MuscleMeat

Controversiele meningen en ideeen.

Ghana's space program schijnt nasa te rivaliseren
India is trouwens ook best ver, ze zijn zelfs al bezig met maanmissies.

1581609499308.jpg

Inhoudloos zonder argumenten.

:boksen:

Nee, een paar filmpjes van idiote Afrikanen is een sterk argument. Ik kan ook een Internetgekkiescompilatie sturen. Dat is van hetzelfde kaliber en betekent niets.

Mijn argumenten staan uitgebreid in dit topic. De reacties hierop zijn weinig steekhoudend.

Wat voor instellingen en werkzaamheden doel je op?

Stadhuis, immigratie, verkeer, bosbouw, natuurbescherming, onderwijs.

De grootste boeven waren de buitenlanders, vaak ook Nederlanders. Op grote schaal wordt er ontwikkelingsgeld afgeroomd en zelfs gestolen, het gaat om enorme bedragen. Op RTL7 was bijvoorbeeld een tijd geleden een programma over een gezin uit Amstelveen dat een wildpark kwam verbeteren. Ik kende ze, hele aardige mensen op het eerste gezicht, hoewel ze op de tv eigenlijk alleen maar klaagden over de onbetrouwbaarheid van hun Zambiaanse werknemers. Bleek dat ze hun luxueuze 'lodge' (hotel in de bush) hadden gebouwd met ingepikt ontwikkelingsgeld dat voor een ander project bestemd was. Ook voerden ze op kostbare en beschermde producten uit, zoals Afrikaans ebbenhout.

Nee, een paar filmpjes van idiote Afrikanen is een sterk argument. Ik kan ook een Internetgekkiescompilatie sturen. Dat is van hetzelfde kaliber en betekent niets.

Mijn argumenten staan uitgebreid in dit topic. De reacties hierop zijn weinig steekhoudend.
Je rekent het licht ludieke tintje niet mee.

De grootste boeven waren de buitenlanders, vaak ook Nederlanders. Op grote schaal wordt er ontwikkelingsgeld afgeroomd en zelfs gestolen, het gaat om enorme bedragen. Op RTL7 was bijvoorbeeld een tijd geleden een programma over een gezin uit Amstelveen dat een wildpark kwam verbeteren. Ik kende ze, hele aardige mensen op het eerste gezicht, hoewel ze op de tv eigenlijk alleen maar klaagden over de onbetrouwbaarheid van hun Zambiaanse werknemers. Bleek dat ze hun luxueuze 'lodge' (hotel in de bush) hadden gebouwd met ingepikt ontwikkelingsgeld dat voor een ander project bestemd was. Ook voerden ze op kostbare en beschermde producten uit, zoals Afrikaans ebbenhout.
Ik ben er nooit geweest maar het lijkt mij stug dat onderwerpen als verkeer en onderwijs beter geregeld zijn daar. Met name onderwijs..

Hoe zit het trouwens met Chinezen? Veel Chinezen gezien tijdens je tijd in Afrika? Lees al een tijd veel over Chinezen die Afrika leegtrekken van grondstoffen.

ahh joh voor 39 k mag je een beschermde olifant af schieten met hulp van een park ranger , natuur bescherming heet dat

Een controversiële stelling:

Het zou goed zijn als het coronavirus flink zal huishouden en de menselijke populatie wordt teruggebracht tot 1 a 2 miljard.

Eens of niet eens?

Ik denk dat het voor de mensheid en de natuur best goed zou zijn. Op een persoonlijk vlak zal het voor iedereen natuurlijk een drama zijn maar dat zal na een generatie of 2 vergeten zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Define goed.

Op de lange termijn wel ja, zal in eerste instantie de vooruitgang van de mensenheid niet ten goede komen, maar kunnen wel de kennis van nu gebruiken om de huidige situatie te voorkomen.

Een controversiële stelling:

Het zou goed zijn als het coronavirus flink zal huishouden en de menselijke populatie wordt teruggebracht tot 1 a 2 miljard.

Eens of niet eens?

Ik denk dat het voor de mensheid en de natuur best goed zou zijn. Op een persoonlijk vlak zal het voor iedereen natuurlijk een drama zijn maar dat zal na een generatie of 2 vergeten zijn.
Hangt af van welke 1-2 mjd

Ik ben er nooit geweest maar het lijkt mij stug dat onderwerpen als verkeer en onderwijs beter geregeld zijn daar. Met name onderwijs..

Hoe zit het trouwens met Chinezen? Veel Chinezen gezien tijdens je tijd in Afrika? Lees al een tijd veel over Chinezen die Afrika leegtrekken van grondstoffen.

Aspecten van verkeer en onderwijs dan, maar wel aspecten die ik persoonlijk heb meegemaakt. Net als bij immigratie zijn de procedures veel duidelijker, ook als je wordt genept.

Geen enkele Chinees tegengekomen, ze waren wel betrokken bij (schandalen bij) aanleg van snelwegen; vanwege eerdere wanprestaties waren de Italianen niet meer welkom.

Maar Nederlanders waren vaak de grote boeven in Malawi en Zambia. Beginnen bij het Nederlandse consulaat, personen leren kennen op sleutelposities, privé projecten beginnen met Nederlands belastinggeld en dan het gastland leegroven.

krimpende bevolking opvullen?
laten we beginnen met de bevolking laten krimpen, als we dan weer onder de 10.000.000 zitten misschien maar weer eens wat kinderen maken.
Juist dat huidige lage geboortecijfer in combinatie met een stijgende levensverwachting veroorzaakt deze problemen.

:(

Terug
Naar boven