Fitness Seller

Controle uitwonende beurs?

Een week heeft 168 uur. Als je 40 uur besteedt aan je studie dan heb je nog 128 uur over. Daarvan kun je niet 20 uur gaan werken?
Tijdens mijn opleiding werkte ik standaard 34 uur per week en als ik vakantie had meer dan 60 uur per week. Wat een k*tgeneratie zijn jullie ook.
Amen!

Wat weet jij daar nou van? Aan je spelling te zien heb je er weinig ervaring mee.

---------- Post toegevoegd Mon 13 Feb 2012 om 11:23 ----------

Een week heeft 168 uur. Als je 40 uur besteedt aan je studie dan heb je nog 128 uur over. Daarvan kun je niet 20 uur gaan werken?
Tijdens mijn opleiding werkte ik standaard 34 uur per week en als ik vakantie had meer dan 60 uur per week. Wat een k*tgeneratie zijn jullie ook.

Ja hoor, de norm in Nederland is altijd nog 40 uur. Dat jij een machine bent die daar 80 uur van maakt boeit mij eerlijk gezegd niet zoveel. Die norm komt echt niet zomaar uit de lucht vallen.

Ja hoor, de norm in Nederland is altijd nog 40 uur. Dat jij een machine bent die daar 80 uur van maakt boeit mij eerlijk gezegd niet zoveel. Die norm komt echt niet zomaar uit de lucht vallen.

Hoe The Fock heeft het over 80 uur?

Als je een gezin hebt met kinderen, of je bent 55+ dan is 60 uur wel veel, maar als je 20 bent moet je niet zEIken.

trek daar maar minimaal 56 uur vanaf voor slaap, en dan moet je af en toe ook nog is leuke dingen doen.

20 uur werken naast je studie vind ik veel veel imo, 12 is echt het max.

12 de max, my ass. Als het moest had ik makkelijk 30u kunnen werken, dat ik het niet nodig heb en geen zin er in heb is een 2de.

• Topic Starter Topic Starter
Zorry dagt alleen maar effe te helpuh...
maar jy heb helemaal geleik...
Doe niet zo kinderachtig als je niet tegen een paar mini spelfoutjes kan dan hoor je hier niet thuis ga dan lekker naar een a.b.n forum:o, en zoveel spelfouten zitten er niet in hoor ;)

12 de max, my ass. Als het moest had ik makkelijk 30u kunnen werken, dat ik het niet nodig heb en geen zin er in heb is een 2de.

Wat jij eigenlijk MOET doen is 40 uur aan je studie besteden. Kijken of je dan nog 30 uur per week kan werken.

12 a 16 uur is echt wel max als je je studie serieus neemt. Rekening houdend dat je ook nog een hobby hebt en soms iets leuk wilt doen.

Ga werken voor je geld joh

tja fok it dan ik laat het wel bij eeen aanvullende beurs en studiefinanciering geen zin in gezijk.

Extra geld? dit is gewoon voor mijn studie omdat mijn moeder alleen zit en mijn vader geen allumentatie of iets betaald.

Sommige mensen moet je echt 10x iets vertellen voordat ze 't snappen maarjah..

Ik zij al dat ik het niet ging doen en verder kan ik nergens mee gepakt worden want ik heb gewoon het recht op een aanvullende beurs, ik zou wel dom zijn om die aanvullende beurs niet aan zou vragen.

Wow wat toevalig nog een tom die 18 is...

Jezus wat zijn sommige mensen toch simpel:o

Maar zoals ik al zij ga die gozer maar lastigvallen :)

Weet ik maar ik had al gezegt dat ik het niet ging aanvragen omdat het gewoon dom is.

Doe niet zo kinderachtig als je niet tegen een paar mini spelfoutjes kan dan hoor je hier niet thuis ga dan lekker naar een a.b.n forum:o, en zoveel spelfouten zitten er niet in hoor ;)

ff een kleine selectie voor je gemaakt...hierbij dan nog een aantal typfouten buiten beschouwing gelaten...

Normaal gesproken hoor je 40 uur per week te besteden aan je studie. Dit is mij tenminste verteld door de leraren. En mijn studie is ook niet extreem moeilijk ofzo. Jammer genoeg schijnt het vrij normaal te zijn dat je naast je studie minimaal 20 uur werkt en genoegen neemt met een 5.5 of 6. Ik vraag mij regelmatig af wat voor potentie de Nederlandse studenten daadwerkelijk zouden hebben als ze die 40 uur wel zouden besteden aan studeren. Volgens mij zou de staat en de maatschappij daar op de lange termijn veel meer aan hebben dan van die semi afgestudeerde studenten.

Nou zeg ik niet dat het goed is om misbruik te nemen van de staat, maar je kan het ook overdrijven. Uiteindelijk betaalt dat zich echt wel terug en zeker als iemand zijn studie 100% serieus neemt. Nogmaals, ik moedig het NIET aan maar ik vind die "studenten moeten maar meer werken" mentaliteit ook een beetje triest aan het worden. Vooral als het geld wat ze verdienen ook daadwerkelijk naar de studie gaat.
Als je niet wilt werken ga je toch lekker lenen? Je kan tot 500e ofzo lenen per maand bij de staat, met 1a2% rente... Dan betaal je het terug als je werk hebt later. Als je dat niet wilt moet je gaan werken, zo simpel is het....
Je kan er lang en breed over lullen en er lekker omheen lullen, maar het blijft geld waar je geen recht op hebt, en waar je dus met je poten van af moet blijven.

