XXL Nutrition

Cman going Kelei

-4 reps bij je incline, en toch een PR? :D waar staat die V trouwens voor bij PR? dat vraag ik me al heel lang af.
Nette workout zie ik, flink sterk ook al. 12 reps chinups met extra gewicht, op zo'n lengte.. nice :)

• Topic Starter Topic Starter
-4 reps bij je incline, en toch een PR? :D waar staat die V trouwens voor bij PR? dat vraag ik me al heel lang af.
Nette workout zie ik, flink sterk ook al. 12 reps chinups met extra gewicht, op zo'n lengte.. nice :)

Thanks!

-4 reps maar wel +2,5kg t.o.v. vorige keer. Vandaar PR, nooit eerder dus 70kg incline voor 8reps gedaan.
V=volume. Dus stel dat ik volgende keer 70x10 incline bench dan is dat een volume pr. Immers 2 meer reps dan wat nu mijn record is. In principe is elke keer dat ik dus verhoog altijd een VPR en PR vandaar dat ik er dan (V)PR van maak.

Ja echt blij ook met die chins maar ook de pullups. En dat op 90,5kilo.

---------- Toegevoegd om 12:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:22 ----------

Zijn toch veel beginnergains denk ik. Vind dat ik snel stijg bij bepaalde oefeningen. Niet dat de gewichten zo indrukwekkend zijn maar meer de snelheid waarmee ze omhoog gaan afgaande van waar ik begonnen ben.

o.a. dat doet mij ook twijfelen om niet toch nog ff SL5x5 weer op te pakken. En wanneer dat stalt over te gaan op madcow 5x5 tot ik ook daar niks meer uithaal. De gains nu zijn denk ik te danken aan eindelijk eens goed trainen en eten een 3/4 jaar nu. Niet speciaal kelei alleen.

Mis toch wel een beetje de compounds en dan vooral het gaan voor PR's. Voor de mindset. Lekker die compounds omhoog.

Helemaal nu met het cutten zal dat mij beter bevallen denk ik dan Kelei. Begin ook steeds meer last van mijn gewrichten te krijgen en gok dat wanneer ik eenmaal goed cut dat alleen maar erger word. Wat kortere trainingsduren is ook wel even welkom.
Nu is de lineare progressie zoals met 5x5 natuurlijk ook belastend maat toch midner dan kelei voor mijn gevoel. En weekvolume is wel een stuk lager.

Wat denken jullie? Stom idee en bij Kelei blijven? Of proberen het maximale nog uit evt beginnergains te halen en dus sl5x5 uitbuiten en later switchen naar Madcow/Wendler.

Ik denk inderdaad dat Kelei meer voor de intermediates is en dat de tijd die je er in stopt niet direct terug gezien wordt in de resultaten die je behaalt.
Vooral als beginner denk ik dat je met 3x PW fullbody bijvoorbeeld ,minstens zoveel (al dan niet veel meer) resultaat gaat behalven mbt hypertrofie.

De reden dat ik kelei doe is omdat ik met 3, soms 4 man tegelijk sport (In een kleine homegym).
Dan doe ik mijn setje.. gewichten verwisselen.. nummer 2 doet set.. gewichten verwisselen.. nummer 3.. gewichten.. nummer 4... gewichten.. dan ben ik pas weer.
Dan zit ik al snel 5 minuten uit mijn neus te peuteren tussen sets, wat niet echt bevorderlijk is.
Dat is de reden dat ik het Kelei principe zo handig vind, dan kan ik gelijk heel mijn oefening en bijbehorende sets afmaken, zonder 5 minuten tussen met sets te hoeven wachten.

Natuurlijk was ik ook nieuwsgierig naar de hype. Ik krijg zelf ook last van mijn triceps en onderarm aanhechtingen. Gisteren ook een zeurderig gevoel in mijn linker borstaanhechting (bij de schouder). Dus belastend is het zeker inderdaad.

Ik denk inderdaad dat Kelei meer voor de intermediates is en dat de tijd die je er in stopt niet direct terug gezien wordt in de resultaten die je behaalt.
Vooral als beginner denk ik dat je met 3x PW fullbody bijvoorbeeld ,minstens zoveel (al dan niet veel meer) resultaat gaat behalven mbt hypertrofie.

