MuscleMeat

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

Squat ziet er prima uit vind ik. Maar ben zelf geen expert. Denk dat je beter even in het powerlift gedeelte van het forum vraagt. Daar zien meer mensen het en daar zitten ook de mensen die er verstand van hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Squat ziet er prima uit vind ik. Maar ben zelf geen expert. Denk dat je beter even in het powerlift gedeelte van het forum vraagt. Daar zien meer mensen het en daar zitten ook de mensen die er verstand van hebben.

Ok thanks. Idd een goed idee :thumbs:

Zal mijn post daar van de week ook even op zetten thanks :thumbs:

---------- Toegevoegd om 08:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:24 ----------

Cycle 1 Week 3 Dag 3 5/3/1 OHP Shoulders/Traps/Grip

5/3/1 OHP
25x5
30x5
35x3
45x5
50x3
Repout minstens 1 - 55x3
Lekkere repout

DB Press
12.5x10
12.5x10
12.5x10
12.5x10
12.5x10

Seated DB Side raises ss hanging knees to elbows
5x12 ss bwx10
5x12 ss bwx5
5x12 ss bwx5

Bent over reverse flyes ss incline (weighted) situps
7.5x12 ss bw+5x12
7.5x12 ss bw+10x12
5x12 ss bw+10x12

BB shrugs
100x15-20 RP naar 40
100x15-20 RP naar 40

DB Shrugs
22.5x10 squeeze & hold
22.5x10 squeeze & hold

Wrist curls
ivm tijd even gelaten.

Eerste fasted training ooit. Alleen 10g BCAA genomen vooraf en een kop koffie. Vandaag de hele dag op pad en wil deze week wel goed afmaken. Morgen dag 4 van deze week doen is ff niet anders en dan een Deload week met 31 Mei emporium 
Training ging verder lekker. Lekkere OHP. Zo ff een dik bord brinta naar binnen duwen :cool:

Wendler Cycle 1 Week 3 Dag 4 5/3/1 Deadlift Back+Triceps

Deze dag inhalen.

Deadlift 5/3/1
70x5
75x5
90x3
110x5
125x3
Repout minstens 1 – 140x2
Lekker! Zonder te forceren makkelijk omhoog. Zat meer in maar slim zijn.

SLDL
30x10
30x10
30x10
30x10
30x10

DB Row
22,5x12
22,5x12
20x12

PLR
65x5
65x5
65x5

Pullup wide grip
bwx5
bwx5
bwx3+2+2+2

Skullcrushers
22,5x12
22,5x12
22,5x12

Standing OH extension
17,5x12
15x12
12,5x12

Dips tussen bankjes
bwx20
bwx20
ff leeg maar wel voorzichtig, wil nog wel eens te diep gaan en last van schouder krijgen.

Lekkere training verder. Voelde me relatief sterk vandaag. Heb echt zin om weer rustig te lean massen en gewicht weer op te voeren. Maar ben nog niet tevreden dus nog ff door cutten.
Rest van de week deloaden. Voglende week cycle 2 starten. Gewichten gaan wel omhoog kan nog wel ondanks cutten, bbb assistance ook iets. Kijken hoe dat gaat.

Update: vanmorgen woog ik 84. Gaat nog steeds gestaag verder dus met 0,5-0,6 kilo per week.

Kreeg een opmerking dat ik wat dun begon te worden. Vooral mijn buik area word heel smal. Van de zijkant gezien is hij relatief klein t.o.v. rest van mijn torso. In principe goed ware het niet dat er toch wat vel nog hangt van het erge gewichtsverlies van de afgelopen jaren. Hoe rustig ik het ook gedaan heb, je ontkomt er toch niet helemaal aan. Het is lang niet zo erg als het klinkt maar voor mij genoeg om nog even door te cutten. Zolang kracht niet nog verder dropped. ABS zijn nog ver te zoeken..

Ik zal binnenkort eens wat update pics maken.