Normaal gesproken hoor je 40 uur per week te besteden aan je studie. Dit is mij tenminste verteld door de leraren. En mijn studie is ook niet extreem moeilijk ofzo. Jammer genoeg schijnt het vrij normaal te zijn dat je naast je studie minimaal 20 uur werkt en genoegen neemt met een 5.5 of 6. Ik vraag mij regelmatig af wat voor potentie de Nederlandse studenten daadwerkelijk zouden hebben als ze die 40 uur wel zouden besteden aan studeren. Volgens mij zou de staat en de maatschappij daar op de lange termijn veel meer aan hebben dan van die semi afgestudeerde studenten.

Nou zeg ik niet dat het goed is om misbruik te nemen van de staat, maar je kan het ook overdrijven. Uiteindelijk betaalt dat zich echt wel terug en zeker als iemand zijn studie 100% serieus neemt. Nogmaals, ik moedig het NIET aan maar ik vind die "studenten moeten maar meer werken" mentaliteit ook een beetje triest aan het worden. Vooral als het geld wat ze verdienen ook daadwerkelijk naar de studie gaat.

Ik snap je punt wel, ben het ook deels met je eens. Je kan naast 40 uur studie nog voldoende werken. Je hebt een heel weekend en daarnaast nog avonden over. Daarnaast hebben we in Nederland een goed leensysteem voor studenten. Als je écht wilt studeren en zoals jij zegt het 100% serieus neemt is er altijd een manier om dit te doen en ben je ook bereid er opofferingen voor te maken.

OP is in dit geval iemand die gewoon wil studeren en daarnaast lekker wil genieten van het leven. Niet verkeerd, doe het vooral.. Maar ga niet als een sloeber gratis geld weg halen bij de overheid omdat het systeem niet waterdicht is.

Overigens is er ook zo iets als vooruit plannen. Ik ben nu bezig met mijn scriptie, waar ik makkelijk tussen de 40 en 60 uur per week aan ga besteden, tel daar het trainen bij op en 8 uur per week werken is de max. Alleen ben ik dan zo slim geweest om in de vakantie(s) en in rustige periodes juist meer te werken zodat ik nu een goede buffer heb. Het is puur een kwestie van hoe graag je het wil bereiken..

Dat ligt aan jouw ouders, niet aan hem.

Als je ouders of moeder of whatever maar net kunnen rondkomen is het meer dan logisch dat je een aanvullende beurs krijgt. Als je ouders genoeg verdienen en jou van die 95 euro ook nog je eigen schoolkosten etc. laat betalen heb je gierige ouders vind ik, ik zou mijn kinderen nooit naast hun studie zich de pl**ris laten werken om hun studie te bekostigen terwijl ik zelf genoeg verdien. Ik heb liever dat ze dan niet werken zodat zij zich volledig op hun studie kunnen richten.

En Tommetje, doe wat aan je spelfouten aub, dit zijn basisschool fouten die je maakt.

Mijn ouders verdienen gewoon gemiddeld.
Het is niet zo zeer dat ze gierig zijn, maar van de gemiddelde inkomen kunnen ze gewoon niet rondkomen.

Ik hoef verder ook geen huishoudgeld of eten o.i.d. te betalen en mijn broer en zus (21&23) ook niet. En we kanen wat weg met z'n allen. Als ik daarbij ook mijn ouders ga vragen om mijn schoolgeld te betalen, schieten ze nog verder in het rood :D

---------- Post added 13 February 2012 at 19:30 ----------

Al dit gezeik of je naast je studie nog moet werken of niet.
Who cares.

Als je geld nodig hebt kun je ook gewoon bijlenen en dit later allemaal met een minimale rente terug betalen.

De één besteed liever 30 uur in de week aan zijn studie en gaat dan leuke dingen doen en van zijn studenten tijd genieten... De ander houdt zich liever 60 uur in de week bezig met school/werk alleen maar om minder te hoeven lenen en die paar extra euro's in de zak te steken.
Doe wat je zelf fijn vindt i.p.v. deze hele generatie belachelijk te maken

DOe normaal man kneus mijn moeder moet alle schoolkosten zelf betalen jij hebt een vader en een moeder dus rot snel op a.u.b >.<

fl**ker op man ik betaal al vanaf begin van me studie alle kosten zelf, schoolboeken,collegegeld alles. heb alleen een moeder en die betaalt niets mee.

dus ga ergens anders huilie huilie doen

Als je niet wilt werken ga je toch lekker lenen? Je kan tot 500e ofzo lenen per maand bij de staat, met 1a2% rente... Dan betaal je het terug als je werk hebt later. Als je dat niet wilt moet je gaan werken, zo simpel is het....
Je kan er lang en breed over lullen en er lekker omheen lullen, maar het blijft geld waar je geen recht op hebt, en waar je dus met je poten van af moet blijven.
moraalridder.jpg

• Topic Starter Topic Starter
fl**ker op man ik betaal al vanaf begin van me studie alle kosten zelf, schoolboeken,collegegeld alles. heb alleen een moeder en die betaalt niets mee.

dus ga ergens anders huilie huilie doen
Moest je maar niet zo dom zijn en een aanvullende beurs + studiefinanciering aanvragen ;)

Je kan wel gaan studeren tommetje1993, maar ik kan vanaf 3km al zien dat het toch niks gaat worden na je studie.

Dus je kan beter maar gelijk gaan werken.

Terug
Naar boven