XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Net de minst interessante van mijn vragen beantwoord :o en de rest? Ik mis de relevantie nog steeds.. Het ging over het niet kunnen ontkomen van wattenstaafjesverplichtingen.

Hij had toch door middel van een webcam z'n zegje kunnen doen?

Ik dacht trouwens dat je het over je eigen vrijheid m.b.t. je werk had.
Had ook een stuk CO2-neutraler geweest waarschijnlijk. Ik vermoed dat ie gebruik heeft gemaakt van een verbrandingsmotor om bij de studio te komen.

Vanwaar dan deze vraag op dat moment in dit topic?
Waarom zou je een wattenstaafje in je neus moeten?
Oh dat ging alleen over dat hij het wattenstaafje al genomen had maar de prik natuurlijk niet, ok nu snap ik het.

Ik dacht even dat het in algemene zin werd bedoeld voor iedereen, en dat jij mij antwoordde over het zelf niet kunnen weigeren van wattenstaafjes. Leek mij interessant om te bedenken of dat echt niet kan, voor wiens principes zo ver rijken.

Ik dacht trouwens dat je het over je eigen vrijheid m.b.t. je werk had.
Wat dat betreft stop ik direct met testen en meld ik niets meer als ik niet doorbetaald word, zo hypocriet ben ik dan ook wel weer. Het is ook niet ingesteld om de gezondheid van het personeel te waarborgen, maar om het financiële risico zo laag mogelijk te maken.

Wat dat betreft stop ik direct met testen en meld ik niets meer als ik niet doorbetaald word, zo hypocriet ben ik dan ook wel weer. Het is ook niet ingesteld om de gezondheid van het personeel te waarborgen, maar om het financiële risico zo laag mogelijk te maken.
Maar als je de test weigert en je daarom naar huis moet/gaat en daar niet kan werken dan gaan ze je ook niet meer betalen en verlies je als je dat volhoudt toch je baan?

Volgens mij kunnen ze dat wettelijk maken. En dan krijg je ook geen ww of mogelijk zelfs geen uitkering want wettelijk gezien is het dan je eigen schuld dat je werkloos bent geraakt.

Maar als je de test weigert en je daarom naar huis moet/gaat en daar niet kan werken dan gaan ze je ook niet meer betalen en verlies je als je dat volhoudt toch je baan?

Volgens mij kunnen ze dat wettelijk maken. En dan krijg je ook geen ww of mogelijk zelfs geen uitkering want wettelijk gezien is het dan je eigen schuld dat je werkloos bent geraakt.
In het geval dat ik zelf klachten heb wil ik me nog wel testen. Maar het melden dat iemand in mijn huishouden contact heeft gehad met een positief getest persoon of in het buitenland is geweest gaat wel erg ver.

Sneijder was wel een dieptepunt hoor, argumentatie van het niveau: mijn opa van 90 is een kettingroker en soms krijgt iemand zonder roken ook longkanker. Op zich heeft hij het gehad, dus heeft hij antistoffen, maar het sloeg nergens op wat hij zei.

Wat dat betreft past hij daar prima aan tafel, zodra het onderwerp geen voetbal of televisie is gaat het helemaal nergens over.

Was wel een beetje doe nou niet momentje maar hij bracht meteen de nodige zelfspot erin "dan ben ik ook een van die wappies". Derksen is weer het andere uiterste...maar dat "mag" want hij is juist voor elke maatregel voor personen die het niet nemen. De vrije denker Derksen die ongevaccineerden het liefst zou ontslaan...

Gezien de datum van die publicatie gaat het daar niet over de deltavariant. En laat het nu net zo zijn dat we uit onderzoek weten (https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2107717) dat vaccinatie het risico op transmissie ná besmetting ongeveer halveert. Kun je dus wel flauwekul noemen, maar de data verwerpt jouw mening.

Wie zegt dat die data van Sanquin ook geldt voor de deltavariant? En die besmettelijkheid is vastgesteld bij positief getesten: dat zijn eveneens vooral mensen die wél symptomen hebben. De besmettelijkheid kan dus lager liggen bij degenen die, áls ze al besmet raken (waar dus een lagere kans op is), asymptomatisch blijven en het dus niet door hebben.
:roflol: zeuren over die datum, en vervolgens wéér met die link komen die niet over delta gaat. Terwijl dat document van cdc juist laat zien dat 't hiermee anders is.

Maar wat jij wil. Zelfs dan is het niet zo dat het voor die Peter veiliger is als een ander gevaccineerd is. Laat staan dat het redelijk is om mensen niet te laten kiezen tussen testen of vaccineren. Dat hoort, net als je levensstijl, gewoon een eigen keus te zijn.