Meetmoment vandaag:

Gewicht 83,9 (-1,6 tov 5 mei)
Taille 77.5 (-0,5 tov laatste moment)
Biceps links en rechts 36.5 (+0,5 sinds 5 mei)
Been links en rechts 58 (Zelfde gebleven)
Onderkant buik 84 (-1 t.o.v. 5 mei)

Ik gebruik http://www.weightrainer.net/7men.html voor de berekening. 7 punts

Tri: 6mm
Pec: 6mm
Axilla: 8mm
Subscap: 11mm
Supri: 9mm
Abdominal: 11mm
Thigh: 7mm

Met bovenstaand gewicht is dat 8%. Bshit natuurlijk no way dat ik op 8% sta. Eerder 12-14% Zal nog eens wat pics maken binnenkort. Het is iig in een maand tijd 1% minder geworden.

---------- Toegevoegd om 17:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:58 ----------

Wendler Cycle 1 Week 4 Deload BP Chest/Biceps

BP
35x5
40x5
50x3
35x5
40x5
50x5

Incline DB Press
12.5x10
12.5x10
12.5x10

DB Flyes
15x12
12.5x12

Forward lean dips
Niet gedaan. FF die elleboog rust geven deze deload.

EZ Curls
27.5x12
25x12

Concentration curls
10x12
7.5x12

Chin ups
bwx10
bwx9

Lekker ff deloaden. Setje minder op de assistance en bbb ook wat minder. Vooral lekker voor mijn pezen e.d. Lekker de rust geven.
Legs deload doe ik helemaal niet deze week. Geen tijd voor. Al wel gebasketbald en zaterdag Emporium :cool: dus nog wel wat leg werk op een manier.

Zaterdag Emporium was perfect! Weer was goed alles :thumbs:

Zaterdag en zondag niet heel best gegeten dus. Vanaf vandaag weer oppakken. Ook begin ik deze week met cycle 2. Ik cut nog heel ff door en dan ga ik leangainen. Zin om weer te kunnen knallen en alles!

Tja, deloaden. Noodzakelijk kwaad soms!

Ik doe deze week met je mee! Deload je alleen de mainlift of ook de rest? Kan me goed voorstellen dat Emporium een goed feest is geweest..topweer zaterdag!

Tja, deloaden. Noodzakelijk kwaad soms!

Ik doe deze week met je mee! Deload je alleen de mainlift of ook de rest? Kan me goed voorstellen dat Emporium een goed feest is geweest..topweer zaterdag!

Ik deload de main lifts maar ook bijv de BBB assistance van 5x10 naar 3x10. En de accessory van 3 sets naar 2.
Voelt wel goed. Wel zin om weer te knallen nu!

Wendler Cycle 2 Week 1 Dag 1 5/3/1 BP Chest+Biceps

5/3/1 BP
35x5
42.5x5
50x3
55x5
65x5
Repout minstens 5 – 72.5x8
Prima repout! Verbetering zelfs t.o.v. de 70 van de vorige cycle met +1 rep.

Incline DB Press
15x10
15x10
15x10
15x10
15x10
Verhoogd naar 40%, +2,5 voor deze cycle.

DB Flyes
15x12
12.5x12
12.5x12

Forward lean dips
bwx6
bwx8
bwx6
Toch echt last van tendonites. BP ging prima vandaag maar merk als ik vermoeid word dat ik kort mijn triceps links voel trekken en bam meteen die steek in mijn elleboog. Rustig aan mee doen.

EZ Curls
27.5x12
25x12
25x12

Concentration curls
10x12
10x12
7.5x12

Chin ups
bwx6
bwx7
bwx5

Prima training zo. Lekker zo na de deload weer te gaan.

Korte update pics. Andere camera ander licht, verschil valt tegen maar is toch 5 kilo leaner dan de vorige update pic:

2pttg2g.jpg
2s65y5f.png

Fail at poseren :< Toch een stuk droger vind ik. Helaas nog last van fexibel vel op mijn buik. Heb niet heel veel massa ook vind ik.
Prio zodra ik droog genoeg ben is massa. Overal maar vooral op glutes/legs, helaas echt een basketbal onderstel.. No glutes at all :/ Lean en lange dunne spieren. Klinkt gek maar kijk maar eens naar prof basketballers en hun onderstel. Maar daar wil ik dus verandering in brengen na het cutten.

Dit is dus 1.88m @ ~84 kilo

Twijfel ook wel eens of ik niet eens moet gaan stoppen met cutten. Blijft zo weinig over zo.. Maar ben nog lang niet zo lean als ik wil zijn. Dan maar lean en thin en vanuit daar verder. Had ik maar niet obese moeten worden denk ik dan..

