MuscleMeat

Controversiele meningen en ideeen.

Bezoekers in dit topic

Post hier jouw controversiele meningen en ideeen waar je zelf achter staat maar net iets te scherp zijn voor de meeste gesprekken of verjaardagen.

I'll start.

Nmr 1

Mensen die kiezen om geen orgaandonor te worden, om wat voor reden dan ook, zouden daarmee ook het recht op een donatie moeten verliezen. Uitzondering is als er meer organen beschikbaar zijn dan er nodig zijn voor mensen die wel donor zijn.


Nmr 2

Kinderen krijgen is te makkelijk.
Kwaliteit over kwantiteit zou hierin meer nagestreeft moeten worden.

Verplichte ouder curcus, controle thuissituatie, roken en drinken tijdens zwangerschap strafbaar maken. Meer hulp voor te jonge ouders, vergelijkbaar met thuiszorg voor ouderen.
Half jaar ouderschapsverlof, die de man of vrouw kan opnemen.

Geen financiele steun voor 2de kind, alleen materieel en indien nodig hulp.
Verlies steun alle financiele steun vanaf 3de kind en extra belasting betalen vanaf 4de kind(bvb 10% bruto inkomen beide ouders) ja dat mag veel zijn, 4+ kids is debiel.

In sommige situaties het krijgen van (meer)kinderen tijdelijk verbieden. Bvb jonge gezinnen zonder vaste inkomens die dus al een of meer kind hebben waar ze zonder steun al niet voor hadden kunnen zorgen.

Alleen dit laatste is moeilijk uitvoerbaar zonder mensenrechtenschending.

Nmr 3

Wiet, hasj, MDMA, lachgas, steroids moeten gelegaliseerd worden. Mogelijk ook andere drugs maar ben niet zo heel thuis in die wereld.

Net als alcohol kan er flink geld aan verdient worden en zal de criminaliteit er minder door worden.
Hierdoor kan de kwaliteit hoog blijven.
#2 en #3 doet mij denken aan: financiële vergoeding voor jongeren uit bepaalde doelgroepen, in ruil voor de prikpil of spiraal.
 
Klopt. Wou ff dwars zitten want vind daar op maatschappelijk niveau ook wel wat voor te zeggen. Dat wat hij wil van nature helemaal niet mogelijk hoort te zijn. Vraag me af wat nu eigenlijk meer controversieel is; rond kunnen wippen zonder gevolgen of niet aan de pil doen.
Vind anno 2020 een kinderloze relatie niet erg controversieel is. Heb zelf deze keuze ook gemaakt.
Wat natuurlijk is of niet is helemaal niet belangrijk in dit verhaal. Mevrouw verbreekt een afspraak en bedriegt en manipuleert om haar wens te vervullen, wetende dat meneer dat niet wil en dat er enorme gevolgen aan vast zitten.
Lees even het artikel want hoe goed ze het ook voor zichzelf praat, je ziet duidelijk dat die vent half depressief is.
 
Hoezo? Als je aan geeft geen kinderen te willen en beslist samen anticonceptie te gebruiken is dat toch prima?

Wat is rondwippen zonder gevolgen? Of wil je zeggen dat elke man die seks heeft moet accepteren dat je dan kinderen krijgt? Daar ben ik het echt extreem mee oneens.
Goede vraag of dat prima is. Wat zijn de gevolgen van een maatschappij waar seks zonder voortplanting mogelijk is? Van relaties waar dat vooraf al buiten kijf staat? Is dat wel een relatie zoals wij van nature aan kunnen gaan en kan die net zo goed functioneren of zal het instinct altijd weten dat er iets niet klopt/ontbreekt?

Geen kinderen maar wel een relatie willen is geen keuze die je van nature bewust hoort te kunnen maken. Je kunt je dan afvragen wat er mis is waardoor je dat zo wilt. Waarom wil je natuurlijke voortzetting van het leven niet? Komt die wens uit een gezonde motivatie? Zo niet, ben je dan wel geschikt voor een lange termijn relatie?
 