De reden dat ik kelei doe is omdat ik met 3, soms 4 man tegelijk sport (In een kleine homegym).
Dan doe ik mijn setje.. gewichten verwisselen.. nummer 2 doet set.. gewichten verwisselen.. nummer 3.. gewichten.. nummer 4... gewichten.. dan ben ik pas weer.
Dan zit ik al snel 5 minuten uit mijn neus te peuteren tussen sets, wat niet echt bevorderlijk is.
Dat is de reden dat ik het Kelei principe zo handig vind, dan kan ik gelijk heel mijn oefening en bijbehorende sets afmaken, zonder 5 minuten tussen met sets te hoeven wachten.

Natuurlijk was ik ook nieuwsgierig naar de hype. Ik krijg zelf ook last van mijn triceps en onderarm aanhechtingen. Gisteren ook een zeurderig gevoel in mijn linker borstaanhechting (bij de schouder). Dus belastend is het zeker inderdaad.

Als je met zoveel tegelijk sport kan ik me dat helemaal voorstellen. Met 2 man kan dat al vervelend zijn.

Ik denk dat ik een "late" beginner ben. Misschien dat ik zolang ik goed herstel 4x per week pak ipv 3x.
Maar een slecht idee vind jij het dus ook niet?

Als je met zoveel tegelijk sport kan ik me dat helemaal voorstellen. Met 2 man kan dat al vervelend zijn.

Ik denk dat ik een "late" beginner ben. Misschien dat ik zolang ik goed herstel 4x per week pak ipv 3x.
Maar een slecht idee vind jij het dus ook niet?

Nee zeker niet.
Zoals 3XL altijd zegt "Geloof niet, probeer alles".
Het zal wel even duren voor je je golden workout routine gevonden hebt, en tot die tijd.. lekker blijven proberen ;).

Ieder heeft natuurlijk ook zijn voorkeur! Hoe meer je probeert hoe beter je uit vindt wat er bij je past. Bovendien ga je in een paar maanden tijd toch niet het fysiek bereiken waar je naar streeft. Dus dan kun je net zo goed wat verschillende schema's proberen. Zolang je maar goed blijft eten en toegewijd blijft trainen ;)

Nee zeker niet.
Zoals 3XL altijd zegt "Geloof niet, probeer alles".
Het zal wel even duren voor je je golden workout routine gevonden hebt, en tot die tijd.. lekker blijven proberen ;).

Ja precies

Ieder heeft natuurlijk ook zijn voorkeur! Hoe meer je probeert hoe beter je uit vindt wat er bij je past. Bovendien ga je in een paar maanden tijd toch niet het fysiek bereiken waar je naar streeft. Dus dan kun je net zo goed wat verschillende schema's proberen. Zolang je maar goed blijft eten en toegewijd blijft trainen ;)

Inderdaad. Het is ook totaal niet dat de gains niet goed zijn. Ik bedoel alles gaat perfect qua kracht en groei. Dat is de reden ook niet.
Wil veel ontdekken en ondervinden. Vandaar ook dat ik IF ga proberen qua voeding. Ook al heb ik prima gecut de "reguliere" manier, wil het ondervonden hebben.

Prima toch, experimenteren tot je weet wat je chill vindt. Lijkt me heel belangrijk gezien je toch lange termijn moet denken

Prima toch, experimenteren tot je weet wat je chill vindt. Lijkt me heel belangrijk gezien je toch lange termijn moet denken

Ja daarom. Ik blijf wel hier loggen. Ik ga niet weer opnieuw een log openen. Titel kan je niet veranderen ofwel?

In ieder geval even een samenvatting.

Vanaf volgende week start ik met IF. In plaats van het reguliere cutten dat ik nu doe.
Mijn eet windows zal zijn van 14:00 tot 22:00 m.u.v. dinsdags en zaterdags waar het iets later word ivm basketball.

Totaal aantal cals op 2750. 3 meals met de grootste (50-60%) na het sporten s'avonds.
Macro's 36/35/29 (245/243/90) Redelijk laag in carbs dus.

1 of 2 rustdagen waarop ik hetzelfde blijf eten. CUT behoefte met sportbelasting is rond de 2850. Ga daar iets onder zitten want weet uit ervaring dat het dan net wat beter gaat. -400 op onderhoud ipv -10%. Kan nog mindere als het te langzaam gaat.