Wat vinden jullie ervan. Ben ik goed opweg zo of lijkt het nergens op en moet ik het anders doen. Gewoon eerlijk, ik ben hier niet om de "goed bezig" enz commentaren te krijgen als die niet gemeend zijn. Niemand lijkt ooit te willen/durven commenten op mijn pics :<

---------- Toegevoegd om 18:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:06 ----------

Wendler Cycle 2 Week 1 Dag 2 5/3/1 Squat + Legs/Abs

5/3/1 Squat
45x5
57.5x5
70x3
75x5
87.5x5
Repout minstens 5 – 100x2..
100x1
100x1
Gvd **** wat word ik zwak in de benen.. **** dit.. Merk echt kracht verlies in de legs..
Balans k*t. Kan niet drukken met mijn hak maar gewicht verschuift naar voren op midden/voorkant voet.. Of gewoon **** my cut.. :<

FSQ
35x10
35x10
35x10
35x10
35x10
Hier al stuk in de benen..

Leg extensions ss Hanging Knees to Elbows
30x12 ss 10x
30x12 ss 8x
30x12 ss 5x

Leg Curls ss Ab wheel rollout
30x12 ss 9x
30x12 ss 7x
30x12 ss 5x

DB Walking lunges
Deed met moeite 3 stappen met 22,5 p.h. ff maar gelaten koek gewoon op..

Standing Calf raises
70x20
70x20
70x20

Wat een schijt leg day weer.. gvd zeg. Misschien nog een gevolg van al het gestamp van Emporium zaterdag maar dat is zoeken naar een excuus. Squat target niet gehaald.. Lunges ook niet gedaan koek was echt gewoon op..

Laatst bewerkt:
Lastige situatie, net als ik. Niet genoeg massa om te cutten, maar te veel vet om te bulken. Ga je toch doorcutten? Ben bang dat ik je niet echt advies kan geven wat dit betreft; ik ben zelf ook niet zeker van wat ik ga doen na de diet break.

Lastige situatie, net als ik. Niet genoeg massa om te cutten, maar te veel vet om te bulken. Ga je toch doorcutten? Ben bang dat ik je niet echt advies kan geven wat dit betreft; ik ben zelf ook niet zeker van wat ik ga doen na de diet break.

Ja man. Ik vind het ook moeilijk. Ik cut al ZOOO lang ondertussen. Kracht gaat echt omlaag.. Misschien is er wel meer rendement te halen door een goede recomp met april volgend jaar nog een echte cut voor zomer 2015. Maar zon expert ben ik ook niet.
Als ik doorcut en ooit de 10% raak dan ben ik ook niet tevreden omdat ik dan 0 massa heb. Dus tja..

Ik denk dat je iets te snel in gewicht dropt. Zou iets meer eten om kracht te behouden. Verder zou ik recompen of licht cutten omdat je deze zomer gewoon droog wilt zijn :) (tenminste, zou ik willen). Daarna einde zomer rustig aan bulken een paar kilo er bij pakken. Zou bulken ook via IF doen, kan prima ;)

• Like
Waarderingen: Cman
Ik denk dat je iets te snel in gewicht dropt. Zou iets meer eten om kracht te behouden. Verder zou ik recompen of licht cutten omdat je deze zomer gewoon droog wilt zijn :) (tenminste, zou ik willen). Daarna einde zomer rustig aan bulken een paar kilo er bij pakken. Zou bulken ook via IF doen, kan prima ;)

Thanks voor je reactie! Misschien gaat het iets te snel ja. In het begin was 0,5 per week prima. Misschien dat het nu een beetje te snel gaat. Zal mijn voedingsschema eens herzien en er iets bij gooien.
Ik wil idd zo droog mogelijk worden. Augustus zit ik 2 weken op gran canaria en daarna wil ik of iets door cutten/recompen nog tot september en dan idd (met IF zou niet anders meer willen) leanmassen en een par kilo pakken.

Het is volgens jou dus ook niet zonde om door te cutten met zo weinig massa?

Kijk, het is net wat je wilt. Wil je ietsje meer massa maar geen definitie of ietsje minder massa en droog. Ik kan je vertellen dat hoe droger je bent hoe "groter" je er uitziet. Ookal heb je net wat minder massa. Als je goed traint en clean eet valt het verlies ook wel mee hoor. Vet (lichaamsgewicht) speelt ook een rol in kracht toename en afname.