Laatst bewerkt:
Vind anno 2020 een kinderloze relatie niet erg controversieel is. Heb zelf deze keuze ook gemaakt.
Wat natuurlijk is of niet is helemaal niet belangrijk in dit verhaal. Mevrouw verbreekt een afspraak en bedriegt en manipuleert om haar wens te vervullen, wetende dat meneer dat niet wil en dat er enorme gevolgen aan vast zitten.
Lees even het artikel want hoe goed ze het ook voor zichzelf praat, je ziet duidelijk dat die vent half depressief is.
We zijn nog steeds biologische entiteiten dus natuur is altijd belangrijk.

Zij doet rationeel gezien psychotisch. Vanuit instinct is het echter niet zo gek. Misschien leven we zo verknipt dat mensen 'gekke' dingen gaan doen.

Maar doodongelukkig worden omdat je een kindje hebt gekregen is volgens mij ook psychologisch niet helemaal gezond. Welke hersenspoeling heb je dan ondergaan?
 
Goede vraag of dat prima is. Wat zijn de gevolgen van een maatschappij waar seks zonder voortplanting mogelijk is? Van relaties waar dat vooraf al buiten kijf staat? Is dat wel een relatie zoals wij van nature aan kunnen gaan en kan die net zo goed functioneren of zal het instinct altijd weten dat er iets niet klopt/ontbreekt?

Geen kinderen maar wel een relatie willen is geen keuze die je van nature bewust hoort te kunnen maken. Je kunt je dan afvragen wat er mis is waardoor je dat zo wilt. Waarom wil je natuurlijke gevolgen van het leven niet? Komt die wens uit een gezonde motivatie? Zo niet, ben je dan wel geschikt voor een lange termijn relatie?

We doen bijna niks meer van zoals we dat van nature doen. Natuur is niet meer helaas.

Het is ESSENSIEEL dat we als mens onze populatie reduceren, dus kinderloze relaties zijn alleen maar goed.

Waarom zou je als mensen niet kunnen functioneren zonder kinderen? Instinct is wel vervelend ja, maar dat moeten we toch echt af gaan leren net als met dingen als racisme.

Dat verhaal over de natuurlijk gevolgen van het leven vind ik niet heel sterk.
De natuurlijke gevolgen van het leven zou dan ook zijn dat je vrouw waarschijnlijk dood gaat bij een van de bevallingen, en iets 70% van je kids het 2de jaar niet haalt.
 
We zijn nog steeds biologische entiteiten dus natuur is altijd belangrijk.

Zij doet rationeel gezien psychotisch. Vanuit instinct is het echter niet zo gek. Misschien leven we zo verknipt dat mensen 'gekke' dingen gaan doen.

Maar doodongelukkig worden omdat je een kindje hebt gekregen is volgens mij ook psychologisch niet helemaal gezond. Welke hersenspoeling heb je dan ondergaan?
Het is vrouweninstinct om kinderen te willen he, niet manneninstinct.

Daarom denken wij met onze lul als we zin hebben in seks, want als je logisch nadenkt zou je het never nooit doen.
 
We zijn nog steeds biologische entiteiten dus natuur is altijd belangrijk.
Kies persoonlijk liever voor mijn eigen geluk en succes dan dat van de mens in zijn algemeen.
Zij doet rationeel gezien psychotisch. Vanuit instinct is het echter niet zo gek. Misschien leven we zo verknipt dat mensen 'gekke' dingen gaan doen.
Vind je een kinderwens wat dat betreft belangrijker dan de wens om geen kinderen te krijgen?
Maar doodongelukkig worden omdat je een kindje hebt gekregen is volgens mij ook psychologisch niet helemaal gezond. Welke hersenspoeling heb je dan ondergaan?
Ik kan voor mijzelf stellen dat dit mijn huidige leven en mijn toekomst totaal zou verpesten. Daarnaast zou dat kind (van mijn kant) totaal geen liefdevolle of gelukkige opvoeding krijgen omdat er simpelweg nooit een band met een ongewenst kind zal ontstaan. Is het dan in het belang van het kind, of gewoon egotripperij van moeders?
 