Stop voor nu dus even met kelei en ga verder met SL5x5 waar ik gebleven was:

Squat 5x5 @82,5kg
BP 5x5 @75kg
OHP 5x5 @52,5
PLR 5x5 @65
DL 1x5 @115 (strapless/pronated)

Doelen: VP naar 12 of lager krijgen voor de zomer met spierbehoud. Krachtwins zijn mooi meegenomen tot die tijd maar geen pre. ABS nog nooit gezien. Start foto zie paar posts terug.

---------- Toegevoegd om 20:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:36 ----------

Cut 2 Dag 1

Hanteer voor warming up altijd barx10, 5x50%, 5x60%, 5x70%. Rust tussen werksets 90 seconden.

Squats
10xbar
5x40
5x50
5x60
5x82,5
5x82,5
5x82,5
5x82,5
5x82,5

Pff viel niet mee.

BP
10xbar
5x37,5
5x45
5x52,5
5x75
5x75
5x75
5x75
5x75

PLR
Vanwege schijven <20kg plates die te klein zijn afwijkende warming up
5x60
5x60
5x65
5x65
5x65
5x65
5x65

Assistance dips till failure (1min rest)
bwx13
bwx9
bwx7

ABS
2x1min planks ss 30 crunches
3x20 sec standing stomach vacuum

Man dit is weer even wennen hoor. Toch ook belastend en vermoeiend al op een andere manier. Morgen wedstrijd zondag pak ik even rust. Afhankelijk van hoe ik mij na zondag voel wellicht maandag ook nog een rustdag en dan vanaf maandag/dinsdag weer vol er op.

Goede training! Je abs zien gaat sowieso motiveren. Haalde dat vorig jaar ook voor het eerst, alhoewel ik wel wat te radicaal was met cutten want er bleef geen massa over..

Goede training! Je abs zien gaat sowieso motiveren. Haalde dat vorig jaar ook voor het eerst, alhoewel ik wel wat te radicaal was met cutten want er bleef geen massa over..

Ja dat zou echt een mijlpaal zijn. Ik heb ook before foto's van juli vorig jaar. Juli dit jaar zal ik ze naast elkaar posten hier. Verschil is nu al huge maar woog juli vorig jaar nog 102 kilo at 22+% bf.

Zaterdag een wedstrijd gespeeld en gisteren een rustdag gepakt.
Voel me lichamelijk een stuk beter uitgerust dan vorige week. Kwam zaterdag uit op een week gemiddelde van 90.1 kg. Dat is 1,2 kilo minder dan 3 weken terug. Niet heel veel maar ben dan ook ziek geweest dus niet helemaal volgens schema kunnen sporten en eten.

Woensdag start ik met IF, als mijn musclemeat bestelling binnen is. Gooi de dagelijkse calorieen ook iets omlaag. Nu ik weer wat extra rustdagen heb door SL5x5 pak ik die dagen ook om low carb/low cal te eten. Doel is eind mei rond de 85 kilo te wegen op 12% of lager.. Dat is .5 kilo per week tot dan en ongeveer 3-4%bf. Moet haalbaar zijn.
Begon vannochtend al goed, woog 91,4, meer dan voor ik begon met cutten :rolleyes: Gisteren zoute soep op en een fles spa rood dus zal vocht zijn.

Ga door met SL5x5 tot ik voor de 3e keer deload op hetzelfde gewicht voor de squat. Dan heb ik mijn lineare gains er wel uitgehaald denk ik qua dagelijks verhogen. Dan stap ik over op Madcow 5x5 tot ik daar na 3 deloads ook niet verder meer kom. Dan stap ik over op Wendler 5/3/1.

Vanavond:

5x5x85 SQ
5x5x52,5 OHP
1x5x115 DL
Moet prima te doen zijn alleen de SQ word moeilijker.

---------- Toegevoegd om 11:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:29 ----------

Voeding voor IF bepaald:

TDEE = 3000cals
Sportdagen (inc dus de basketball dagen) = 4/5
Op 2640 cals 40/30/30 (235/187/86) = -15% TDEE

3 meals:
14:00 25%
18:00 25%
PWO 50%
Grootste meal PWO met veel carbs

Rustdagen 2/3
Op 2100 cals 45/15/40 (215/77/84) = -30% op TDEE
14:00 50%
18:00 30%
20-21:00 20%
Grootste meal is de eerste. Hoog in eiwit. Low carb dag ook <80g

3900 cals onder weekly maintenace dus hopelijk genoeg voor -0,5kg per week.