GEwoon rustig door cutten, niet zo snel als nu en als je klaar bent om te bulken doen. Ik maak zelf gebruik van een simpele Leangains calculator om wat strenger je macro's te bepalen en houd dit in een app bij. Je EKV verhouding speelt bij IF ook een grote rol namelijk. Wat hoger in de vetten op non trainingsdagen en laag in vet, hoog in carbs op trainingsdagen. (carbs rondom de training).

Kijk, het is net wat je wilt. Wil je ietsje meer massa maar geen definitie of ietsje minder massa en droog. Ik kan je vertellen dat hoe droger je bent hoe "groter" je er uitziet. Ookal heb je net wat minder massa. Als je goed traint en clean eet valt het verlies ook wel mee hoor. Vet (lichaamsgewicht) speelt ook een rol in kracht toename en afname.

GEwoon rustig door cutten, niet zo snel als nu en als je klaar bent om te bulken doen. Ik maak zelf gebruik van een simpele Leangains calculator om wat strenger je macro's te bepalen en houd dit in een app bij. Je EKV verhouding speelt bij IF ook een grote rol namelijk. Wat hoger in de vetten op non trainingsdagen en laag in vet, hoog in carbs op trainingsdagen. (carbs rondom de training).

Besloten idd door te cutten.

Momenteel zit ik op sportdagen (5 keer p/w inc 1 basketbal dag) op 2400 cal met 2,5g/kg LBM (190g) Eiwit, 75g vet en rest (237g) carbs.
En op rustdagen op 2100 met ~3g/kg LBM (210) Eiwit, 106g vet en dus low carb (<84g)

En dan houd ik ook rekening nog met wanneer wat. Op een rustdag is meal 1 (die fast breekt) ~50% cals voor die dag en hoog in eiwit andere 2 meals 25%.
Op sportdag is meal 3 (pwo) de grootste met 50% cals en high carbs (>50% totale carbs die dag) en de andere 2 meals dus 25%.
Allemaal in een 8 hour window per dag (14:00-22:00)
Zo heb ik het van leangains gehaad en werkt prima al maanden. Alleen zodra ik licht ga bulken en op een sportdag 3300 cals en 450g carbs binnen moet krijgen kan ik dat niet volhouden. No way dat ik clean 1600 cals pwo op kan waarvan ook nog 200+g carbs. Train overigens sávonds rond 19:00 uur.

Hou jij ook die extra verdeling aan? Of is het goed genoeg als je, je aan de window houd, en zorgt voor zo veel mogelijk van je carbs pwo?

Goed over nagedacht, luister wel naar de lichaam. Als je te langzaam gaat wat dieper gaan, te snel wat uppen in Kcal.

Verder doe ik tijdens bulk een feeding window van 9 uur soms 10 en hou ik me niet aan de momenten wanneer ik eet. ik moet namelijk 4500 Kcal op een dag wegstouwen en dan nog kom ik bijna niet aan... al moeilijk genoeg :) veel aardappel, roggebrood en havermout.

Tijdens cut of recomp hou ik me wel wat strakker aan de regels.

Goed over nagedacht, luister wel naar de lichaam. Als je te langzaam gaat wat dieper gaan, te snel wat uppen in Kcal.

Verder doe ik tijdens bulk een feeding window van 9 uur soms 10 en hou ik me niet aan de momenten wanneer ik eet. ik moet namelijk 4500 Kcal op een dag wegstouwen en dan nog kom ik bijna niet aan... al moeilijk genoeg :) veel aardappel, roggebrood en havermout.

Tijdens cut of recomp hou ik me wel wat strakker aan de regels.

Mee eens over het naar je lichaam luisteren. Is ook lastig en een leerprocess vind ik.

Man zoveel eten haha dan heb ik niets te klagen ;) Ik moet t.z.t. nog maar eens kijken naar de juiste voeding voor het bulken. Ik heb momenteel een bulk schema maar dat is maar 1500-1900 cals boven onderhoud per week. Misschien te weinig en meer een recomp dan bulk.
Maar ga nu gewoon door met wat ik deed alleen iets cals omhoog gooien. Bedankt man :thumbs:

Terug
Naar boven