XXL Nutrition

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

• Topic Starter Topic Starter
Gewicht vanmorgen 84,6. Ben de hele week al bezig om weer rond de 83,5-84 te komen na het all you can eat/bbq/bier weekend.. Ik weeg makkelijk 3 kilo zwaarder na zio'n weekend waarvan een groot deel vocht.
Zo ben ik al 2 weken elke week bezig met het goedmaken van het weekend daarvoor en dat zal de aankomende weken niet anders zijn. Gewicht is maar een getal heb wel het idee dat ik toch iets droger word.

Wendler Cycle 2 Week 2 Dag 2 5/3/1 Squats legs+abs

5/3/1 Squats
45x5
57.5x5
70x3
80x3
92.5x3
Repout minstens 3 - 105x1..
No way Jose.. Had er de puf niet meer voor. Van 3x5x105 teruggevallen naar 1x105 sinds ik goed cut. Wel iets dieper gaan squatten. (safety 1 tandje lager en tik hem soms aan dan weet ik dat ik echt diep ga)
Is dat een erg verlies na maanden cutten of acceptabel?

FSQ
35x10
35x10
35x10
35x10
35x10
Man killing dit. Hou er wel van deze BBB assistance. Beetje much voor in de cut misschien maar gaat maar denk eens ik wat ga bulken dat deze vorm van training wel lekker gaat zijn.

Leg Extensions ss leg raises
30x12 ss bwx10
30x12 ss bwx7
30x12 ss bwx5

Leg Curls ss ab wheel rollout
30x12 ss bwx7
30x12 ss bwx7
30x12 ss bwx5

Walking db lunges
20(p.h) x 24 stappen
17.5x24
17.5x24

Calfs
Even gelaten voor wat het is wegens tijdgebrek. Met bovenstaande ook al hard zat aangepakt.

Dat was het voor vandaag. Lekkere train. Nu ff douchen en over een uur wat visite ontvangen en bbq'en en voetbl kijken.. En een paar biertjes drinken (all gaaiiinzzzzz lost :<)
Morgen nog erger dan komen er 20 vrienden(innen) over de vloer voor een feestje.. Ach ja..

Vind het wel meevallen qua verlies, probeer je oorspronkelijke target na het weekend nog eens; kan zijn dat je een mindere dag hebt, that's it.

Nogmaals gefeliciteerd en veel plezier vanavond! :thumbs:

Vind het wel meevallen qua verlies, probeer je oorspronkelijke target na het weekend nog eens; kan zijn dat je een mindere dag hebt, that's it.

Nogmaals gefeliciteerd en veel plezier vanavond! :thumbs:

Ja zou kunnen ja. Volgnede week 1rm pr poging van 110 maar vraag het me af.. Ach **** it, kracht en pr's komen een andere keer wel. 1 focus tegelijk maar.

Thanks man :thumbs:

Gefeliciteerd nog kerel! Goede verjaardag gehad?

Gefeliciteerd nog kerel! Goede verjaardag gehad?

Thanks! Ja perfecte verjaardag gehad! Goed weekend gehad zeg.

Qua voeding en drank natuurlijk compleet waardeloos... haha. Bier, vette hap alles... Wel lekker weer een keer. Nog wel vrijdag op mijn verjaardag en zaterdag mijn workouts gepakt.

---------- Toegevoegd om 07:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:59 ----------

Training van zaterdag:

Wendler Cycle 2 week 2 Dag 3 5/3/1 OHP Schoulders/traps

5/3/1 OHP
25x5
30x5
35x3
42.5x3
47.5x3
Repout minstens 3 - 55x3
Prima target gehaald en wilde niets verder forceren.

Seated DB shoulder press
15x10
15x10
15x10
15x10
15x10

Seated db side raises
5x12
5x12
5x12

Bent over reverse flyes
7.5x12
7.5x12
5x12

BB Shrugs
100x15-20 -> RP naar 40
100x15-20 -> RP naar 40

DB Shrugs
25x10 3 sec squeeze and hold
25x10 3 sec squeeze and hold

Abs

Prima train. Target gehaald. Niet ontevreden over het gewicht. Deze cycle zit ik qua gewicht op mijn max. De singles week zullen allemaal 1rm pr's worden als ik ze haal op de BP na.
Dus qua kracht zit ik nog wel goed. Merk alleen dat ik het volume niet meer aan kan. Waar ik vorrheen nog 3x5 105 squatte haal ik nu nog maar 1x105 bijv, al is de ramp up wat steiler. Komt zo na de cut wel weer.
Hoop deze week toch wat pr's neer te kunnen zetten.