---------- Toegevoegd om 18:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:27 ----------

Dag 2

Squats
10xbar
5x42.5
5x50
5x60
5x85
5x85
5x85
5x85
5x85

Pfff maar lekker hoor! 100 voelt nog ver weg..

OHP
10xbar
5x27.5
5x32.5
5x37.5
5x52.5
5x52.5
5x52.5
5x52.5
5x52.5

Lekker. 2 maanden geleden nog een keer gefailed op 50. Toch wat sterker geworden.

Deadlift
10x60
5x80
5x100
5x115
Easy. Kort geleden al 3x140 gedaan. Maar daar kom ik vanzelf wel weer op deze manier. Eind vorig jaar was grip een issue. Thanks kelei voor de crazy grip gains door zijn routine :thumb:

Assistance
Pull-ups wide
10xbw
8xbw
6xbw
Nice

ABS
2x1min planks ss 30 crunches
3x20 sec standing stomach vacuum

Lekkere training. Wat ik nu til met elke oefening op DL na zijn eigenlijk altijd PR's. Nog nooit zo zwaar gesquat. Bijna bw squat. Van mijn eerste squat ooit in november 2013 naar nu toch al bijna bw (90), eerste goal en dan opweg naar 1,5xbw mijn uiteindelijke goal.
Zelfde geldt voor OHP. Ook nooit gemeten maar vorige SL cycle dus al een keer gefaald op 50. Nu toch de 52,5 in 1 keer.
Moet oppassen alleen dat ik allerlei kracht doelen per se wil halen terwijl mijn prio nu cutten is. Want veel kracht zal ik niet gaan winnen deze cut en dat moet ik wel onthouden. Kracht/spier behoud = goal! Alle winst is mooi meegenomen.

Nee joh, gewoon lekker PR's draaien in de cut, haha! :P Goed bezig hoor, sterke training weer! Hoe bevalt de switch terug naar dit schema?

Nee joh, gewoon lekker PR's draaien in de cut, haha! :P Goed bezig hoor, sterke training weer! Hoe bevalt de switch terug naar dit schema?

Bevalt goed. Het is zo lekker simpel. Gewoon gewicht erop en rammen. Ik vind compounds zowiezo heerlijk en elke training een duidelijk doel hebben is ook fijn. Bovendien ben ik in een uurtje klaar.

If

Vandaag start van mijn nieuwe IF voedingsschema, tevens een rustdag. Zal vandaag vastten tot 14:00 uur om dan de vast te breken met een kleine maaltijd. Zou eigenlijk een grote moeten zijn maar ik ga vanavond all you can eat sushi eten.
Target calls voor vandaag ligt op ongeveer 2100. Met een kleine maallijd a 300-400 calorieen blijven er nog 1700-1800 over voor het sushi festijn waar ik aardig mee uit de voeten kan ;)

Rust is ook low carb maar tja sushi= ook rijst dus <70g zal ik wel niet halen vandaag. Dus voor vandaag geld eigenlijk IF maar wel een beetje IIFYM.
Zal voor vrijdag ook een beetje gelden aangezien ik dan een gourmett avondje heb. Maar dat heb ik nog enigzins in de hand.

Bevalt goed. Het is zo lekker simpel. Gewoon gewicht erop en rammen. Ik vind compounds zowiezo heerlijk en elke training een duidelijk doel hebben is ook fijn. Bovendien ben ik in een uurtje klaar.

I hear you man. Ik ben ook erg blij weer gewoon low rep compounds te pakken. Gisteren voor het eerst weer echt gesquat en gedeadlift sinds kelei. Wat heerlijk. Front squat en RDL zijn wat dat betreft maar laffe imitatie compounds.

I hear you man. Ik ben ook erg blij weer gewoon low rep compounds te pakken. Gisteren voor het eerst weer echt gesquat en gedeadlift sinds kelei. Wat heerlijk. Front squat en RDL zijn wat dat betreft maar laffe imitatie compounds.

Regular Deadlift en back squat bevalt mij ook beter ja. Moet zeggen dat ik vooral mijn LB een stuk beter voel weer na de swtich.