We doen bijna niks meer van zoals we dat van nature doen. Natuur is niet meer helaas.

Het is ESSENSIEEL dat we als mens onze populatie reduceren, dus kinderloze relaties zijn alleen maar goed.

Waarom zou je als mensen niet kunnen functioneren zonder kinderen? Instinct is wel vervelend ja, maar dat moeten we toch echt af gaan leren net als met dingen als racisme.

Dat verhaal over de natuurlijk gevolgen van het leven vind ik niet heel sterk.
De natuurlijke gevolgen van het leven zou dan ook zijn dat je vrouw waarschijnlijk dood gaat bij een van de bevallingen, en iets 70% van je kids het 2de jaar niet haalt.
Misschien als je kinderen hebt dat je wat minder cucked gaat denken. Opkomen voor je familie en de maatschappij waarin die dient voort te leven. Daar zou de wereld best eens beter van kunnen worden.

In plaats van iemand als vervanging voor masturbatie te gebruiken een diepe relatie ontwikkelen die zelfs door zulke moeilijke zaken in het leven kan vechten en een constructieve toekomst voor ze op kan bouwen.

Wordt de wereld beter van cucks die zichzelf zo haten dat ze hun genen niet willen voortzetten of zelfs een genocidewens jegens hun eigen populatie hebben?

Populatie reductie gebeurt trouwens ook wel als je slechts 1-2 kinderen krijgt.

Waarom wil je geen kinderen dan? Zelf haat? Haat tegen de maatschappij? Moet de mensheid eigenlijk maar niet voortbestaan?

Het is vrouweninstinct om kinderen te willen he, niet manneninstinct.

Daarom denken wij met onze lul als we zin hebben in seks, want als je logisch nadenkt zou je het never nooit doen.
Je moet ook niet logisch nadenken. Logica is de duivel. Dan komt de cuck hersenspoeling die de maatschappij je heeft doen ondergaan naar voren die je oppervlakkige ideeën inbrengt welke helemaal geen waarde voor je hebben. Die series op Netflix zeiden dat het goed is om zo te leven dan zal het wel he. Je pik denkt aan veel voortplanten. Daar kun je ook als man een positieve ontwikkeling uit opdoen. En hoe langer je succesvol genoeg leeft om (ook met 1 partner) meer voort te planten hoe beter je de wereld moet hebben gemaakt. Vrouwelijke seksuele selectie richt zich idealiter op zulke succesvolle gezonde mannen. Prachtig mechanisme. Zou niet zomaar geloven te kunnen bedenken hoe het beter moet.

Kies persoonlijk liever voor mijn eigen geluk en succes dan dat van de mens in zijn algemeen.

Vind je een kinderwens wat dat betreft belangrijker dan de wens om geen kinderen te krijgen?

Ik kan voor mijzelf stellen dat dit mijn huidige leven en mijn toekomst totaal zou verpesten. Daarnaast zou dat kind (van mijn kant) totaal geen liefdevolle of gelukkige opvoeding krijgen omdat er simpelweg nooit een band met een ongewenst kind zal ontstaan. Is het dan in het belang van het kind, of gewoon egotripperij van moeders?
Ja doe je zulke betekenisvolle dingen dat die niet onderbroken dienen te worden met voortzetting van je genen? Of wil je gewoon liever savonds op de bank hersenspoeltv kunnen kijken zonder ergens meer moeite voor te hoeven doen dan een kat of hond? Terwijl de wereld verder verknipt raakt met zulk sentiment.

Ik hoef ze ook niet maar als ik zie wat een goede leuke dingen mensen met hun kinderen kunnen bereiken dan is het toch heel onlogisch en opperkneuzerig om dat potentieel niet aan te willen gaan. Denk aan met de kids naar de efteling voor al die mooie verhalen, of met je 16 jarige zoon naar de gym gaan en uitleggen hoe die goed kan trainen, zorgen dat je trots op ze kunt zijn. Oh je hebt wat beters te doen? Ja echt?