Single BP op 82,5 (pr is 90kg) dus zal geen pr worden. Squat wel als ik die 110 omhoog krijg wat ik betwijfel aangezien ik 105 net 1 x kreeg. OHP pr poging op 57,5 en ook deadlift PR poging op 145kg. Die laatste twee denk ik misschien nog wel er uit te kunnen persen.

Zit er aan te denken om 2 keer per week een 5km hardloop sessie toe te voegen. Ik drop nog wel in gewicht en word droger maar gaat wat trager dan ik zou willen mede door al het gecheat van de laatste tijd. bbq's, festivallen etc. Ik ga niet minder eten want zit nu al laag en dan ben ik helemaal een slappen vaatdoek de rest van de zomer. Ff tot 3 augustus dooir cutten en dan 2 weken gran canaria. Daarna zie ik wel of ik nog verder cut ofniet.

---------- Toegevoegd om 10:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:21 ----------

Ga een opleiding sportvoeding van 12 maanden volgen naast mijn huidige werk. Puur uit interesse op het moment maar wellicht dat ik er meer mee wil gaan doen op de langere termijn.
Ook een basisopleiding anatomie staat op de planning.

Vind het allemaal zo interessant en leuk sinds ik een jaar geleden begonnen ben dat ik er gewoon meer van af wil weten en meer mee wil doen. Zin in.

met al dat voetbal ga ik ook niet lekker qua voeding....

hier ook even meelezen

Door het zout oog je mooier, maar droger ? ;)

Door het zout oog je mooier, maar droger ? ;)

Ja overall. Niet per se na deze laatste paar dagen. Idd wel een stukje voller ipv zo depleted. Maar ondanks dat ik hier en daar dus een mindere dag heb qua voeding ben ik overall droger geworden. Tenminste ik zie meer veins etc.

dan zeg ik, goed bezig :)

Klote. Vanmorgen zat ik op bed en schoot er ergens in mijn linker lat wat helemaal verkeerd. Schijnbaar zomaar een spiertje gescheurd aldus huisarts. Even rustig aan doen dus..
Vanmorgen wel even gewogen en 83,4. Toch wat afgegaan weer afgelopen week.

Gadver, sterkte kerel!

Klote. Vanmorgen zat ik op bed en schoot er ergens in mijn linker lat wat helemaal verkeerd. Schijnbaar zomaar een spiertje gescheurd aldus huisarts. Even rustig aan doen dus..
Vanmorgen wel even gewogen en 83,4. Toch wat afgegaan weer afgelopen week.

nasty man, ff rustig aan doen. Heb ik nu in mijn lies... :( uitstappen ging wat te intensief denk ik:D

nasty man, ff rustig aan doen. Heb ik nu in mijn lies... :( uitstappen ging wat te intensief denk ik:D

Ai minder man. Irritante dingen dat he? Lies is ook zo'n klote plek..

Moet zeggen dat ik vandaag in ieder geval weer normaal kan opstaan zitten en bewegen. Pijn is wel met 50% verminderd na vannacht. Maar waar het nu vandaan komt? Misschien toch iets verrekt/scheurt na de basketball training van dinsdag wat woensdagochtend pas echt goed fout ging.
Ben nooit goed geweest in uit bed komen maar zo slecht dat ik spiertjes scheur was ik nou ook weer niet :rolleyes:

Te hard gefapt dus :)

Soms werkt extra rust juist positief op je lichaam, hoewel het mentaal wel vervelend is :)

Vaak ga ik ook gewoon door...

Soms werkt extra rust juist positief op je lichaam, hoewel het mentaal wel vervelend is :)

Vaak ga ik ook gewoon door...

True..

Zoals ik eerder al in een post heb gezegd wil ik mij meer gaan verdiepen in de sport en alles daaromheen. Vooralsnog gewoon als hobby maar wellicht in de toekomst professioneel. Uiteraard zelf maar juist ook voor anderen dus in de vorm van trainer.

Waar te beginnen is lastig maar op aanraden van harpep (die ik altijd hoog acht qua kennis) wat literatuur aangeschaft. Momenteel bezig met "Science and practice of Strength Training" van M. Zatsiorsky. Echt een mooi begin.
Wil ook een cursus anatomie/fysiologie gaan volgen en een opleiding van een jaar volgen gericht op specifiek sportvoeding. Alles is op het internet te vinden maar ik wil toch iets aantoonbaars hebben voor wanneer ik er meer mee wil gaan doen.
Kan niet alles tegelijk aangezien ik gewoon 40 uur per week werk en dit uiteraard in mijn vrije tijd moet doen.
Ik zoek ook nog iets richting de sportpsychologie dus als er mensen zijn die daar tips voor hebben dan graag :)

Terug
Naar boven