AndroidHealthClinic

commentaar bijgesloten voedingsschema(gelieve!)

lovedonkey

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
76kg
Vetpercentage
12%
Dag heren,

Even kort over mezelf->
22 jaar
183 cm->77 kg->vetpercentage van 12,3(volgens 'weegschaal')
Overdag:Kantoorwerk(stage)
train 3-4(krachttraining/splitschema) dagen in de week( van ma t/m dond i.v.m. kamers!)
Bijzonderheden: Diabetic militius-suikerziekte
Wat ik me hierbij bijzonder afvraag is wat voor invloed insuline precies heeft(spuiten voor elke maaltijd?).., of ik nu ook andere voeding dien te nemen dan de normale sporter?(meer aminozuren oid?geen idee om zelf eerlijk te zijn..)

Verder probeer ik me serieus diep te verdiepen in hoe ik vooruit kan komen want ik zit al 9 maand letterlijk op hetzelfde niveau en ik word slapper->vandaar dat ik eens een fatsoenlijk eetschema probeer op te stellen ipv 2 x op een dag te eten ''wat aanwezig is''

GRAAG advies dus over de volgende zaken indien mogelijk:
Advies over bijgesloten voedingsschema
Extra aandachtspunten betr. diabetic/insuline
Korte toelichting wat er anders op mijn ''rustdag'' moet dan op een trainings dag..
Ergens rekening mee houden aangezien ik nu veel meer voeding krijg dan normaal, gaat wellicht te snel?

Verder heb ik zelf via verschillende formules maar berekend op 3200 cal..
Niet al teveel verstand qua benodigdheden voor ''groei'' en de preciese inhoud van de producten kan ook nog wel enkele fouten bevatten.. mijn best erop gedaan iig

qp2qn7.jpg

Nogmaals, ben heel dankbaar voor advies want mijn motivatie begint op deze manier in te zakken

Mijn trainigsschema voor zover ik deze herinner(aangenomen op mijn sportschool sinds 1 week)
Maandag:
10 min cardio(hardlopen)
leg press 3 x 8
leg extension 3 x 8
Leg press calf raises 2 x 15
Standing calf raises 2 x 15(verzuren)
seated leg curls 3 x 8
deadliften 3 x 8
dumbbell lunges 3 x 8
Dinsdag:
10 min cardio(hardlopen)
'Bankdippen'(voeten geheel los, handen voor me/onder me schouders) 2 x 15
Decline bench press 3 x 8
Flat bench dumbbell flys 3 x 8
decline mts press 3 x 8
Cable crossover (recht voor me uit) 3 x 8
Seated cable chest 3 x 8
dan nog men biceps oefeningen(die ik al goed voel dankzij borst.. dus trainen gaat k*t daarvan)
WERK IK VANAVOND BIJ->EERST STAGE!

Laatst bewerkt:
Je eerste vier maaltijden zijn nogal eiwit arm, schroef dat 'n beetje op, voeg bijv. eieren, kipfilet of tonijn toe. Maaltijd drie is 'n beetje té (ik zou chocoladepasta eruit gooien..). Zou als postworkout wat meer eten, en voeg bijv. kwark toe voor het slapen naast de noten. Ik zie dus graag wat meer eiwitten in je eerste maaltijden.

Ik heb helaas geen ervaring met diabetes verder...

Ik zou bepaalde producten iig veranderen/verwijderen, maar weet niet of die niet misschien nodig zijn ivm diabetes. (cornflakes, breaker, witbrood, chocopasta, salami is ook niet echt ideaal)

Zoals XXL al zegt heb je wat meer eiwit nodig bij je ontbijt maar ook in de rest van je voeding.

Je macro-percentages zijn nu 17/54/29, duidelijk te weinig eiwit. Beter zou zijn: 30/50/20

Dat je geen progressie merkt zal ten dele te maken hebben met het feit dat je huidige schema verre van ideaal is, maar daarnaast kan het ook zijn dat je gewoon te weinig kcal tot je neemt en/of dat je trainingsschema niet in orde is.
Post ook je trainingschema eens, dan weten we wat meer.

Laatst bewerkt:
Ja die shit ben ik sowieso geen fan van; zou cornflakes vervangen met brinta/muesli/havermout, breaker desnoods met gewoon yoghurt/melk, witbrood met meergranen/rijst, chocopasta en salami met kipfilet oid.

cornflakes, wit brood, chocopasta, etc. das niks
bruin brood, havermout, brinta, zilvervlies rijst, volkoren pasta, pindakaas, etc, thats the way to go. (complexer eten en minder suiker is sowieso beter voor je diabetis ook btw)
neem kwark savonds, lees stickies

Hoi,
Ik sluit me aan bij Jiep. Ik zou zeker overstappen, en die dingen schrappen.
Ik heb ook een link voor je over de glycemische index.
Dit is zeker voor mensen met dm belangrijk!
http://www.voedingscentrum.nl/nl/et...koolhydraten/wat-is-de-glycemische-index.aspx

Succes!

Ps hoe zit jij met je bloedsuiker rond je trainingen?
Dip je niet erg hiermee?
Wat spuit je?
(k ben verpleegkundige zodoende vraag ik het)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Al vlugge en duidelijke responses!
Even wat verdere toelichting:

Qua eiwitten ben ik voorzichtig geweest (had er eerst nog een shake inzitten iig) omdat ik bang ben die enorme overstap te maken van laten we zeggen de huidige 70 eiwitten naar 160+?Weet niet of zo'n grote overstap in één keer goed te behappen valt?

Zou naast de noten 250 magere kwark kunnen nemen van zaanse hoeve oid, al vaker gegeten dus dat moet lukken^^(nootjes is volgens de index wel veel vet, weeet niet of dit noodzaak is)

En ik zal producten gaan vervangen in het schema! kipfilet ipv salami, toch pindakaas ipv chocopasta, meer brinta ipv brinta+cornflakes tesamen->binnenkort mijn voedingsschema is updaten!

Men bloedsuikers veranderen vrij veel, sta niet bepaald stabiel maar mijn glucosegehalte hangt rond de 6-12 tijdens training, al vaak getraint met hogere waarden maar dan lijk ik te verzuren als ik weet niet wat.. training wilt dan ook niet bepaald omdat je lusteloos/moe/zwak voelt

spuit 50 lantus op een dag+4 maal novarapid(meestel eenheden van 10-16)d->vandaar dat ik moeite denk te hebben met meerdere kleine maaltijden(elke x bijspuiten of?)

Ik zal zo mijn beginpost aanpassen en mijn trainingsschema erbij proberen te zetten!(vanavond naar stage men eetschema weer is aanpassen tevens)

Wat me nog wel onduidelijk is of je op een rustdag veel anders moet eten(dit is voor mij dus vr-za-zo) maar dit zal terug te lezen zijn in stickies en zulks lijkt me!

thnx!

nee rustdagen eet je behalve post en pre workout gewoon het zelfde.
eiwit verhogen hoeft niks uit te maken, sommige krijgen er beetje puistjes van (als je snel meer eiwitten gaat eten) als dit zo is ga je weer wat lager zitten en bouw je langzaam op.
vet in nootjes is juist goed.

Terug
Naar boven