Misschien is het ook wel een zelfcorrigerend probleem. Als je zulke haat voor het leven hebt en zo cucked bent je eigen bloedlijn niet voort te willen zetten zorgen je natuurlijke instincten er dus voor dat je jezelf maar niet voortplant. Zulk sentiment hoeft niet voor te bestaan.

Je denkt rationeel gelijk te hebben maar je handelen selecteert letterlijk voor het elimineren van je eigen ideeën. Dat is toch een soort cognitieve dissonantie?


Maar ik vraag me serieus af: zijn er omstandigheden te bedenken waaronder je wel kinderen zou willen? Als je leven helemaal perfect is en het zo kan zijn dat je er niks voor hoeft op te geven? Hoe zou dat er uit zien? Kan dat niet? Waarom niet? (Is dat door ego attachment aan een lui betekenisloos leven of doordat mensen je die mogelijkheden ontnemen?)


(ps. 'cucked' niet om persoonlijk te beledigen maar weet geen betere manier om te zeggen wat ik bedoel. lees het maar alsof ik het net zo tegen mezelf zeg)
 
Laatst bewerkt:
Misschien als je kinderen hebt dat je wat minder cucked gaat denken. Opkomen voor je familie en de maatschappij waarin die dient voort te leven. Daar zou de wereld best eens beter van kunnen worden.
Cucked over denken? if anything zijn kinderen de ultime cuck.

Opkomen voor de maatschappij doe je juist door minder of geen kinderen te krijgen.
Ik ben trouwens juist iemand die juist heel erg stil staat bij de wereld en de medemens in wat ik doe.
In plaats van iemand als vervanging voor masturbatie te gebruiken een diepe relatie ontwikkelen die zelfs door zulke moeilijke zaken in het leven kan vechten en een constructieve toekomst voor ze op kan bouwen.
Ik heb al een langere relatie gehad en verwacht in de toekomst ook weer een relatie te vormen met iemand.
Dat betekend niet dat je ineens een kind wilt.
Wordt de wereld beter van cucks die zichzelf zo haten dat ze hun genen niet willen voortzetten of zelfs een genocidewens jegens hun eigen populatie hebben?
Ja
Populatie reductie gebeurt trouwens ook wel als je slechts 1-2 kinderen krijgt.
Klopt, als we allemaal 0,1 of 2 kinderen krijgen zou dat erg goed zijn, zie ook de OP.
Waarom wil je geen kinderen dan? Zelf haat? Haat tegen de maatschappij? Moet de mensheid eigenlijk maar niet voortbestaan?
Waarom ik geen kinderen wil? Omdat ik er totaal geen behoefte aan heb.......
Omdat ik iets wil doen met mijn leven, omdat ik er geen honderdduizenden euro's aan uit wil geven, omdat ik graag slaap, omdat ik nog wil reizen, omdat ik nog hobbies wil hebben, omdat ik nog romantische relatie wil hebben, omdat ik niet vast wil zitten aan iemand die niet eens voor zich zelf kan zorgen, omdat ik er geen enkele liefde voor voel, omdat ik het geluid wat ze maken niet uit kan staan, the list goes on.

Waarom zou je wel kinderen willen vind ik de betere vraag, buiten instinct dan.
Als ik kinderen zie is het voor mij een ENORME lijst aan nadelen tegenover eigenlijk bijna geen voordelen.
Je moet ook niet logisch nadenken. Logica is de duivel. Dan komt de cuck hersenspoeling die de maatschappij je heeft doen ondergaan naar voren die je oppervlakkige ideeën inbrengt welke helemaal geen waarde voor je hebben. Die series op Netflix zeiden dat het goed is om zo te leven dan zal het wel he. Je pik denkt aan veel voortplanten. Daar kun je ook als man een positieve ontwikkeling uit opdoen. En hoe langer je succesvol genoeg leeft om (ook met 1 partner) meer voort te planten hoe beter je de wereld moet hebben gemaakt. Vrouwelijke seksuele selectie richt zich idealiter op zulke succesvolle gezonde mannen. Prachtig mechanisme. Zou niet zomaar geloven te kunnen bedenken hoe het beter moet.
Logica is de duivel? doe eens even normaal nadenken lol.
Mensen zouden kinderen meer moeten zien als een aankoop, de grootste aankoop van je leven:

Willen we dit?
Kunnen we het betalen?
Hebben we de tijd?
Wat als ik werkloos raak?
Vinden we het de tijd en het geld waard?
Wat wanneer we uit elkaar gaan?
Kunnen we er zo goed voor zorgen als mogelijk?
Zijn onze genen wel goed genoeg?
Hoeveel kinderen hebben we?
Heeft onze beslissing negatief effect op de levens van andere?


Serieus jij haalt je persoonlijke waarde aan hoeveel kinderen je op de wereld zet?
Jouw idee van succesvol leven is niet sustainable, dus dat gaat niet op.

Ja doe je zulke betekenisvolle dingen dat die niet onderbroken dienen te worden met voortzetting van je genen? Of wil je gewoon liever savonds op de bank hersenspoeltv kunnen kijken zonder ergens meer moeite voor te hoeven doen dan een kat of hond? Terwijl de wereld verder verknipt raakt met zulk sentiment.
Ik hoef ze ook niet maar als ik zie wat een goede leuke dingen mensen met hun kinderen kunnen bereiken dan is het toch heel onlogisch en opperkneuzerig om dat potentieel niet aan te willen gaan. Denk aan met de kids naar de efteling voor al die mooie verhalen, of met je 16 jarige zoon naar de gym gaan en uitleggen hoe die goed kan trainen, zorgen dat je trots op ze kunt zijn. Oh je hebt wat beters te doen? Ja echt?
Oke dus je wilt alle ellende aangaan en je eigen potentie weggooien voor deze paar kleine positieve dingen.
Misschien is het ook wel een zelfcorrigerend probleem. Als je zulke haat voor het leven hebt en zo cucked bent je eigen bloedlijn niet voort te willen zetten zorgen je natuurlijke instincten er dus voor dat je jezelf maar niet voortplant. Zulk sentiment hoeft niet voor te bestaan.
Dat is wel een beetje het probleem waar we nu tegenaan lopen, hoe intelligenter de persoon, hoe kleiner de kans dat ze kinderen nemen.
We fokken onszelf dom omdat er een punt is waar intelligentie het wint van instinct en de persoon begrijpt dat kinderen krijgen helemaal niet iets is wat ze willen.
Je denkt rationeel gelijk te hebben maar je handelen selecteert letterlijk voor het elimineren van je eigen ideeën. Dat is toch een soort cognitieve dissonantie?


Maar ik vraag me serieus af: zijn er omstandigheden te bedenken waaronder je wel kinderen zou willen? Als je leven helemaal perfect is en het zo kan zijn dat je er niks voor hoeft op te geven? Hoe zou dat er uit zien? Kan dat niet? Waarom niet? (Is dat door ego attachment aan een lui betekenisloos leven of doordat mensen je die mogelijkheden ontnemen?)
 