Voor de liefhebber zou het vast ook wel anaal kunnen. Waar deden ze dat ook alweer?
Iedereen die China binnen komt

:roflol: zeuren over die datum, en vervolgens wéér met die link komen die niet over delta gaat. Terwijl dat document van cdc juist laat zien dat 't hiermee anders is.
Jij draagt een link aan met data van vóór de deltavariant als argument dat vaccineren de verspreiding niet tegen zou gaan omdat uit die data blijkt dat de helft van de mensen het niet eens door heeft. Bijgevolg draag ik óók een link aan van vóór de deltavariant waaruit blijkt dat dat kennelijk niet genoeg uitmaakt om een effect teniet te doen, want verspreiding door een indexpatient binnen huishoudens wordt nog steeds sterk geremd door vaccinatie. Dat is een eerlijke vergelijking, want beide datasets gaan over COVID-19-transmissie van vóór de deltavariant.

Maar wat jij wil. Zelfs dan is het niet zo dat het voor die Peter veiliger is als een ander gevaccineerd is. Laat staan dat het redelijk is om mensen niet te laten kiezen tussen testen of vaccineren. Dat hoort, net als je levensstijl, gewoon een eigen keus te zijn.
Transmissie vindt vooral plaats door niet-gevaccineerden, dat staat op de website van de CDC die jij mij linkte:
However, the greatest risk of transmission is among unvaccinated people who are much more likely to contract, and therefore transmit the virus.

Laatst bewerkt:
Jij draagt een link aan met data van vóór de deltavariant als argument dat vaccineren de verspreiding niet tegen zou gaan omdat uit die data blijkt dat de helft van de mensen het niet eens door heeft. Bijgevolg draag ik óók een link aan van vóór de deltavariant waaruit blijkt dat dat kennelijk niet genoeg uitmaakt om een effect teniet te doen, want verspreiding door een indexpatient binnen huishoudens wordt nog steeds sterk geremd door vaccinatie. Dat is een eerlijke vergelijking, want beide datasets gaan over COVID-19-transmissie van vóór de deltavariant.

Transmissie vindt vooral plaats door niet-gevaccineerden, dat staat op de website van de CDC die jij mij linkte:
Ja, verlagen. Afhankelijk van het vaccin, biedt het zo'n 50-70% bescherming tegen besmetting.

Eenmaal besmet maakt t qua verspreiding geen verschil of je wel of niet gevaccineerd bent.

Gevaccineerd is de kans groot dat je het niet door hebt dat je besmet bent. Dus vertel, waarom is getest minder veilig dan gevaccineerd?

Ja, verlagen. Afhankelijk van het vaccin, biedt het zo'n 50-70% bescherming tegen besmetting.

Eenmaal besmet maakt t qua verspreiding geen verschil of je wel of niet gevaccineerd bent.

Gevaccineerd is de kans groot dat je het niet door hebt dat je besmet bent. Dus vertel, waarom is getest minder veilig dan gevaccineerd?
Dat is mijn claim ook niet. Binnen de afgesloten context van die tv-studio, als het daarom gaat, is zo'n test een goed alternatief natuurlijk.

Maar in de praktijk is er dus ook reden om te vaccineren omdat het transmissie remt. Het is niet alsof Remy, en al die anderen die zich niet laten vaccineren, zich elke dag laten testen voordat ze uit hun huis stappen en naar de supermarkt, sportschool, of wat dan ook gaan.

Dr. Rochelle P. Walensky, the director of the agency, acknowledged on Tuesday that vaccinated people with so-called breakthrough infections of the Delta variant carry just as much virus in the nose and throat as unvaccinated people, and may spread it just as readily, if less often.
:eek:

just as readily, if less often.
Huh wat betekent dat nou weer

Was wel een beetje doe nou niet momentje maar hij bracht meteen de nodige zelfspot erin "dan ben ik ook een van die wappies". Derksen is weer het andere uiterste...maar dat "mag" want hij is juist voor elke maatregel voor personen die het niet nemen. De vrije denker Derksen die ongevaccineerden het liefst zou ontslaan...
Die morele verplichting snapte ik ook niet helemaal, wel dat als je werkt met spelers die een bepaalde waarde vertegenwoordigen.

Huh wat betekent dat nou weer
Dat je je waarschijnlijk het best kan laten vaccineren.

Joe zal vast nog op de vingers getikt worden door Spotify.

Joe zal vast nog op de vingers getikt worden door Spotify.
De gedachtenpolitie is alom aanwezig, ook op dit forum. Had jij verwacht hoe makkelijk het is om ons tegen elkaar uit te spelen? Aan de andere kant, wat kan je verwachten van een soort die zijn eigen planeet helemaal volplempt met massa vernietigingswapens:rolleyes:

Terug
Naar boven