Dit is mijn 2e dag IF. Ben gewoon cold turkey begonnen gisteren. En moet zeggen dat het goed gaat tot nu toe. Honger gevoel is minimaal. Drink wel veel thee/koffie/water tot mijn eet window begint 14:00 .
Het gevoel vind ik een beetje te vergelijken met het stoppen met roken. (Nu een jaar ongeveer gestopt) Ik voel me een beetje flauw maar heb wel gewoon energie. Ook lijkt het alsof ik wat scherper ben dan anders tijdens het vasten.
Ben benieuwd naar de resultaten en of ik mijn doel haal (-5kg (vet) per eind mei)

Front Squat een imitatie compound? Say whut?

Ik vind ze niet zozeer imitaties maar gewoon anders.

Zoals ik het ervaar pak ik gewoon meerdere groepen met een RDL of FSQ alleen wat minder hard dan met een regular DL of SQ.
Als het puur om benen gaat bijv pak ik liever een BackSQ dan een FSQ. Heb het idee dat ik dan harder kan gaan en mijn LB zwaarder belast word, omdat mijn synergists voor een FSQ wss minder sterk zijn. Echter na de FSQ voel ik mijn core veel meer, en ook wat UB groepen wat meer.
zelfde voor DL en RDL. DL is vooral rug en een beetje LB terwijl de RDL weer veel meer doet voor mijn LB maar minder voor rug specifiek.
Moeilijk te vergelijken vind ik.

---------- Toegevoegd om 19:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:01 ----------

Eerste training tijdens IF. Maar 1300 cals op tot nu toe terwijl ik gewend was op 500 na alles als voor de training gegeten te hebben. Maar training viel me niets tegen.
Ik heb de squat en BP van vandaag gefilmd om te laten zien voor evt feedback. Ik heb een homegym dus niemand kan mij real life feedback geven op[ ee maat die af en toe meedoet na.

Squat
10xbar
5x45
5x52.5
5x60
5x87.5
5x87.5
5x87.5
5x87.5
5x87.5
Werksets weer gehaald. Zie hieronder filmpje van mijn squat. Was de laatste werkset dus was al goed moe. Wat kan ik verbeteren want ik vind het moeizaam gaan voor zon laag gewicht squat. Of ik ondershat dit gewicht of wil te snel te veel. Squat dus sinds oktober/november vorig jaar.
Meer hip drive? Diepte is goed zo toch? In ieder geval geen goodmorning squats vind ik.

http://youtu.be/ZkvKtY_8Jao

BP
10xbar
5x37.5
5x45
5x55
5x77.5
5x77.5
5x77.5
5x77.5
5x77.5
Lekker ook weer gehaald. Hier 2 filmpjes van set 4 en 5. 1 van zijkant 1 van front. Wat kan ik hier beter doen? Of moet ik vooral blijven doen? Op zijkant zie je mijn houding niet helemaal door de safety. Maar als je goed kijkt zie je mijn pens er boven uit komen. Zit zo hol mogelijk met mijn rug.
Maakt met wat zorgen om het feit dat ik in een "J" vorm daal maar lees dat dat niets uitmaakt.
Maar er kunnen ongetwijfeld dingen beter.

http://youtu.be/uc5CDMUS7PY (Front)
http://youtu.be/i1ZmYyKj_Vw (Side)

PLR
5x60
5x60
5x67.5
5x67.5
5x67.5
5x67.5
5x67.5
Lekker! Erg strict uitgevoerd. Heb hier nog wat over

Assistance: Dips

10xbw
7xbw
7xbw

ABS
2x1min plank ss 30 crunches
2x20 sec stomach vaccum

Lekker weer alles gehaald! Niet ontevreden hoor! bw squat volgende keer.

Succes met je stronglifts! :) voelt dat nu opeens niet lekker casual na zo'n intens kelei schema? :cool:
Ik vraag me wel af in hoeverre een SL schema gaat werken in de cut, want het is toch elke keer weer fullout 5x5, met oog op lineaire progressie. Is 3x per week een 3x10 full body schema met 3 compounds +2-3 islolatie oefeningen niet iets om tijdens je cut te doen?

Ikzelf merk echt hele goede krachtgains met kelei in de bulk, in de cut vond ik het wat minder (snel last van aanhechtingen, moeite hebben om er bij elk myo-setje er überhaupt 2 reps uit te persen enzo). Ik vind het echt een bulk (of misschien recomp) schema, geen cut schema inderdaad.

Terug
Naar boven