Ja doe je zulke betekenisvolle dingen dat die niet onderbroken dienen te worden met voortzetting van je genen? Of wil je gewoon liever savonds op de bank hersenspoeltv kunnen kijken zonder ergens meer moeite voor te hoeven doen dan een kat of hond? Terwijl de wereld verder verknipt raakt met zulk sentiment.
Het voortzetten van je genen is natuurlijk maar een deel van het verhaal en je vergeet voor het gemak dat je vervolgens zo'n 20 jaar verantwoordelijk bent voor het kind.
Ik hoef ze ook niet maar als ik zie wat een goede leuke dingen mensen met hun kinderen kunnen bereiken dan is het toch heel onlogisch en opperkneuzerig om dat potentieel niet aan te willen gaan. Denk aan met de kids naar de efteling voor al die mooie verhalen, of met je 16 jarige zoon naar de gym gaan en uitleggen hoe die goed kan trainen, zorgen dat je trots op ze kunt zijn. Oh je hebt wat beters te doen? Ja echt?
Andersom is het opperkneuzig om die keuze te maken met slechts de hoop daar gelukkig van te worden. Het is niet zomaar een potentieel dat je aangaat en het kind moet levenslang leven met die omstandigheden.
Misschien is het ook wel een zelfcorrigerend probleem. Als je zulke haat voor het leven hebt en zo cucked bent je eigen bloedlijn niet voort te willen zetten zorgen je natuurlijke instincten er dus voor dat je jezelf maar niet voortplant. Zulk sentiment hoeft niet voor te bestaan.
Je gaat wellicht voorbij aan mensen die een goede reden hebben om die bloedlijn niet voort te willen zetten. Verder geef ik in eerste instantie al aan dat het mij om mijn eigen geluk gaat en ik weinig op heb met bloedlijnen en de mens an sich.
Je denkt rationeel gelijk te hebben maar je handelen selecteert letterlijk voor het elimineren van je eigen ideeën. Dat is toch een soort cognitieve dissonantie?
Neen? Het is niet zo dat ik mijn persoonlijke voorkeur graag bij iedereen zou willen zien. Mijn punt is al deze tijd al dat een ieder zelf zou moeten kunnen kiezen of hij/zij kinderen krijgt.
Maar ik vraag me serieus af: zijn er omstandigheden te bedenken waaronder je wel kinderen zou willen? Als je leven helemaal perfect is en het zo kan zijn dat je er niks voor hoeft op te geven? Hoe zou dat er uit zien? Kan dat niet? Waarom niet? (Is dat door ego attachment aan een lui betekenisloos leven of doordat mensen je die mogelijkheden ontnemen?)
Neen, omdat ik weet dat dat door persoonlijke omstandigheden in niemands belang is.

Ik hoef ze ook niet
Hierop terugkomend; waarom stel je dan steevast dat het niet krijgen van kinderen betekenisloos is? Je hebt het hier meerdere malen over rondwippen. Klaarblijkelijk vind je dat dus niet zo best. Wat vind je van een vaste, langdurige relatie zonder kinderen?
 
Laatst bewerkt:
Cucked over denken? if anything zijn kinderen de ultime cuck.
Ga jij serieus over dingen praten zoals ''cucked'' . :thinking:

Was jij niet toevallig die dude die maandenlang geen seks kreeg van zijn vriendin en uit wanhoop moest gaan fappen om zichzelf te voorzien in zijn behoefte, terwijl zij waarschijnlijk al op een andere dick zat. En dan denken dat dat normaal is. Als er iemand een cuck is ben jij het wel :roflol:
 
Wat is rondwippen zonder gevolgen? Of wil je zeggen dat elke man die seks heeft moet accepteren dat je dan kinderen krijgt? Daar ben ik het echt extreem mee oneens.
Geen enkele anticonceptie geef 100% garantie, dus zou je het eigenlijk wel moeten accepteren, hoe klein de kans ook is.
 
Ga jij serieus over dingen praten zoals ''cucked'' . :thinking:

Was jij niet toevallig die dude die maandenlang geen seks kreeg van zijn vriendin en uit wanhoop moest gaan fappen om zichzelf te voorzien in zijn behoefte, terwijl zij waarschijnlijk al op een andere dick zat. En dan denken dat dat normaal is. Als er iemand een cuck is ben jij het wel :roflol:
Heb je hem ook weer hoor.

Wat wil je nou deze keer weer, de vorige keer stond je ook al voor lul omdat je kromme denkwijze totaal geen stand hield.

Geen enkele anticonceptie geef 100% garantie, dus zou je het eigenlijk wel moeten accepteren, hoe klein de kans ook is.
Klopt dan heb je gelukkig abortus nog.
 
