MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
In mijn ogen niet want dan zij er geen (gecompliceerde) modellen nodig om de het sterfte cijfer te voorspellen. Dan is een simpele bereken tov het gemiddelde afdoende.
Daarmee bedoel je dat indien het slechts een gemiddelde is de term 'bovengemiddeld' voldoende omschrijvend zou zijn en je bij een speciale term eigenlijk een ander model verwacht?

Nee, oversterfte heeft betrekking op een totaal.
Kan het als concept niet ook binnen een leeftijdsgroep optreden? Ongeacht of een instantie zoals het RIVM of CBS dit al bijhoudt en de term daar al zo voor gebruikt..

Daarmee bedoel je dat indien het slechts een gemiddelde is de term 'bovengemiddeld' voldoende omschrijvend zou zijn en je bij een speciale term eigenlijk een ander model verwacht?
Ja.

Kan het als concept niet ook binnen een leeftijdsgroep optreden? Ongeacht of een instantie zoals het RIVM of CBS dit al bijhoudt en de term daar al zo voor gebruikt..

Kan denk ik ook wel, maar ik doelde meer op dat de oversterft niet 21 is, maar iets van 11,6.

Ja.

Kan denk ik ook wel, maar ik doelde meer op dat de oversterft niet 21 is, maar iets van 11,6.
Waarom discussiëren we hier eigenlijk over als we het ook aan Wikipedia kunnen vragen?
Oversterfte is een verhoogd sterftecijfer (mortaliteit) in een bepaalde periode, ten opzichte van een vergelijkingsperiode. Vaak wordt een jaar vergeleken met het gemiddelde van voorgaande jaren, of bijvoorbeeld de sterfte in de zomer met die in voorgaande zomers. Bij historisch onderzoek kan een jaar of decennium vergeleken worden met voorgaande én latere periodes.

y_mortality_in_Spain_April_2018%E2%80%93April_2020.png

De COVID-19-pandemie in Spanje veroorzaakte een aanzienlijke oversterfte (verwacht percentage in het zwart, met betrouwbaarheidsintervallen in het grijs).
Vaak is het nodig om de populatie te specificeren, bijvoorbeeld kinderen, mannen, vrouwen, een bepaalde leeftijdsgroep, rokers, mensen met gezondheidsproblemen of deelnemers aan een grootschalig longitudinaal onderzoek. De term oversterfte kan ook voor andere levensvormen dan mensen gebruikt worden.

Nou, ik kom na de kerst wel weer terug. Kijken of jullie er dan wel over uit zijn!

:trollfacex:

Prepare for the worst hope for the best. De prognose is voor iets dat nieuw is lastig. Foutmarges zij groot en er zijn factoren die onbekend zijn momenteel. Dus uitgaan van het gemiddelde is gevaarlijk. Als je wilt weten hoe het gast moet je kijken naar grote bedrijven. Die zijn momenteel extreem voorzichtig. En die hebben namelijk wel veel te verliezen.

De Nederlandse regering is vanaf het begin van Corona heel scherp aan de wind aan het varen. Veel andere Europese landen zijn veel sneller en strenger met maatregelen maar laten ze ook minder snel los.

Hier gaat het nogal hard op en neer. Elke keer weer onrust. En slechte communicatie. Zich laten leiden door horecalobby etc. Ze worden niet geholpen door de media die echt de grootste debielen aan tafel zetten. Lekker scoren. Inmiddels zijn ze alle controle kwijt, heeft een deel van de bevolking het idee alle vrijheid kwijt te zijn (terwijl Nederland redelijk milde maatregelen treft, maar elke keer weer geeft het gevoel van heel veel).

Oversterfte is een hulpmiddel om te zien of er meer mensen doodgaan dan normaal. Werkt prima. Veel meer moet je er niet uit willen halen. Welk model het beste is? Kun je alleen achteraf zeggen. Een echt model of historische dataset… zal hier meer kijken op het laatste.

Niet geholpen door media, milde maatregelen, laten leiden door horeca lobby....goh hoe mensen van meningen kunnen verschillen. :rolleyes:

Niet geholpen door media, milde maatregelen, laten leiden door horeca lobby....goh hoe mensen van meningen kunnen verschillen. :rolleyes:
Alles is relatief. De media helpen echt helemaal niet. Ze spelen polarisatie in de hand door twijfel te zaaien, bn-ers wordt gevraagd naar iets waar ze echt nul verstand van hebben.

Vergeleken met Spanje en Italië was onze lockdown mild.

En ja, avond na avond zat die dikke pens van de horeca weer te klagen bij Jinek. Of een andere horecabaas die uit zijn imperium een jaar geen miljoen heeft kunnen halen. Die kleine kroeg gaat anders ook wel failliet, zo werkt de horeca.

Alles is relatief. De media helpen echt helemaal niet. Ze spelen polarisatie in de hand door twijfel te zaaien, bn-ers wordt gevraagd naar iets waar ze echt nul verstand van hebben.

Vergeleken met Spanje en Italië was onze lockdown mild.

En ja, avond na avond zat die dikke pens van de horeca weer te klagen bij Jinek. Of een andere horecabaas die uit zijn imperium een jaar geen miljoen heeft kunnen halen. Die kleine kroeg gaat anders ook wel failliet, zo werkt de horeca.
Dat is andere landen niet heel anders.
Iedereen moet maar ergens wat van vinden tegenwoordig, publiekelijk ventileren en hun (alternatieve) waarheden opdringen.
Mooi om te zien dat complotdenkers inmiddels ook aan elkaar gaan twijfelen

Iedereen moet maar ergens wat van vinden tegenwoordig, publiekelijk ventileren en hun (alternatieve) waarheden opdringen.

Eigenlijk zijn die "dreadlocks" gewoon glasvezelkabels 🤫

Koekje van eigen deeg. Ik hoop dat ze hem volledig kapot maken, figuurlijk dan eh, je mag natuurlijk niet oproepen tot geweld.

Plottwist: hij krijgt niet betaald door de AIVD.

Hij doet het vrijwillig voor ze.

En over Thierry gaan geruchten rond dat hij gevaccineerd zou zijn :')

Ik geniet er stiekem wel van dat de paranoia van de completdenkers nu ook speelt tussen de completdenkers.

Waarom zou hij zich laten vaxxen. Hij heeft covid toch al gehad?

En over Thierry gaan geruchten rond dat hij gevaccineerd zou zijn :')

Ik geniet er stiekem wel van dat de paranoia van de completdenkers nu ook speelt tussen de completdenkers.
Aan de andere kant blijkt maar weer eens hoe moeilijk het is aan de ene kant kritisch te zijn en aan de andere kant niet totaal van het padje te raken. Met de "bubbels" waar iedereen in zit, zowel op internet als in het echte leven, versterkt dat elkaar enorm.

Terug
Naar boven