeld.

Al met al ok training. Wel wat last van polsen en enkels/kuiten. Volgende week toch een deload doen. De 2e sinds start januari. Benieuwd naar de leg attachment. Vanaf volgende week over op IF ook.

Terug
Naar boven