Geen enkele anticonceptie geef 100% garantie, dus zou je het eigenlijk wel moeten accepteren, hoe klein de kans ook is.
Sterilisatie geeft dacht ik na 3 maanden wel een 100% garantie. Wettelijk gezien heb je het gewoon te accepteren inderdaad.
 
Wat wil je nou deze keer weer, de vorige keer stond je ook al voor lul omdat je kromme denkwijze totaal geen stand hield.
Waar heb jij het nou weer over? Het is toch fucking hypocriet als jij praat over dingen zoals cucked, terwijl je zelf in zo'n situatie bevond.

En dan komt er nog bij kijken je dat ook vervolgens COMPLEET schaamteloos gaat verkondigen. Respect hoor. En dan praten over voor lul staan. Wat ironisch :roflol:
 
Cucked over denken? if anything zijn kinderen de ultime cuck.

Opkomen voor de maatschappij doe je juist door minder of geen kinderen te krijgen.
Ik ben trouwens juist iemand die juist heel erg stil staat bij de wereld en de medemens in wat ik doe.
Zou de wereld niet beter worden als er meer mensen zoals jij waren en minder van de mensen die een te grote last vormen? Kun jij niet meer mensen zoals jouzelf voortbrengen? Is dat misschien niet zelfs je morele plicht?

Ik heb al een langere relatie gehad en verwacht in de toekomst ook weer een relatie te vormen met iemand.
Dat betekend niet dat je ineens een kind wilt.
Een tijdje exclusiviteit is natuurlijk nogal een andere relatie dan samen een leven aan gaan om kinderen op te voeden. Wat je wilt is niet altijd geheel bewust he, die onbeantwoorde drang kan de kindloze relatie natuurlijk ook saboteren.

Hoe dan? Hebben die dan geen bias die de wereld juist slechter maakt aangezien ze die haten en geen voortzetting van hun eigen belangen willen?

Waarom ik geen kinderen wil? Omdat ik er totaal geen behoefte aan heb.......
Omdat ik iets wil doen met mijn leven, omdat ik er geen honderdduizenden euro's aan uit wil geven, omdat ik graag slaap, omdat ik nog wil reizen, omdat ik nog hobbies wil hebben, omdat ik nog romantische relatie wil hebben, omdat ik niet vast wil zitten aan iemand die niet eens voor zich zelf kan zorgen, omdat ik er geen enkele liefde voor voel, omdat ik het geluid wat ze maken niet uit kan staan, the list goes on.

Waarom zou je wel kinderen willen vind ik de betere vraag, buiten instinct dan.
Als ik kinderen zie is het voor mij een ENORME lijst aan nadelen tegenover eigenlijk bijna geen voordelen.

Logica is de duivel? doe eens even normaal nadenken lol.
Mensen zouden kinderen meer moeten zien als een aankoop, de grootste aankoop van je leven:

Willen we dit?
Kunnen we het betalen?
Hebben we de tijd?
Wat als ik werkloos raak?
Vinden we het de tijd en het geld waard?
Wat wanneer we uit elkaar gaan?
Kunnen we er zo goed voor zorgen als mogelijk?
Zijn onze genen wel goed genoeg?
Hoeveel kinderen hebben we?
Heeft onze beslissing negatief effect op de levens van andere?
Misschien is het dan ook de bedoeling om te zorgen dat je al die problemen oplost naar hoe jij het wilt hebben en niet uit gemaktzucht ontwijkt of uit elkaar gaat. Makkelijker is niet beter. Door al die zaken constructief aan te pakken wordt de wereld beter. Niet door al die verantwoording uit de weg te gaan. Er zijn ook ouders die het geen honderduizenden euro;'s kost, met hun kinderen reizen, ook nog hobbies hebben, en vast ook eens romantisch kunnen doen. Het geluid houd als het goed is ook na een tijdje wel op :P

Klinkt trouwens als een leuk leven waar hele goede kids uit zouden kunnen komen.

Serieus jij haalt je persoonlijke waarde aan hoeveel kinderen je op de wereld zet?
Jouw idee van succesvol leven is niet sustainable, dus dat gaat niet op.
Er zijn heel wat mensen die prima sustainable zijn.

Oke dus je wilt alle ellende aangaan en je eigen potentie weggooien voor deze paar kleine positieve dingen.
Wie maakt je wijs dat het ten koste van je eigen potentie gaat? En welk potentieel? Om je hele leven in een legbatterij te leven om je baas zo rijk mogelijk te maken? Is je ultieme potentieel er niet een van een goed leven die bestaat uit zaken waarin kinderen goed zouden opgroeien en waar zij een toevoeging aan zouden zijn? En de ontwikkeling die je zelf kunt ondergaan er zo goed mogelijk voor te zorgen?

Dat is wel een beetje het probleem waar we nu tegenaan lopen, hoe intelligenter de persoon, hoe kleiner de kans dat ze kinderen nemen.
We fokken onszelf dom omdat er een punt is waar intelligentie het wint van instinct en de persoon begrijpt dat kinderen krijgen helemaal niet iets is wat ze willen.
Als je slim bent wil je die devolutie toch voorkomen?
 
Laatst bewerkt:
Zou de wereld niet beter worden als er meer mensen zoals jij waren en minder van de mensen die een te grote last vormen? Kun jij niet meer mensen zoals jouzelf voortbrengen? Is dat misschien niet zelfs je morele plicht?

Ja maar dat zou betekenen dat we actief andere mensen moeten uitroeien.

Fine by me, maar dat hebben we in de jaren 40 gedaan en toen vond iedereen het een slecht idee.
Een tijdje exclusiviteit is natuurlijk nogal een andere relatie dan samen een leven aan gaan om kinderen op te voeden. Wat je wilt is niet altijd geheel bewust he, die onbeantwoorde drang kan de kindloze relatie natuurlijk ook saboteren.
Oke dus als je geen kinderen heb kan je geen goede relatie hebben :roflol:
Hoe dan? Hebben die dan geen bias die de wereld juist slechter maakt aangezien ze die haten en geen voortzetting van hun eigen belangen willen?
Nee omdat minder mensen op aarde een absolute must is voor het voortbestaan van de menseheid.

Mag tenminste hopen dat je dit feit niet ontkent.
Misschien is het dan ook de bedoeling om te zorgen dat je al die problemen oplost en niet uit gemaktzucht ontwijkt of uit elkaar gaat. Makkelijker is niet beter. Door al die zaken constructief aan te pakken wordt de wereld beter. Niet door al die verantwoording uit de weg te gaan.
Oke dus je geeft zelf toe dat kinderen krijgen eigenlijk ellende is die je alleen doet omdat je een evolutionaire drang hebt.

En inderdaad makkelijker is niet altijd beter.
Er zijn heel wat mensen die prima sustainable zijn.
Wat?
Heb je enig idee wat voor een schade we aanrichten omdat we met veel te veel mensen zijn...

We zitten midden in de grootste mass extinction sinds 200 miljoen jaar.
Wie maakt je wijs dat het ten koste van je eigen potentie gaat? En welk potentieel? Om je hele leven in een legbatterij te leven om je baas zo rijk mogelijk te maken? Is je ultieme potentieel er niet een van een goed leven die bestaat uit zaken waarin kinderen goed zouden opgroeien en waar zij een toevoeging aan zouden zijn? En de ontwikkeling die je zelf kunt ondergaan er zo goed mogelijk voor te zorgen?
Een kind kost 20 jaar van je leven, de beste 20 jaar van je leven vaak ook.
Als je slim bent wil je die devolutie toch voorkomen?
Ja dat zou je wel denken, maar zolang we mensen nog niet mogen verbieden kinderen te nemen gaat dat niet.

Je kan moeilijk zeggen 'oke de X groep heeft gemiddeld 2.3 kinderen dus ik neem er 3 of 4 om het tegen te gaan'
 
Back
Naar boven